thekarppa 20.06.2004 22:05:25 | |
---|
Noniin kaikki asiantuntijat, oon tässä ajatellu ostaa uuden vahvistimen ja vaihtoehtoina ois nyt Line6:n flextone III tai Fender Hot Rod Deluxe. Meikäläinen on rokkimiehiä henkeen ja vereen jotta tuo täysi putkivehje(fender) aitoudensa puolesta olisi houkutteleva vaihtoehto, mutta toisaalta taas Line6 soundien monipuolisuuden ansiosta. Antakaapa mielipiteenne! |
Kitaravirtuaali 20.06.2004 22:09:05 | |
---|
Fenderihän on takuuvarma vaihtoehto, jos kerta meininki on rok eikä hifistelyllä niin väliä. Mutta jos taas muutakin veivaa, niin sitten voi Line6 olla vastaus onkelmaan. Kärjistäen varmaan voisi sanoa, että jos siinä kitaran ja vahvistimen välissä roikkuu muutakin pedaaleita kuin vaikka kaiku, niin Line6. Jos taas simppelimmällä pärjäät ja haet yhtä tai kahta kunnon soundia etkä montaa erilaista, niin Fenkku. Paskaakos tässä. |
Kassu 20.06.2004 22:11:39 | |
---|
Tyhmä kysymys, fenkku tietysti. |
Jucciz 20.06.2004 22:21:35 | |
---|
Ensimmäistä kertaa Axeman sanoo jotain fiksua. Rasti seinään. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
BaariMikko 20.06.2004 22:29:33 | |
---|
Ota Fender, ehdottomasti. Itse hankin Flextone II+:n kaksi vuotta sitten juuri tuon monipuolisuuden takia, mutta lähinnä siitä on koitunut päänvaivaa ja kireitä hermoja. Jo siitä alkaen, että yhdestä vehkeestä lähtee ihan liikaa soundeja ja aikaa kuluu ihan liikaa kaikenmoiseen ruuvailuun. Hankittuani Peavey Classicin olen nauttinut soittamisesta ihan eri tavalla. Eli siis: mallintavien näennäiseen monipuolisuuteen kyllästyy nopeasti, kehtaan väittää. "BaariMikkoa ymmärtääkseen täytyy olla mieluiten keskivahvassa humalassa" -Järvihirviö |
rainmaker 20.06.2004 22:36:06 | |
---|
Jos nyt kuitenkin päädyt hankkimaan line6:sen, niin osta se 100 watin malli, 60 wattisen flextonen särösoundi bändivolumeilla on yhtä puuroa. Mutta mikittämällä ja PA:n kautta soittamalla siitä saa ihan jees soundin. Säröttömään bändisoittoon tuo 60 wattinen riittää mainiosti. Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle. |
sihvoh 20.06.2004 22:53:53 | |
---|
..Eli siis: mallintavien näennäiseen monipuolisuuteen kyllästyy nopeasti, kehtaan väittää. Omakohtaiset kokemukset liittyvät Guitarport-härveliin ja täytyy sanoa että tuota väitettä voin omasta puolestani kompata ainakin osittain. Loppujen lopuksi kun on tarpeeksi ruuvannut nappuloita niin lopputulos on sama kuin olisi se Fender käytössä. Hyviä soundeja tarvitaan kuitenkin käytännössä vain muutama ja niihin pieniä säätöjä tilanteen mukaan. Mallintavassa tulee myös omia suosikkeja joita sitten käyttää kerta toisensa jälkeen ja muut jäävät helposti käyttämättömiksi. Tosin voihan olla että ne suosikit ovat eri käyttäjille erilaisia. Guitarporttia käytän edelleen koska se on aina käytettävissä ja sillä on helppo saada kerran talteen pistetty soundi käyttöön. Lisäksi sillä voi soitella kuulokkeet päässä häiriköimättä muita. Kotona (etenkin kerrostalossa) mallintava laite on erinomainen vaihtoehto. Kotikäyttöön ja treenaukseen Flextone on ainakin hyvä. Muihin käyttätrarkoituksiin voivat viisaammat ja kokenneemmat antaa neuvoja. I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |
Dumb 21.06.2004 11:46:39 | |
---|
Mallintavassa tulee myös omia suosikkeja joita sitten käyttää kerta toisensa jälkeen ja muut jäävät helposti käyttämättömiksi. Tämä on, kyllä, totta. Recto ja Fuzz hoitaa säröpuolen, Line6 Clean ja Black Panel puhtaan. Noin minun treeni- ja keikka-asetuksilla. Studiossa tulee kikkailtua sitten enemmänkin noiden soundien kanssa, varsinkin tässä meneillään olevassa sessiossa kun olen saanut yksikseni istua studiolla nauhoittamassa kitarajuttuja, aikaa säästelemättä. |
McNulty 21.06.2004 11:56:04 (muokattu 21.06.2004 11:58:42) | |
---|
Hankittuani Peavey Classicin olen nauttinut soittamisesta ihan eri tavalla. Eli siis: mallintavien näennäiseen monipuolisuuteen kyllästyy nopeasti, kehtaan väittää. Minä kokeilin kanssa jos jonkin sortin mallintavaa epeliä kunnes päädyin kanssa Peaveyn Classic 30:een (tweed tolexilla tietysti). Olihan Line6 siellä kaupassa ihan ok kuuloinen peli kaiken muun hälinän keskellä, mutta kotona ja reeniksellä se paljasti todellisen luonteensa... sillä ei sellaista ollut =) Ei löytynyt munaa Line6:sta silloin kun sitä tarvitsi, jäi jotenkin puolitiehen se saundi vaikka oli kuinka ruuvailtu ja lisätty alapäätä ja kokeiltu 2x12" lisä-cabilla. Sittenpä kokeilin Peavey DeltaBlues faffaria jossa oli 15" elementti ja perkule että siinä oli groovea... tosin se 15" speaker oli turhan jykevä ja ajattelin että 12" voisi toimia miun musassa (pikkasen tiukempi saundi) paremmin. Näin päädyin Classic 30:een ja en ole päivääkään katunut. PS. Mallintavat vehkeet on syvältä aunuksen lahdesta... niissä kun ei vain ole luonnetta eikä mitään originaalia. Teennäisiä laitteita! T-Bone |
Ze Kink 21.06.2004 12:36:19 | |
---|
No Fenkku tietysti. Kokeile myös Peaveyn Classic 30:stä, mielestäni myös hyvä. Ainakin Peaveyn kanssa tarvitsee todennäköisesti jotain särötintä, mutta se nyt on kuitenkin yli 100€ halvempi kuin tuo Fenkku. "Lay down the boogie and play that funky music 'til you die!" |
McNulty 21.06.2004 12:38:10 | |
---|
No Fenkku tietysti. Kokeile myös Peaveyn Classic 30:stä, mielestäni myös hyvä. Ainakin Peaveyn kanssa tarvitsee todennäköisesti jotain särötintä, mutta se nyt on kuitenkin yli 100€ halvempi kuin tuo Fenkku. Ei välttämättä tarvitse pörpötintä lisäksi... riippuu tosin ihan siitä mitä soittaa. Mie soitan kaikki blues-jutut Peaveyn omalla säröllä mutta heti kaikki Henkka ja muut rock/grunge jutut soitellaan fuzzilla tai jollain heavy-säröllä. T-Bone |
Jucciz 21.06.2004 12:55:24 | |
---|
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Aki 21.06.2004 14:53:16 | |
---|
Jos Line6:sta mietit, oletan että olet testannu myös AINAKIN seuraavat combot: -VOX Valvetronix AD60VTX, AD60VT, ja AD50VT -Roland Cube 60 Jos et, niin syytä olisi. Flextone III on vähän köyhä noihin verrattuna. Peaveyn omasta säröstä on itse asiassa varsin moneksi. Itselläni on tuo Classic 50 ja tyytyväinen olen myös särökanavaan. Classic 50:sessä on särö(kin) eri tyylinen kuin 30:sessä. Joskin, mielestäni ne ovat molemmat oikein hyviä säröjä. -Aki. Ostakaa mun Ibanez Steve Lukather RS1010SL 2nd '83!! |
McNulty 21.06.2004 14:55:15 (muokattu 21.06.2004 14:55:30) | |
---|
Classic 50:sessä on särö(kin) eri tyylinen kuin 30:sessä. Joskin, mielestäni ne ovat molemmat oikein hyviä säröjä. Hmm, tuota en tiennytkään. Onko tuo nyt täysin fakta? Ajattelin että voisko se särökanavan ero vain tulla tuosta +20W erosta mikä vahvareiden välillä on? T-Bone |
Aki 21.06.2004 15:16:22 | |
---|
voisko se särökanavan ero vain tulla tuosta +20W erosta mikä vahvareiden välillä on? Ei. En nyt ole kytkiksiä tarkemmin tarkastellu. Taannoin keikalla soittelin Classic 50 4x10":sellä, sekä Classic 30:llä kytkettynä 4x10":n kaiuttimiin. Classic 50 oli vähän niinku Rock, ja Classic 30 niinku Jari Sillanpää. Ei nyt ns päivä ja yö, mutta kyllä niissä merkittävät erot on. Onhan niissä eri pääteputketkin. Jo se tekee särösoundissa suuria eroja. -Aki. Ostakaa mun Ibanez Steve Lukather RS1010SL 2nd '83!! |
tommijk 21.06.2004 15:16:44 (muokattu 21.06.2004 15:26:10) | |
---|
Osta Voxin Valvetronix. Vintagehenkisin mallintava... "Mitä huonommin menee, sitä ylimielisemmiksi muutumme." - T. Liimatta |
Geetar 21.06.2004 15:44:28 | |
---|
Itse en antaisi muiden ihmisten mielipiteiden vaikuttaa päätöksiini yhtään. Neuvoisin sinua kokeilemaan molempia kunnolla ja miettimään kumpaan et kyllästy pitkällä aikavälillä. Eihän ole mitään järkeä ostella kamoja ja sitten myydä ne pois 2-3 vuoden päästä. Oma mielipiteeni on kuitenkin seuraava.. LINE6 Line6 vahvistimet ovat hyviä studioissa (kaikki soundit on nopeasti valmiina ja löydät hiljaisillakin volyymeillä hyviä soundeja) tai esim. musiikissa, joissa tarvitsee paljon erilaisia soundeja(line6:ssä kaiken saa edullisesti.. Kyllähän efektit saa erillisbokseissa ja soundit ovat taatusti paremmat, mutta kalliimmaksi homma tulee). Mielestäni Line6 vahvistimen soundit isommilla volyymeilla soitettaessa eivät ole niin hyviä, kuin hyvien erillis-purkkien. Moni ystäväni on vuosien varrella hankkinut line6 vahvistimia, mutta ovat palanneet perusvermeisiin nk."kuherruskuukauden" jälkeen. ELI painotan vielä sitä, että mieti mihin vermeeseen et kyllästy pitkällä aikavälillä.. Usein kun vehkeissä on paljon efektejä, niin niitä tulee käytettyä aivan liikaa ja livenä soundi on puuro-paskaa FENDER Perus-peli (muista, että perus- etuliitettä ei saa mikään tuote, ellei se ole hyvä ja toimi jokatapauksessa=)!!! Hyvä kliini ja ja mahtava puoli-roso. Tästä vahvarista saat todennäköisesti parilla hyvinvalitulla DS- tai OD-pedaalilla hyvät säröt monenlaiseen vääntöön... Ja jos tykkäät Line6 edullisuudesta/monikäyttöisyydestä, niin hommaa tämän styrkkarin eteen esim. Line6 Modulation Modeler (lue: arvostelu laitearviot palstalta) tai Line6 Delay Modeler(monikäyttöinen peli). Kun nämä efektit laitat tulemaan hyvän putki-styrkkarin kautta, niin uskoisin, että soundi on parempi kuin että otat vastaavat soundit Line6 vahvistimesta (sama mallinnus-tekniikkahan efekteissä Line6:llä on, mutta ero tulee siitä, minkälaisen vehkeiden kautta sitä ajetaan). Summa Summarum: omasta mielestäni Line6 efektit ovat hyviä ja käyttökelpoisia. Itse en kuitenkaan ole vakuuttunut ainakaan Line6 halvempien vahvistimien luomasta perus-soundista. Suosittelen siis Fenderiä ja siihen erillis-purkkeja.. Keep practising |
Exhausted 21.06.2004 16:24:26 | |
---|
Kannattaa muuten muistaa että tuo Fenderi on semmonen että kunnon säröä siitä ei saa aikaan. Jos tarvitset vain paria perussaundia ja mahdollisesti jo omistat jonkun säröpedaalin niin sitten Fenderi on parempi ratkaisu. Jos taas tarvitset paljon erilaisia saundeja tai haluat valinnanvaraa niin sitten Line6. |
Aki 21.06.2004 16:53:17 | |
---|
Geetarin kommentit muutoin täyttä asiaa, mutta yhdessä asiassa olen eri mieltä: Line6 vahvistimet ovat hyviä studioissa Itse näkisin että studiossa kaikki efektit laitetaan kuitenkin vasta miksauksessa, jolloin soundin rakennusaine on se tärkein. Kun pääsee luukuttamaan putkipeliä, löytyy ehdottomasti ne parhaat perussoundit. Studiossa saa luukuttaa, livenä monesti ei. Mm tän takia mielestäni Flextone olisi huono studiovahvistin. Tottakai, riippuuhan se paljon mitä tavaraa äänitellään ja missä jne. Ja miten luja se livetilanne on. Itelläni ollut HotRod Deluxen edeltäjä Blues Deluxe joutui myyntiin juuri sen takia, että suuri osa keikoista olisi vaatinut hiljempaa volyymiä kuin mitä vahvistin olisi halunnut. Flextone on kaikilla volyymeilla sitä samaa ?@$&@@. Joskin, yleinen näyttää olevan mielipide että lujalla soittaessa puuroutuu entisestään. VOX Valvetronix (AD60VTX) sen sijaan on vauvannukkumisvolyymeillä oikein hyväsoundinen, mutta keikalla vielä parempi. Ei ole putkivahvistimia ollenkaan ikävä, päin vastoin. -Aki. Ostakaa mun Ibanez Steve Lukather RS1010SL 2nd '83!! |
BaariMikko 21.06.2004 17:03:27 (muokattu 21.06.2004 17:05:33) | |
---|
Ei. En nyt ole kytkiksiä tarkemmin tarkastellu. Taannoin keikalla soittelin Classic 50 4x10":sellä, sekä Classic 30:llä kytkettynä 4x10":n kaiuttimiin. Classic 50 oli vähän niinku Rock, ja Classic 30 niinku Jari Sillanpää. Ei nyt ns päivä ja yö, mutta kyllä niissä merkittävät erot on. Onhan niissä eri pääteputketkin. Jo se tekee särösoundissa suuria eroja. -Aki. Mikäli Jucciksen sivuilta ottamani tieto pitää paikkansa, niin molemmissa putket ovat kyllä 3 x 12AX7 ja 4 x EL84. "BaariMikkoa ymmärtääkseen täytyy olla mieluiten keskivahvassa humalassa" -Järvihirviö |