Aihe: Mikä Fender?
1
Recon
05.07.2004 17:05:56
Jos Fender Stratocasterin kaulan kupeessa lukee crafted In Japan, niin mitä tästä voi päätellä? Valmistettu Japanissa, mutta Made by USA?? Vai?
Dr. Muff
05.07.2004 17:12:14
Jos Fender Stratocasterin kaulan kupeessa lukee crafted In Japan, niin mitä tästä voi päätellä? Valmistettu Japanissa, mutta Made by USA?? Vai?

Valmistettu muistaakseni vuoden -95 tai -96 jälkeen japanissa. Sitä ennen luki Made In Japan. Muuta tietoa mulla ei ole. Voi olla vaikka että puut sorvataan Kiinassa. Tämäkään ei ole tae huonosta laadusta vaan kustannustehokkuudesta. Mutta ehkäpä joku muu tietää enemmän.
Viikon linkkivinkki: http://www.hut.fi/~jparkkar/Demi/
wizard86
05.07.2004 19:19:40

Eikö crafted ole suomeksi kasattu? vaikka tuntuuhan se hassulta että osat tehdään usa:ssa ja kootaan sit japanissa..(kuljetus-kustannukset)
Albert järvinen on jumala...8}
p130
05.07.2004 19:30:54

MIJ -> CIJ -muutos liittyy sarjanumeroihin.

http://freespace.virgin.net/john.blackman4/serial.htm

Käytännössä Made in Japan ja Crafted in Japan on sama asia.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
Recon
06.07.2004 14:22:56
Kiitos vastauksista. Eli se on Japanilainen...
Lord of the strings
06.07.2004 16:21:31
Vaikka tuntuuhan se hassulta että osat tehdään usa:ssa ja kootaan sit japanissa..

Hoho. Mun JV Strato on tehty just tolleen :)
"Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14| "Eihän tässä lasissa oo pohjaa" -Mutsi Slide-putkesta.
Shaft
06.07.2004 16:26:17
Eikö crafted ole suomeksi kasattu? vaikka tuntuuhan se hassulta että osat tehdään usa:ssa ja kootaan sit japanissa..(kuljetus-kustannukset)

Ei tuo "crafted" liity mitenkään kasaukseen. MIJ-fenkut tehdään useinmiten puuosia myöten Aasiassa. Esimerkiksi mikit saattavat joissakin tapauksissa olla amerikkalaiset.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)