Aihe: Hurina muuntajasta.. valaiskaa!
1
Tabaluka
20.06.2004 02:37:00
Laitteet , VOX EXR , tokai lepsa , boss ds-1 ja danin reel echo

Kyse on jälkimmäisen laitteen muuntajasta 9V.

Kun pedaali ottaa virtaa 9v patterista kaikki toimii täydellisesti. Mutta patteri menee pimeeks 2 tunnissa.

Kun laitan vekottimeen "ei-soitintarkoitukseen valmistetun muuntajan" 9V 500mA alkaa helvetinmoinen hurina , se on varmaankin Suomen Sähköverkon tausta 50hz hurinaa.
Hurina onniin kova ettei tule mieleenkään soittaa.

Onko muusikoilla jotain muuntajaa joka ois hyvin valmistettu ja ei olisi kovin hintava?

Jos ostaa juuri soitintarvike muuntajia ne maksaa ****sti.

Eli kamoissa ei ole mitään vikaa (patteri todistaa) mutta muuntajasta tulee soittoon kova hurina , kertokaa vinkkejä!
Jucciz
20.06.2004 02:38:59
Ainakin Jim Dunlopin ja Danelectron muuntajat tuntuvat olevan mukavan äänettömiä. Molemmat ovat noin 20e hintaisia: toinen muistaakseni vähän yli, toinen vähän alle. Noista riittää ainakin omassa pedaalilaudassa yhdessä yhdeksälle pedaalille virtaa.
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
Fortune
20.06.2004 02:49:11
Mascotin muuntajat ovat hyviä, järkihintaisia ja hurinattomia.

Eivät ne soitinvalmistajan merkillä varustetut ole mitenkään erilaisia tekniikaltaan, kalliimpia vain.
Sleepless
20.06.2004 13:56:59
Kannatta tarkistaa ettei muuntaja vaan ole liian lähellä vahvistinta.. Itsekin joskus pähkäilin, että mikä hurisee kun V-ampin muuntaja oli vahvistimen vieressä.
Hiljaa hyvä tulee.
zepeteus
20.06.2004 14:00:38
Jeps, ainakin Mascotit näyttävät olevan hyviä perusvirtalähteitä, mitä nyt itse on tullut niiden kanssa pelattua.

Niin kuin Fortune sanoi, eivät erityiset musalaitteiden virtalähteet ole juurikaan kummempia, paitsi että paremmissa malleissa on kunnollinen regulointi ja suodatus.

Tee-se-itse ihmisille halvin vaihtoehto on yksinkertaisesti lisätä regulaattori ja pari suotokonkkaa virtalähteen sisälle. Kotelossa on yleensä juuri riittävästi tilaa noille, jos kohta boksin avaaminen voi olla joskus työlästä.

Itse olen tehnyt ko. "moddauksen" useille halpis virtalähteille ja on toiminut joka kerta. Tokihan aivan ilman tieto/taitoa ei kannata alkaa värkkäämään, vaan antaa ennemmin osaavan kaverin auttaa...tai sitten hankkii tosiaan sen paremman virtalähteen.
päänahka
21.06.2004 14:12:24
Kun laitan vekottimeen "ei-soitintarkoitukseen valmistetun muuntajan" 9V 500mA alkaa helvetinmoinen hurina , se on varmaankin Suomen Sähköverkon tausta 50hz hurinaa.
Hurina onniin kova ettei tule mieleenkään soittaa.

Älä nyt loukkaannu, mutta onhan se DC-muuntaja?
Soolot on perseestä.
Aki
21.06.2004 15:19:50 (muokattu 21.06.2004 15:20:36)

Älä nyt loukkaannu, mutta onhan se DC-muuntaja?

Ei taitaisi tulla ääntä AC-muuntajan kanssa.

Se on tuo regulointi, joka muusikkomuuntajissa saa hurinat pois. Jos ostat reguloidun muuntajan vaikka Anttilasta, ni hurinat on lähes mennyttä. Jossain Visualsoundin virtalähteessä saattaa olla vielä vähemmän hurinaa, vois kysäistä Musamaailmasta josko niitä jo saa.

-Aki.
Ostakaa mun Ibanez Steve Lukather RS1010SL 2nd '83!!
Santtu_123
21.06.2004 15:41:09

Moi,
tarkistappas myös muuntajas napaisuus verrattuna pedaaleis napaisuuteen, eli molemmat pitää olla sama tyyliin:
+ (joku ihme merkki) -
tai
- (joku ihme merkki) +
Toivottavasti tää nyt jotain autto, mulla toimi kun ostin Biltemasta vitosen säädettävän muuntimen, jonka napaisuus oli sama kuin pedaalin.
Tabaluka
21.06.2004 15:51:48
Ongelmaa ei ole enään.

kävin kamat huolellisesti läpi ja yksi johdoista oli rikki.

Muuntaja toimii nyt todella hyvin ilman hurinoita. Ja eihän vika siinä ollutkaan.
Muutin muuntajan napaisuudet jo ensimäiseksi eli samanlaiseksi kuin pedaalissa.

mutta hyviä neuvoja myös toisille tässä threadissa!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)