Boom 12.06.2004 04:50:25 | |
---|
Oon soitellu täsä jo 3 vuotta ja aattelin hommata toista kitaraa itelle..ja ku tulee soittua tollasta raskaan oloista mättöä niin tälläiseen musaa sopii esp ihan hyvin (vai olenko väärässä)..minkälainen esp olis hyvä ku hintaa kitaralle sais tulla 500e - 700e..Saa laittaa toki muitakin kitara merkkejä jokka olis ihan kohtalaisia hinnalta ja laadultaan ja sopii tollaseen mättö musaan. |
trih 12.06.2004 09:51:05 | |
---|
minkälainen esp olis hyvä ku hintaa kitaralle sais tulla 500e - 700e. LTD. Ne tehdään samassa tehtaassa kaikki eli ei hätää: voi ostaa minkä vaan. Kaikki yhtä hyviä/huonoja riippuen siitä makuasiasta. Itse varmaan parhaiten tiedät minkälaisen haluat. "I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward |
Ben_D 12.06.2004 10:56:10 (muokattu 12.06.2004 11:09:58) | |
---|
LTD. Ne tehdään samassa tehtaassa kaikki eli ei hätää: voi ostaa minkä vaan. Kaikki yhtä hyviä/huonoja riippuen siitä makuasiasta. Itse varmaan parhaiten tiedät minkälaisen haluat. Kait niissä nyt jotain eroa on oltava kun yks maksaa 200€ ja toinen 1000€. Vertaa esim. LTD Viper-50 284€ ja LTD M-1000FM 1217€. |
Strutsi 12.06.2004 12:49:37 | |
---|
Esp:t on hiukka kalliita, ainakin jos meinaa hyvän espin hommata, mutta ltd:t ei ihan niin hintavia ole "I've gone where the hand of man has never set foot." |
LaXu 12.06.2004 15:08:46 | |
---|
LTD. Ne tehdään samassa tehtaassa kaikki eli ei hätää: voi ostaa minkä vaan. Ei muuten tehdä. Tuossa viime viikolla bongasin Musamaailmassa aika monta Indonesiassa tehtyä ESP/LTD:ta. Eipä silti, ihan hyviltä kepukoilta nekin näytti, mitä nyt ruusupuuotelaudat oli aika järkkyjä ulkonäöllisesti (kuivan näköisiä ja todella vaalean värisiä). Eli Indonesiassa kai tehdään halvemmat mallit ja kalliimmat mallit sitten Koreassa. Ja "oikeat" ESP:t sitten Japanissa. |
Lego 12.06.2004 15:35:24 | |
---|
Ei muuten tehdä. Tuossa viime viikolla bongasin Musamaailmassa aika monta Indonesiassa tehtyä ESP/LTD:ta. Eipä silti, ihan hyviltä kepukoilta nekin näytti, mitä nyt ruusupuuotelaudat oli aika järkkyjä ulkonäöllisesti (kuivan näköisiä ja todella vaalean värisiä). Eli Indonesiassa kai tehdään halvemmat mallit ja kalliimmat mallit sitten Koreassa. Ja "oikeat" ESP:t sitten Japanissa. Tämä meikäläisen LTD on tehty juurikin Indonesiassa enkä kyllä ole havainnut mitään vikaa. Helvetin hyvä keppi on kyseessä. Toisin sanoen valmistusmaalla ei kyllä oikeasti ole mitään väliä. Mäkin pyyhin perseeni siniristilipulla. Evil Mooses |
Ben_D 12.06.2004 15:42:25 | |
---|
Tämä meikäläisen LTD on tehty juurikin Indonesiassa enkä kyllä ole havainnut mitään vikaa. Helvetin hyvä keppi on kyseessä. Toisin sanoen valmistusmaalla ei kyllä oikeasti ole mitään väliä. Niin ei ainakaan ESP:n tapauksessa. Mutta kuten tossa aikasemmin kirjotin niin onhan niissä LTD malleissakin eroja. Ei muuten ole hintaero 1000 euroa. Onko ne sitten ne materiaalit, kaularakenteet jne. |
Jäsen X 12.06.2004 15:51:38 | |
---|
Custom -mallithan vissin tehään USA:ssa.. mut ne sitte maksaakin jo... "Working on a sex farm,
Trying to raise some hard love,
Getting out my pitch fork,
Poking your hay" |
Ben_D 12.06.2004 15:58:00 | |
---|
Custom -mallithan vissin tehään USA:ssa.. mut ne sitte maksaakin jo... No ne on sitten useita tuhansia. |
Ze Kink 12.06.2004 16:17:21 | |
---|
"Ehkä se tajuaa että sä vaan... No, olit vaan vähän lammas :P"- Ystäväni Aino |
toxic 12.06.2004 17:14:18 | |
---|
700 eurolla saat jo viper 400:n. Ja se on paras!1!!111 Bäy? |
Jäsen X 12.06.2004 17:25:07 | |
---|
"Working on a sex farm,
Poking your hay" |
toxic 12.06.2004 17:46:39 | |
---|
|
apuri 12.06.2004 18:40:33 | |
---|
ESP:t tehdään Japanissa Tokiossa. Custom Shop-kitarat ja Standard sarja tulevat juuri sieltä. USA:ssa tehdään joitain Custom Shop kitaroita sitten lähinnä rokkitähdille, tavallisia CS tiauksia tuskin siellä käsitellään. |
samueld 13.06.2004 02:20:23 | |
---|
Tietääkseni ainakin Euroopasta tilatut tehdään Japanissa, miksikäs muuten esim. tämä A. Laiho- malli löytyy Japanin sivuilta: http://www.espguitars.co.jp/artist/2004/alexi_laiho/index.html Ei siinä kyllä mitään, hyvin tekevät siellä kepit. Toihan vaikuttas asialliselta. Mikäs jenin kurssi on nykyään? Se yksi suomeen tuotu ylihintainen "signature"sarja ei kyllä ollut mistään kotoisin. I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar. |
Jäsen X 13.06.2004 12:03:08 | |
---|
"Working on a sex farm,
Poking your hay" |
Boom 16.06.2004 00:40:49 | |
---|
Joo oon katellu tosa vähä lisää nuita ESP kitaroita ja nui LTD sarjan MH:t näyttäis ihan kohtalaisilta, mutta minkälainen nuilla on sitte soittaa...miten sopii käteen ja minkälainen soudit nuista saa ja onko nuilla samalla mallinumerolla paljonkin eroa siis esim. mh-400 vs. mh-400NT |
l@ho 16.06.2004 00:46:50 | |
---|
Mielestäni nuilla Ltd:illä hyvä hinta-laatu suhde. Itselläni on viper 100fm ja olen tyytyväinen siihen... tosin vibrakampi täytyy asentaa jälkeenpäin. Mutta etköhän löydä esp:ltä itsellesi sopivan ja miellyttävän kitaran. - Olin muuten tuskassa..AIJAA!! SIELLÄ OLI SELLANEN RUMP..
- Sori ruoka jäähtyy.. |
JakeScary 16.06.2004 01:03:06 | |
---|
Minäkin olen tässä alkanut pohtia uuden kitaran ostoa ja nuo esp:t näyttivät ihan mukavilta, että sopisivatko nuo ihan rock:kiin ja jos sopivat niin mikä malli? Monta banaania mahtuu terttuun???
....No eiköhän se ole tertun oma asia. |
trih 16.06.2004 07:39:05 | |
---|
Minäkin olen tässä alkanut pohtia uuden kitaran ostoa ja nuo esp:t näyttivät ihan mukavilta, että sopisivatko nuo ihan rock:kiin ja jos sopivat niin mikä malli? Ei sovi rokkiin. ESP kitaroista ei lähde kuin matalavireinen metallimättösoundi. Turha yrittää soittaa balladeja niillä soundeilla. "I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward |