Aihe: Ibanez Tone Lok
1 2
migeboy
10.06.2004 21:09:21
Mitäs mieltä ootte yleisesti noista pedaaleista? Kytkinvikaisia on kuulemma jonkun verran, mutta entä muuten?
Antti1
10.06.2004 21:20:08 (muokattu 10.06.2004 21:21:01)
Mitäs mieltä ootte yleisesti noista pedaaleista? Kytkinvikaisia on kuulemma jonkun verran, mutta entä muuten?

Eivät mitenkään autuaaksi tekeviä, mutta hyviä kuitenkin. Säröt ovat hyviä, muttei niitä oikeaan vahvistinsäröön voi verrata, kuten ei mitään pedaalia. Seventh Heaven on kiva fuzzimainen pöristin ja Phat Hedillä saa basson kanssa aikamoista surinaa aikaseksi. Smashboxilla onnistuu hevanderit ja sillä perussäröllä (mikä sen nimi nyt olikaan?) ei mielestäni onnistu hyvin oikein mikään. Se delay pedaali on oikeastaan aika hyväsoundinen.

EDIT: Ja vaikka niistä koteloista ei selvää otakkaan, niin kyllä ne ihan kestävää metallia ovat. Ne potikat ovat mun mielestä aika huteran oloisia.
"Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy
Kapane
10.06.2004 21:39:23

omistan ties kuinka monta tone lokkia ja musta ovat pirun kovia. Hyviä pedaaleja sarjassa on

sm 7 smash box
de7 delay echo
lf7 lo-fi (joojoo equulla saa saman)
cf7 chorus/flanger

Pd7 ja Fuzzi on kans ok, mutta ei mitään maata mullistavia. ainut pedaali, missä mulla on ollut kytkin vikaa on de7 ja siinäkin vain vähäsen. napit on mitä on, mutta sehän on aivan sama, kun ne voi työntää sinne koteloon sisälle ja kotelo on vankkaa metallia.
Personal Jesuss & Modern Angel [Kyllä Lähtee] MEKKALA #1 http://irc-galleria.net/channel.php?channel_id=268439
päänahka
10.06.2004 21:40:29
Ainoa kokemukseni sarjasta on flanger/chorus, joka jäi ostamatta. Ei siitä sen enempää.
Soolot on perseestä.
Härski
10.06.2004 22:35:28
Mun mielestä tone-lok sarjan ylivoimaisesti parhaat pedaalit ovat Delay/Echo, Tubescreamer ja Smash Box. Pelkästään noilla kolmella saa jo sellaista tuhoa aikaan, ettei mitään järkeä. Myös Phaser, Chorus/Flanger ja 7th Heaven ovat tyyppauksen arvoisia. Floppeja mielestäni tuossa sarjassa ovat Distortion, Fuzz ja Auto-wah.
Dumb
10.06.2004 23:09:15

LF-7 Lo-Fi pedaalin omistan ja erittäin hyvin tekee sen, mitä pitääkin. Parina kertana on ollut jotain pientä kytkinongelmaa, mutta luulen, että vika on ollut enemmänkin polkijassa, kuin pedaalissa...
kassus
11.06.2004 11:54:36
Mulla on neljä Tone-Lokkia, hyviä ovat. Delay/Echo ja tubescreamer ovat tosiaan parhaita, chorus/flanger on hyvä, auto-wahi on vähän outo ja tarpeeton mutta kuitenkin jännä koska siinä ne (säröt). Kuoret kestää, kytkimet ovat vähän heiveröisen oloisia mutta en ole saanut niitä rikki.
TLT-Team, takanani on loistava tulevaisuus.
McNulty
11.06.2004 12:04:41
Pitää kyllä sanoa että ne Tone Lokit joita minä olen testaillut ovat olleet säädöiltään ok, mutta (perus)saundiltaan todella kuivia. Ainoan poikkeuksen teki se Tubescreamer replica joka saundasi ihan ok. Mutta se tonelok sarjan fuzz oli erittäin muovinen ja kuiva, delay, chorus yms modulaatiot toimi kohtalaisesti. Kyllä silti suosittelen Boss tai Electro-Harmonix osastoa...
T-Bone
Tomtom
11.06.2004 12:35:55 (muokattu 11.06.2004 13:05:25)
No edelliseen sanoisin kyllä että EHX:ään verrattuna mikä tahansa on kuiva. Bossiin verrattuna taas mikä tahansa on "märkä".

edit karmeet typot
"Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson
JLM
11.06.2004 12:57:35

Tällä hetkellä on käytössä enää PM-7, aiemmin oli myös CF-7. Myin tuon choruksen, koska jotenkin tuntui että se ei ollut kovin kummoinen. Phaserin oon vielä pitänyt itselläni ja oon siihen ihan tyytyväinen.

Kytkimet on pysyneet ehjinä kummassakin pedaalissa. Lähinnä häiritsee välillä niiden herkkyys. Saan usein phaserin poljettua päälle ja pois samalla painalluksella.
Locrian
11.06.2004 13:03:37
Smash box löytyy ja kytkin on paskana.Tosin tuo voi johtua siitä että päristin on saanut ihan oikeasti aika kovaa kyytiä.Ihme että muut knobit on säilyneet ehjänä.Nuo säätönappulathan saa alas painamalla "piiloon".

SM-7:n saundeista en hirveesti tykänny.Vähän liian moderni.Mutta kyllä mä sitä edelleenkin tarjoilen noissa äänityshommissa jos meininki on muutenkin sellasta modernia.Yhden helvatun hyvän tapposaundin sain pistämällä SM:n ennen vanhaa 5150:llaa (crunch-mode,gainit jossain kahessatoista).Riippuu siis paljon styrkasta...
I hate eatin' vegetables... Can't swallow the wheelchair...
Jäärä
11.06.2004 13:15:48

Itelläni on kaksi tätä sarjaa, Se delay/echo ja phaser. Ton delay/echon valintaan muiden valmistajien vastaaviin tuli käytettyä aika paljon aikaa ja vaivaa ja mun mielestä se soundin perusteella omassa hintaluokassaan oli/on aika ylivoimainen. Käytän sitä pelkästään siinä "echo"-moodissa.

Phaser oli enemmän ja vähemmän heräteostos ilman mitään laajempia testejä, enkä oikein osaa verrata sitä muihin eri valmistajien vastaaviin. Ihan hyvin se on täyttänyt tarkoituksensa tähän asti.

Choruskin oli aika hyvä, mutta mun mielestä aika kallis siihen soundiinsa nähden, enkä tee sillä mukaan ympätyllä flangerilla juuri mitään.
Suomen Hiihtoliiton luvalla.
Rocktron
11.06.2004 14:17:59
Floppeja mielestäni tuossa sarjassa ovat Distortion, Fuzz ja Auto-wah.

Just testasin ds7 distortion pedaalia ja ainaki omalla vahvarilla sai kiitettävää mölyä ulos. Dist -level kaakossa _komppina_ ei oikein hirveesti napannu, mut eipä mitään hirveetä hevimättöä ole itsellä tarvettakaan siitä saada.
-Näääiin!-
Jungleman
11.06.2004 15:27:08
FZ7 Fuzz on minusta aivan loistava. Ruma ja rujo soundi, oikein käypä lisämauste studiossa, varsinkin damage -kytkin päällä. Toimii kitaralla, bassolla ja sähköpianolla. Riippuu toki, millaista fuzzia etsii...

Kytkin toimii yleensä hyvin, kunhan astuu sen päälle päättäväisesti. Pariston heiketessä kytkinkin alkaa nikotella.
BenGlenton
11.06.2004 15:27:23
tuo de7 on itselläni hankintalistalla. Ibanezin sivuilta voi käydä kuuntelemassa clippejä noista pedaaleista. de7 kuulostaa todella asialliselta hintaansa nähden, nimen omaan se echo-puoli.
http://www.supremecourtband.fi
Dumb
11.06.2004 15:28:40

Minä taas diggailin kerran Levytukussa tuota Fuzzia enemmänkin. Tekisi melkein mieli ostaa moinen, vaikkei mitään sen ihmeempää käyttöä/tarvetta olekaan (kun POD hoitaa fuzz-tarpeet ihan hyvin)...
konnamatti
11.06.2004 17:44:11
ToneLok Tubescreamer löytyy, ja kytkin reistaa. Pahasti. Kerran talvella oli repussa villasukan sisällä (!) kun kävelin soittelemaan, ja kone meni täysin mykäksi. Matkassa meni n. 15 min. No tuntiin en koskenut siihen ja pelasi taas.

Nätti ääni siitä lähtee, ei siinä mitä. Ihan ok masiina.
zorro
11.06.2004 17:49:44
LF-7 Lo-Fi pedaalin omistan ja erittäin hyvin tekee sen, mitä pitääkin. Parina kertana on ollut jotain pientä kytkinongelmaa, mutta luulen, että vika on ollut enemmänkin polkijassa, kuin pedaalissa...

mitä se lo-fi tekee?
OSTETAAN: Digitech WH1
Härski
11.06.2004 18:08:49
Just testasin ds7 distortion pedaalia ja ainaki omalla vahvarilla sai kiitettävää mölyä ulos. Dist -level kaakossa _komppina_ ei oikein hirveesti napannu, mut eipä mitään hirveetä hevimättöä ole itsellä tarvettakaan siitä saada.

No onahn tuo ihan ok, mutta jos sitä vertaa esim. Bossin DS-1:een, ei tuolla ole mitään jakoa.
Härski
11.06.2004 18:10:43
tuo de7 on itselläni hankintalistalla. Ibanezin sivuilta voi käydä kuuntelemassa clippejä noista pedaaleista. de7 kuulostaa todella asialliselta hintaansa nähden, nimen omaan se echo-puoli.

Joo, sillä ei tee sillä delay- puolella mitään. Echo ajaa nimittäin sama asia, mutta lämpimämmällä soundilla, joka on tietysti parempi. Ja voin kyllä suositella delayksi kenelle tahansa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)