_sami 15.06.2004 18:58:04 | |
---|
Pari viikkoa sitten vaihdoin uudet addariot (13-56) ja nyt jo kielet tuntuvat "voimattomilta" ja venyvät lähes "metri kaupalla" joka suuntaan. Oon soittanu kyseisellä setillä jo jonkin aikaa, joten onko sormiin tullut "liikaa" poweria vai olisiko syytä vaihtaa merkkiä? Oon kuullu et GHS Boomersit olisivat jäykemmät kuin addikset. Muilla vastaavia kokemuksia ? : |
Puavali 15.06.2004 20:03:49 | |
---|
Pari viikkoa sitten vaihdoin uudet addariot (13-56) ja nyt jo kielet tuntuvat "voimattomilta" ja venyvät lähes "metri kaupalla" joka suuntaan. Oon soittanu kyseisellä setillä jo jonkin aikaa, joten onko sormiin tullut "liikaa" poweria vai olisiko syytä vaihtaa merkkiä? Oon kuullu et GHS Boomersit olisivat jäykemmät kuin addikset. Muilla vastaavia kokemuksia ? : Paha alavire? Jos ei, niin hyvä sulle, opettelet vaan herkemmän tatsin. |
Mandariini 15.06.2004 20:10:19 | |
---|
Daddariot on kuminauhoja. Venyy ja paukkuu. GHS:t on jo paljon parempia. Itseänikin kiinnostais tietää mitkä ois kaikkein napakimmat kielet. Ostin eilen Ernie ball 11-54. Saa nähä millaset nua on. Melkeen kaikki on pyllystä? |
Kassu 15.06.2004 20:14:14 | |
---|
Daddariot on kuminauhoja. Venyy ja paukkuu. GHS:t on jo paljon parempia. Itseänikin kiinnostais tietää mitkä ois kaikkein napakimmat kielet. Ostin eilen Ernie ball 11-54. Saa nähä millaset nua on. Juu mäkin oon vaihtanut GHS:n 10-60 settiin elikkä Wylde signature. Suosittelen yleensäkkin GHS:ää. Suht sama hinta mutta musta ainakin paljon parempia. |
McNulty 15.06.2004 21:13:09 | |
---|
Mulla on jokaisessa kitarassa D'Addarion .11 setti punotulla G:llä ja ei ole ollut mitään valittamista/moitteen sanaa koskaan. Alussahan ne nyt tietysti hetken venyy mutta bendailemalla parilla soittokerralla ne kyllä asettuu aloilleen. Joskus tosin olen huomannut eroa soittaessa samoja kieliä 22 ja 24 nauhaisella vekottimella. Välillä 22 nauhaisissa on vain niin löysä fiilis. Itse en taas henk. koht. pidä ollenkaan Elixireistä vaikka niiden kehutaankin kestävän pidempään. Yksinkertaisesti se kielen päällä oleva pinnoite ei tunnu soveltuvan miulle. Tosin, kai siihenkin tottuu kun vain rupeis niillä rinkutteleen, mutta on ne kyllä järjettömän kalliita. Mitäs mieltä muut on Elixir:stä? Sellaisia rehellisiä mielipiteitä/omia kokemuksia!!! T-Bone |
kulmahiomakone 15.06.2004 21:38:39 | |
---|
Mitäs mieltä muut on Elixir:stä? Sellaisia rehellisiä mielipiteitä/omia kokemuksia!!! Tavis kielet, jotka ei ainakaan mulla kestänyt yhtään normaalia kauemmin. En sitten viittinyt toista satsia ostaa, kun samaan hintaan, ja halvemmallakin, saa d'aquiston hiotut. Mitä tulee tattaarioihin, niin mulla sellaisetkin tossa vähän aikaa kitarassa oli, ja olivat kyllä huomattavasti paremmat kuin mitä muistin niiden olevan. Jopa niin kelvolliset, että oon taas uskaltanut ostaa irtokielenä d'a:ion .22 geetä. Catana sum et nihil humanum a me alienum puto. |
Johnny99 16.06.2004 23:27:50 | |
---|
Joo, mul on kans tällä hetkellä kyl viimeiset Daddariot kitarassa. Koko ajan venyy ja venyy eikä pysy lainkaan vireessä. Kyse on nyt nylonkielisestä kitarasta. Ennen ei ole ollut mitään ongelmia. |
trih 17.06.2004 07:14:19 (muokattu 17.06.2004 07:15:39) | |
---|
Joskus tosin olen huomannut eroa soittaessa samoja kieliä 22 ja 24 nauhaisella vekottimella. Välillä 22 nauhaisissa on vain niin löysä fiilis. Krhm. Täytyy nyt ilmoittaa, että nauhojen lukumäärä ei vaikuta millään lailla kielten löysyyteen/kireyteen. Saa olla 21, 22, 24, 50 nauhaa ja on yhtä löysä tai kireä. Kielen pituus, aka mensuuri, aka scale length taasen vaikuttaa. Esim 22-nauhaiseen bassoon kun isket kitaran kielet niin ei ole löysä 22-nauhainen ;) "I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward |
Geoff 27.06.2004 22:19:23 | |
---|
Itselläni ei ole ainakaan soittamiseen vaikuttanut kielten paksuus, esim. .09 ja .13 kielillä olen poikkeuksetta pystynyt soittamaan samat asiat, tosin kaikista mielelläni käytän .10 settiä, jolloin sormet eivät "kulu" niin paljoa, koska venytyksiin ym. ei tarvitse käyttää niin paljoa voimaa. |
Joees 27.06.2004 22:41:42 | |
---|
Itselläni ei ole ainakaan soittamiseen vaikuttanut kielten paksuus, esim. .09 ja .13 kielillä olen poikkeuksetta pystynyt soittamaan samat asiat, tosin kaikista mielelläni käytän .10 settiä, jolloin sormet eivät "kulu" niin paljoa, koska venytyksiin ym. ei tarvitse käyttää niin paljoa voimaa. Toiset käyttävät pakon edestä kymppiä. Kai minäkin joskus taas uskallan käyttää Essissä .12 kieliä. Nyt ei voi kun käsi just kunnossa jännetupista. Heikkona on vielä. Asiaan. Minä olen tykännyt D'addarioista ihan. En tosin itse käytä niitä juuri nyt. Mutta olen käyttänyt hemmetin paljon niitä ja eipä ole kauheasti valittamista ollut. GHS:t on myös hemmetin hyviä. Mutta ehdottomasti mun suosimat on Ernie Ball .10 setti. Vaan saa nähdä mitä kohta kotiin saapuva Les Paul haluaa kielikseen. Groooove is in heart! |
jefferson 28.06.2004 00:47:26 | |
---|
Jotkut suosivat paljon venyviä kieliä. Why drink and drive, when you can smoke and fly? |
McNulty 28.06.2004 09:38:24 | |
---|
Joo, mul on kans tällä hetkellä kyl viimeiset Daddariot kitarassa. Koko ajan venyy ja venyy eikä pysy lainkaan vireessä. Kyse on nyt nylonkielisestä kitarasta. Ennen ei ole ollut mitään ongelmia. LOL... ainahan nailonit venyy... oli merkki mikä tahansa. T-Bone |
Niskamies 28.06.2004 10:15:00 | |
---|
GHS:iä suosittelen minäkin. Sopivan jämäkkä tatsi, kun 10-52 setti on. En vain oikeen osaa valita GHS:n ja Rotosoundin välillä. Sama hinta, erittäin samanlainen tatsi, mutta rotosoundeissa tulee kaksi e-kieltä. GHS:ään kuitenkin taidan päätyä, koska F-musiikki on lähempänä kuin Soundata, mutta toisaalta Soundatassa on aina yhtä hauska asioida. Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
Juzzu 28.06.2004 10:24:30 | |
---|
Mun mielestä lähes kaikki muut kokeilemani kielet tuntuvat hyvällä tavalla jämäkämmiltä kuin D'Addariot, suosikkina ehdottomasti DR joka tuntuu antavan hyvin 'vastetta' sormille olematta kuitenkaan mitenkään ylijäykkä. Tällä hetkellä taitaa olla kaikissa kepeissä GHS:n kielet (kun halvalla sain), muuten toimii ihan kivasti mutta kielien pinta ei tunnu yhtä miellyttävältä kuin DR:ssä, jotenkin punokset paksuilla kielillä tuntuu röpelöisemmiltä tai isommilta... Tiedä sitten lieneekö viiliksillä mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Tosin nyt alkaa 10-heavy bottomit tuntumaan LP:ssa vähän löysiltä, noinkohan löytyisi .11 -settejä vaikkapa .12 -setin alakerralla kenenkään valikoimista? Vai joutuisikohan moisen tekemään itse. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
Niskamies 28.06.2004 10:48:11 | |
---|
Tällä hetkellä taitaa olla kaikissa kepeissä GHS:n kielet (kun halvalla sain), muuten toimii ihan kivasti mutta kielien pinta ei tunnu yhtä miellyttävältä kuin DR:ssä, jotenkin punokset paksuilla kielillä tuntuu röpelöisemmiltä tai isommilta... Tiedä sitten lieneekö viiliksillä mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Itellä samat fiilikset. GHS:t on jotenkin karkeammat kun esim Rotot. Niitä muuten suosittelen jos GHS:t on liian karkeat. Enokin sano että GHS:t on aika karkeat, mutta diggaa niistä stratossa, ja muutenkin tykkää tatsista enemmän kuin Rotoista. Mutta, toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä. Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
Tomtom 28.06.2004 12:14:08 | |
---|
Itse siirryin D'Addarioista pois parin vuoden yrittämisen jälkeen. Gretschissä Elixirit (.11) , ensitestissä. D'A:n jälkeen kitara soi mun korvaan aivan toisella tavalla. Johtuu tietty uusista kielistä vs. vanhat ja siihen sitten psykologista lisää vähän, mutta onpahan edes itselle täydellinen soundi akustisena. Stratossa GHS boomersit. Mun mielestä liukkaat ja napakat. Suosittelen molempia, jos ei tosiaan vierasta Elixirien pinnoitetta, joka sopii mulle hyvin. "Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson |
McNulty 28.06.2004 12:15:53 | |
---|
hiukan offtopic... mutta eikös suurin osa kielistä kuitenkin tule D'Addarion tehtaalta... näin ainakin olen saanut ymmärtää että valmistus tapahtuisi pitkälti samoissa laitoksissa... korjatkaa mikäli olen täysin hakoteillä. T-Bone |
Juzzu 28.06.2004 12:36:00 | |
---|
hiukan offtopic... mutta eikös suurin osa kielistä kuitenkin tule D'Addarion tehtaalta... näin ainakin olen saanut ymmärtää että valmistus tapahtuisi pitkälti samoissa laitoksissa... korjatkaa mikäli olen täysin hakoteillä. Joo mutta D'Addarion kielipaketit on erilaisia jolloin ilmanpaine ja corilolisvoima vaikuttavat kieliin erilailla sinä aikana kun kielet saapuvat rahtina tänne suomeen. Siitä johtuu ero. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
McNulty 28.06.2004 12:39:03 | |
---|
Joo mutta D'Addarion kielipaketit on erilaisia jolloin ilmanpaine ja corilolisvoima vaikuttavat kieliin erilailla sinä aikana kun kielet saapuvat rahtina tänne suomeen. Siitä johtuu ero. hmm... ainakin minun Tattarit on tullut ihan siisteinä ilmatiiviissä muovisessa pussissa... ympärillä tosin on se pahvinen lärpyke, mutta samalla tavalla ne on muutkin kielet olleet paketissa. Ja veikkaanpa että ne retail-paketitkin ovat muovien sisässä, jotka ovat pahvilaatikoissa jne jne... eli kyllä ne nyt sen verran on kosteudelta ja "ilmanpaineelta" suojattuna etten kyllä tuota teoriaa täysin 100% allekirjoita. T-Bone |
kulmahiomakone 28.06.2004 12:41:53 | |
---|
...mutta eikös suurin osa kielistä kuitenkin tule D'Addarion tehtaalta... näin ainakin olen saanut ymmärtää että valmistus tapahtuisi pitkälti samoissa laitoksissa... korjatkaa mikäli olen täysin hakoteillä. Tuskin olet hakoteillä... kun ajattelee kielen luonnetta tuotteena, niin tuskin sitä kannattaa monessa pajassa punoa. Ja kun vielä ottaa huomioon kuinka näitä kulutushyödykkeitä nykyään valmistetaan, niin epäilen josko muodostavat kielet poikkeusta. Mielikuvilla ja superstaroilla kieliä myydään. Kyllä noissa kielissä silti eroja on (joten tuotantolaitoksiakin lienee ainakin muutama...) Itse olen käyttänyt viimeiset puolivuotta d'aquiston jazz -sarjan kieliä. Viimeisestä sarjasta katkaisin been ja vaihdoin tilalle GHS:n setistä varakielen. GHS:n kieli oli reilun viikon jälkeen jo tummunut mustaksi (eikä oikein enää soinutkaan) kun muut kielet, reilun viikon kauemmin kitarassa olleet, vielä loistivat kirkkaasti ja soivatkin samoin. Itsekin tunsin melkoisia antipatioita ennen noita daddaarioita kohtaan, mutta nyttemmin kun olen pakosta joutunut niitä irtokielinä ostamaan (d'aquiston jazz -sarjoissa on punottu gee, itse pidän punomattomasta, ja paikallinen liike myy irtokielinä vain daddaariota), niin kyllä ne ovat ihan kelvollisiksi osoittautuneet. Ainakin nuo punomattomat siis. Ei huomaa eroa muihin kieliin. Ostan EL84 pääteputkella varustetun putkiradion, toimivan tai rikkinäisen. Aasialaisten kitaroiden originaalimikejä ostan myös (Tokai yms.) |