Aihe: Uutta vahvistinta..Line6-spiderII?
1
-ville-
08.07.2004 13:14:55
Eli hakisin comboa bändisoittoon (kaksi kitaristia). Hevi/rock,ja jotain efektijuttuja. Omastatakaa ei oo mitään efektejä. Ajattelin,että 2*12 elementit ois hyvä olla. Hintaluokka jotain 500€.

SpiderII:sta oon katellu, siinä ois vähä jotain muutakin, kun pelkkä yks särö ja kliini. Potkiiko se tarpeeksi? Joku puhui,että puuroutuu kovalla soitettaessa,mutta miten on 212:n laita?

Onko muilla valmistajilla jotain samankaltaisia härveleitä?
McNulty
08.07.2004 13:18:30
Eli hakisin comboa bändisoittoon (kaksi kitaristia). Hevi/rock,ja jotain efektijuttuja. Omastatakaa ei oo mitään efektejä. Ajattelin,että 2*12 elementit ois hyvä olla. Hintaluokka jotain 500€.

Putkicomboa suosittelen jos bändisoittoon ajattelit.
Käytettynä luulisi 500e:llä irtoavan jotain vanhempia marsun 50W putkivehkeitä.

SpiderII:sta oon katellu, siinä ois vähä jotain muutakin, kun pelkkä yks särö ja kliini. Potkiiko se tarpeeksi? Joku puhui,että puuroutuu kovalla soitettaessa,mutta miten on 212:n laita?

Lukases toi "Kokemuksia?!"-thread läpi...

Onko muilla valmistajilla jotain samankaltaisia härveleitä?

Melkein jokainen vahvistinvalmistaja on ruvennut noita ***keleen mallintavia valmistamaa =)) itse en niistä niin perusta.
T-Bone
Exhausted
08.07.2004 13:43:49

mulla on 50 watin putki-Laney combo ja se pörisee kun demppaa säröllä. pitäis kai hommata isompi kaappi ainakin
McNulty
08.07.2004 13:51:09 (muokattu 08.07.2004 13:52:10)
mulla on 50 watin putki-Laney combo ja se pörisee kun demppaa säröllä. pitäis kai hommata isompi kaappi ainakin

hmm, siis millä tavalla pörisee? siis se elementti vai? hmm.. voi olla että elementin vaihdollakin pääsee tuosta ongelmasta eroon.

Sitten jos vahvistin on lattialla tai muulla kovalla pinnalla ja se demppaus saa aikaiseksi sen että koko combo tärisee ja kotelo tärisee ja särisee esim, lattiaa tai seinää vasten, niin kannattaa kokeilla sen sijoittelua eri paikkaan... maton päälle tai jollei ole mattoja niin vaihtaa kovamuoviset tassut pehmeään kumiin.

PS: Tietysti jos ostaa 50W putkicombon alle 2x12" cabin niin saapi kyllä hyvät jytkeet, ja tuon yhdistelmän muunneltavuus on loistava. Toimii keikalla kuin keikalla.
T-Bone
Exhausted
08.07.2004 14:57:54 (muokattu 08.07.2004 14:58:33)

siitä saundista tulee semmosta pierumössöä. vahvistin on yleensä tuolilla tms. korkeammalla lattiasta. taitaa elementistä tulla. toisaalta käytän kyllä pahamaineista mallintavaa etuastetta joten voisin helposti vaihtaa laneyn johonkin päätteeseen ja 2x12 kaappiin...(ja tiedoksi, kun toisen bändin treeneissä käytän samaa mallintavaa isompaan vahvistimeen niin ei tule mitään pierusaundia että ei se siitä mallintavasta johdu)
Eccentr1c
08.07.2004 19:50:38
Mulla on toi Line-6 SpiderII 212 malli ja ääntä ainakin lähtee ihan tarpeeksi, saundi kyllä puuroutuu pikkasen dempatessa, jos lujaa soittaa ja on erehtynyt laittamaan liikaa bassoa.
Kaiken kaikkiaan ainakin omasta mielestäni ihan miellyttävä härveli.
Ovation
08.07.2004 23:25:23
Mulla on tuo line6 spiderin aikasempi malli tosta kakkosesta eli yksi kalvoinen(50W) malli joka on mahtava kotona soitettaessa mutta suuremmilla voluumeilla särö puuroutuu aika velmun kuuloseks ei kovin miellyttäväksi=(. muuten aivan mahtava vahvari.. luulisin että 2 kalvonen on parempi ainakin uudempi=).. muistaakseni line6 sivuilla oli sampleja..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)