Aihe: Halvat LTD:t
1
Geoff
03.07.2004 23:34:32 (muokattu 03.07.2004 23:36:01)
Olen ajatellut tässä taas uuden kitaran ostamista, eli myisin 2 tämän hetkistä kitaraa pois ja ostaisin tilalle hieman halvemman kitaran väliaikaisesti, kunnes saan rahaa säästettyä kalliimpaan kitaraan.

Eli onko kenelläkään kokemuksia tästä ESP LTD M-100FM:stä, toimiiko lisenssifloikka tässä niin kuin pitää vai onko ongelmia syntynyt. Lähinnä laatu olisi tässä kitarassa tärkein asia, eli minkäänlaisia vikoja ja ongelmia ei olisi hyvä ilmestyä, kun on kerran kyseessä ainoa kitara, jota tarvitsen useamman kerran viikossa.

Myös muut LTD:n 100-sarjaiset mallit kiinnostaa, eniten kumminkin M-100FM ja MH-100QM. Floikka olisi hyvä olla.

Kiitos!

PS. torilla on myynnissä tällä hetkellä omat kitarani, Tokai Love Rock ALS-50Q ja Washburn Idol WI-64DL uuden edestä pois, molemmat loistavassa kunnossa ja hintaa 450 kummallakin.
trih
04.07.2004 00:16:47
En ole noita testiny mutta kaikkihan täällä sanoo että nuo halvat lisenssipelit ovat huonoja ja ne pitää vaihtaa originaali floikkaan tai ibanez edgeen. Itse menisin ainakin kokeilemaan toimivuutta.
"I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward
Geoff
04.07.2004 00:31:55
En ole noita testiny mutta kaikkihan täällä sanoo että nuo halvat lisenssipelit ovat huonoja ja ne pitää vaihtaa originaali floikkaan tai ibanez edgeen. Itse menisin ainakin kokeilemaan toimivuutta.

Tottakai menen kokeilemaan kitaraa ennen varsinaista ostopäätöstä. Itse en ole nähnyt haukuttavan LTD:n kitaroissa olevia floydeja paljoa. Olen omistanut yhden Ibanez RG 320, jossa oli LO-TRS II. Jos LTD:n lisenssifloikka on edes lähelle niin huonoa, jätän kitaran ostamatta.

Kitarassa kyllä olisi lähes pakko olla Floyd Rose, sillä käytän kampea soitossa paljon. Voisin kyllä käydä kokeilemassa myös Ibanezin halvimpia RG-sarjan kitaroita, jos niiden uudet tallat vakuuttaisivat enemmän, kuin nuo LO-TRS-tallat. Mutta RG 320:n hintakin on jo 100 euroa kalliimpi kuin tuon LTD:n, olisi LTD houkuttelevampi vaihtoehto.

Kitara siis tosiaankin tulisi väliaikaiseksi kitaraksi ja olisi ainoa kitarani n. vuoden tai kaksi, kunnes rahatilanne sopisi paremman kitaran ostoon. Tällä hetkellä ainakin houkuttaisi Ibanezin Jemit ja LTD Deluxe-sarja, saa nähdä mitä silloin.
hanipai
04.07.2004 00:41:45 (muokattu 04.07.2004 00:42:08)
Tottakai menen kokeilemaan kitaraa ennen varsinaista ostopäätöstä. Itse en ole nähnyt haukuttavan LTD:n kitaroissa olevia floydeja paljoa. Olen omistanut yhden Ibanez RG 320, jossa oli LO-TRS II. Jos LTD:n lisenssifloikka on edes lähelle niin huonoa, jätän kitaran ostamatta.

Kitarassa kyllä olisi lähes pakko olla Floyd Rose, sillä käytän kampea soitossa paljon. Voisin kyllä käydä kokeilemassa myös Ibanezin halvimpia RG-sarjan kitaroita, jos niiden uudet tallat vakuuttaisivat enemmän, kuin nuo LO-TRS-tallat. Mutta RG 320:n hintakin on jo 100 euroa kalliimpi kuin tuon LTD:n, olisi LTD houkuttelevampi vaihtoehto.

Kitara siis tosiaankin tulisi väliaikaiseksi kitaraksi ja olisi ainoa kitarani n. vuoden tai kaksi, kunnes rahatilanne sopisi paremman kitaran ostoon. Tällä hetkellä ainakin houkuttaisi Ibanezin Jemit ja LTD Deluxe-sarja, saa nähdä mitä silloin.

Mulla on M-100Fm ja oon ollut tyytyväinen. Tosin kammennut en oo hirveemmin.
Carpe Diem
LaXu
04.07.2004 01:00:33
Eikö olisi helpompaa pitää tuo Washburnisi? Veikkaisin, että on parempi keppi kuin nuo halvimmat LTD:t.
Geoff
04.07.2004 11:37:22
Eikö olisi helpompaa pitää tuo Washburnisi? Veikkaisin, että on parempi keppi kuin nuo halvimmat LTD:t.

Joo, hyvä kitara tosiaan onkin, mutta nyt tarvitsisin rahaa säästöön, että vois sitten myöhemmin ostaa kalliimman kitaran, enkä hirveästi pidä muutenkaan Washburnin ulkonäöstä, eli se ei ole se juuri oikea kitara. Haluatko ostaa, asun itse Espoon Olarissa, että kuljetus sopisi ainakin hyvin. :)
mikko1
04.07.2004 12:00:18
pakko puuttua, mitä ideaa ne kitarat on nyt myydä, voithan sinä soitella noilla siihen asti kun sinulla on jo muuten rahat uuteen keppiin ja sitten vasta myydä?
"Jos silmät olisivat käsissä, niin käsittäisikö silloin näkemänsä?" - Noir
Jani The Rock
04.07.2004 12:07:43

pakko puuttua, mitä ideaa ne kitarat on nyt myydä, voithan sinä soitella noilla siihen asti kun sinulla on jo muuten rahat uuteen keppiin ja sitten vasta myydä?

Kyllä mä olen samoilla linjoilla, vaikkei se asia mulle kuulukaan. Varsinkin kun kumpikin noista skeboista mitä sulla nyt on pesee nuo LTD:t mennen tullen. Mitäs jos myisit vain toisen, kun noilla olet kerran tottunut soittamaan ja säästelisit sitten rahaa ihka uuteen keppiin?

No, niinkuin sanottu niin this ain`t my god damn business. Teet niinkuin teet ja toivottavasti kaupat menee silleen että voit olla tyytyväinen.
Don`t mess with the countryboys
Geoff
04.07.2004 12:39:34
Kestäisi todella kauan, että saisin rahaa uuteen parempaan kitaraan, jos en noitakaan myisi, kun rahaa en muutenkaan saa helposti.

Tuo olisi tosiaan hyvä vaihtoehto, että myisin vain toisen kitaran, mutta mielummin myisin molemmat nyt, sillä jo toisesta pystyn mahdollisesti saamaan aika paljon enemmän, kuin mitä tuo LTD tulee minulle maksamaan. Ja mielellään Floyd Rose kitarassa pitäisi olla, kun sitä tarvitsen paljon, eikä Washburnissa ja Tokaissa ole sitä. Huomenna lähden kokeilemaan kitaraa Musamaailmaan, mutta jos ei miellytä, jätän Washburnin luultavasti itselleni.
Jormaz
04.07.2004 15:16:31
LTD M-302 lisenssifloikka oli paska. Vaihdoin originaliin.
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=63997
So the second guitar maestro turned out to be Andrey Bolshakov.
Geoff
04.07.2004 15:21:58
Tosiaan, olisi hyvä nyt saada vähän enemmän kommenttia näistä halvoista LTD:stä, kun keskustelu on mennyt vähän siihen, kannattaako edes ostaa tai myydä vanhoja pois.
Geoff
04.07.2004 15:30:53
LTD M-302 lisenssifloikka oli paska. Vaihdoin originaliin.
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=63997

"Luulin pääseväni vähällä eli vaihtamalla vain ankkuritappien ruuvattavat osat..." Eikös originaali Floyd Rose sopinut LTD:n lisenssifloikan ankkuritappeihin kunnolla? Kuulostaa hyvältä, ettei mitään puutöitä joudu tekemään. Jos alkaa myöhemmin pahasti tulla ongelmia tallan kanssa, voisin itsekin vaihtaa original Floyd Roseen tai vastaavaan.

Mutta mikäs siinä LTD:n lisenssifloikassa oli vikana? Ja muuten onkos ollut laadukasta työtä tuo LTD M-302?
hanipai
04.07.2004 15:58:42 (muokattu 04.07.2004 15:59:02)
Myyt pois noi sun skittas ja ostat Ibanez S470, suosittelen.
Carpe Diem
Jormaz
04.07.2004 16:04:03
"Luulin pääseväni vähällä eli vaihtamalla vain ankkuritappien ruuvattavat osat..." Eikös originaali Floyd Rose sopinut LTD:n lisenssifloikan ankkuritappeihin kunnolla?

Kyllähän se olisi sopinut mutta kun ne lisenssin tapit ovat oletettavasti (?) pehmeämpää metallia ja lisäksi ruuvit hölskyivät todella paljon holkeissaan, mikä johtuu työstön liian suurista toleransseista. Ja kun on uuden tallan mukana uudet tapit saanut niin mielelläänhän ne vaihtaakin.

Mutta mikäs siinä LTD:n lisenssifloikassa oli vikana? Ja muuten onkos ollut laadukasta työtä tuo LTD M-302?

Se ei yksinkertaisesti pitänyt virettä. Kammetessa jäi joko ylä- tai alavireeseen kampeamissuunnasta riippuen. Kielten keskinäinen virekään ei pysynyt ihan kohdillaan. Kampikin hölskyi jollei pihdeillä kiristänyt. Yritin säätää tallaa useita kertoja mutta ei auttanut. Kun otin lisenssitallan pois niin huomasin että "knife-edget" oli kuluneet aika nopeasti.

Noin muuten M-302 on hintaisekseen laadukas peli, työn jäljessä ei ole moitittavaa, osat oli se heikko lenkki.
So the second guitar maestro turned out to be Andrey Bolshakov.
apuri
04.07.2004 16:27:25
Torilla näköjään on muutama asiallinen floydkeppi joita kannattaa harkita ihan vakavissaan esim.Charvel 475 emg:llä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)