Aihe: Gallup: ostaisitko uuden vai vanhan?
1 2
Chemo
18.06.2004 11:34:12

Katsotaan saataisiinko tästä aiheesta keskustelua aikaiseksi.

Eli: Kitarapajalla on myynnissä hopeanaamainen Fender Twin Reverb vuodelta 1975. Hinta on about samaa luokkaa kuin mitä uudet Fenderin '65 Reissue Twin Reverbit maksavat. Siis suunnilleen samaa hintaluokkaa, ei hierota tässä hintoja tai mahdollisia putkiremontteja vaan keskitytään tähän ajatukseen:

Jos olisit ostamassa moista laitetta, ja hinnat olisivat sen verran samalla tasolla, ettei sillä oikeastaan ole väliä, päätyisitkö ostamaan uuden vai tuollaisen käytetyn?

Itse ostaisin käytetyn.
Ramalamadingdong.
kivi
18.06.2004 11:40:48
Itse ostaisin käytetyn.

Likewise. Tottakai käytetty.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Imper
18.06.2004 11:42:18

Uus on aina uus ja käytetty on aina käytetty. Heureka! Kyllä käytetyn puoleen kääntyisin!
Everyone is a per-son
Mikko Kankaanpää
18.06.2004 12:08:07

Ehdottomasti käytetyn!
http://www.uraltone.com
McNulty
18.06.2004 12:11:12
Hmm... kyllä minäkin sen käytetyn ottaisin. Pelkästään siksi että se on enempi vintage kuin uusi, eri menetelmin valmistettu jne jne...
T-Bone
Fortune
18.06.2004 12:23:46 (muokattu 18.06.2004 12:24:00)
Käytetty, ne tuoksuvat mukavammalta.
jefferson
18.06.2004 13:21:59
Nostalgiaa kannatan, elikkä käytetty.
Muutenki tollaset vanhemmat vermeet on jo paljon maailmaa nähny ja se on hieno asia !
Kiss me... I must be dreaming!
mongoloidi
18.06.2004 13:29:20
Käytetty tottakai.Uutena ostetut on ihan yliarvostettuja.
kulmahiomakone
18.06.2004 13:41:08
Jostain syystä 70-luvulla tehdyt sähkövempaimet eivät herätä luottamusta... oikeastaan mikään 70-luvulla tehty ei pahemmin herätä luottamusta. Sarjatuotanto osataan nykyään paremmin kuin silloin. Pitäisi perehtyä kumpaisenkin laitteen sisälmyksiin, jonka jälkeen ostaisin mielestäni paremmin tehdyn ja laadukkaamman oloisen.

Käytetty tai uusi ei sinänsä ole minulle mikään itseisarvo. Käytettyjä suosin lähinnä sen vuoksi, että eteenpäin myytäessä niistä saa enemmän omiaan pois.
Catana sum et nihil humanum a me alienum puto.
hevimusamies
18.06.2004 14:06:44
Olenko siis ainoa joka olisi kääntymässä uuden puolelle?!?
superfly
18.06.2004 14:08:04
Itse en maksaisi käytetystä ihan helposti samaa hintaa kuin uudesta, vaikka vintagekone onkin kyseessä.
HBM
18.06.2004 14:29:48
Ostaisin ehdottomasti uuden 65 reissuen. Tuon ikäisen laitteen kuntoa on erittäin vaikea todeta noin vain liikkeessä kokeilemalla. Sieltä voi paljastua ihan millainen pommi tahansa ja jos ei ole tee se itse-mies, niin sen korjaaminen maksaa.

Käytettyä saattaisin harkita, jos kyseessä olisi 60-luvun blackface, jotka ovat huomattavsti enemmän arvossaan kuin silverfacet, mutta tässä tapauksessa en käytettyä ostaisi, ellei se olisi joltain tutulta, jolla se olisi ollut uudesta asti, jotta voisi tietää viat ja laitteen historian paremmin.

Itse arvostan todella paljon laitteen luotettavuutta, että ei esim. keikalla tarvitse koko ajan pelätä, että koska styrkkari sanoo sopimuksensa irti.
Jucciz
18.06.2004 14:32:51
Vanhassa vara parempi. En ole pitkään aikaan ostanut mitään soitinta tai vahvistinta uutena. Vanha vaan miellyttää enemmän, edellyttäen, että vehje on toimintakunnossa. Päällisin puolin saakin olla vähän elämää nähnyt: tietääpähän, ettei ole lojunut tyhjän panttina vaan on ollut oikeasti käytössä.
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
Deranged
18.06.2004 14:39:12
Jos olisit ostamassa moista laitetta, ja hinnat olisivat sen verran samalla tasolla, ettei sillä oikeastaan ole väliä, päätyisitkö ostamaan uuden vai tuollaisen käytetyn?

No voi tziisus, uuden tietenkin. Mitään järkeä maksaa käytetystä uuden hinta, uudessa takuu on voimassa ja kukaan rähmäkäpälä ei ole päässyt vehjettä pilaamaan tai sotkemaan. Eikä haise kessulle, kuten monesti käytetyt tuppavat tekemään.

Kenenkään toisen paskalle ei tarvii minun kamojen haista..
PIM
18.06.2004 14:45:39
Minä en kyllä ihan tuota 1350 euroa olis tuosta valmis maksamaan. Ei noi 70-luvun puolivälin Fenderit kuitenkaan edusta himotuinta aikakautta Federin vahvistinhistoriassa.

Jos noista pitäisi valita niin valitsisin reissue twinin, mutta vielä mieluummin ottaisin saman sarjan 65 Deluxe reverbin tai 65 Super reverbin. Tuollaisesta Deluxesta saattais irrota Les paulilla aikas messevät Billy Gibbons soudit.
Myyvään: Kirsikanpunainen Fenix strato, pari naarmua takana muuten kuin uusi, hp. 270e, StudioProjects B1 isokalvoinen konkkamikki, hp 100e Ostetaan: edullinen konkkamikkipari
Pnctocn
18.06.2004 14:53:56
Kokeilisin ja ostaisin sen joka saundaa paremmalle. Jos samanveroiset - ostaisin ehkä käytetyn (kuluneempi usein paremman näköinen ja toisaalta näidenkään värkkien "kierrätys" ei ole tyhmää).
Kapane
18.06.2004 16:57:28

uudessa on takuu...
Personal Jesuss & Modern Angel [Kyllä Lähtee] MEKKALA #1
Jackson Dinky
18.06.2004 19:07:53 (muokattu 18.06.2004 19:23:26)
Olenko siis ainoa joka olisi kääntymässä uuden puolelle?!?

Eiiiiiii välttämättä.

edit. ostaisin itse uuden. mutta jos saisi hyväkuntosen käytettynä niin sitäkin voisi harkita. uusi vai käytetty - se on vähän tilanteen mukaan arvioitava jotta kumpi.
Jau jau!
Vemmy
18.06.2004 19:15:48
Hmm... Uusi ja vanha saman hintaisia... No, tärkeimmät tuossa on jo sanottu, eli 70-luvun Fenderit eivät ole erityisen himottuja, ilman laitteen avausta ei voi tietää mitä laitteelle on tehty (usein niihin on tehty paljonkin...), uudella on takuu... Kokeilemalla se pitäisi selvittää, mutta uusi on uusi. Vanhassa saattaa iskeä konkkaremppa ja putkiremppa ja potikkaremppa ja... Ilman testausta sanoisin että uusi.
Mielipiteeni ovat omiani. Tai sitten lainattuja.
Niq
18.06.2004 19:38:53

Toisaalta mitkä on todennäköisyydet että 30 vuotta toiminut laite hajoaisi juuri nyt? Ja taas toisaalta epäilen vahvasti nykylaitteiden kestävyyttä, tuskin uusi vahvistin, oli se sitten vaikka fender, kestää sitä 30 vuotta.

Tuntuu vaan hassulta että 60- ja 70 -lukujen vahvistimia on käytettynä paljon tarjolla, mutta 80-luvun ja 90-luvun alun laitteita ei käytettyjen markkinoilla ole kovinkaan paljoa.

Ja mitä takuuseen tulee, parempi takuu lienee se, että se vahvistin on toiminut sen 30 vuotta, kuin se, että se toimii pari vuotta kunnes takuu loppuu ja sitten se sanoo poks. ;)
I have a cunning plan
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)