![]() 14.05.2004 08:58:24 | |
---|---|
Kiinnostuin eräästä kitarasta ja menin Tampereen S*itinkeskukseen koska tiesin heidän myyvän ko. kitaramerkkiä. Malleja kuuluu sarjaan useita, koesoitin yhden ja kysyin olisiko tarjolla toista paksukoppaisempaa mallia. Ei ollut mutta lupasivat tilata ja n. viikon päästä palasin liikkeeseen ja koesoitin seuraavan mallin. Kitara oli periaatteessa ihan ok mutta jo parivuotta vanhaa mallia ja uudempia oli tullut markkinoille näyttävämmistä puista tehtynä. Mainitsin asiasta ja kysyin olisiko mahdollista saada mieleiseni malli koesoitettavaksi. Tässävaiheessa en saanut selvää myyjän mutinasta (pitkä siilitukkainen molopääparka) mutta oletin vastauksen olevan myönteinen. Kului viikonloppu ja soitin lisäksi maanantaina varmistaakseni asian eli kysyin onko kitaraa saatavissa. Vastaus oli jälleen epämääräisehköä mongerrusta mutta senverran ymmärsin, että olivat tukusta tilaamassa tavaraa ja asia olisi etenemässä. Menin eilen koesoittamaan kitaraa mutta kyseistä soitinta ei näkynyt kaupassa ja etsin sitten em. mainitun reppanan, joka istui vahvistimen päällä basso kourassa. Kysyin että onko ko. kitaraa tullut. Veivikaula sanoi muistavansa mistä on kysymys, tuijotteli jonnekin kaukaisuuteen ja totesi että "emmä niitä viitti tilailla tohon roikkumaan enempää" sikäli kuin sain selvää puheesta. Minä marssin ulos. Huvittavaa on se, että minulla oli rahat taskussa ja olin valmis ostamaan kitaran kunhan vain se olisi ollut kunnossa - kaula ok - kohtuullisen virheetön pintakäsittely - osat kiinni kitarassa etc. Olen soittanut - en sano montako kymmentä vuotta - mutta pikemminkin monta kymmentä kitaraa + pianoja + synyjä etc. ja tottunut testaamaan soittimet ennenkuin niihin ansaitut rahat vaihtaa omistajaa. Ja olisin mielelläni jättänyt rahani Tampereen talousalueelle koska täällä asun mutta ei tarvitse vastedes. Enkä ihmettele miksi Thomann on Suomen suurin musakauppa. Markkinataloutta parhaasta päästä (ala). | |
![]() 14.05.2004 09:07:43 | |
Juuri tämän takia asioin Tammer-Pianossa. Ei siellä törmää ikinä tälläiseen touhuun ja valikoimat ovat todella paljon paremmat. Ihme touhua. Harppu on alaston piano | |
![]() 14.05.2004 09:44:50 | |
Terve Juuri tämän takia asioin Tammer-Pianossa. Ei siellä törmää ikinä tälläiseen touhuun... Kappas, minulla on juuri päinvastaiset kokemukset. | |
![]() 14.05.2004 09:46:11 (muokattu 14.05.2004 09:48:10) | |
Juuri tämän takia asioin Tammer-Pianossa. Ei siellä törmää ikinä tälläiseen touhuun ja valikoimat ovat todella paljon paremmat. Ihme touhua. Lyhyehköön vierailuhistoriaan on kyllä mahtunut muutama "vastaava" tapaus sielläkin asioidessa. Tosin enemmänkin oli kyse siitä, että sai tyrkyttää itseään melko kauan ennen kuin palvelua sai. Mutta niin, aina on hyvä muistaa, että ihmisiä musakaupoissakin on töissä, aina ei ole se paras päivä tiskinkään takana. charvette: Ilmaisitko varmasti kyllin selkeästi, että olisit vakavasti ostoaikeissa? Joissain tapauksissa tuota saanee takoa päähän suurella kädellä ennen kuin menee perille. "I've been busier than a one-armed bass player." Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä! | |
![]() 14.05.2004 09:48:35 | |
Terve Kappas, minulla on juuri päinvastaiset kokemukset. Jeps, kai se vaihtelee. Käyn tuolla sen verran usein ja kannan melko paljon rahaa heille, joten ilmeisesti on naama tullut tutuksi. Harppu on alaston piano | |
![]() 14.05.2004 09:57:34 | |
Olen asioinut ko. liikkeessä 70-luvulta lähtien. En väitä olevani mikään suurasiakas mutta olen ostanut sieltä kitaroita, efektejä, syntetisaattoreita etc. alaan liittyvää. Se jääköön myyjän suuren asiantuntevuuden varaan olinko ostoaikeissa. Perustelin toki sen miksi halusin ko. kitaran testattavaksi - jos haluaisin ostaa soittimen sitä soittamatta etukäteen voin sen yhtähyvin tilata tai hakea jostain EU-maasta. charvette: Ilmaisitko varmasti kyllin selkeästi, että olisit vakavasti ostoaikeissa? Joissain tapauksissa tuota saanee takoa päähän suurella kädellä ennen kuin menee perille. | |
![]() 14.05.2004 11:13:49 | |
Olen asioinut ko. liikkeessä 70-luvulta lähtien. En väitä olevani mikään suurasiakas mutta olen ostanut sieltä kitaroita, efektejä, syntetisaattoreita etc. alaan liittyvää. Se jääköön myyjän suuren asiantuntevuuden varaan olinko ostoaikeissa. Perustelin toki sen miksi halusin ko. kitaran testattavaksi - jos haluaisin ostaa soittimen sitä soittamatta etukäteen voin sen yhtähyvin tilata tai hakea jostain EU-maasta. Selevä. Hämärää touhua kieltämäti sitten. Kohta saadaan "paska musakaupat"-triidi pystyyn. "I've been busier than a one-armed bass player." Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä! | |
![]() 14.05.2004 11:42:53 (muokattu 14.05.2004 15:44:48) | |
olin soittamassa samassa kaupassa kitaraa ja tää siilitukkanen molopää kyttäs vieressä ihan koko ajan. niinkuin olisin pöllinyt sen kitaran tai pistänyt sen palasiksi. todella ärsyttävää... Tampereen Musiikki parempi. iskelmäkin on varman käynyt lukemaan näitä juttua ja parantanut myymistää huomattavasti. tai sitten osaan käsitellä häntä... mua ei huvita enää yhtään mikään.
[Kyllä Lähtee] | |
![]() 14.05.2004 11:46:09 (muokattu 14.05.2004 11:50:00) | |
Malleja kuuluu sarjaan useita, koesoitin yhden ja kysyin olisiko tarjolla toista paksukoppaisempaa mallia. Ei ollut mutta lupasivat tilata ja n. viikon päästä palasin liikkeeseen ja koesoitin seuraavan mallin. Kitara oli periaatteessa ihan ok mutta jo parivuotta vanhaa mallia ja uudempia oli tullut markkinoille näyttävämmistä puista tehtynä. Kysyitkö lopullista hintaa sille kitaralle jonka olisit halunnut vielä kokeiltavaksi? Jos olisit ostanut sen näkemättä, niin olisitko saanut sen samaan hintaan kuin jostain "EU-maasta" ? Joskus on hyvä miettiä noita tilanteita siltä kantilta, että olisi itse perustamassa soitinliikettä, ja kuvittelee itsensä tuoksi asiakkaaksi. "Testaajia" ja kaikenmaailman erikoisväristen custom-versioiden kyselijöitä tulisi ovesta sisään varmasti joka päivä. Tekisikö mieli tilata omaan liikkeeseen joku erikoisversio aina kun asiakas haluaisi sellaista testata ja _kenties_ ostaa jos se tarpeeksi miellyttää? Tässä tapauksessa ei ilmeisesti ollut kyse erikoisversiosta, mutta ymmärrän jos kauppias on ollut nihkeä tilaamaan enää toista kitaraa. Varsinkin jos maahantuojalta ei löydy kyseistä mallia varastosta, niin käsittääkseni suomalainen pikkukauppa joutuu hyvin pitkälti ostamaan kitaran siinä vaiheessa, jos haluaa tilata sellaisen asiakkaan testattavaksi. Kuinka selväksi teit ensimmäisellä kertaa, että mikä on se paksukoppainen kitaran malli, jonka haluat testata? Jos jokainen "testaaja" haluaisi käydä koko malliston läpi, niin lopputuloksena olisi se, että "testattuja" kitaroita roikkuisi seinät väärällään ja konkurssihakemus olisi vireillä. Realistisesti ajatellen joskus vaan on ostettava sika säkissä. Kaikkea hienoa ei ikävä kyllä voida toimittaa asiakkaan kotinojatuolin ääreen testattavaksi ja sytyttää takkaakin valmiiksi, asettaa glögikannua pöydänkulmalle... ja odottaa kun asiakas kokeilee ja ostaa (tai sanoo: "Ihan hyvä... mutta en taida pystyä tuota hintaa maksamaan kun on mökkiremonttiakin tulossa ja pitäis saada sinne kultaiset lavuaarin hanat ja tässä yksilössä on tää tone-potikka vähän vinossa"). ED: Niin tottakai kommunikaatio olisi pitänyt olla selkeämpää (puolin ja toisin?). Kauppiaan pitää tehdä selväksi että missä mennään asian tiimoilta. Tekemällä ei synny musiikkia. | |
![]() 14.05.2004 11:56:45 | |
Kyseessä ei ollut mikään kallis erikoistuote. Ja keskustelin aiheesta kaksi kertaa ennen viimeistä käyntiäni. Olisi tuo myyjäntapainen voinut todeta asianlaidan Suomenkielellä. Lähinnä odottaisin jonkinlaista palvelua ja neuvottelukykyä, mikä taitolaji toimii tässä maassa jo joillain aloilla. Kysyitkö lopullista hintaa sille kitaralle jonka olisit halunnut vielä kokeiltavaksi? Jos olisit ostanut sen näkemättä, niin olisitko saanut sen samaan hintaan kuin jostain "EU-maasta" ? Joskus on hyvä miettiä noita tilanteita siltä kantilta, että olisi itse perustamassa soitinliikettä, ja kuvittelee itsensä tuoksi asiakkaaksi. "Testaajia" ja kaikenmaailman erikoisväristen custom-versioiden kyselijöitä tulisi ovesta sisään varmasti joka päivä. Tekisikö mieli tilata omaan liikkeeseen joku erikoisversio aina kun asiakas haluaisi sellaista testata ja _kenties_ ostaa jos se tarpeeksi miellyttää? Tässä tapauksessa ei ilmeisesti ollut kyse erikoisversiosta, mutta ymmärrän jos kauppias on ollut nihkeä tilaamaan enää toista kitaraa. Varsinkin jos maahantuojalta ei löydy kyseistä mallia varastosta, niin käsittääkseni suomalainen pikkukauppa joutuu hyvin pitkälti ostamaan kitaran siinä vaiheessa, jos haluaa tilata sellaisen asiakkaan testattavaksi. Kuinka selväksi teit ensimmäisellä kertaa, että mikä on se paksukoppainen kitaran malli, jonka haluat testata? Jos jokainen "testaaja" haluaisi käydä koko malliston läpi, niin lopputuloksena olisi se, että "testattuja" kitaroita roikkuisi seinät väärällään ja konkurssihakemus olisi vireillä. Realistisesti ajatellen joskus vaan on ostettava sika säkissä. Kaikkea hienoa ei ikävä kyllä voida toimittaa asiakkaan kotinojatuolin ääreen testattavaksi ja sytyttää takkaakin valmiiksi, asettaa glögikannua pöydänkulmalle... ja odottaa kun asiakas kokeilee ja ostaa (tai sanoo: "Ihan hyvä... mutta en taida pystyä tuota hintaa maksamaan kun on mökkiremonttiakin tulossa ja pitäis saada sinne kultaiset lavuaarin hanat ja tässä yksilössä on tää tone-potikka vähän vinossa"). ED: Niin tottakai kommunikaatio olisi pitänyt olla selkeämpää (puolin ja toisin?). Kauppiaan pitää tehdä selväksi että missä mennään asian tiimoilta. | |
![]() 14.05.2004 11:59:02 | |
olin soittamassa samassa kaupassa kitaraa ja tää siilitukkanen molopää kyttäs vieressä ihan koko ajan. niinkuin olisin pöllinyt sen kitaran tai pistänyt sen palasiksi. todella ärsyttävää... Tampereen Musiikki parempi. iskelmäkin on varman käynyt lukemaan näitä juttua ja parantanut myymistää huomattavasti. tai sitten osa käsitellä häntä... Mä en kanssa kyseisestä siilitukasta pidä. Se vanhempi myyjä on fiksu jätkä, mutta tämä siilitukka on jotenkin ärsyttävän ylimielinen. Kun olin ostamassa Gibsoniani niin kävin myös soitinkeskuksessa ja siellä oli yksi LP Classic musta kultaisilla osilla. Otin sen siitä telineestä ja soittelin sitä siinä. Sitten se siili tukka ryntäs sieltä jostai piilostaan ja mulkkas koko ajan. Sitten huomasin että kytkin oli epäkunnossa ja kysyin että mistäs tämä? No mies ei tiennyt mitään, ja se väitti että se on jotenkin sen ominaisuus. ( toinen myyjä oli ottanut sen irti ja laittanut sen sillain vinoon että se muistaa vaihtaa sen, eli se oli sillain 90 astetta vinossa) ja tämä väitti että se on classiceissa nykyään tyylinä?!? No sitten se vanhempi huus sieltä jostain että se on rikki se kytkin ollut jo sinne saapuessaan jne. Sitten olin aivan tosissani ostamassa sitä Gibsonia sillä reissulla ja kysyin että mikäs on se viimeinen hinta ku ei taida olla mistään parhaasta yksilöstä kyse ku on kytkinkin hajalla jo tullessa. (hieman ärsyttäen kysytty) Siihen siilitukka tokaisi että mun täytyy kuukauden kuluttua tulla hakemaan uus kytkin, että he olivat tilanneet sen ja niitä ei ollut missään ja hintaa he eivät laske... No olin tätä ennen käynyt jo Tammet-Pianossa jossa oli Vintage sunburst, sanoin siilitukalle ei kiitos ja menin hakemaan omani pois Tammer-pianosta jossa on mielestäni paljon parempi palvelu. Mua niin ärsyttää kun ei saa kunnollisia vastauksia myyjältä, ja kaikkein eniten ärsyttää ylimielisyys..! No ei se nuori jannu tiistaina Tammer-pianossakaan tuntunut tietävän mistään mitään... Rock n' Roll is the only way to DIE | |
![]() 14.05.2004 13:29:30 | |
No ei se nuori jannu tiistaina Tammer-pianossakaan tuntunut tietävän mistään mitään... Jos puhumme samasta henkilöstä niin soittimista hän ei juurikaan tiedä sen enempää, studioelektroniikasta sen sijaan ihan kiitettävästi. Jos et tiedä niin ole hiljaa. | |
![]() 14.05.2004 13:35:52 | |
Jos puhumme samasta henkilöstä niin soittimista hän ei juurikaan tiedä sen enempää, studioelektroniikasta sen sijaan ihan kiitettävästi. Kyllä se kitaraa hyvin soitti, mutta kysyin tokain kitaroista niin ei sillä ollut minkäänlaista käsitystä... Rock n' Roll is the only way to DIE | |
![]() 14.05.2004 14:17:15 | |
Itsellänikin on jäänyt Soitinkeskuksen palvelusta hieman karvas maku suuhun. Maileihin tuntuvat vastaavan puolivillaisesti ja kaikkia kielioppisääntöjä raiskaten. Tavaran toimitus tuppaa kestämään yleensä sen mitä nyt ulkomailtakin tilatessa kestäisi, etenkin jos sattuu myöhästymään siitä maanantaista, jolloin liike käsittääkseni pistää aina tilauksensa maahantuojalle. Viime kesänä Dimarzion mikkiparin tilaus sai korvat sauhuamaan. Useamman viikon odottelun sain heidän lupaamansa mailin, joka ytimekkäästi totesi "tavarat sapuneet". Tyytyväisenä siitä, etteivät kaupan runolliset sedät olleet tiivistäneet ilmaisuaan sentään yhteen sanaan, lähdin noutamaan kamojani. Ja mitä vielä, vain toinen mikeistä oli saapunut, joskin asian laita paljastettiin vasta kun olin lyömässä rahojani jo tiskiin. Toinenkin mikki tuli sitten lopulta parin viikon päästä, mutta kaikki se odotus ja mikkien erillisena saapumisen aiheuttama tuplatyö asennuskolvailuissa sai kyllä miehen kasvamaan suota. Eihän se vähittäismyyjän syytä ole, jos tavaraa joutuu odottamaan mutta kieltämättä sitä toivoisi meillekin liikkeitä jenkkilän tyyliin, joissa suurin osa alan tuotteista olisi heti hyllystä ostettavissa tai kokeiltavissa. Tammer-Pianon valikoimat ovat edustamiensa merkkien osalta kyllä Tampereen parhaat, varmaan pitkälti kiitos suuremman liiketilankin. Palvelusta heille sopii joitakin kesäpoikia lukuunottamatta antaa kiitosta. Myyjät tuntuvat jakautuneen kukin tietämään tietyistä soitintyypeistä. "there's no one in hell, all the devils are here." -WS | |
![]() 14.05.2004 14:24:56 | |
Kappas, minulla on juuri päinvastaiset kokemukset. Kuten myös. | |
![]() 14.05.2004 15:39:12 (muokattu 14.05.2004 15:47:38) | |
Tammer-Pianon valikoimat ovat edustamiensa merkkien osalta kyllä Tampereen parhaat, varmaan pitkälti kiitos suuremman liiketilankin. Palvelusta heille sopii joitakin kesäpoikia lukuunottamatta antaa kiitosta molemmat väärin. a) hyllyssä ei pedaali puolella ole juuri mitään tarpeellista... vai joitain hikisiä digitechin multiefektejä (ei pahalla kellekkään). Ja yksittäis efektejä saa vain ja ainoastaan tilaamalla... b) olin ostamassa esp:n kitaraa ja kysyin että paljonko tästä saa alennusta kun hinta oli noin 977e tai joitan. Kitarassa oli ensinnäkin kolhuja muutama kappale ja ajattelin että siitä irtoisi joku 30% alennus sen takia... no myyjä sanoo "no kyllä tästä tän seittemän euroo voi ottaa pois". sanomatta lienee selvää että en esptä omista vaan ostin ibanezin baritonen. myöskin kun halusin soittaa kerran niin otin kitaran ja kokeilin sitä, niin joku myyjä sanoi, että "ei niitä kitaroita soitella, ellei olla ostamassa" - sen jälkeen en siellä käynyt mua ei huvita enää yhtään mikään.
[Kyllä Lähtee] | |
![]() 14.05.2004 15:47:22 | |
a) hyllyssä ei pedaali puolella ole juuri mitään tarpeellista... vai joitain hikisiä digitechin multiefektejä (ei pahalla kellekkään). Ja yksittäis efektejä saa vai ja ainoastaan tilaamalla... Jaa. Kyllä mä olen Tammer-pianossa nähnyt hyllyssä ja vitriinissä aina vaikka minkälaista efektispedua. Olen ostanutkin sieltä säröä, kaikua, chorusta ja wahia. b) olin ostamassa esp:n kitaraa ja kysyin että paljonko tästä saa alennusta kun hinta oli noin 977e tai joitain. Kitarassa oli ensinnäkin kolhuja muutama kappale ja ajattelin että siitä irtoisi joku 30% alennus sen takia... no myyjä sanoo "no kyllä tästä tän seittemän euroo voi ottaa pois". sanomatta lienee selvää että en esptä omista vaan ostin ibanezin baritonen. myöskin kun halusin soittaa kerran niin otin kitaran ja kokeilin sitä, niin joku myyjä sanoi, että "ei niitä kitaroita soitella, ellei olla ostamassa" - sen jälkeen en siellä käynyt Nimenomaan niissä ESP/LTD:n kepeissä on tiukat hinnat Musamaailman politiikan takia, vähänniinku valmiiksi tingittyjä. Mutta tuo ettei siellä saisi kepeillä soitella ei pidä paikkaansa. Tai ainakin itse olen siellä saanut huomautuksitta soitella, niillä kolmen tonnin Gibsoneillakin. Rust in peace. | |
![]() 14.05.2004 15:52:23 | |
Jaa. Kyllä mä olen Tammer-pianossa nähnyt hyllyssä ja vitriinissä aina vaikka minkälaista efektispedua. Olen ostanutkin sieltä säröä, kaikua, chorusta ja wahia. Nimenomaan niissä ESP/LTD:n kepeissä on tiukat hinnat Musamaailman politiikan takia, vähänniinku valmiiksi tingittyjä. Mutta tuo ettei siellä saisi kepeillä soitella ei pidä paikkaansa. Tai ainakin itse olen siellä saanut huomautuksitta soitella, niillä kolmen tonnin Gibsoneillakin. me ei sitten varmaan olla oltu samassa kaupassa. Tammer pianosta kulkee sekin legenda kun ne heitti meijän äitille, että kukaan ei osta mustaa pianoa, kun se on niin ruma... musta piano ostettiin sitten muualta. huonosti ne on mua kyllä aina kohdellut ku olen siellä ollut... Tuttu käveli myyjän luo ja vitsaili jotain, että "kitaraa, joka on hyvä". niin myyjä vei sen heti jonkun halpis kitaran luo ja sano että tässä on hyvä vaikka kaveri oli tullut ostamaan niitä 3000e gibsoneita. mua ei huvita enää yhtään mikään.
[Kyllä Lähtee] | |
![]() 14.05.2004 18:22:17 | |
huonosti ne on mua kyllä aina kohdellut ku olen siellä ollut... Ihan sama juttu mulla. Aina semmonen "emmätiä" mieninki siellä on ollut. Myyjä soittelee jotain kitaraa ja vastailee epäselvästi kysymyksiin. Soitinkeskuksesta ja Tampereen Musiikista olen taas saanut miltei aina asiallista palvelua. Hevonen on kävelevä meetwursti. | |
![]() 15.05.2004 01:36:13 | |
Se mitä oon noista edellä mainituista kaupoista kokemusta saanut niin onhan se semmoista rahalla saa ja mopolla pääsee. Mut ensiluokkaista palvelua olen saanut NEVALAISEN kaupasta. Sisään sinne ja speksit pöytään, kahvia mukiin ja homma hoituu, eikä tartte mitään kiinan kamaa testailla. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)