BaariMikko 20.06.2004 19:09:04 | |
---|
SG Deluxessani on uudemmissa, halvemmissa Gibsoneissa ilmeisesti aika usein esiintyvä ikävä piirre: nauhojen päät tökkivät käsiin, ilmeisesti puun elämisen takia(?) Eli siis niitä pitäisi hieman hioa. Itse en lähde tuota tekemään, eli kysymys kuuluu: minne kitara kannattaa viedä, ja paljonko siitä suunnilleen joutuu maksamaan? "BaariMikkoa ymmärtääkseen täytyy olla mieluiten keskivahvassa humalassa" -Järvihirviö |
Fortune 20.06.2004 19:12:36 | |
---|
Tuossahan ei ollut reunalistaa otelaudassa? Eli homma sikäli helpottuu ja halpenee. Kyllähän tuon tekee ihan odottaessa kitaraseppä kuin kitaraseppä, valitse vain lähin puhelinluettelosta ja soita. Ei pitäisi paljoa maksaa, parilla kympillä selviää taatusti jollei mitään kummallista ole. "Look behind you, a three-necked guitar!"
|
Pnctocn 20.06.2004 20:42:19 | |
---|
Itse en lähde tuota tekemään, eli kysymys kuuluu: minne kitara kannattaa viedä, ja paljonko siitä suunnilleen joutuu maksamaan? Kuten yllä, kuka tahansa soitinrakentaja/korjaaja osaa tälläisen homman tehdä. Nauhojen hionta perinteisessä mielessä (kuluneiden nauhojen hionta) n.50-70 ekua, luulisi päiden tasoittamisen olevan hiukan halvempaa. Homma ei ole kuitenkaan uskomattoman vaikea ja kannattaa ainakin ensimmäisen kerran tutustumisen jälkeen harkita viilasetin ostoa (nauhat voivat jatkossakin "kasvaa" otelaudan pienentyessä. |
Safaweb 20.06.2004 21:22:00 | |
---|
Yleensä pelkkä otelaudan öljyäminen riittää. Nuo nauhojen pääthän tulevat ulos kun se otelauta kuivenee vanhetessaan. Basistit: tyhmiä ja hiljaisia
Rumpalit: tyhmiä ja äänekkäitä
Kitaristit: itserakkaita
Kosketinsoittajat: haluaisivat olla kitaristeja
Laulajat: eivät kertakaikkiaan vaan osaa soittaa mitään
|
BaariMikko 20.06.2004 22:37:15 | |
---|
Yleensä pelkkä otelaudan öljyäminen riittää. Nuo nauhojen pääthän tulevat ulos kun se otelauta kuivenee vanhetessaan. Tässä tapauksessa kyse ei kyllä ole tästä, väittäisin. Käännetään tämä kysymys vielä niin päin, että onko joitakin pajoja, joihin kitaraa _ei_ kannata viedä liian korkeiden hintojen takia? "BaariMikkoa ymmärtääkseen täytyy olla mieluiten keskivahvassa humalassa" -Järvihirviö |
LaXu 20.06.2004 22:51:23 | |
---|
Minun mielestäni tuo nauhojen päiden hionta on pitkälti sellainen homma, jonka voi tehdä ihan itsekin. Teippaat vaan nauhavälit ja muut paikat nauhojen ympäriltä, jotta et vahingossa naarmuta kaulaa ja sitten pari viilan vetoa (tai pelkkää hiekkapaperiakin voi käyttää). Tietysti jos ei ole yhtään tee-se-itse-miehen vikaa niin sitten huoltoon... |
BaariMikko 20.06.2004 23:33:02 | |
---|
Tietysti jos ei ole yhtään tee-se-itse-miehen vikaa niin sitten huoltoon... Eli huoltoon :) "BaariMikkoa ymmärtääkseen täytyy olla mieluiten keskivahvassa humalassa" -Järvihirviö |
poppamies 20.06.2004 23:36:27 | |
---|
Minun mielestäni tuo nauhojen päiden hionta on pitkälti sellainen homma, jonka voi tehdä ihan itsekin... Nimenomaan. Aina kuitenkin kannattaaisi harjoitella johonkin nuotiokitaraan eikä siihen 52 malliseen Lespaan. Ei välttämättä tarvitse edes teipata mitään jos/kun ei rupea viilaamaan yhtä nauhanpääta kerralla vaan vetää kunnollisella leveällä viilalla pitkin otelaudan reunaa eikä poikittain siihen otelautaan nähden. Kun tekee homman varovasti voi lopettaa juuri ennen kuin viila rupeaa puremaan reunalistaan tai lakkaan. Eikä sekään ole mikään katastroofi vaikka viila hipaisisi lakkaa. Lakka on sukteellisen helppo kiilloittaa entiselleen. "G-strings are for strippers" |
McNulty 21.06.2004 13:15:37 (muokattu 21.06.2004 13:16:03) | |
---|
Eli huoltoon :) Missäs päin asustat? Meinaan HML:ssä Kunikunda hoitelee kohtuu edukkaasti nuo nauhat. Siellä on parikin experttiä jotka kyllä osaavat sen useamman vuoden kokemuksella. Peesu on ite rakentanut satoja soittimia (rakensi aikaisemmin skittojakin, mutta nykyään vain lyömäsoittimia) ja Teemu (Finlandia Instruments) rakentelee esim Agentseille soittimia... joten jos lähistöllä asustat niin sitä kannattaa harkita myös. T-Bone |
Aki 21.06.2004 14:34:36 | |
---|
onko joitakin pajoja, joihin kitaraa _ei_ kannata viedä liian korkeiden hintojen takia? Edellä mainittuun Hämeenlinnaan en enään ikinä vie/lähetä soittimiani huoltoon. Eikä niinkään hintojen takia. -Aki. Ostakaa mun Ibanez Steve Lukather RS1010SL 2nd '83!! |