Wolffie 23.06.2004 11:48:46 | |
---|
Olen harkinnut aika paljon erilaisia kitaroita viimeaikoina mitä olisi mukava ostella ja nyt on kiinnostus herännyt tuohon Joe Satrianin signature sarjaan. Eli kyseessä siis on Ibanezin kitarat JS100, JS1000, JS1200 ja JS2000. Olisin kiinnostunut varsinaisesti noista kolmesta viimeisestä, sillä jos nyt oikein olen ymmärtänyt niin tuo JS100 on aika supistettu malli noista muista :) Eli onko teillä omakohtaisia kokemuksia millainen soitettavuus, soundi jne.? Pitäisi itse lähteä kanssa testailemaan tuota joku päivä, maahtaakohan sitä löytyä monestakaan paikasta suoraan hyllystä (levytukkua ajattelin)? Soundiksi kaipaisin kunnon kasaria mutta myös raskaampaa ja tietysti tuota satrianin tiluakin :P Veikkaisin että kitara on joko erittäin hyvä tai aika harvinainen Suomessa sillä ainakaan torilla noita ei ole myynnissä viime aikoina näkynyt. EVH 4ever !!! |
Niskamies 23.06.2004 11:50:55 | |
---|
Noi on mun "mä haluan"-listalla. Varsinkin Js1000. On ainakin levytukussa pari ja dlx:ssä on se sininen js1000. Js100:sta ei kannata kattoa. Huonompi floikka ja mikit, ja tehty koreassa. Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
Locrian 23.06.2004 13:13:59 | |
---|
Mulla on JS1000.Tosin vuodelta 96 mutta kuiteski. Kaula on aika lähellä Fenderin '60-malleja.Muistaakseni alunperin kopioitukin jostain Satrianin fenkusta.Kaulan muoto ja paksuus sopii ainakin mulle ja todennäkösesti suurimmalle osalle soittajista.Sen verran on perinteiset mitat. Mikkeinä fredi ja paffi on mun makuun-ulostuloa löytyy juuri sopivasti.Kun päälle lisätään high pass filtteri ja puolitus (pushpull kytkimet) niin saundivalikoima on todella laaja.Kaikkein törkein grindcoretappaja-saundi voi olla vähän vaikeaa tällä kepillä mutta muuten onnistuu kyllä melkein mikä vaan.Mainio kitara studioon.Kitaran yleissaundi on hieman keskialue-painotteinen mutta botneakin löytyy ihan kivasti.Leikkaa kauniisti läpi bändin alta. Työn jälki ja laatu on omassa kitarassa ensiluokkaista.Floikka pitää vireensä tasan varmasti vaikka jotkut on samasta floikasta muuta väittäneet.Ehkäpä eivät osaa säätää? Mitäs muuta...Kysy jos jotain erityisesti haluat tietää.Ei nyt jaksa mitään kolumnia pykätä.... I hate eatin' vegetables...
Can't swallow the wheelchair... |
Deranged 23.06.2004 13:15:21 | |
---|
Mua kiinnostais se Satrianin signature-nuppi. Cleanit peaveyn Classicista ja särösoundit jostain kaukaa.. AAH |
Wolffie 23.06.2004 13:46:58 | |
---|
Floikka pitää vireensä tasan varmasti vaikka jotkut on samasta floikasta muuta väittäneet.Ehkäpä eivät osaa säätää? Onko floikka "istutettu" bodyy kiinni samalla tyylillä kun JEMeihin vai onko enemmän rg-tyyliä? En oo varma ymmärtääkö tuosta mitään mutta mutta :D JEMeissähän floikka on aika syvällä kitaran bodyssä ja kestää lähes millaista kampeamista vain. Sama JS:ssä? Onko otelaudassa muuten nauhoja kuinka pitkälle? Yritin laskeskella että onko niitä 21 vai 24 mutta sain tulokseksi kuvasta laskeskellessani että olisi 22? :D Tuo mikkiselostuksesi oli erinomainen :) Mikkien ja muiden "raaka-aineiden" puolesta vaikuttaa eromaiselta vaihtoehdolta :) EVH 4ever !!! |
Locrian 23.06.2004 13:59:10 | |
---|
Otelaudassa on nauhoja mulla 22.Fretit on "vintaget".Oiskohan mallimerkintä 6150?En oo varma?Eli nauhat on todella matalat ("kulutetut") mikä sopii mun tyylille erikoisen hyvin-vaikka painaa kieltä lujaa ei esiinny vireen heittelyä.Ainakaan kovin helposti. Hmmm.Floikka.En oo ikinä ollut mikään aivan hirveä floikan vääntäjä mutta kyllä on tullut "kampi kanteen kiinni" tehtyä useastikin.Ja isompia "warbleja".Ylöspäin tuntuma on tällä hetkellä aika jäykkä mutta se on säätökysymys.Tuosta asennuksesta voin sanoa että jotain RG:n ja JEM:in välistä.Floikan virityskoneiston alla on uurrettu syvennys ja koko roska on aika lähellä kantta.Uurros ei vain ole niin syvä kuin JEM:issä.Ehdottomasti virtaviivaisempi asennus kuin esim. RG-550:ssa I hate eatin' vegetables...
Niskamies 23.06.2004 14:04:50 | |
---|
Otelaudassa on nauhoja mulla 22.Fretit on "vintaget".Oiskohan mallimerkintä 6150?En oo varma?Eli nauhat on todella matalat ("kulutetut") mikä sopii mun tyylille erikoisen hyvin-vaikka painaa kieltä lujaa ei esiinny vireen heittelyä.Ainakaan kovin helposti. Nauhat ovat 6105:set, ainakin Ibaneesin esitteen mukaan. Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
Locrian 23.06.2004 14:07:00 | |
---|
Nauhat ovat 6105:set, ainakin Ibaneesin esitteen mukaan. Saattaa olla.Saattaa tosin olla että asia oli toisin vuonna 96.En jaksa tarkistaa.Kolmijaossa kuitenkin se "vintage"-pää (Jumbo-Semijumbo-Vintage). I hate eatin' vegetables...
PekKampela 23.06.2004 14:21:52 | |
---|
Saattaa olla.Saattaa tosin olla että asia oli toisin vuonna 96.En jaksa tarkistaa.Kolmijaossa kuitenkin se "vintage"-pää (Jumbo-Semijumbo-Vintage). 6150 : Perus jumbo-nauha. Jöötimpiäkin ratakiskoja löytyy. 6105 : Hiukka korkeampi kuin 6150, mutta jonkin verran kapeampi. Näin heittäisin. |
Locrian 23.06.2004 14:32:27 | |
---|
Mielenkiintoista.Kumpikaan noista kuvauksista ei osu siihen mitä mun JS:stä löytyy.Täytyy tsekata jos jaksaa.Ehkä. I hate eatin' vegetables...
helinkopteri 23.06.2004 15:08:58 (muokattu 23.06.2004 15:09:42) | |
---|
"Rokkimusiikki on kauhean kovaa ääntä"
poikani, 3v |
Wolffie 23.06.2004 16:17:10 | |
---|
Ei sillä että olisin varta vasten myymässä mutta JS-700 AlnicoII humbuckereilla saattaisi olla lähdössä. Nättihän tuo ku mikä, mutta floikka korvattu kiinteällä tallalla jos nyt oikein vilkaisin kuvasta? Kiitoksia näistä tiedoista, ainakin kokeilemaan pitää mennä ja voisihan nää kesätyörahat siihen säästääkin :P Onko vain jollain tietoa missä päin pääsisi testaamaan? Eihän muuten otelauta ole koverrettu ainakaan standardimallissa? Muistaakseni JEMeissä on 21-24 koverrettu, korjatkaa jos olen väärässä? EVH 4ever !!! |
Locrian 23.06.2004 16:32:48 | |
---|
Ei o koverrettu. Testaamaan pääsee ainakin Levytukkussa.Aleksanterinkadulla Helsingissä. I hate eatin' vegetables...
Wolffie 23.06.2004 16:34:17 | |
---|
Kiitoksia... Sinne siis heti kun kyydin saan :P EVH 4ever !!! |
Socialite 23.06.2004 17:12:25 | |
---|
Oikein hyviä kitaroita ovat. Itselläni on just se sininen JS1000 btb. Tais olla vuoden 2002 mallia eli viimeistä missä on vielä lo-pro edge! Nykyäänhän niissä on kai edge pro, josta olen lukenut hieman negatiivista palautetta. Monipuolisuus on kitaran suuri plussa, kaikista monipuolisin olisi varmaan kiinteällä tallalla varustettu malli, koska virityksiä voisi vaihdella (helpommin). Tuo JS700 olisi kyllä jo minun jos rahaa löytyisi! We're so glad to see so many of you lovely people here tonight, and we would especially like to welcome all the representatives of Illinois' Law Enforcement Community. |
helinkopteri 23.06.2004 20:34:10 | |
---|
Nättihän tuo ku mikä, mutta floikka korvattu kiinteällä tallalla jos nyt oikein vilkaisin kuvasta? The only way to fly. Pidetään runkkaaminen ja kitaransoitto erossa toisistaan. ;) "Rokkimusiikki on kauhean kovaa ääntä"
poikani, 3v |
Niskamies 23.06.2004 21:05:20 | |
---|
Perhana, mä haluun punasen Js1200:n. Se on hitusen alta tonnin jenkkilässä, jaa on tässä vielä puoli vuotta aikaa säästää:) Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
lukeman 23.06.2004 21:29:29 | |
---|
Minulla on JS-1000, btb värinen. Olen vaihdattanut tuohon Seymour Duncanit, tallamikkinä on ´59 ja kaulamikkinä on jazz. Kitara istuu käteen hyvin ja bodyn muotoilu on miellyttävä. Vuosimalli on muistaakseni ´01. Kitara on erinomainen yksilö ja hyvässä kunnossa. Ibanezin alkuperäinen kova laukku kuuluu mukaan. Ohhoh, tästähän tulikin myynti-ilmoitus, no tuo on sikäli tarpeeton, koska soitan enemmän kevyempää musiikkia ja kitaroita on omiksi tarpeiksi. |
Eemil 24.06.2004 00:19:16 | |
---|
Levytukussa taitaa olla edelleen se käytetty JS1000 myytävänä. Kuten myös uusi. Niistä voi ainakin nähdä kuinka kitara "kulahtaa" ajan hampaissa. Mä olen aina JS1000 tykännyt. Saundi on parempi kuin RG-sarjassa tai JEMeissä. |
kiriminni 24.06.2004 00:21:44 | |
---|
Eipäs aina haukuta js100:sta(täytyy vähän kehua kun itellä on). Nauhat oon siihen vaihtanut 6105 ja tallakin toimii kohtalaisesti(floyd rose pro haussa).Mikkejä en vaihda siihen periaatteesta vaikka niitäkin aina haukutaan. Js1000:sta oon soittanut sama kaulan mitoitus on kaikissa. Pirun hyviä ei niitä paljon käytettynä nää jemejä kyllä löytyy. |