mik3 27.04.2004 13:52:02 | |
---|
Kyseisista kapineista on täällä moneen otteeseen jo keskusteltu, ja yritinkin löytää kysymykseeni haualla vastausta, mutta en löytänyt. Kysyisin seuraava: jos Pod XT:tä kontrolloi FCB1010:llä niin onko kanavien vaihdossa viivettä? Ja jos on, niin mitä luokkaa se on? ½ sekuntia? Kiitoksia. P.S. jos joku tietää mistä löytää suht' edullisesti Pod XT niin ei muuta ku infoa vaan(tähän mennessä edullisin: hinta 479e). Ja mieluiten Suomesta. |
Exhausted 27.04.2004 16:18:35 | |
---|
Roland FC-200:lla kontrolloidessa tulee pieni viive (en pysty aikaa tarkasti sanomaan, voisin joskus nauhoittaa samplen aiheesta). Ei sitä keikalla tai treeneissä huomaa mutta yksin soittaessa ja nauhoittaessa. Tosin sama viive tulee kun kääntää siitä PODin preset-potikasta että tuskin se riippuu sitten jalkaohjaimesta? |
Swan 27.04.2004 16:28:50 | |
---|
Tosin sama viive tulee kun kääntää siitä PODin preset-potikasta että tuskin se riippuu sitten jalkaohjaimesta? Puhutaanko nyt PODxt:stä vai perus-PODista? Itselläni ei ole ilmaantunut minkäänlaista viivettä niin käsin kuin Shortboardillakaan ohjattaessa. Sinulla ei ole mitään kiirettä, ellet satu soitamaan kitaraa. |
Dumb 27.04.2004 16:35:03 | |
---|
Puhutaanko nyt PODxt:stä vai perus-PODista? Xt:stä. |
Swan 27.04.2004 16:38:29 | |
---|
Xt:stä. Joo, tajusin. Varmistin vain Exhaustedilta, sillä tämä viivejuttu on minulle täysi uutinen, vaikka olen jo pitkäaikainen PODxt:n käyttäjä. Sinulla ei ole mitään kiirettä, ellet satu soitamaan kitaraa. |
mik3 27.04.2004 16:49:19 | |
---|
Hmm, johan on perin outoa jos joillain on samalla kapineella viivettä ja toisilla ei. Exhausted, onko se viive tyyliin muutama ms vai kuinka? |
Exhausted 28.04.2004 16:37:18 | |
---|
joo ei se nyt puolta sekuntia missään nimessä. kunhan saan podin nettipiuhan päähän tässä parin päivän sisään niin nauhotan pari klippiä. |
Exhausted 05.05.2004 21:51:23 | |
---|
|
Exhausted 05.05.2004 22:23:28 (muokattu 05.05.2004 22:24:01) | |
---|
|
Dumb 06.05.2004 00:08:24 | |
---|
Itseasiassa... kyllä tuollainen pieni viive saattaa sittenkin tulla myös Floor Boardilla (FB4:lla tulee ainakin, sen olen huomannut jo ajat sitten ja äsken vielä varmistin nauhoittamalla). Ei tuota niin bändin kanssa huomaa ja vuosien aikana on ehkä tottunutkin siihen jo niin paljon, ettei asiaan kiinnitä enää mitään huomiota. Täytyykin hakea Floor Board treenikämpältä kotiin tässä joku ilta ja kokeilla tehdä pieni nauhoitustesti myös sen kanssa. Minä kun nauhoitan normaalisti eri soundit erikseen omille raidoilleen niin ei tuota viivettä ole tullut siinäkään tilanteessa huomattua. |
Exhausted 06.05.2004 01:20:46 (muokattu 06.05.2004 01:23:26) | |
---|
kuten sanottua niin bändikäytössä tuota ei tosiaan huomaa, paitsi nauhoituksissa. eikä tarvitse kuin pitää tuollainen lyhyt tauko soitossa niin katkosta ei huomaa. pahimmillaan se viive on sellaisessa tilanteessa jossa jätät soinnun soimaan ja vaihdat presettiin johon on lisätty vain delay. tauko tulee mutta ääni ei oikeastaan muutu. ko. muutos on ekan klippini lopussa ongelman saa myös kierreltyä sillä että presettien vaihdon sijaan lisäilee vain efektejä, mikä onnistuu sekä uusilla floorboardeilla että fc-200:lla. mutta silloin ei voi paljoa käyttää vahvistinsäröä. eli on palattu samaan ongelmaan miksi aikanaan podiin siirryin. prkl. |
mik3 06.05.2004 10:29:07 | |
---|
Kiitoksia. No eipä toi todellakaan mahdottoman häiritsevältä viiveeltä vaikuta. Kävinki jo ostamassa ton Pod XT:n ja nyt pähkäilen minkä kontrollerin sille hommaisin. Ajattelin Line6:n omaa shortboardia, koska esim. toi rolandin midikontrolleri on lähes samoissa hinnoissa. Behringereissä on vissii vähän turhan usein näitä maanantaikappaleita. Täytyy tutkia vielä... |
Exhausted 07.05.2004 00:05:03 (muokattu 07.05.2004 00:16:33) | |
---|
joo Behringeriä en voi suositella. Hankin sellaisen aluksi, mutta jouduin viemään sen heti takaisin kauppaan, vehkeeseen kun ei tullut edes virtaa. MIDI-laudan etu on se että siinä on kymmenen presettiä per pankki, on jotenkin vapaampaa kun ei tarvitse koko aikaa vaihdella pankkeja. Line6 - lautojen etu taas on se miten se pelaa yhteen itse vehkeen kanssa. Midilaudan kanssa esim. saa olla tosi tarkkana siitä mihin kohtaan podia presetit tallentaa että ne ovat loogisissa paikoissa laudassa. Line6-boardeissa taas käytetään samaa pankkisysteemiä kuin itse PODissa, ja taitaapa niissä olla sama näyttö kuin podissakin, joka on huomattavasti hyödyllisempi kuin midilaudan presettivalo. line6:n boardeja on myös helpompi ohjelmoida, midilauta vaatii vähän ohjekirjanlukutaitoa ja hoksaamista, esim kontrollipedaalien tai ekspressiopedaalin toiminnan säätämisen kanssa. line6:ssa on myös etuna se että yksittäisiä efektejä saa päälle ja pois omalla napilla, mikä toki onnistuu midilaudallakin, kunhan on vain ensin siirtynyt ctrl-tilaan pientä nappia painamalla (tosin napin tilalle voi ostaa erillisen footswitchin). Midilaudan eduksi voisin vielä lisätä sen että se on yhteensopiva muidenkin laitteiden kanssa. jos joskus myyt podin pois ja siirryt vaikka käyttämään jotain räkkiefektiä ja putkivahvistinta niin voit käyttää midilautaa siihen. Kestävyydestä tai viiveistä en osaa vertailla kun en ole päässyt itse kokeilemaan line6-boardeja, mutta FC-200 vaikuttaa ainakin todella kestävältä, ja ainakin Nicole-yhtyeen Olli on kehunut vehkeen kestävyyttä. |
mik3 07.05.2004 09:23:38 | |
---|
Hehe, joo Ollihan onnistu kaatamaan oluet rolandinsa päälle viime vuonna Jyväskylän Bar 68:ssa(ens la niillä on taas siellä keikka, sinne vaa)... ja silti toimii. Mut jees, pitää nyt taas vähän säästellä ja sit kattoa josko ostaa line6:n oma vai rolandin boardi. |
Fortune 07.05.2004 14:27:38 | |
---|
Hehe, joo Ollihan onnistu kaatamaan oluet rolandinsa päälle viime vuonna Jyväskylän Bar 68:ssa(ens la niillä on taas siellä keikka, sinne vaa)... ja silti toimii. Mut jees, pitää nyt taas vähän säästellä ja sit kattoa josko ostaa line6:n oma vai rolandin boardi. Minulla on FC-200 eikä ole mitään valittamista. Lujaa tekoa ja toimii moitteetta, vaikka käytettynä ostin, taisin maksaa tästä 150 euroa tai jotain. Tähän saa hirveän määrän pedaaleita myös kiinni, jos lisäkontrollereille on tarvetta. "Look behind you, a three-necked guitar!" |
Swan 09.05.2004 16:19:39 | |
---|
Btw, vinkkejä PODxt:n käytöstä ja saundeista saa minulta vaikkapa pikaviestinä. Kuinka opin soittamaan niin kuin Carlos Santana?
- Sullo bokserisi persvakoosi, ja yritä saada ne sieltä pois soittaessasi. |
Exhausted 10.05.2004 00:46:39 | |
---|
kuin myös :) |
Exhausted 10.05.2004 00:47:48 | |
---|
Line6 FBV-floorboardissa olisi aika mukavasti ominaisuuksia mutta harmi vain POD Xt ei osaa käyttää niistä kaikkia (lauta on suunniteltu Vetta-vahvistimille) ja Shortboard on vähän liian suppea...:/ |
mik3 10.05.2004 09:45:09 | |
---|
Toi FC-200 ois kyllä mitä houkuttelevin vaihtoehto jos sen sattuis jostain löytämään käytettynä n. 150-200e. Noh, pitänee pistää ilmotuksia kuhan saan rahat moiseen. |
Kinnunen 10.05.2004 15:35:00 | |
---|
Line6 FBV-floorboardissa olisi aika mukavasti ominaisuuksia mutta harmi vain POD Xt ei osaa käyttää niistä kaikkia kerro lisää.. Oon itse juuri hankkimassa PODXT:ä ja FBV (suurempaa) pedaalia. kiitos :) "Örph!" |