Aihe: fender jaguaria ostamassa
1 2
valtteri3
08.07.2004 12:53:33
tietääkö joku mistä mun kannattaisi ostaa fender jaguar? onko joku ostanut sellaisen lähiaikoina? etsin esim. japanissa tehtyä mallia, hinta n. 700e. väri saisi olla sunburnst. thomannilla ei ole just sen väristä mutta se olisi muuten kyllä aika hyvä diili, vajaa 700e. fendershop.comista saisi myös sellasen aika edullisesti, onko ketään ostanut sieltä mitään ja miten toimi?
tai sattuisko kellään olemassa myynnissä sellaista?
Feggy
08.07.2004 13:40:41 (muokattu 08.07.2004 13:41:15)

tietääkö joku mistä mun kannattaisi ostaa fender jaguar? onko joku ostanut sellaisen lähiaikoina? etsin esim. japanissa tehtyä mallia, hinta n. 700e. väri saisi olla sunburnst. thomannilla ei ole just sen väristä mutta se olisi muuten kyllä aika hyvä diili, vajaa 700e. fendershop.comista saisi myös sellasen aika edullisesti, onko ketään ostanut sieltä mitään ja miten toimi?
tai sattuisko kellään olemassa myynnissä sellaista?

tuollla on vaikka minkä värisiä halvalla:

http://www.guitar24.de/

Voin suositella.
Rumpalia etsitään psykeedeelis & new wave-vaikutteiseen rockbändiin Helsinkiin. Laitapa pikaviesti, niin kuulet lisää.
Chemo
08.07.2004 13:48:42 (muokattu 08.07.2004 14:03:24)

Moi.

Mä hain eilen lähipostista japanilaisen Jaguarini, jonka olin tilannut täältä: www.guitar24.de

Mä maksoin omastani EUR 539. Suurin osa väreistä on muistaakseni EUR 649, niinkuin itse asiassa nyt on sekin väri millä mäkin omani tilasin (surf green). Mä olin viimeinen joka sai moisen siihen hintaan.

Homma pelasi hyvin: parisen viikkoa siitä, kun olin maksanut kitaran (plus laukun, yhden hihnan ja hihnalukot) kesti siihen, että toimitus tuli mulle. Kirjeenvaihto sujui englanniksi sähköpostitse. Toimituskulut olivat kolme kymppiä.

Kitara oli ehjä, ei mikään maanantaikappale tms, ihastuin siihen välittömästi. Se on aivan fantastinen! Tunnen saaneeni noille 539:lle eurolle vastinetta :-)

Edit: Ehdit Feg ensin...
Ramalamadingdong.
Feggy
08.07.2004 15:14:33 (muokattu 08.07.2004 15:15:43)

Moi.

Mä hain eilen lähipostista japanilaisen Jaguarini, jonka olin tilannut täältä: www.guitar24.de

Mä maksoin omastani EUR 539. Suurin osa väreistä on muistaakseni EUR 649, niinkuin itse asiassa nyt on sekin väri millä mäkin omani tilasin (surf green). Mä olin viimeinen joka sai moisen siihen hintaan.

Homma pelasi hyvin: parisen viikkoa siitä, kun olin maksanut kitaran (plus laukun, yhden hihnan ja hihnalukot) kesti siihen, että toimitus tuli mulle. Kirjeenvaihto sujui englanniksi sähköpostitse. Toimituskulut olivat kolme kymppiä.

Kitara oli ehjä, ei mikään maanantaikappale tms, ihastuin siihen välittömästi. Se on aivan fantastinen! Tunnen saaneeni noille 539:lle eurolle vastinetta :-)

Edit: Ehdit Feg ensin...

Hieno juttu! Onnea uudelle perheenjäsenelle! Miltäs talla ja mikit tuntuu? Ulkonäostä on turha kysellä, Jaguarhan on kevyesti yksi maailman kauneimpia kitaroita.

Joudun muuten hankkimaan laukun näköjään jatsimestarille. Eipä perhana mahtunut stratolaukkuun, vaikka jagge siihen meneekin. Varmaan samasta paikasta sitten, kun yksi efektikin on haussa.
Rumpalia etsitään psykeedeelis & new wave-vaikutteiseen rockbändiin Helsinkiin. Laitapa pikaviesti, niin kuulet lisää.
Chemo
08.07.2004 15:55:33

Hieno juttu! Onnea uudelle perheenjäsenelle!

Kiitos! Mä todella, todella tykästyin Jaguaariini saman tien. Ehdottomasti mun juttuni on se. Pitää hakea vielä muutama .12-setti kieliä, ehkä flatwoundeja, ja laittaa sellaiset. Soittotuntuma on tällaisenaankin ällistyttävän hyvä, vaikka ensiasennuskielet ovat vähän semmoiset kuminauhamaiset. En vaan malttanut vielä vaihtaa niitä pois, kun mulla ei himassa ole yhtään semmoista settiä jolla oikeasti haluan soittaa.

Miltäs talla ja mikit tuntuu?

Aivan ihanilta :-) Koko eilisillan tutustuin lähinnä kaulamikin ihmeelliseen soundimaailmaan - siitä saa yllättävän mehevää ääntä. Tallan kanssa ei vielä oo ollut murheita, kattoo nyt...

Ulkonäostä on turha kysellä, Jaguarhan on kevyesti yksi maailman kauneimpia kitaroita.

Jep! Moni hevimies varmaan pitäisi tuota mun skittaani vaaleanvihreässä pastellivärissään ihan erityisen kornin ja lelun näköisenä, mutta mä diggaan!

Joudun muuten hankkimaan laukun näköjään jatsimestarille. Eipä perhana mahtunut stratolaukkuun, vaikka jagge siihen meneekin. Varmaan samasta paikasta sitten, kun yksi efektikin on haussa.

Harmi... mähän otin sieltä samaan syssyyn laukun Jaguarille. Sellaisen Fenkun oman ruskean deluxe-laukun. Se maksoi pari sataa, mutta on se hienokin.

Eikös sulla muuten ollut hopeanaamainen Twin Reverb? Mulla on vuoden '77 100 W Quad Reverb, joka on hyvinkin samansukuinen peli - tosin kammottavan painonsa (himpun verran yli 40 kg!) takia ei niin himoittu verme kuin TR. Mutta tuo munkin vahvistimeni sopii Jaguarin kaveriksi aivan loistavasti!
Ramalamadingdong.
Feggy
08.07.2004 16:38:40

Kiitos! Mä todella, todella tykästyin Jaguaariini saman tien. Ehdottomasti mun juttuni on se. Pitää hakea vielä muutama .12-setti kieliä, ehkä flatwoundeja, ja laittaa sellaiset. Soittotuntuma on tällaisenaankin ällistyttävän hyvä, vaikka ensiasennuskielet ovat vähän semmoiset kuminauhamaiset. En vaan malttanut vielä vaihtaa niitä pois, kun mulla ei himassa ole yhtään semmoista settiä jolla oikeasti haluan soittaa.

Samoin kävi mulla jatsimestarin kanssa. Sounditkin on yllättävän mehevät...taisi jäädä Stratocaster toistaiseksi kotiin jaguarin seuraksi.

Kyllä Jaggella voi hyvin soitella paksummillakin kielillä, skaala on kuitenkin pienempi ja pysyy kielet paremmin tallassakin...itse käytän yleensä kymppejä tai yksiätoista johtuen lähinnä kai siitä, etten niin kauheasti ehdi treenata ja kädet on siksi kovilla.

Takamikin asennoissa onkin kokeilemista. Ite tykkään eniten siitä vasemmanpuoleisin ylös, muut alas ja keskimmäinen ylös, muut alas-yhdistelmistä.

Jep! Moni hevimies varmaan pitäisi tuota mun skittaani vaaleanvihreässä pastellivärissään ihan erityisen kornin ja lelun näköisenä, mutta mä diggaan!

Hevikepit on meitsistä aivan järkyttävän rumia.

Eikös sulla muuten ollut hopeanaamainen Twin Reverb? Mulla on vuoden '77 100 W Quad Reverb, joka on hyvinkin samansukuinen peli - tosin kammottavan painonsa (himpun verran yli 40 kg!) takia ei niin himoittu verme kuin TR. Mutta tuo munkin vahvistimeni sopii Jaguarin kaveriksi aivan loistavasti!

Kuten sanoin ennenkin: Fender soi parhaimmin Fenderillä. Kyllä se meitsin TR:n painaa ihan saatanasti. Männävuosina enemmän keikkaillessa käsivoimat saivat aikamoista treenistä.
mongoloidi
08.07.2004 18:50:39
www.guitar24.de

Kun tuolta tilaa,niin tuleeko hintoihin vielä Suomen alv päälle(Saksassa kai alv on vähemmän kuin 22%....)?
Vai saako kitaran samalla hinnalla mitä sivut väittää?
Feggy
08.07.2004 18:53:29

www.guitar24.de

Kun tuolta tilaa,niin tuleeko hintoihin vielä Suomen alv päälle(Saksassa kai alv on vähemmän kuin 22%....)?
Vai saako kitaran samalla hinnalla mitä sivut väittää?

Jep, postikulut vain päälle. Maksu pankin kautta, toimitusaika 2-3 viikkoa.
mongoloidi
08.07.2004 18:56:56
Maksu pankin kautta

=tilisiirtona?
Feggy
08.07.2004 19:20:28

=tilisiirtona?

Jep, BIC-koodilla (ilmoittavat), maksaa saman verran kuin kotimaan tilisiirto kun oikein tekee.
Chemo
09.07.2004 08:16:46

Samoin kävi mulla jatsimestarin kanssa. Sounditkin on yllättävän mehevät...taisi jäädä Stratocaster toistaiseksi kotiin jaguarin seuraksi.

Hyvä juttu! Mullakin Strato jää nyt vähän vähemmälle käytölle. Veikkaisin, että instrutouhuissa mulla tulee käymään niin että Jagesta tulee ykköskitara ja Stratosta sille sitten backuppi.

Noissa japanilaisissa on kyllä hinta/laatu-suhde kohdallaan. Voisin helposti erehtyä pitämään sellaista paljon kalliimmankin hintaluokan kitarana, jos en tietäisi mitä maksavat. Eipä ole mielestäni ilmaa ainakaan näissä, vaikka merkkikitaroita ovatkin...

Hevikepit on meitsistä aivan järkyttävän rumia.

Makuasioitahan nämä ovat, mutta mun makuni on kyllä teikäläisen kanssa samoilla linjoilla noidenkin kitaroiden suhteen.

Olivat muuten ryökäleet siellä Saksassa pakanneet kyllä Jaguarin lisukkeineen fiksusti laukkuunsa, mutta lyöneet koko komeuden sitten Ibanez Anniversary-Jemin pahveihin... Mitä jos joku tuttu olisi nähnyt mut kuskaamassa moista pakettia kylillä? Selitäpä siinä sitten että "Ihan oikeesti tässä on sisällä Jaguar, on on, tää on vaan pakattu tällai..." ;-)

Kuten sanoin ennenkin: Fender soi parhaimmin Fenderillä.

Niin, tuosta tosiaan olikin puhetta jo aikaisemmin. Samaa mieltä olen edelleen!
Ramalamadingdong.
valtteri3
09.07.2004 09:22:09
kiitti paljon! taidanpa ostaa jaguarini tuolta guitar24- mestasta sitten. fendershop.comista sen ois saanu n. 20 e halvemmalla mut toimitus olisi kestänyt 6-8 vko.
hyvä tietää myös että sillä on hyvä soittaa. onhan se vähän riski ostaa jotain kokeilematta. mulla on ennestään squier jagmaster (=jaguarin ja jazzmasterin risteytys) joka on aivan mielettömän hyvä kitara, joten ajattelin että aito jaguar pistää varmaan vielä paremmaksi.
kiitos!!
valtteri3
09.07.2004 09:24:32
chemo, ymmärsinkö oikein että soitat heviä jaguarilla?
täytyy nostaa hattua, yleensä hevimiesten soitinratkaisut on ainakin ulkonäöllisesti mun mielestä melkoisen karmivia.
way to go!
Chemo
09.07.2004 09:40:28 (muokattu 09.07.2004 09:48:01)

chemo, ymmärsinkö oikein että soitat heviä jaguarilla?

Vissiin ilmaisin jotain huonosti tuolla... en soita heviä. Mun touhuni ovat viime aikoina painottuneet aika voimakkaasti surf/rautalankaan, ja siihen käyttöön tuo Jaguarkin tulee.

Toinen bändi, jossa soitan, on semmoinen yleistä rokkicovermatskua soittava bändi. Siinä tarvitsen joskus säröääniä, en ole vielä miettinyt sopisiko Jaguar siihen puuhaan. Kokeillahan sitä ainakin voi.

Mutta pointsit saisi multakin sellainen hevimies, joka käyttäisi Jaguaria :-)

Edit:

hyvä tietää myös että sillä on hyvä soittaa.

Mä tosiaan tykkään omastani, kieltenvaihdon jälkeen oletan joutuvani säätämään kitaraa ainakin jonkun verran. Ehkä näissä voi olla jotain yksilöerojakin, mutta ainakaan mulle eivät lähettäneet mitään jämäyksilöä vaan todella hyvän pelin. Niinkuin taisivat lähettää Fegillekin (..hyvän Jazzmasterin siis).

Onko Jaguar muuten sulle tuttu kitara noin muuten? Siinähän on lyhyempi skaala, joten se poikkeaa esim. Stratosta soitettavuudeltaan jonkun verran. Mulla on aika pienet (ohuet, ei välttämättä lyhyet) sormet, mun käteeni Jaguar sopii erinomaisesti.
Ramalamadingdong.
valtteri3
09.07.2004 10:00:51
okei. surf green = surf, olis se pitänyt arvata.
siinä mun jagmasterissa on käsittääkseni jazzmasterin skaala eli hiukkasen pidempi kaula. olen mä joskus soitellut vähän jaguaria musikkikaupassa ja hyvältä se tuntui.
ja WOW minkä näköinen se on! :)
Chemo
09.07.2004 10:27:40

surf green = surf, olis se pitänyt arvata.

Heh, joo... toi on ennemmin hauska sattuma kuin musalajin määräämä väri. Mä oikeasti halusin juuri sen värisen.

Noissa japanilaisissa on muuten sellainenkin mukava piirre, että tietyissä väreissä (kuten mulla) kitaran lapa on myös maalattu rungon väriseksi, eli niissä on ns. matching headstock. Kaikki eivät ehkä tykkää, mutta minä kyllä - toi on mun mielestäni mukavan erilainen yksityiskohta, kun lapa on muuten Straton lavan kaltainen.
Ramalamadingdong.
Dunga
09.07.2004 10:33:30
Heh, joo... toi on ennemmin hauska sattuma kuin musalajin määräämä väri. Mä oikeasti halusin juuri sen värisen.

Laitappa jotain kuvia esille, kun ei noista mainoskuvista saa oikein kunnon näkökulmaa. Itsekin olen tuon Jaguarin perään kuolannut jo vuoden päivät. Myös Pori Sound Cityn ikkuna höyrystyi sen takana olleen Jazzmasterin takia monia kertoja. Kokeilemaan en ole vielä joutanut, koska se varmasti vituttaisi, sillä rahatilanne ei nyt sellaisia hankintoja salli. Jaguar/Jazzmasterit ovat kyllä mielestäni kauneimpia kitaroita, jotka olen nähnyt.
Ota kiri, ota kiri, loppukiri, harakiri kiri kiri kiri kiri... IMIK #4 [Kyllä lähtee]
valtteri3
09.07.2004 10:39:40
ai samanlainen lapa kun stratossa? mulla oli sellanen käsitys että jaguarin lapa olisi vähän isompi, ainakin joissain malleissa. siinä jo useasti mainitussa jagmasterissa on sellainen isompi lapa ja se on mun mielestä tosi cool.
Chemo
09.07.2004 10:47:47 (muokattu 09.07.2004 11:13:49)

Cipollina / Laitappa jotain kuvia esille, kun ei noista mainoskuvista saa oikein kunnon näkökulmaa.

Valitettavasti mä en pysty laittamaan omastani kuvia, mutta tää on aika vastaava:

http://www.fenderjaguar.net/images/gallery/Harry/4.jpg
http://www.fenderjaguar.net/images/gallery/Harry/5.jpg

Muita hyviä linkkejä:

www.webrocker.de/jaguar
www.jagandjazz.com
www.jag-stang.com
www.fenderjaguar.net

Edit:

valtteri3 / ai samanlainen lapa kun stratossa? mulla oli sellanen käsitys että jaguarin lapa olisi vähän isompi, ainakin joissain malleissa.

En tiedä ovatko mitat ihan 1:1 samat, mutta Jaguarin lapa on mielestäni kohtuulähellä sitä CBS:läistä isompaa stratolapaa. No, anyway, sinne päin kuitenkin. Vanhemman mallisissa Stratoissahan on pienempi lapa, munkin japsistratossani on vuoden '57 mallinen kaula, ja siinä lapa on semmoinen pienempi.
Ramalamadingdong.
Feggy
09.07.2004 12:29:02 (muokattu 09.07.2004 12:37:26)

kiitti paljon! taidanpa ostaa jaguarini tuolta guitar24- mestasta sitten. fendershop.comista sen ois saanu n. 20 e halvemmalla mut toimitus olisi kestänyt 6-8 vko.
hyvä tietää myös että sillä on hyvä soittaa. onhan se vähän riski ostaa jotain kokeilematta. mulla on ennestään squier jagmaster (=jaguarin ja jazzmasterin risteytys) joka on aivan mielettömän hyvä kitara, joten ajattelin että aito jaguar pistää varmaan vielä paremmaksi.
kiitos!!

Ehkä on hyvä henkisesti varautua siihen, että Jaguarissa on aika karu soundi verrattuna vaikka jagmasteriin, jossa on humpparit...vai oliko? En muista. Enemmänkin sellaiset Ventures ja Boys kuin Nirvana-soundit.

Noissa japanilaisissa on kyllä hinta/laatu-suhde kohdallaan. Voisin helposti erehtyä pitämään sellaista paljon kalliimmankin hintaluokan kitarana, jos en tietäisi mitä maksavat. Eipä ole mielestäni ilmaa ainakaan näissä, vaikka merkkikitaroita ovatkin...

Samaa mieltä. Minulla oli joskus sellainen Squier Jaguar ja tämä ostamani Jazzmaster on kyllä selvästi parempaa työtä sitä tallaa lukuunottamatta.

Olivat muuten ryökäleet siellä Saksassa pakanneet kyllä Jaguarin lisukkeineen fiksusti laukkuunsa, mutta lyöneet koko komeuden sitten Ibanez Anniversary-Jemin pahveihin... Mitä jos joku tuttu olisi nähnyt mut kuskaamassa moista pakettia kylillä? Selitäpä siinä sitten että "Ihan oikeesti tässä on sisällä Jaguar, on on, tää on vaan pakattu tällai..." ;-)

Ikävä ajatus. Meitsillä oli kyllä pakattu peräti Fenderin pahvilaatikkoon.

Toinen bändi, jossa soitan, on semmoinen yleistä rokkicovermatskua soittava bändi. Siinä tarvitsen joskus säröääniä, en ole vielä miettinyt sopisiko Jaguar siihen puuhaan. Kokeillahan sitä ainakin voi.

Soitin aikoinaan sellaisessa '60's garage-bändissä ja siihen tuotti Jaguar Tubescreamerin kanssa aivan ihanteellisen komppisoundin. Myös sooloissa oli rupua juuri sopivasti räimepiiseihin. Melodisimpiin paloihin piti kyllä käyttää stratoa.

ai samanlainen lapa kun stratossa? mulla oli sellanen käsitys että jaguarin lapa olisi vähän isompi, ainakin joissain malleissa. siinä jo useasti mainitussa jagmasterissa on sellainen isompi lapa ja se on mun mielestä tosi cool.

Jaguarin lapa on suunnilleen samankokoinen kuin -70-lukulaisissa stratoissa (jollainen mulla myös on)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)