Geoff 07.07.2004 23:15:56 (muokattu 07.07.2004 23:17:20) | |
---|
Ostin tässä tänään aikaisemmin uuden kitaran itselleni, kun halvalla sai. Kitara on Ibanez, jonka mallia en tiedä ollenkaan, sitä tänne tulinkin kysymään. Omassa kuvassani on kuva kitarasta. Runko muistuttaa siis telecasteria, pelkkä lakka päällä, pleksikin on myös puuta. Talla on Ibanez Edge, 2 humbukkeria, joissa lukee IBZ USA, 22 nauhaa. Kitaran sarjanumero on F743269 ja kitara on valmistettu Japanissa, ilmeisesti vuonna 1987. Virittimet ovat Gotohin, en tiedä onko jälkeenpäin vaihdettu, lavassa ei lue muuta kuin Ibanez, sarjanumero ja Made In Japan. Kaula vaahteraa. Jos joku osaa sanoa noiden perusteella kitaran mallin ja muuta tietoa kitarasta, se olisi hyvä asia. Muuta en osaa kitarasta sanoa kuin nuo. Hyvin se ainakin soi ja on hemmetin hyvä soittaa ja talla pitää vireen täydellisesti, vaikka en käytä satulalukkoja. Kitarasta jouduin maksamaan 420 euroa, jossa tuli mukana huonokuntoinen kova laukku, joku toinen Ibanezin kitara osina ilman satulaa, runkoa ja kaulaa. Eli toisesta kitarasta tuli ainakin hyvin toimiva jonkinlainen Ibanez Rock 'R Floyd Rose-kopio, tosin kampi puuttui tallasta. Myös kaksi hyvin toimivaa "hotrails" humbukkeria. Mitä tämmöinen Ibanez keskimäärin maksaa tällä hetkellä käytettynä? Tyytyväinen olen kitaraan ollut, ajattelin jättää ykköskitaraksi ja myydä toiset kitarat pois. |
LaXu 07.07.2004 23:58:11 (muokattu 07.07.2004 23:59:16) | |
---|
Minä väittäisin, että runko on joko varaosa tai itse tehty (itse tehtyä veikkaisin, muodot kun eivät ole ihan samat kuin telecasterissa). Tietääkseni Ibanezilla ei ole ikinä ollut telen muotoista kitaraa, varsinkaan floikalla. Veikkaisin, että kaula on revitty jostain vanhasta Ibanez Saberista. Niissä oli 22 nauhainen kaula ja IBZ USA mikit ja myöskin Edge-talla. |
Skebaristi 08.07.2004 00:00:29 | |
---|
Aika ovelan näköinen keppi. "Älä koskaan soita niin nopeasti kuin pystyt, opettele soittamaan niin nopeasti ettei tarvitse soittaa niin nopeasti kuin pystyy" |
dragon 08.07.2004 00:15:32 | |
---|
Itseasiassa aika helvetin makea! Tollainen Steve Vai kohtaa Bruce Sringsteenin ja he päätäävät rakentaa kepin yhdessä, ja tässä on tulos! Hyvät puolet molemmista maailmoista! Onnea uudelle pojalle! |
fox 08.07.2004 00:57:44 | |
---|
Minä väittäisin, että runko on joko varaosa tai itse tehty (itse tehtyä veikkaisin, muodot kun eivät ole ihan samat kuin telecasterissa). Tietääkseni Ibanezilla ei ole ikinä ollut telen muotoista kitaraa, varsinkaan floikalla. Veikkaisin, että kaula on revitty jostain vanhasta Ibanez Saberista. Niissä oli 22 nauhainen kaula ja IBZ USA mikit ja myöskin Edge-talla. Mää tuen LaXua. Tosin sen verran, että Ibanezilla oli Tele, silloin Lawsuit-aikaan, joka oli ennen vuotta 1977... Ei tuohon tosiaan muuta lisättävää, paitti se, että tuo kitara, josta kaula on alkujaan, oli Jaapanialainen, tehty FujiGenin tehtaalla. |
Geoff 08.07.2004 10:47:58 (muokattu 08.07.2004 10:53:27) | |
---|
Joo. Mistään en itsekään löytänyt lähes Telecasterin bodylla olevaa Ibanezia. Rungosta tuli kyllä heti itselleni mieleen Ibanezin oma, koska takana oli mm. kaulaliitoksen kohdalla Jemien kaltaisesti hiottu. Siis http://www.ibanezregister.com/images/images-jems/92336602iJZSnn_ph.jpg niin kuin tuossa kuvassa näkyy. Myös rungon reunoja oli pyöristetty takaa aika rankasti. Kuinka paljon olisistte itse maksaneet tuommoisesta kitarasta, minkä ostin? Ja ovatko nuo Ibanez Saberit(?) kuinka hyviä ja minkä hintaisia, mistä osat oli otettu? Täytyykin tässä varmaan purkaa osat pois rungosta, jotta näkee, onko sisällä mitään merkintöjä. Kyllä tällä kehtaa kumminkin soittaa, vaikka mistä osat olisivatkin revitty, on niin hyvä tuntuma ja saundikin :). |
McNulty 08.07.2004 10:54:34 | |
---|
Custom-made... johon on vain laitettu Ibanezin kaula ja edge-talla. Mielestäni myös hieno kepukka ja mikäli se vain on hyvä... niin ei 400e ole paha hinta. Vaikeahan tuon hintaa on arvioida, mutta mielestäni tuota kitaraa ei pitäisi edes Ibaneziksi sanoa. Vekkulin näköinen Custom "Alien" Tele =) T-Bone |
Shaft 08.07.2004 11:06:30 | |
---|
Tosin sen verran, että Ibanezilla oli Tele, silloin Lawsuit-aikaan, joka oli ennen vuotta 1977... Ainakin Satrianille on myös tehty aika pitkälle telen mallisia kitaroita, joista muistaisin nähneeni kuvia jossakin. Olivat kuitenkin todenäköisesti artistille tehtyjä prototyyppejä/yksittäiskappaleita. |
fox 08.07.2004 11:13:36 | |
---|
Olivat kuitenkin todenäköisesti artistille tehtyjä prototyyppejä/yksittäiskappaleita. Noitahan Ibanez teki muutamalle soittajalle, varsinaista "custom shoppia" Iballa ei suurta yleisöö varten ollu. Iban 70-80 -lukujen elektroniikka-velhon C.Bertholdin kanssa aina joskus mailitsen, ja on hän jotain kertonu noista one-offeista, mm. Bob Weirillä oli ns. Cowboy-kitara, Jerry Garcialla omansa, kaikkihan tiedämme vain Steven.. Paul Stanleylle tehtiin Crushed Mirror Iceman.... Puhumattakaan sitten "The Bird of Paradise" Artistista... |