Aihe: Kommentteja Gibsonin Flying V:stä
1
Tumez
08.07.2004 16:41:00
Kertokaas minkälaine tommonen on soittaa.
Lähinnä tuo Gibson Flying V ' 67. Kattelin tossa
Top Soundin netisivuja , ja siellä oli vuoden
2000 - malli myynnissä. Paljonko toi maksaa uutena ?
Aksu89
08.07.2004 16:46:23
Maksaa jotain 1400e, on mielestäni älyttömän mukava soittaa seisaaltaan, istueltaan tunnetusti vähän huonompi..
No comments. Riisi
Tumez
08.07.2004 16:50:36
Maksaa jotain 1400e, on mielestäni älyttömän mukava soittaa seisaaltaan, istueltaan tunnetusti vähän huonompi..

Onko siinä kuinka paksu kaula ? Oon tottunu soittaa
Ibanezilla. Siinä on aika ohut kaula.
alphamale
08.07.2004 16:50:50 (muokattu 08.07.2004 16:51:30)

Gibsonilta on kai lento v:t loppu, omaa odotellut tässä reilun kaks ja puol kuukautta. Kaula on jotain 20mm - 22mm (.800" - .850") rounded profiili eli ei mikään halko muttei mikään lastukaan.
Lahtelaista, totta kai
Erotic Support
sihvoh
08.07.2004 18:31:16 (muokattu 08.07.2004 18:37:18)
Kaulahan on paksu, mutta kun sitä soittaa hetken aikaa niin se on melkoisen hyvän tuntuinen loppujen lopuksi. Toki kun soittelee vaikka tunnin V:llä niin Strato tuntuu aivan oudolta hetken aikaa sen jälkeen...

Kyllä tuota pystyy soittamaan istualtaan:

- Tunkemalla toisen sakaran oikean reiden alle ja reunan makaamaan toisen päälle. Tuossa vaan tulee jalka kipeäksi.
- Käyttämällä hihnaa (ja vähän korkeampaa jakkaraa)

Oikean käden kyynärpäällä voi painaa toista sakaraa alaspäin jolloin kaula pysyy helpommin ylhäällä...

Huonoin asia V:ssä on tuo V-mäinen muoto joihinkin tilanteisiin. Parasta siinä on hyvä soundi ja soitettavuus muutoin, esimerkiksi ylänauhoille pääsy onnistuu todella helposti kun mikään ei ole tiellä.
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
alphamale
08.07.2004 21:53:02

Tuli muuten vaihteeksi tästä mieleeni että selittäkääpäs viisaampina mitä eroa on tuolla slim taper profiililla ja v:n roundedilla kun paksuus tuntui olevan sama speksien mukaan ja kuitenkin Firebird istuu käteen ihan eri tavalla kuin Flying V.

Gibson forumeilla oli aihetta käsitelty ohimennen mutta siinä selitettiin vain slim taper- ja 59 rounded kaulan eroja. Käsitinkö nyt oikein että slimissä on tuolta otelaudan alkupäästä hiukkasen ohkasempi kuin esim tuossa perusroundedissa vai käsitinkö mitään :)
Lahtelaista, totta kai
Erotic Support
kivi
08.07.2004 22:42:45
kun paksuus tuntui olevan sama speksien mukaan ja kuitenkin Firebird istuu käteen ihan eri tavalla kuin Flying V.

Paksuus on sama, mutta Firebirdin kaula on leveämpi ja mensuuri pidempi.

Firebird tunnetaankin "stratonsoittajan gibsonina".
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Lord of the strings
08.07.2004 22:54:07

Mulle semmonen :D
"Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14| "Eihän tässä lasissa oo pohjaa" -Mutsi Slide-putkesta.
trih
09.07.2004 06:56:56
Paksuus on sama, mutta Firebirdin kaula on leveämpi ja mensuuri pidempi.
Firebirdissä ei ole pidempi mensuuri. Molemmissa 24 3/4".
"I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward
alphamale
09.07.2004 08:21:34 (muokattu 09.07.2004 09:54:54)

Firebird VII:ssä näytti olevan otelaudan pituus (siis mensuuri edelleen 24 3/4) snadisti pidempi mutta tosiaan tässä puhuin juurikin Firebird V kaulan ja Flying V kaulan eroista. Eli kiilasin koko topicin näppärästi offtopiciin :)

"Ihan tarpeeksi" nopea kaula se mielestäni on, vaikka tuohon siirtyessäni olin tottunut aiemmin omistamieni RG540 ja hevijaska lastuihin.
Lahtelaista, totta kai
Erotic Support
kivi
09.07.2004 11:41:12
Firebirdissä ei ole pidempi mensuuri. Molemmissa 24 3/4".

Jep, kävin tarkistamassa, ja noinhan ne datasheetit sanoo.

Kumma juttu, olin ihan muistavinani...
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
BaariMikko
09.07.2004 15:46:50

Jep, kävin tarkistamassa, ja noinhan ne datasheetit sanoo.

Kumma juttu, olin ihan muistavinani...

Firebirdejähän on monenlaisia, voihan jossain niistä olla pidempi mensuuri?
"BaariMikkoa ymmärtääkseen täytyy olla mieluiten keskivahvassa humalassa"
-Järvihirviö
GuitarMonster
09.07.2004 16:48:34

Tää kuullostaa mun jutulta. Mutta saako Firebirdistä edes kohtalaiset hevisoundit? Jos joku viisas tietäis xD
alphamale
09.07.2004 19:12:30

Firebird V mikit huutaa kyllä ihan kiitettävästi mökää ulos, kiertoherkät tosin. Kaikin puolin oon kaikissa genreissä ollut kepukkaan tyytyväinen :)
Lahtelaista, totta kai
Erotic Support
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)