LaXu 01.07.2004 01:16:20 | |
---|
Mistähän mahtaisi saada todella leveän hihnan? Riittää, jos hihna on olkapäältä leveä (pitäisi olla leveämpi kuin nykyinen vähän alle 9 cm leveä hihna..tulee käyttöön kaksikaulaisen skeban kanssa) ja mielellään vielä pehmustettu. Nykyään käytössä Fenderin pehmustettu nahkainen hihna, mutta senkin kanssa tulee pidemmän päälle olkapää kipeäksi kaksikaulaista kanniskellessa ja pitää istahtaa hetkeksi lepuuttamaan. Muitakin ratkaisuja saa toki tarjota. |
sihvoh 01.07.2004 02:07:46 | |
---|
Oletkos testannut noita Custom Shopin hihnoja ? Melkoisen leveitä ja jykeviä tekeleitä. Tosin jos sulla on jo nyt nahkainen pehmustettu niin... Katso kuitenkin: http://www.custom-sounds.com ja sieltä sekalaiset / olkahihnat I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |
McNulty 01.07.2004 09:34:29 | |
---|
Ruokankaalla oli kanssa leveitä nahkaremmejä... mutta niillä oli aika mahtava hintakin =) Minä henk.koht. kyllä rupea 120€ maksaan jostain hihnasta =) Kannattaa myös tsekata mitä LEVY'S ja Planet Waves tarjoaa... en muista oliko Jim Dunlopilla remmejä, mutta nuo pari ainakin omistaa useammankin erilaisen hihnamallin. T-Bone |
Härski 01.07.2004 09:40:51 (muokattu 01.07.2004 09:41:09) | |
---|
Ei mit. |
Vemmy 01.07.2004 13:54:16 | |
---|
Mahtaisikohan helpoimmalla päästä, jos hommaisi jostain riittävän leveän nahkasuikaleen, sopivaa pehmustemateriaalia yms. roipetta ja tekee itse (tai antaa jonkun nahkaompeluun soveltuvan ompelukoneen omistavan tuttavan/sukulaisen tehdä). Tulee riittävän leveä, sopivasti pehmustettu, ja pituudenkin saa mieleisekseen. Niin, ja ulkonäköönkin voi vaikuttaa jo valmistusvaiheessa... Erikoisempien tuotteiden kohdalla on useasti kaupan myynti eioota, tai sitten hinta samaa luokkaa kuin pandanjauhelihalla tai Tyrannosaurus Rexin esinahasta valmistetulla vyöllä... Allekirjoittanut kyllästyi aikanaan siihen, kun ei riittävän pitkiä tavallisia nylon-hihnoja saanut lähikaupasta. No, ratkaisu löytyi työpaikalta eli sidontaliinaa metritavarana ja ne nahkaiset päät vanhasta hihnasta ja johan sai kitaran ja basson riittävän alas, eli vatsan alapuolelle... Siihen ei riitä ihan pieni mitta... ;) Mielipiteeni ovat omiani. Tai sitten lainattuja. |
Chemo 01.07.2004 13:58:25 | |
---|
Nykyään käytössä Fenderin pehmustettu nahkainen hihna Minkämallinen tuo tarkemmin on? Mulla on yksi Fenkun Deluxe Wide Padded-hihna, ja se on kyllä jo aika leveä ja pehmustettu. Tietysti jos hartiat olis kuin ladonovet niin sitten vieläkin leveämpi vois käydä... ;-) http://www.fender.com/products/show.php?partno=0990665006 Ramalamadingdong. |
McNulty 01.07.2004 14:07:03 (muokattu 01.07.2004 14:08:32) | |
---|
Mahtaisikohan helpoimmalla päästä, jos hommaisi jostain riittävän leveän nahkasuikaleen, sopivaa pehmustemateriaalia yms. roipetta ja tekee itse (tai antaa jonkun nahkaompeluun soveltuvan ompelukoneen omistavan tuttavan/sukulaisen tehdä). Jep, ja tuohon ei edes tarvita mitään superman-skillejä. Tsekkaa aluksi pituuden vanhalla hihnalla, mittaa sen ja sitten menee tekstiili-liikkeestä hakemaan sen mittaisen nahan kappaleen... jos vaikka haluttu leveys remmille on 10cm niin ottaa 12cm leveät suikaleet... eli kaksi esim. 100cm x 12cm suikaletta. Sitten sinne väliin jotain vaahtomuovia/kangasta/jotain muuta pehmikettä... sitten suitsait sukkelaan ompelukoneella reunat kiinni ja reikiä tekemään =) Kaverini teki joskus itsellensä sellaisen hippi-kangasremmin. samalla periaatteella tehty kuin nahkaremmit, mutta se on sitten sellainen lerppu eikä lähellekään niin tukeva kuin paksusta nahasta tehty. se tais laittaa pumpulia/vanua sinne remmin sisään ja sitten ompeli sienien ja kukkien muotoisia kankaan palasia siihen hihnaan =)) se oli tosi ACID! =) T-Bone |
Dr. Muff 01.07.2004 16:55:10 | |
---|
Nahka ei muuten ole mitään ihan halpaa materiaalia. Kohtuu leveä (mulla on yks 4tuumaa leveä), paksu(ohuessa paino kyllä tuppaa keskittymään keskelle) ja pitkä hihna voi tulla yllättävän kalliiksi kun itse rupeaa tekemään. Munsta esim custom-soundsin 'old rocker' tai joku sinnepäin on suht edullinen (~40e) kaikkeen nähden. Viikon linkkivinkki: http://www.hut.fi/~jparkkar/Demi/ |
kulmahiomakone 01.07.2004 18:21:00 | |
---|
Nahka ei muuten ole mitään ihan halpaa materiaalia ... Munsta esim custom-soundsin 'old rocker' tai joku sinnepäin on suht edullinen (~40e) kaikkeen nähden. Asiaa, ja sikäli kun on (tarpeeksi) paksusta nahkasta kysymys, niin siinä saa ompelukonekin kyytiä. Epäilen ettei tuollaiset kotikäyttöön tarkoitetut sitä kyytiä kestä. Katkenneita neuloja saa luultavasti vaihtaa tiheään... Jonkun suutarin voisi tietysti palkata tekemään kustomhirttosilmukan... Niillä on pelit ja vehkeet ja sikäli kun materiaalit onnistuu hankkimaan edullisesti, niin remmi ei välttämättä tulisi edes hirveän kalliiksi. Eivät nuo suutarit nyt niin hirveästi työstään veloita. Ostan EL84 pääteputkella varustetun putkiradion, toimivan tai rikkinäisen. Aasialaisten kitaroiden originaalimikejä ostan myös (Tokai yms.) |
Dr. Muff 01.07.2004 18:36:06 (muokattu 01.07.2004 18:43:00) | |
---|
Asiaa, ja sikäli kun on (tarpeeksi) paksusta nahkasta kysymys, niin siinä saa ompelukonekin kyytiä. Epäilen ettei tuollaiset kotikäyttöön tarkoitetut sitä kyytiä kestä. Katkenneita neuloja saa luultavasti vaihtaa tiheään... Jonkun suutarin voisi tietysti palkata tekemään kustomhirttosilmukan... Niillä on pelit ja vehkeet ja sikäli kun materiaalit onnistuu hankkimaan edullisesti, niin remmi ei välttämättä tulisi edes hirveän kalliiksi. Eivät nuo suutarit nyt niin hirveästi työstään veloita. Nojuu. Ei noku singerillä ole mitään asiaa nahkaa työstämään. Mutta nahkapaskalla vetelis reunaan reikiä ja punoisi nahkanarulla. Sitten vielä nahan työstösetti ja hakkais lohikäärmeenkuvia tai pirunpäitä pintaan. Tulis muuten aika kinky. Kysyin VCG-kitaroiden tekijältä käsityönä tehtävän hihnan hintaa. Vaatimattomat 125euroa muistaakseni, voi olla että oli enemmänkin. Sanon että ei saa tarvikkeita ja työtä sillä hintaa mitä esim. custom-soundsilla juurikin esimerkiksi toi old rocker maksaa. Toihan on vielä jotenkin pehmeeksi käsiteltyä nahkaa, joskus toi 'uusi' nahka (mallia.paksu) tuppaa olemaan aika jäykkää ja epämukavaa. Kestää kauan pehmetä käyttökelpoiseksi. Viikon linkkivinkki: http://www.hut.fi/~jparkkar/Demi/ |
LaXu 01.07.2004 20:15:51 | |
---|
Minkämallinen tuo tarkemmin on? Mulla on yksi Fenkun Deluxe Wide Padded-hihna, ja se on kyllä jo aika leveä ja pehmustettu. Tietysti jos hartiat olis kuin ladonovet niin sitten vieläkin leveämpi vois käydä... ;-) http://www.fender.com/products/show.php?partno=0990665006 Se on juurikin tuo musta malli. Onhan sekin jo aika leveä, mutta tuntuu kuitenkin, että kaksikaulaisen kanssa vieläkin leveämpi olisi poikaa. Tuo Fenderin hihna on kyllä tosi hyvä 4,5 kg:n Les Paulin kanssa. |
balzary 01.07.2004 20:39:43 | |
---|
pistänpä hyvääpäivääkirvesvartta-tyyliin oman tsekeissä käsintehdyn hihnan näkyville, omassa kuvassa on. mittojen mukaan ja kuviointia olis saanu vaikka mitä, tyydyin pieneen logoon. hintaa 40e ja erittäin passeli mulle. Mitähän mä vielä tarvitsen? |