Minulla on Yamahan akustinen, LL 500 malliltaan, ja vähänkin kovempaa soitettaessa kielet ottavat nauhoihin kiinni. Kielet ovat taatusti tarpeeksi korkealla otelaudasta, jopa sen verran korkealla, että soittaminen ei ole läheskään mukavimmillaan..Kaularautaa olen väännellyt ja käännellyt, tällä hetkellä 1. ja 14. nauhalta painettaessa 7. nauhan väliin jää melkein milli tyhjää. En siis käsitä, minkä takia kielet silti osuvat nauhoihin kovempaa soitettaessa..Kielet ovat osumaherkimmillään jostain 4. nauhasta jonnekin 14. nauhan tienoille.Osaisiko kukaan sanoa, mitä minun kannattaisi tehdä, vai pitäisikö viedä kitara jollekin kitara-ammattilaiselle? Osaisiko joku sanoa kohtuuhintaista ja hyvää kitarahuoltoa Espoon ja Helsingin alueelta?Itse en hauilla löytänyt yhtään huoltoon erikoistunutta tyyppiä Helsingin alueelta, kaikki sijaitsivat jossain perähärmässä..Voisin tietenkin viedä kitarani vaikka F-musiikkiin, mutta mieluummin veisin kitarani asiaan pyhittäytyneelle. Sanottakoon nyt vielä, että edellisessä Alvarezissani ei ollut mitään särinäongelmia, vaikka kielet olivatkin paljon matalammalla kuin Yamahassani..Sillä pystyi soittelemaan perin kovaakin ilman särinöitä. |