MrFunk 28.06.2004 18:36:40 | |
---|
Mikä siinä on kun aina välillä kun johto menee johonkin vähän väärään asentoon niin vahvari päästää kauheaa pärinää ja sitten kun vähän kääntää piuhaa reiässä niin pärinä lakkaa tai pätkäisee..oliskos johto jotenkin rikki tai kitaran reiässä ongelma? No jokatapauksessa ostan nyt pari piuhaa että on sitten ainakin varalla jos jotain sattuu. Ja kysyn että onko piuhoilla eroja ja onko hinta siinä 10 euron maissa kun niin muistan? Ja onko seuraavilla merkeillä eroja (Täkäläisessä Soitin Laineessa näitä netin mukaan): Armoured (hinta 60€ joten vain mielenkiinnosta), Proel, Schulz, Shadow ja Whirlwind |
zepeteus 28.06.2004 18:48:55 (muokattu 28.06.2004 18:52:34) | |
---|
Saattaa olla että vanhasta kaapelistasi on tuo suojavaippa tai kenties jopa signaalijohdin murtumassa rikki, jolloin asennon muutokset palauttavat kontaktin ainakin hetkeksi. Ihan tarkankin vikakohdan voit löytää jos käyt piuhaa läpi sentti sentiltä taivutellen samalla kun etenet. Tokihan se vika voi olla itse plugissakin. Jos plugi on avattavaa mallia, sen todentaminen on helppoa. Muoviin valetut plugit tuppaavat hajoamaan jostain syystä ennemmin tai myöhemmin joka tapauksessa... Vaan uusi kaapelihan on asiaa, niin kuin olet tekemässä. Noista merkeistä mitä mainitsit ovat Proel ja Whirlwind itselleni tuttuja. Molemmat tuntuvat hyviltä, Proel kenties enemmän "perustavaraa" ja ainakin tuo Whirlwind Accusonic kaapeli sitten oikein kestävää ja laadukasta...sama kaapeli on ollut minulla jo kymmenisen vuotta käytössä ilman ongelmia. edit:lisätäänpä nyt sen verran, että jos plugin kiertäminen kitaran jakissa vaikuttaa tuohon häiriöön, niin voihan se vika olla siellä jakin piuhoituksessakin. |
Kassu 28.06.2004 18:50:22 | |
---|
Katkase pätkä pois ja kolvaa plugi uudestaan kiinni. Jos ei auta niin sitten siellä on säikeitä poikki keskellä tai jotain. Niin ja jos muuten et tarvitsisi uusia piuhoja niin osta pelkkää johtoa 10 metriä ja pistä vanhat plugit kiinni. Niin jos plugit on hyvät. |
jefferson 28.06.2004 18:50:34 (muokattu 28.06.2004 18:52:28) | |
---|
Mulla kyseinen ongelma hoitui piuhaa vaihtamalla. Ite oon aina soitellu ja ihan hyväks todennu noi piuhat jotka liikku tossa 10 euron rajamailla. Kaverilla tosiaan oli vika tossa kitaran reiässä, jonka takia särisi melkein koko ajan. Korjaus ei paljon maksanu ja kunnossa on. Why drink and drive, when you can smoke and fly? |
Kassu 28.06.2004 18:53:00 | |
---|
Mulla kyseinen ongelma hoitui piuhaa vaihtamalla. Ite oon aina soitellu ja ihan hyväks todennu noi piuhat jotka liikku tossa 10 euron rajamailla. Hinta tietenkin riippuu hiukan pituudesta. Mulla on yksi semmoinen Planet Wavesin 6 metrin piuha ja oli 'bout 20 euroa. Hommaa sellainen jos haluat kestävän piuhan joka on vaikea laittaa kitaraan kiinni. Siinä tietenkin se hyvä puoli että kanssa pysyy kiinni. |
Kassu 28.06.2004 18:54:01 (muokattu 28.06.2004 18:55:08) | |
---|
Mulla kyseinen ongelma hoitui piuhaa vaihtamalla. Ite oon aina soitellu ja ihan hyväks todennu noi piuhat jotka liikku tossa 10 euron rajamailla. Kaverilla tosiaan oli vika tossa kitaran reiässä, jonka takia särisi melkein koko ajan. Korjaus ei paljon maksanu ja kunnossa on. Jos on sähkökitarasta kyse niin monojakki on helppo vaihtaa. Mutta mun 12-kielisessä akustisessa stereojakki etuselta oli v-mainen laittaa ku ei tienny mitkä piuhat laittaa minne. EDIT: Ja varsinkin Strato-mallisissa kitaroissa jakki voi löystyä jos se ei alunperin ollut kireällä. Se kannattaa ekana kokeilla. Ja sitten ettei maasäikeet osu minnekkään sopimattomaan paikkaan. |
jefferson 28.06.2004 18:57:48 | |
---|
Hinta tietenkin riippuu hiukan pituudesta. Totta, mutta 10 euron pituset piuhat on itelle jämpti! Why drink and drive, when you can smoke and fly? |
Kassu 28.06.2004 19:09:35 | |
---|
Totta, mutta 10 euron pituset piuhat on itelle jämpti! = 3 metriä? = lyhyt |
LaXu 28.06.2004 19:17:54 | |
---|
Mulla on yksi semmoinen Planet Wavesin 6 metrin piuha ja oli 'bout 20 euroa. Hommaa sellainen jos haluat kestävän piuhan joka on vaikea laittaa kitaraan kiinni. Siinä tietenkin se hyvä puoli että kanssa pysyy kiinni. Vaikea laittaa kitaraan kiinni? |
Kassu 28.06.2004 19:20:27 | |
---|
Vaikea laittaa kitaraan kiinni? No ei oikeastaan mutta siis se on jäykkä ja se ainakin ensimmäiset 100000000 plugauskertaa vituttaa. |
Olli S. 28.06.2004 21:48:21 | |
---|
Ostelin aikaisemmin noin kympin piuhoja, jotka kestivät aikansa, mutta nyt investoin noin 30 Schultziin. Vaikuttaa laadukkaalta, varsinkin plugit. "Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani. RG550 myynnissä! |
Timesby 28.06.2004 22:30:07 | |
---|
Itse ostin tuossa viime viikolla 19€:n Soundkingin piuhan. Siinä on semmoinen kankainen päälys. Myyjä vakuutteli olevan kestävä, mutta jo parin päivän päästä tuli kontaktihäiriö. Se ei ole toistunut, joten en taida viitsiä mennä musiikkiliikkeeseen valittamaan. ~Ensi kerralla Ikaros lentää yöllä.~ Jari Tervo |
MrFunk 29.06.2004 21:36:04 (muokattu 29.06.2004 21:36:34) | |
---|
Ostin nyt sitten 5m proelin ja mukavampi sitä nyt on käyttää kuin vanhaa halpaa kumilenkkiä. Oudot päät vain verrattuna muihin piuhoihin. Hinta vaatimattomat 9 €. |
Kitaravirtuaali 29.06.2004 22:21:58 | |
---|
No ei oikeastaan mutta siis se on jäykkä ja se ainakin ensimmäiset 100000000 plugauskertaa vituttaa. Ei kai tuo plugista voi johtua? Sen jäykkyydenhän määrää siinä jakissa oleva lärpätin, jonka ohi plugin pää menee ja läppä jää sitten siihen ohuempaan kohtaan plugia. "Why do they call it tourist season if we can't shoot them?"
Kaupatkaapas minulle Peaveyn Bandit tai Studiopro! |