Aihe: Paksummat kielet Epin LP Customiin
1 2
Ben_D
10.06.2004 22:58:45 (muokattu 10.06.2004 23:16:21)

Niin, kuinkahan paksun kielisetin tohon sais tuupattua. Ajattelin .11 settiä, mahtuskohan Epin satulaan?

On muuten todella paskat noi Epiphone Les Paul Customin mikit. Lähtee samantien vaihtoon.
JartZA
11.06.2004 08:05:12
Noista kielistä en tiedä mitään, mutta miksi ne mikit ovat sun mielestä paskat?
SG: "nicht only forthe guys that like Angus Young or Pete Townsend." -Thomann
Ben_D
11.06.2004 09:45:08

Noista kielistä en tiedä mitään, mutta miksi ne mikit ovat sun mielestä paskat?

Suttunen diskantti soundi. No, mulla on ESP:ssa EMG-81:t joten sen jälkeen voi tollasten halpismikkien sirinä tuntua vähän oudolta.
Juzzu
11.06.2004 10:02:08
No onhan epin mikkeihin tullut jo edistystä, jos niissä jo on sitä yläpäätä, olkoonkin sitten vaikka suttuista.
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
Ben_D
11.06.2004 10:07:04

No onhan epin mikkeihin tullut jo edistystä, jos niissä jo on sitä yläpäätä, olkoonkin sitten vaikka suttuista.

Juu en tiedä kun ei ole aikaisemmin ollut Epin keppejä, mutta kyllä toi on hirveetä kuunneltavaa ja mikit lähtee ensitilassa vaihtoon. Täytyy vielä miettiä, mitkä mikit siihen tumppais. Muutenhan se vaikuttaa asialliselta Les Paul kopiolta.
Juzzu
11.06.2004 10:22:25
Muutenhan se vaikuttaa asialliselta Les Paul kopiolta.

Olkoon Epeissä elektroniikka ja puut mitä on, mutta on ainakin kaikki mun kourissa käyneet olleet varsin nätisti ja hyvin viimeisteltyjä.
McNulty
11.06.2004 10:28:05
Juu en tiedä kun ei ole aikaisemmin ollut Epin keppejä, mutta kyllä toi on hirveetä kuunneltavaa ja mikit lähtee ensitilassa vaihtoon. Täytyy vielä miettiä, mitkä mikit siihen tumppais. Muutenhan se vaikuttaa asialliselta Les Paul kopiolta.

Hmm... itelläni on Gibson LP Standardissa .11 tai .12 setti. Punotulla G-String:llä (ohh yeah) =)
Kyllä sinne ainakin .11 pitäis mennä ihan normaalisti ilman viilailuja. Hmm, ja tuo pickup-homma nyt on ihan makuasia. Itse henk.koht. tykkään tuollaisesta pehmeästä ja lämpimästä blues/rock saundista. EMG:t on vähän turhan, hmm miten sen nyt sanois... monotoniset ja sellaiset metallica-maiset. Millaista musiikkia soitat? Ja millainen vahvari on käytössä? Helpottaisi hieman mikkien valinnassa nuo tiedot.

Esim Duncanilla on monta hyvää mallia, heavy/metal osastossa toimii LiveWire Metal, JB, Custom Custom jne... blues/jazz/rock osastossa taas Seth Lover model, Jazz, '59-Model, Pearly Gates jne.

DiMarziolta kannattaa kokeilla ToneZonea, Air Nortonia tai jotain vastaavaa.

Mikäli jotain vintage-osastoa kaipailee niin Lindy Fralin tekee myös ihan hyviä mikkejä. Itse tässä ajattelin vaihtaa PRS:n Dragon II tai Artist-sarjan mikit omaan kolmanteen Les Pauliin. (kaikkiahan pitää olla yksi... Gibson, Epi, Tokai) =)
T-Bone
McNulty
11.06.2004 10:29:48
Olkoon Epeissä elektroniikka ja puut mitä on, mutta on ainakin kaikki mun kourissa käyneet olleet varsin nätisti ja hyvin viimeisteltyjä.

No miun Epiphone LP Customissa on parempi viimeistely kuin Gibsonissa =) Paitsi että Gibsonissa on parempi sustain ja muutenkin saundi hieman erilainen.
T-Bone
Ben_D
11.06.2004 10:31:54

Juu niin on toi mun Customikin; kaulan materiaali taitaa olla mahonki.
Ben_D
11.06.2004 10:33:39

Millaista musiikkia soitat? Ja millainen vahvari on käytössä? Helpottaisi hieman mikkien valinnassa nuo tiedot.

Käyppäs katsoon tuolta kuvauksesta, millaista musiikkia mä soitan. Eiköhän Peavey 5150, ESP V-torakko ja EMG mikit kerro jotain ;). Taidan laittaa EMG:t tohon Les Pauliinkin.
Juzzu
11.06.2004 10:49:29
Esim Duncanilla on monta hyvää mallia, heavy/metal osastossa toimii LiveWire Metal, JB, Custom Custom jne... blues/jazz/rock osastossa taas Seth Lover model, Jazz, '59-Model, Pearly Gates jne.

Sulla kun ilmeisesti on noista kaikista kokemusta, niin mitä olet mieltä Pearly gatesista, eikö siinä sinun mielestä ole vähän turhan terävä yläpään toisto, suorastaan repivä? Ainakin puhtailla?
McNulty
11.06.2004 10:54:33
Käyppäs katsoon tuolta kuvauksesta, millaista musiikkia mä soitan. Eiköhän Peavey 5150, ESP V-torakko ja EMG mikit kerro jotain ;). Taidan laittaa EMG:t tohon Les Pauliinkin.

Ok =)
No, sitä ennen, käyppä ohimennen duncanin sivuilla kuuntelemassa tuon LiveWire Metal:n soundsample. Oli kyllä sen luokan mikki että vähempikin riittäisi yleisölle turparallin pystyttämiseen. =)
T-Bone
McNulty
11.06.2004 10:56:35
Sulla kun ilmeisesti on noista kaikista kokemusta, niin mitä olet mieltä Pearly gatesista, eikö siinä sinun mielestä ole vähän turhan terävä yläpään toisto, suorastaan repivä? Ainakin puhtailla?

Sehän nyt riippuu ensinnäkin siitä käyttääkö Pearly Gatesia talla- vaiko kaulamikkinä. Kaulassa se kuulostaa enemmänkin sellaiselta Custom Telecasterilta. Eli hieman napakampi blues saundi... Tallaan en edes pearly gatesia laittaisi itse.
T-Bone
Ben_D
11.06.2004 12:20:57

Ok =)
No, sitä ennen, käyppä ohimennen duncanin sivuilla kuuntelemassa tuon LiveWire Metal:n soundsample. Oli kyllä sen luokan mikki että vähempikin riittäisi yleisölle turparallin pystyttämiseen. =)

Jep, kiitos vinkistä. Mites tällanen Seymour Duncan JB/Jazz setti?
McNulty
11.06.2004 12:28:35
Jep, kiitos vinkistä. Mites tällanen Seymour Duncan JB/Jazz setti?

No tuo JB on ihan ok tallamikki, se on sellainen keskitason output mikki jossa on hyvä tone. Soveltuu hienosti blues/rock/hardrock/heavy käyttöön. Jazz taasen on juurikin sitä itseään. Erittäin pehmeä ja bass/mid-voittoinen kaulamikki. Liian tunkkainen mikki kyllä metalliin. Melkein suosittelisin joko '59/JB tai '59/CustomCustom yhdistelmää.
(tuossa siis järjestyksessä kaula/talla...)

Esim. Schecter käyttää skitoissaan tuota jazz/jb-yhdistelmää. Sillä haetaan siitä kitarasta ulos mahdollisimman laajaa saundi-skaalaa. Eli perus jazz/blues-osastosta aina sinne hardrock/metal osastoon. '59 kaulamikkinä on sellainen perus PAF-tyylinen mikki. Tuo Duncanin '59 on vain erottelevampi kuin Gibsonin 4xx-sarjan mikit.
T-Bone
Ben_D
11.06.2004 12:40:07

No tuo JB on ihan ok tallamikki, se on sellainen keskitason output mikki jossa on hyvä tone. Soveltuu hienosti blues/rock/hardrock/heavy käyttöön. Jazz taasen on juurikin sitä itseään. Erittäin pehmeä ja bass/mid-voittoinen kaulamikki. Liian tunkkainen mikki kyllä metalliin. Melkein suosittelisin joko '59/JB tai '59/CustomCustom yhdistelmää.
(tuossa siis järjestyksessä kaula/talla...)

Esim. Schecter käyttää skitoissaan tuota jazz/jb-yhdistelmää. Sillä haetaan siitä kitarasta ulos mahdollisimman laajaa saundi-skaalaa. Eli perus jazz/blues-osastosta aina sinne hardrock/metal osastoon. '59 kaulamikkinä on sellainen perus PAF-tyylinen mikki. Tuo Duncanin '59 on vain erottelevampi kuin Gibsonin 4xx-sarjan mikit.

Täytyy pistää harkintaan. Olishan se tietysti hyvä, ettei olis molemmissa kitaroissa samat miki ja soundi jos sitä blues ja rock linjaakin soittelee. Mites hinnat? Onko Seymour Duncanit edullisempia kun EMG:t?
apuri
11.06.2004 12:40:46
Tallaan voi harkita Duncan Distortionia tai Customia. JB on aika vaisu botneosastolla.
McNulty
11.06.2004 12:45:25
Mites hinnat? Onko Seymour Duncanit edullisempia kun EMG:t?

Voipi olla että Duncanit ovat kalliimpia kuin EMG:t.
T-Bone
McNulty
11.06.2004 12:46:18
Tallaan voi harkita Duncan Distortionia tai Customia. JB on aika vaisu botneosastolla.

Totta, sillä ehdotinkin tuota '59/CustomCustom settiä, joka toimii hienosti musatyylistä riippumatta =)
T-Bone
app
11.06.2004 12:50:05
Niin, kuinkahan paksun kielisetin tohon sais tuupattua. Ajattelin .11 settiä, mahtuskohan Epin satulaan?

On muuten todella paskat noi Epiphone Les Paul Customin mikit. Lähtee samantien vaihtoon.

Mulla on Gibsonissa 10/70 -setti. Ihan hyvin toimii. Siitä paksummat voi olla vähän tiukassa kun viritystapin reikään ei enää paksumpaa taida paljon mahtua.
Myynnissä Mesa/Boogie Nomad 55 Medium Head
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)