Aihe: Viimeinen vahvistinpähkäily..
1 2 3
Hannu H.
02.05.2004 14:02:11 (muokattu 02.05.2004 14:03:46)

Elikkä nyt kun kesätyöt varmistui niin päätin vahvaribudjetiksi 1000e.
Melkonen jokapaikanhöylä tarttis olla kun tykkään kaikenlaista soitella mutta pääosin tarttis lähtee rockit ja bluesit. Hardrock tarttis ainakin mennä mutta kyllä highgain soundiktin mukava olisi löytyä. Hyvät puhtaat myös saisi olla. (Taidan jotain mahdotonta hakea mutta kysellään ny silti).

-Putkivehje
-Kaksi tai jopa kolme kanavaa olis kiva. Ei oikein tunnu yksikanavainen omalta, mutta en semmosta ole ku parikertaa testannut vähän aikaa joten ei niistä ole sitävertaa kokemusta jotta voisi kokonaan tuomita.
-Efektilenkki (rinnan oleva plussaa).
-Erilliset sävysäädöt kanaville.
-Kaiku olisi kiva, mutta pakollinen ei ole.
-Combossa lisäkaappi liitäntä jos semmosen tarve iskee joskus..

Käyttö olisi kotikäyttöä sekä bändinkanssa reenailua ja joskus sitten tulevaisuudessa keikkaakin tarttis pystyy heittämään (nyt siis haetaan semmosta pitempiaikasta kaveria jota ei heti tarttis vaihtaa).

Nuppi+kaappi tai combo. Sillä ei niin hirveästi väliä, mutta tuo 1000e on ehdoton maksimi.

Suomesta olisin ostamassa, kun mun tuurilla kummiskin jostain saksastatilatun kanssa tulee jotain ongelmia ja saa alkaa takuuasioiden kanssa tappelemaan. Eikä kyllä houkuta idea että kokeilee jotain vehjettä ja sitten tilaa ja joutuu odottamaan viikkoja ennen ku sen saa käyttöön..

Hermonsa menettäneille: Tää ny on viimenen vahvistinkeskustelu minkä alotan..

EDIT: ainiin... hakua ja googlea olen jo sitten käyttäny että niiden käyttöön kehoittavat vastaukset voi suoraan jättää kirjottamatta...
"May the tone be with you"
Kapane
02.05.2004 14:19:22

hiljaseks menee kokeile peavey triple XXX siitä ei kyllä bluussit lähe... mut joku orange/laney voi ehkä onnatakkin
mua ei huvita enää yhtään mikään. [Kyllä Lähtee]
kalkkuna
02.05.2004 14:27:38
Käytetty kai saa olla? Itse ajattelin jotain Laneyn vahvaria, ne on monipuolisia.
Eemil
02.05.2004 14:29:43
Laneyltä toi TT20 vois sopia aika hyvin. 20-wattinen combo, josta lähtee säröä heviin asti, mutta pehmosammatkin äänet tulee ulos oikein mukavasti.

Yksikanavainen peli on tosin kyseessä, eli puhdas ja footswitchistä saa sitten särön siihen päälle. Luuppi siinä on ja plaaplaa, katso itse! :)

http://www.guitarplaza.com/lantttubton2.html

Valmistus on jo lopetettu, mutta joissain liikkeissä voi vielä olla ja käytettynä tietty. Mm. Helsingin Levytukussa yksi tämmöinen vielä nököttää.
LaXu
02.05.2004 15:05:53
Laneyltä toi TT20 vois sopia aika hyvin. 20-wattinen combo, josta lähtee säröä heviin asti, mutta pehmosammatkin äänet tulee ulos oikein mukavasti.

Tätä minäkin suosittelen. Pari TT20:n omistajaa on kertonut, että soundi paranee reilusti, kun lykkää Celestion Vintage30 tai G12H elementin kiinni ja vaihtaa vakioputket parempiin. Tietysti kannattaa kokeilla itse ensin, kyllä se vakionakin hyvältä minun mielestäni kuulosti. Noin vuosi sitten combon olisi saanut Ruotsista uutena n. 500€:lla (johon sisältyisi postikulut ym.), Levytukussa hinta oli monta sataa kalliimpi..eli jos päädyt tuon hommaamaan, niin tinkimisvaraa pitäisi riittää kyllä Levytukun hinnoittelupolitiikan tuntien.
Fortune
02.05.2004 15:12:44
Engl Screamer -combo.

Se lähtee tonnin pintaan Suomestakin ja on oman kokemuksen mukaan aika moneen taipuva peli.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
kimple87
02.05.2004 15:13:40
mä en tiiä mihinkä hintaan saa ja taitaa vain olla nuppi/kaappi yhdistelmänä mutta mitä mieltä olisit tuosta laney vh100r???
"Tämä on pieni nuotti ihmiselle, mutta suuri tilu ihmiskunnalle."
Eemil
02.05.2004 15:22:27
Tuo VH100R on kyllä monipuolinen. Sen monipuolisuuteen ei vain kuulu tuo kotisoitanta. Tai kuuluu liiankin hyvin.
Sammakko
02.05.2004 15:43:23

Engl Screamer -combo.

Se lähtee tonnin pintaan Suomestakin ja on oman kokemuksen mukaan aika moneen taipuva peli.

Hevipeli. Hevisäröt oli tarvelistassa viimesenä.
Puli puli..
Jucciz
02.05.2004 15:50:24
Peavey Classic 50. Blues ja rok.
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
Sammakko
02.05.2004 15:53:49

Tai Delta Blues. Blues ja rok.
Puli puli..
Kapane
02.05.2004 16:20:08

ja tästä se mättö lähteekin
mua ei huvita enää yhtään mikään. [Kyllä Lähtee]
Jucciz
02.05.2004 16:33:26
ja tästä se mättö lähteekin

Ei. Classicista lähtee vain käyttökelpoisia soundeja.
Enska
02.05.2004 16:43:27 (muokattu 02.05.2004 16:44:10)
Hevipeli. Hevisäröt oli tarvelistassa viimesenä.

No ei se screameri mikään pelkkä hevipeli ole. Myönnän toki että maukkaat hevisäröt siitä irtoaa, mutta myös yhtä maukkaat rokit. Ja ei niissä puhtaissakaan mitään valittamista ole, päin vastoin.
Kannattaa kokeilla esim. kääntää puhdas kanava lähes täysille. Sieltä löytyy yksi mun mielestä screamerin parhaista saundeista kun puhdas säröytyy mukavasti kunnolla kieliä rouhaistaessa.
Vittu tää ole mikään Kari Vepsä!
Jani The Rock
02.05.2004 16:56:32

Käytetty Twini tai Mesa. Uusista Hot Rod DeVille, mutta siinä ei kyllä ole erillisiä sävynsäätöjä kanaville.
Don`t mess with the countryboys
Hannu H.
02.05.2004 17:09:22 (muokattu 02.05.2004 17:16:33)

Käytetty kai saa olla?
Tottakai.

Laney TT20
Mistäkähän johtuu että vehjettä ei ole laneyn kotisivuilla? Ehkä tyhmä kysymys, mutta piisaako volyymit? Lisäkaapilla luultavasti ainakin mutta mites ilman?

Laney vh100r
Tää taitaa mennä vähän yli budjetista ku tarttis kaappikin vielä saada ja 1111€ näytti thomannilla olevan.

Peavey Classic 50
Onkos tää kuinka samankuulonen classic 30:neen verrattuna? Yhtä semmosta joskus testasin, mutta en oikeen tykänny (vikaa vaiko testaajan osaamattomuutta ku oli kauheen treblekäs?)

Mites nuo muut laneyt? LC-30II ja VC-30? Tota LC-30II joskus vähän testasin levytukussa. Myyjä sano että testaa rauhassa ja tuli sitten parin minsan päästä kyseleen että tuleeko kaupat nii en sitte testaillu sen enempää vaan lähin pois...

Fenderin Hotrod deluxe vissiin mahtuu tähän budjettiin kans. Miten sen särön kanssa kun se ei fendereissä vissiin se paras lenkki oo? Pedaaleilla tietenkin vois alkaa pelaamaan...

EDIT: Mitäs Mesoja kannattais tohon 1000e budjettiin katella käytettynä?
"May the tone be with you"
D-Kay
02.05.2004 17:32:49

EDIT: Mitäs Mesoja kannattais tohon 1000e budjettiin katella käytettynä?

Mesa Studio .22, jos jostain löydät ja nimenomaan sellanen versio jossa graafinen eq. Täyttää pitkälti kaikki sun kriteerit. Graafisen eq:n saa asetettua toimimaan vain särökanavan kanssa, jolloin voit vääntää hyvän kliinisoundin ja särökanavaa rukata sitten sillä graafisella. Meidän toisella kitaristilla moinen on ja suosittelen.
LaXu
02.05.2004 18:56:35
Laney TT20: Mistäkähän johtuu että vehjettä ei ole laneyn kotisivuilla? Ehkä tyhmä kysymys, mutta piisaako volyymit? Lisäkaapilla luultavasti ainakin mutta mites ilman?

Tuohon ekaan kysymykseen vastaus tuli tuolla aiemmin jo: laitetta ei enää valmisteta. Typerä veto Laneylta minun mielestäni, esim. LC15-sarja on minun mielestäni paljon huonompi soundiltaan ja ominaisuuksiltaan.

Kyllä siitä yhdestä 12" ämyristäkin saa perkeleellistä mökää ulos. Ja 20W on kuitenkin vielä paljon tehoa. Tietysti jos ihan puhtaita soundeja pitää kovalla volalla saada, niin sitten ei ole ehkä oikea peli, mutta jos särösoundit on pääasia, niin tuollainen 20W mylly on ihan oiva vehje, voi luukuttaakin hieman 50W:sta enemmän.

Mites nuo muut laneyt? LC-30II ja VC-30?

Sekä LC30:ssa ja VC30:ssa on mielestäni hyvät Vox-henkiset puhtaat soundit, mutta särösoundeissa ainakin minun mielestäni TT20 pieksi molemmat. VC30:sta ei tuntunut lähtevän kuin sellaista pientä kevytruttua ja LC30:ssa oli vähän turhan tumma särösoundi.
Jucciz
02.05.2004 19:29:50
Onkos tää kuinka samankuulonen classic 30:neen verrattuna?

Samalta tehtaalta, jokseenkin samoista komponenteista, mutta 50:ssä on toki enemmän hönkää kahden kaiutinelementin takia. Classic 30:ssa ei ole standby-kytkintä. Soundiinhan tuo ei tosin tiettävästi vaikuta. Sen sijaan 50:ssä o Presence-säätö, 30:ssä ei.

Yhtä semmosta joskus testasin, mutta en oikeen tykänny (vikaa vaiko testaajan osaamattomuutta ku oli kauheen treblekäs?

En toki tahdo tunariksi haukkua, mutta ihan pelkällä vahvistimella ei selittyne liika treblekkyys, sillä ainakin omastani kyllä saan käytännössä soundin kuin soundin EQ:ta sopivasti vääntelemällä. Löytyy kirkasta, vaan tarvittaessa tunkkaistakin, välimaastoa unohtamatta. Kitaralla ja mikeilläkin on paljon väliä tässä asiassa.

Ihan 5150/XXX/ENGL-säröjä Classicista tuskin irtoaa ainakaan ihan omin avuin, mutta ilmeisesti sellaista et ollutkaan vailla. Sopivilla pedaaleilla tuo vehje ärjyy varsin miehekkäästi musassa kuin musassa.
Billsner
02.05.2004 19:53:33 (muokattu 02.05.2004 19:54:34)
hiljaseks menee kokeile peavey triple XXX siitä ei kyllä bluussit lähe...

Triple X sarjaa kannattaa kokeilla. Klipit peavey sivuilla kuullostaa hyvälle. Paljon on vaihtoehtoja http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_index.html ja hakusanaksi xxx
Cursed Ibanez 7-string of molestation.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)