höpis 23.06.2004 15:18:07 | |
---|
Olen päättänyt tässä vuosien mittaan kyllästyä Marshallin Valvestate 10:n "suhteellisen" köyhään soundimaailmaan, joten ajattelin parantaa viihtyvyyttäni kitaran kanssa multiefektin avulla. Kitarakaan tuskin on tuota vahvaria vakuuttavampi, Charvel CX 290. Pääasiana olisi kuitenkin löytää lisää viihdykettä itselleni, mihin em. laitteet saavat kelvata, kunhan väliin saa jotain lisää. Asiasta oikeastaan mitään tietämättömänä pyytäisinkin suosituksia mahdollisista hinta/laatu-suhteeltaan mahdollisimman hyvistä multiefekteistä. Mieluusti vielä siitä päästä, jossa hinta on mahdollisimman edullinen. Voisi suosituksia sitten käydä testaamassa jossain liikkeessä. Bossin ME 50:stä olen tutkaillut teoreettisella tasolla, mutta sen hinta on vielä ehkä turhan korkea. Hintaluokka voisi olla mieluummin alle 200e, jos tuollaisia tippaakaan järkeviä ratkaisuja löytyy. |
Sintti 23.06.2004 15:27:05 | |
---|
Osta yamahan mallintava etuaste dg-stomp, tai sitten magic-stomp. Löytyy tietoja googlettamalla. Itsellä tuo DG-stomp ollut nyt jotain vajaa 2 kk, ja voin kyllä sanoa, että hyvä on. DG-stomp on parempi keikkakäytössä, helpompi soundien säätö. Magic-stompissa on taas enemmän erilaisia efektejä ja sitä löytyy uutena esim. thomann. Ainut haittapuoli magicissa on, että saundit pitää säätää tietokoneella, joten ei sovellu oikein keikalle., mutta on varmasti ihan ok studiossa. Magicista löytyy siis kaikki dg-stompista saatavat saundit+jotain muita hauskoja. :) Googletas vähän noita ainakin. Support your logal terrorists |
Super-Jari 23.06.2004 15:43:29 | |
---|
Osta POD 2.0 Alkavat olla aika halpojakin nykyään, melkein jo v-ampin tasolla. Miten mulla on semmonen tunne, että olit se pelleilijä ala-asteella joka käski mua potkasemaan munille ja syljit sitten luumukivet suusta?
Ai sulla on 5150 nuppi? Myyt sen mulle NYT! |
Pulu 23.06.2004 16:05:26 | |
---|
Tuota noin... On vähän siinä ja siinä, että kannattaako Valvestate 10:n kaveriksi ostaa mitään efektilaitteita. Jos kuitenkin päätät ostaa niin muista sitten, että testaat sitä efektiä sen oman vahvistimesi ja kitarasi kanssa ennenkuin lyöt rahat tiskiin. |
höpis 24.06.2004 10:20:29 | |
---|
Tuota noin... On vähän siinä ja siinä, että kannattaako Valvestate 10:n kaveriksi ostaa mitään efektilaitteita. Onko tuo niin huono? :-) No joo, en tullut maininneeksi ekassa viestissä, että kuulokekäyttö lienee kuitenkin se normaalein tapa, kun en viitsisi hirvittävästi naapureita kerrostalossa vaivata. Toisaalta olen onnistuneesti tottunut tuohon 10:iin, kun parempien vehkeiden käytöstä on ehtinyt jo kulua jotakuinkin kymmenen vuotta. Jos kuitenkin päätät ostaa niin muista sitten, että testaat sitä efektiä sen oman vahvistimesi ja kitarasi kanssa ennenkuin lyöt rahat tiskiin. Hyvä huomio. Olisin luultavasti testannut vain jollakin liikkeen pikkuvahvarilla. Kuinka hyvin liikkeet antavat vehkeitä kotiin testattavaksi? |
sihvoh 24.06.2004 10:29:01 (muokattu 24.06.2004 10:30:29) | |
---|
Mallintava kannattaa kotona pistää kiinni johonkin "puhtaaseen" vahvistimeen, koska sellaisessa on yleensä myös kaappiemulaatio. Esimerkiksi hyvälaatuiset tietokoneen kaiuttimet käyvät loistavasti. Steroissa täytyy vähän varoa ettei riko kaiuttimia. Kuulokekäytössä mallintava, POD, DG-Stomp, Magic Stomp, Guitarport, V-AMP, tms... on omasta mielestäni oikein hyvä valinta, huomattavasti parempi kuin pienet kombovahvistimet. I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |