Aihe: Marshall valvestate??
1
Tonza5
04.07.2004 19:56:09
Itse en tiedä hölkäsen pöläystä vahvareista, joten voisiko joku kertoa lyhyesti mitä tekniikkaa omassa valvestate 8040:ssa on. Eniten kiinnostaa tietää onko ks. vahvarissa etuasteputki??
Ben_D
04.07.2004 20:20:10

Terve

Tuolta löytyy lisää tietoa Valvestateista -> http://www.marshallamps.com/images/archive/valvestate1.html. Näyttäis siellä etuasteessa olevan yksi putki.
Vemmy
04.07.2004 22:38:04
Näyttäis siellä etuasteessa olevan yksi putki.

...josta Marshallin omat suunnittelijat ovat todenneet, että ei se ollut juurikaan muuta kuin lamppuna siellä...
Mielipiteeni ovat omiani. Tai sitten lainattuja.
kiitos
04.07.2004 22:51:28
..juu, kevyempiä ja käytännöllisempiä taskulamppuja on keksitty..

Listasin tähän muutaman seikan, joka puoltaa perus taskulampun käyttöä valvestaten sijasta.

-mahtuu pienempään tilaan
-on kevyempi
-tehokkaampi valaisu
-valaisee suuremman alueen
-voi ottaa matkalle mukaan (ei johtoja)
-ergonominen muotoilu
-vähemmän liikkuvia (lue hajoavia) osia
-kuluttaa vähemmän virtaa
-mahdollista kiinnittää lamppu magneetilla helposti saatavaksi, myös muita käytännöllisiä ominaisuuksia kuten vedenpitävyys, iskunkesto..

Vitsit sikseen, paljon oon kuullut puhuttavan valvestaten "trankkukirouksesta", mutta on myös ihmisiä, jotka on teksteillään saaneet minut vakuuttuneeksi, että se EI ole "ihan paska!"!11!!"
Eli pitäis toimia perushevi treenivahvistimena hyvin, mutta marsusäröä siitä on kai turha hakea.
Super-Jari
04.07.2004 22:52:32
...josta Marshallin omat suunnittelijat ovat todenneet, että ei se ollut juurikaan muuta kuin lamppuna siellä...

Saa siinä valoa ollakkin apuna jos yrittää valvestatesta väännellä hyviä soundeja.

Noh, siis, en ole ainakaan itse kuullut hyvää ääntä valvestatesta. Joku voi tykätäkkin, minä en.
Miten mulla on semmonen tunne, että olit se pelleilijä ala-asteella joka käski mua potkasemaan munille ja syljit sitten luumukivet suusta?
Nazareth
04.07.2004 23:04:35 (muokattu 04.07.2004 23:08:36)
Eli pitäis toimia perushevi treenivahvistimena hyvin, mutta marsusäröä siitä on kai turha hakea.

miksi "perushevi treenivahvistimena"? perusteleppas vähäsen

EDIT: elikkä esim. bluesiin se ei sitten käy?
"Yks kalja ja yks lapin kulta."
Niq
04.07.2004 23:56:46

Noh, siis, en ole ainakaan itse kuullut hyvää ääntä valvestatesta. Joku voi tykätäkkin, minä en.

Et ole vaan kuullut hyvän soittajan soittavan valvestatella.

Niin ja kyllä siitä bluussisaunditkin saa ihan kelvolliset, tuskinpa yleisö tulee sulle sanomaan keikalla että muuten hyvän kuulosta bluesia mutta kun sulla on toi valvestate. Ei se siitä vahvistimesta ole kiinni.

Helevetin välineurheilijat. ;)
I have a cunning plan
kiitos
05.07.2004 00:37:11
miksi "perushevi treenivahvistimena"? perusteleppas vähäsen

EDIT: elikkä esim. bluesiin se ei sitten käy?

Enhän mä mitään vaihtoehtoja rajannut pois, ilmaisin vaan että se toimii tossa käytössä, voihan sitä bluessia soittaa vaikka millä vahvistimella.. Turhaa sitä olla niin nirso sen soundin suhteen. It`s not like you`re doing history with it..

Onks noi heittomerkit oikein tossa? Syksyllä kirjotukset, pitää terästäytyä.
Super-Jari
05.07.2004 00:44:20
Et ole vaan kuullut hyvän soittajan soittavan valvestatella.

Kyllä huonon soittajankin soitosta kuulee onko soundi paska vai ei.
Kaverillani on valvestate combo ja soundi on aivan järkyttävän huono, mutta itse tyyppi parhaita kitaristeja joita tiedän.
Miten mulla on semmonen tunne, että olit se pelleilijä ala-asteella joka käski mua potkasemaan munille ja syljit sitten luumukivet suusta?
Nazareth
05.07.2004 01:54:48
Enhän mä mitään vaihtoehtoja rajannut pois, ilmaisin vaan että se toimii tossa käytössä, voihan sitä bluessia soittaa vaikka millä vahvistimella.. Turhaa sitä olla niin nirso sen soundin suhteen. It`s not like you`re doing history with it..

Onks noi heittomerkit oikein tossa? Syksyllä kirjotukset, pitää terästäytyä.

puhut asiaa

miun tekstit ei oo rottaa syöny, sen takia saattaa olla kysymys(sun muut)merkit väärissä paikoissa :)
"Yks kalja ja yks lapin kulta."
Niq
05.07.2004 10:18:07

Kyllä huonon soittajankin soitosta kuulee onko soundi paska vai ei.
Kaverillani on valvestate combo ja soundi on aivan järkyttävän huono, mutta itse tyyppi parhaita kitaristeja joita tiedän.

Nyt olikin kyse 8040 valvestatesta, 80xx sarjan valvestatet on hyviä, vsxx sarjan valvestatet jossain kehnon ja välttävän rajamailla. Kaveri ainakin osaa vääntää hyvät saundit jopa tosta vs65:sesta, olen itsekin siitä joskus jonkunlaiset bluusikevytrosot ottanut. Oma 8080:ssa oli niin maukkaat bluessoundit että harmittaa kun menin myymään koko vehkeen. En oo tosta putkivahvistimesta oikein samanmoisia löytänyt. :/
Mutta kyllähän sitä vahvistinta pitääkin useampi kuukausi säätää ennenkuin siitä saa kaiken irti.
I have a cunning plan
seve_kvp
05.07.2004 14:21:54

Saundi puoli toimii mun mielest KYLLÄ!!!!

Ainakin V-amp 2:sen kans!!!

Välillä soitan ihan ilmankin!jeps jeps!
Tonza5
05.07.2004 20:07:28
Mitä jos sen putken vaihtas.. muuttusko soundi, ku en oikeen saa mieleistäni soundii clean kanavalla. Särö kyl menettelee.
Niq
05.07.2004 20:20:54

Muistaakseni vaikuttaa se putki nimenomaa särökanavalla. Sen vähän minkä vaikuttaa,
I have a cunning plan
Vemmy
05.07.2004 20:44:14
Mitä jos sen putken vaihtas.. muuttusko soundi, ku en oikeen saa mieleistäni soundii clean kanavalla. Särö kyl menettelee.

Se putki ei tosiaan vaikuta millään tavalla puhtaaseen kanavaan. ja säröpuoleen sen vaikutusta voi vain arvailla... Kaverin 8100-nupista vaihdettiin putki kun laitteella oli ikää kymmenisen vuotta, paikalla ollut alkuperäinen Marshallin leimoilla varustettu putki oli kuin pakasta reväisty, tilalle vaihdettu elämänsä ehtoopuolella ollut vanha ECC83 ei sen vertaa vaikuttanut soundiin että sen olisi korvin havainnut. Alkuperäinen putki oli tosiaan sen näköinen, että meneeköhän sinne edes hehkuvirtoja...
Mielipiteeni ovat omiani. Tai sitten lainattuja.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)