Aihe: TREMOLOO VIBRAA mistä FX-unitista?
1 2
veltsu
13.06.2004 18:45:42
NYKYISISTÄKIN KITARA-FX HÄSSÄKÖISTÄNI LÖYTYY JO JONNINMOISTA VIBRAA JA TREMOALOA, MUTTA VOISIKO JOKU SUOSITELLA JOTAIN SIIHEN PASSELIA PEDAALIA YMS. KUN EN NOISTA SEN SUUREMMIN OLE PERILLÄ, ENKÄ VIITSISI INVESTOIDA "SUTEEN".

KIIT-TOS :)
KMT
13.06.2004 18:53:56

Voisi ihan kirjoittaa normaalisti
Elämä on p*skaa
veltsu
13.06.2004 19:02:09
ei oo sullakaan parempaa tekemistä...
Aksu89
13.06.2004 19:12:53
Vibra/Tremolo pedaalia???
No comments. Riisi
veltsu
13.06.2004 19:20:17
tais mennä vähän yli - no - eli haluaisin pedaalia, josta kenties irtoaisi monipuolisempaa tremoloa, ehkä jopa variaatioita vrt. nykyinen Vamppini.

Että jos tietoa olisi, niin I`d appreciate it.
Jungleman
14.06.2004 10:44:45
Onhan noita. Marshallin Vibra-Trem on ihan käypä, eikä kauhean kallis. Roger Mayer Voodoo-Vibe on hyvä mutta kallis ja penteleen isossa laatikossa. Fulltone Supa-Trem on pysynyt mulla pisimpään, kohtuullisen moniulotteiseksi venyvä tremolo, jopa hirvittävän hintansa arvoinen...

Mutta nämähän ovat siis erillispedaaleita, multiefektivalmistajat eivät oikein vaikuta ymmärtävän tremolo- ja vibratosoundien perimmäistä olemusta.
Pnctocn
14.06.2004 11:04:37
Schallerin tremolo kehuttiin Riffissä maasta taivaisiin (toisaalta riffissä kehutaan melkein kaikki). Itse olen Bossin TR-2:llä pärjännyt hyvin, tosin siitä ei saa ihan semmosta on/off tiukkaa väpätystä irti, maltillisempia tremoloita kylläkin.
Listen
14.06.2004 11:06:01
DOD VibroThang? En oo itse kokeillut.

http://www.pulseonline.com/dod5.htm
"Don´t like what´s out there [in the outside world]? Make your own." Steve Turner (Mudhoney)
veltsu
14.06.2004 16:37:40
asiallista palautetta, kiitos näistä!!
Hannu H.
14.06.2004 18:15:51 (muokattu 14.06.2004 18:16:31)

(toisaalta riffissä kehutaan melkein kaikki)
Harvemmin noihin alan lehtiin otetaan mitään paskaa arvosteluun joten aina niitä testattavia kehutaan ja osoitetaan niistä mahdolliset puutteet. Kuka viitsisi jotain lehteä tilata joka olisi täynnä arvosteluja paskoista vehkeistä?

Ja sitten asiaan:
http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/tuotteet/schaller_tremolo.htm
tommonen varmaan olis ihan pätevä peli..

EDIT: niin ja jos ketjun aloittaja voisi välttää tuota isoillakirjaimilla kirjoittamista ku tommosen lukeminen sattuu jo silmiin...
"May the tone be with you"
superfly
14.06.2004 19:14:03
Harvemmin noihin alan lehtiin otetaan mitään paskaa arvosteluun joten aina niitä testattavia kehutaan ja osoitetaan niistä mahdolliset puutteet. Kuka viitsisi jotain lehteä tilata joka olisi täynnä arvosteluja paskoista vehkeistä?

Minä haluaisin lehden missä todellakin arvosteltaisiin myös huonoja vermeitä. Osaisinpa sitten välttyä huonolta tavaralta. Se on kyllä ihan sama minkä alan lehden ostaa, niin aina sama homma. Ei niistä ikinä löydä juurikaan negatiivista kommenttia, vaikka arvosteltavana olisi pelkkää halpisrojua. Tämä pistää aina epäilemään lehden puolueettomuutta... Noh, näistähän on jauhettu ennenkin.
veltsu
14.06.2004 19:20:22
EDIT:Hannu hei, toi nyt johtui ihan siitä, että oli capsi mennyt päälle, enkä viittinyt uudestaan kirjoittaa samaa.. mutta ymmärrän yskän.

jatkakaa vaan pedaalien ehdottamista, mitä pedaaleja/kokemuksia niistä muuten itsellänne on?
kalkkuna
14.06.2004 19:24:02
veltsu
14.06.2004 20:10:45
ja koska olen aika tollo näiden efektipedaalien kanssa, voisiko joku kertoa saako noista jotain "erilaista irti", kun perusasetuksilla varustetuista tremoloista (lue: nykyiset tremoloni), eli pikkuvahvarissani VOX PF15:ssa on Tremololle säädettävissä nopeus ja syvyys, ja Vampissa on PC-ohjelman kautta ainakin vastaavat, joita käytän sitten FCB1010 pedaalin kautta.

Toivottavasti tuli selkokielellä? Itse diggaisin soiton ohessa erilaisista tremoloista siksi kyselen.

Ainakin tuo edelläollut DOD FX22-linkki johti edullisen pedaalin luo. Kokemuksia tästä? Toisaalta Voodoo-Vibe 350€ on jo turhan kallis!
AoA
14.06.2004 21:11:04
Schaller tremolo, soundi on mahtava.
-Anssi-
veltsu
14.06.2004 21:14:35
Tässä nyt olis edulliset tremolo FX`s :

DOD:
http://www.dod.com/fxpedals/love.htm
MARSHALL:
http://www.marshallamps.com/images/products/pedals/vt-1.html

täällä on pedaalien reviewseita:
http://www.harmony-central.com/Effects/Data/

, mutta mitkä pedaalit ovat omat suosikkinne, meille muille suositeltavatkin kenties?!
re infecta
14.06.2004 23:20:08 (muokattu 14.06.2004 23:21:28)
Onko olemassa pedaalitremoloa, joka simuloisi floikkakammen tai muun kelluvan tallan toimintaa? Eli kytkintä poljettaisiin kuin wahia: tremolon "syvyys" säätyisi sen mukaan, kuinka syvälle kytkimen painaa ja tremolon nopeus polkemisen frekvenssin mukaan.
Etsitään rumpalia! Katso ilmoitukseni.
Pnctocn
15.06.2004 12:36:16
Onko olemassa pedaalitremoloa, joka simuloisi floikkakammen tai muun kelluvan tallan toimintaa? Eli kytkintä poljettaisiin kuin wahia: tremolon "syvyys" säätyisi sen mukaan, kuinka syvälle kytkimen painaa ja tremolon nopeus polkemisen frekvenssin mukaan.

Tuo Digitechin Whammy (vähän turhan kallis) on ilmeisesti tuon kaltainen. Itse en ole kokeillut, sanokaa viisaammat.
Listen
15.06.2004 13:05:49
Whammy. Tossa taannoinen aihetta sivunnut viestiketju:

http://www.riffi.com/forum/viewtopic.asp?fid=1&aid=1264
"Don´t like what´s out there [in the outside world]? Make your own." Steve Turner (Mudhoney)
veltsu
15.06.2004 18:42:12
Mulla on Behringerin midi pedaali FCB1010 yhdessä Vampin kanssa ja PC-ohjelmassa (miksei ilmankin) säädin tremolon post-efektiksi (tiedonsiirto Vampilta FCB:lle tapahtui midi implementation kaavion avulla) ja expression-pedaalille (joita 2 kpl) ja nyt sitten saan sitä säädettyä Tremoloakin miten haluan, eli nopeutta tai syvyyttä, itselläni nopeus vakiona. Tää FCB1010 maksaa muuten luokkaa 150€, jos joku ei vielä tiedä eli hintansa väärtti.

Kaikenkaikkiaan yhdessä vampin kanssa (ja pre-FX / post-FX PC-ohjelmalla viilattuna) tosi hyvä kokoonpano. Ja Behringerin-vihaaja katso: yhteensä 300€:lla toimiva FX-setti!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)