Dreameater 18.06.2004 13:53:12 | |
---|
Huvittaisi ostaa uusi vahvistin. Kokeilin musiikkiliikkeen niukasta valikoimasta mm. tuota Yamahaa ja se kuulosti ihan ookoolta.. mutta ei näistä tiedä kannattaako hommata noin vaan, kun ei nuihin oikein musiikkiliikkeesä pääse syventymään. Pitäisi olla vähintään 10 eri vahvistinta rivissä ja kokeilla kaikkia vuorotellen. Sitten saattais osata sanoa jotain muutakin, kuin -ihan oolrait. Kun on vielä niitä päiviä, että kädet on ihan invalidisoituneet, eikä osaa soittaa mitään (kuten tänään), niin puolueettoman tuomion antaminen on vaikeaa.. Yamahan hinta olisi 770 jouroa. Sitä oli laskettu, kun se oli jossakin testivahvistimena tai jotakin. Aika hyvä hinta vissiin, kun tässä mallissa on efektitkin mukana (sen merkkinä FX-112). Vai onko näistä teknovehkeistä mihinkään ? Kertokaa jotakin, kutka vahvistimen tunnette. Vertauksia toisiin vahvistimiin ja niittä kokemuskia.. Kaikenlaista musiikkia soittelen. |
superfly 18.06.2004 13:58:11 | |
---|
|
Antti1 18.06.2004 14:05:39 (muokattu 18.06.2004 14:06:05) | |
---|
Noita Yamahan DG vahvareita en ole koskaan itse käyttänyt. Keikalla olen moista kuullut, eikä valittamista ollut. Itselläni on DG-Stomp ja jos toi on yhtään samaa sukua, soundaa se tosi hyvältä. Ei ehkä ihan aidolta putkivahvistimelta, mutta sitä varten täytyy sitten joka tapauksessa ostaa se putkivahvistin. Muista testata kovilla äänenvoimakkuuksilla, että tiedät riittääkö möykkä ja kuulostaako silloin enää yhtään hyvältä. "Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy |
LaXu 18.06.2004 15:19:27 | |
---|
Minulla ei ole hajuakaan Yamaha DG-vahvistimien nykyisestä hintatasosta, mutta tuo 770€ kuulostaa minusta vähän kovalta. Muistelin, että vaikka tuossa DG60FX:ssa oli enemmän efektejä kuin DG80 ja DG100 comboissa, siinä oli kuitenkin huonommat kaiuttimet, eikä myöskään moottoroituja potikoita (tosi kätevää kun näkee soundiasetukset vilkaisemalla potikoita eikä tarvitse muistellä mihin ne oli muistipaikoissa asetettu). Tietysti jos se omaan korvaan kuulostaa hyvältä niin mikäpä siinä. Tuon 70€ kuitenkin yrittäisin vielä hinnasta saada karsittua. Kyseessä on kuitenkin useamman vuoden vanhaa tekniikkaa (vaikka eipä Yamahalta uusiakaan malleja ole tullut ja nuokin olivat ilmestyessään selvästi aikaansa edellä kilpailijoihin verrattuna). Joka tapauksessa Voxin Valvetronixit ovat mielestäni varteenotettava vaihtoehto jos mallintavaa haluaa. Delay, reverb ja chorus efektit kuulostavat minun mielestäni Yamaha DG:ssa paremmilta, kun taas Valvetronixilla on etulyöntiasema vahvistinmallinnuksissa (kuulostavat Yamahan mallinnuksia enemmän putkivahvistimilta). |
Billsner 18.06.2004 15:37:47 | |
---|
You must gather your party before venturing forth. |
Dreameater 19.06.2004 16:53:48 | |
---|
Kiitti vaan vastauksista. Muista testata kovilla äänenvoimakkuuksilla, että tiedät riittääkö möykkä ja kuulostaako silloin enää yhtään hyvältä.Tuo on hyvä muistaa! --Muistelin, että vaikka tuossa DG60FX:ssa oli enemmän efektejä kuin DG80 ja DG100 comboissa, siinä oli kuitenkin huonommat kaiuttimet, eikä myöskään moottoroituja potikoita.--Millä lailla huonommat kaiuttimet? Mistä sen tietää? Juu potikoissa ei ole moottöreita, eikä se mua hirviästi haittaakaan, vaikka kätevää se on ja ennen kaikkea hauskan näköistä... :P Oulun soitin & tarviikkeesta löytyisi tuollainen Yamaha käytettynä http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kaytetyt/index.htmTuo on se efektitön versio. Sen takia se on halvempi. En ole tuota Valvetronixia päässyt testaamaan... Pitää käydä etsimässä vähän eri apajia. Marshallit kiinnostaa. |
LaXu 19.06.2004 17:00:30 | |
---|
Millä lailla huonommat kaiuttimet? Mistä sen tietää? Tahtoo sanoa, että Celestion G12H-100 ja Vintage 30 kaiuttimilla varustetut mallit kuulostivat minun korvaani paremmilta. Eli loppujen lopuksi kyse on pitkälti omista mieltymyksistä. Itse en esimerkiksi pidä yhtään Marshallin 1960A/B-kaappien G12T-75 kaiuttimista, mutta samat skobet Vintage30:lla kelpaavat kyllä. |
Billsner 19.06.2004 19:01:09 | |
---|
Tuo on se efektitön versio. Sen takia se on halvempi. "YAMAHA DG60-112 mallintava kitaravahvistin, kuin uusi" Mallinnukset löytyy mutta ei efektejä? You must gather your party before venturing forth. |
tamart 19.06.2004 19:42:15 | |
---|
|
tamart 19.06.2004 19:45:22 | |
---|
Kuinkahan paljon muuten elementin vaihto, nykyään joku Eminencen kohtuu laadukas (?) elementti -> Celestion V30, vaikuttaisi perussoundiin tuossa Yamaha DG-60 FX-112. Nykyiselläänkin kyllä pärjää. Voisin olla EHKÄPÄ myymässä tuota vahvistinta, hyväkuntoista, tosin keikkailtua joten pikkukolhuja on, kun tekisi mieli vaihtaa takaisin putkivehkeeseen. Heitä pikaviestiä jos kiinnostaa. |