Aihe: Mikit Gibson LP Classic:iin..
1 2 3 4 5
vale
06.04.2004 09:20:34
Ostin viimeviikon torstaina Gibson LP Classic Vintage Sunburstin ja nyt kysyn, olisiko kellään antaa hyviä neuvoja mikkien suhteen. Olen nyt vaihtamassa Lespaani mikit, kun en tykkää niistä keraamisella magneetilla varustetuista -> liian räkäinen saundi. Enempi sellaista pehmeyttä haluaisin. Olen ajatellut Seymour Duncanin mikkejä. Ovat paremman näköiset lespassa kuin dimarziot.. No onhan Dimarzioitakin tietty "normaalin" näköisiä mutta.. Joo älkää kukaan vetäkö hernettä nenään. :) Mikkejä mulla on ollut, mutta ongelma on se ettei mulla ole ollut "aitoa" ja aidoista puista tehtyä les paulia. En viitsisi ruveta moneen kertaan vaihteleen mikkejä, joten haluaisin kerralla sellaiset hyvät.
Musiikki tyyli on sellaista Hard Rockia. Soundi on säröpuolella hieman enempi säröinen kuin Slashin soundi gunnari ajoilta, mutta sävy on lähes sama.. Olisi kuitenkin kiva saada sitten hienot cleanit. Eli laulavat leadit ja circcaat cleanit.. Jes mikä letkautus.. :) Miten olisi SD Jazz kaulaan ja SD JB tallaan? Kokemuksia kenelläkään.. Niin ja jos jotain kiinnostaa ostaa noi mun gibsonin mikit niin käyppä torilla mikki-palstalla..

Kiitokset sille joka viitsii antaa neuvoja..
Rock n' Roll is the only way to DIE
Juzzu
06.04.2004 09:28:43
Mulla on kohta myös menossa JB ja Jazz tuohon omatekemään LP:iin kun ei ole 'mittatilausmikit' vielä tulleet ja pitäisi mikit kuitenkin keppiin saada. Olen kuullut että ko. mikit kyllä passaa LP:iin oikein nätisti. Mutta eihän nuo kovin vintaget ole, jos sellaisia kaipaat, ehkä pitäisi enemmänkin laitella jotain alnicoII-mikkejä sitten, vaikka Alnico II Pro kaulaan ja pearly gates tallaan tms.
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! (EVVK jäsen nro. tsiljoona)
madu
06.04.2004 09:31:31
Miten olisi SD Jazz kaulaan ja SD JB tallaan? Kokemuksia kenelläkään..

Mä testailin pitkään Tokain LP:tä jossa oli juuri tuo ehdottamasti konfiguraatio. Toimi todella hyvin. JB:stä varsinkin pidin. Suosittelen.
vale
06.04.2004 09:34:57
Mulla on kohta myös menossa JB ja Jazz tuohon omatekemään LP:iin kun ei ole 'mittatilausmikit' vielä tulleet ja pitäisi mikit kuitenkin keppiin saada. Olen kuullut että ko. mikit kyllä passaa LP:iin oikein nätisti. Mutta eihän nuo kovin vintaget ole, jos sellaisia kaipaat, ehkä pitäisi enemmänkin laitella jotain alnicoII-mikkejä sitten, vaikka Alnico II Pro kaulaan ja pearly gates tallaan tms.

Kiitti. Niin no ei vintaget vaan enemmän vintaget... :) Silleen pehmeemmällä soundilla. Yllätyin kun testasin tuon gibsonin, niin sen mikit olivat oudon tuntuiset verrattuna aiempiin lepoihini, joissa on ollut SD:tä.. Nuo aiemmat lespat eivät vain ole olleet mahonkia kokonaan... Olen noita alnico II mikkejä testannut kun oli tuollainen kerran kiinni tokain LP:ssä mutta siitä mikistä en pitänyt. Oli jo liian vintage tolkuttomalla keskiääni buustilla... Täytyisi varmaan testata noi Alnico II humbuckerit.
PoLFus
06.04.2004 09:36:39

Laulavat Leadit ja kirkkaat cleanit = DiMarzio Evolution

Todistettu Fakta.
~ 7ender $tratocaster ~
vale
06.04.2004 09:47:45
Laulavat Leadit ja kirkkaat cleanit = DiMarzio Evolution

Todistettu Fakta.

Kyllä varmasti, en epäile yhtään mutta mitenköhän nämä toimivat Les Paulin kanssa? RG:ssä kyllä ovat kuin unelma, mutta Mahonki ja Lehmus eivät ole sukua mitenkään...
Olen päättänyt pysyä kuitenkin noissa Seymour duncaneissa
kupteri
06.04.2004 11:18:37

Mun mielestä tuo JB on aika lähelle tuota 500T:tä. Tosin pitää testailla vähän lisää vielä (tänään kunnon testdrivet :-)
Friday Morning Waterloo kotisivut | mp3:sia
vale
06.04.2004 12:07:36
Mun mielestä tuo JB on aika lähelle tuota 500T:tä. Tosin pitää testailla vähän lisää vielä (tänään kunnon testdrivet :-)

Niin joo, sullahan oli toi classic kanssa... Oontko testannu tota JB:tä siinä. Eikös se JB ollu sulla kiinni siinä epiphonessa? Tais olla leppä body siinä, vai oliko mahonkia. Onhan noilla mikeillä sen verran eroo että tossa 500T:ssä on keraaminen magneetti ja JB:ssä alnico5. Toi 500T:n soundi on aika treble voittoinen, ja tehoo on paljon. Jotenkin liian heavy saundi mulle. Mä haluun sellasen pehmeän soundin. Nytten soittelen tolla 500T:llä niin että tonet ovat jossan 6 ja 8 välissä. Loisto keppi muuten. Ihmetyttää toi että on laitettu 60-luvun skebaan hevi mikit... Noh, ei se mikki juttu nyt niin tarkkaa ole ja Gibsonin mikit ovat kyllä laatua ja ajattelin että viitsinkö vaihtaa mutta jos nyt kuitenkin vaihdan niin ei harmita.
Juzzu
06.04.2004 12:10:38 (muokattu 06.04.2004 12:12:45)
JB toistelee enempi voimallisesti noita ylä-keskialueita tai ala-yläpäätä ;o) Miten tuon nyt haluaa sanoa. Ei siinä sellaista lasinsärkemismeininkiä kuitenkaan ole.

Ja tuosta Gibsonin politiikasta, ei noista mallinimistä kannata välittää tuon taivaallista, classic nyt vaan on mitä on. Eihän siinä muutenkaan ole kaikkia oikean LP-klassikon ominaisuuksia jos verrataan vaikka historic-mallistoon joissa on jo samoja speksejä kuin alkuperäisissä '50-'60 lestereissä.

EDIT: mutta ei tuo sitä tarkoita notta olisi huono kitara! Mutta G on nyt tuon standardin alapuolelle sijoittuvan mallisarjan noin nimennyt. Kaiketihan noissa on sitten hinta/speksisuhde varsin oivallinen ilman että pitää männä riisuttuihin studioihin.
hjukke
06.04.2004 12:15:16

Aivan, ja manuaalissa mainostaan "Screaming Fast Les Paul with modern high-output humbuckers..." Että sellanen klassikko. Tosin itse tykkään vaan että mikeissä on hönkää enemmän kun noissa vintage-kamppeissa, kun tuota raskaampaakin tulee soitettua..
"Make my day"
vale
06.04.2004 13:04:29
Aivan, ja manuaalissa mainostaan "Screaming Fast Les Paul with modern high-output humbuckers..." Että sellanen klassikko. Tosin itse tykkään vaan että mikeissä on hönkää enemmän kun noissa vintage-kamppeissa, kun tuota raskaampaakin tulee soitettua..

Kyllä sitä hönkää täytyy vähän ollakkin, en vain pidä noista mikeistä mitkä tuossa tuli mukana. ovat liian riipivät. Ovat muuten kehuneet niitä kitaroissa joissa ei ole vaahtera kantta...

Täytyy vissiin sitten tilata JB ja Jazz... Vai olisiko kaulassa 59' parempi?
Juzzu
06.04.2004 13:11:19
Täytyy vissiin sitten tilata JB ja Jazz... Vai olisiko kaulassa 59' parempi?

Erilainen. Nelipiuhaisena kallis ja hankala saada - tietenniin kaikkihan ei nelejää piuhaa tartte.
vale
06.04.2004 13:13:31
Erilainen. Nelipiuhaisena kallis ja hankala saada - tietenniin kaikkihan ei nelejää piuhaa tartte.

Joo kuuntelin just ton ääninäytteen tuolta duncanin sivulta ja kyllä toi jazz oli parempi. Taidan tilata noi mikit. Ottaako muuten mikään liike vaihdossa noita mikkejä?
kupteri
06.04.2004 13:15:54

Oontko testannu tota JB:tä siinä.

En oo vielä, teoriassa vois vaihtaa ja koittaa joskus (jos siis alkaa kiinnostamaan miltä se setti kuulostaa).

Eikös se JB ollu sulla kiinni siinä epiphonessa? Tais olla leppä body siinä, vai oliko mahonkia.

Leppää se on olevinaan (tai kattopärettä :-) ja mukaloimulaminointi päällä. Ei kyllä puut oo mistään kotoisin, JB:n kanssa ääni on melkein Strato humppareilla :-) Ois pitäny kirkassointiseen kitaraan hommata Alnico 2 -mikit (oli täällä joskus linkki mikkien valintaan kitaran soinnin mukaan -> kirkkaaseen "tunkkaisemmat" pehmeät mikit ja "tunkkaisempaan" kitaraan kirkkaat mikit). No, kyllä tuo JB parantaa laatua kuitenkin verrattuna defaulttimikkeihin :-)

Onhan noilla mikeillä sen verran eroo että tossa 500T:ssä on keraaminen magneetti ja JB:ssä alnico5.

Toki, mutta ovat molemmat aika hyviä hevimikkejä. Tosin kyllähän JB varmaan paremmin "allround" musaan toimii :-)

Hyvää tuossa on tosiaan se, että ovat avoimet molemmat mikit, niin ei näytä "hassulle" jos metallikuoristen tilalle vaihtais :-)
kupteri
06.04.2004 13:17:00

Juu siksi tää olikin ittelle ykkösvalinta. Ja jos mikit alkaa jostain syystä v*tuttaan, niin aina voipi vaihtaa Epistä JB:n ja Jazzin tilalle.
J-PPP
06.04.2004 13:20:43
Taidan tilata noi mikit. Ottaako muuten mikään liike vaihdossa noita mikkejä?

Esim. Kitarapaja. Siellä näyttäis myös olevan noi mitä kaipaat.
FOR SALE/TRADE: HAMER USA SUNBURST, ks. tori! WANTED: Musta telecaster tai pelkkä body, tarjoa!
vale
06.04.2004 13:35:15
Esim. Kitarapaja. Siellä näyttäis myös olevan noi mitä kaipaat.

Mitäs ne siel niistä noin suurinpiirtein tarjoavat? Uutenahan noi gibsonit ovat kalliita... jotai 160e kieppeillä...
saturnzreturn
06.04.2004 13:35:23
Soundi on säröpuolella hieman enempi säröinen kuin Slashin soundi gunnari ajoilta, mutta sävy on lähes sama..

Miten olisi SD Jazz kaulaan ja SD JB tallaan?

onkos slashilla sitten tällainen setti?
sattuu olemaan sillälailla,että toisilla on millä mällätä ja toisilla se on rahasta kiinni, juu....
Dr. Muff
06.04.2004 13:40:02
Uutenahan noi gibsonit ovat kalliita

Täytyy myös ottaa huomioon että 'tarvike'-mikeissä, ei siis ensiasennusmikeissä on puolitusmahdollisuus valmiina.
Irtileikatusta sukkahousun kärkiosasta saat kätevän kuonokopan erittäin heikkoleukaiselle koiralle.
vale
06.04.2004 13:40:12
Juu siksi tää olikin ittelle ykkösvalinta. Ja jos mikit alkaa jostain syystä v*tuttaan, niin aina voipi vaihtaa Epistä JB:n ja Jazzin tilalle.

Juu sama juttu. Ei mua harmita yhtään ettei oo mitään alkuperäistä kädessä. Soittoahan varten nää on tehty... :)
Kaula tässä classicissa sopii mun käteen todella hyvin.
Mäkin funtsasin siinä tätä ostaessa että varmaan menee jossain vaiheessa vaihtoon nää mikit, mutta ei nämä gibsonin mikit mitään huonoja ole. Olin sitten viikon loppuna treeneissä ja soitettiin todella lujalla ja säröäkin oli kohtuu paljon, niin kiertämistä ei tapahtunut. Kyllä sen mikin sai kiertämään mutta se oli täysin hallittavissa. Soundi oli muuten todella selkeä juuri tuon treblen takia...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)