Rusakko 07.07.2004 16:30:50 | |
---|
Onpa tuossa käynyt mielessä jos tuommoisen jonkun pienen graafisen stomp-box eq:n olisin hankkinut, mutta vaikea sanoa tarvitseeko sellaista oikeasti. Sen läsnäoloa kun ei kuulemma huomaa ennenkuin vertailee muokattua ja raakaa soundia? Käytättekö eq:ta ja jos niin millä tavalla. Boostaatteko sillä sooloja vai onko eq kokoajan päällä. Mikä verme teillä on ja voitteko suositella kyseistä härpätintä. Näytti olevan tuolla torilla tuommoinen puoliräkkimalli bossin eq:kin myynnissä, mutta lieneekö turhan pramee meikäläisen kitarakäyttöön. |
Feggy 07.07.2004 16:37:57 | |
---|
Onpa tuossa käynyt mielessä jos tuommoisen jonkun pienen graafisen stomp-box eq:n olisin hankkinut, mutta vaikea sanoa tarvitseeko sellaista oikeasti. Sen läsnäoloa kun ei kuulemma huomaa ennenkuin vertailee muokattua ja raakaa soundia? Käytättekö eq:ta ja jos niin millä tavalla. Boostaatteko sillä sooloja vai onko eq kokoajan päällä. Mikä verme teillä on ja voitteko suositella kyseistä härpätintä. Näytti olevan tuolla torilla tuommoinen puoliräkkimalli bossin eq:kin myynnissä, mutta lieneekö turhan pramee meikäläisen kitarakäyttöön. Minusta tuollainen on näpsä soolokäyttöön. Omassani halpisvehkeessä on kyllä niin huonosti toimiva volkkanäppi, että pitänee hommata parempi. Muuten en käytäkään, sillä Quadraverbissäni on parempi eq. Rumpalia etsitään psykeedeelis & new wave-vaikutteiseen rockbändiin Helsinkiin. Laitapa pikaviesti, niin kuulet lisää. |
alphamale 07.07.2004 16:40:21 | |
---|
mulla on efektiloopissa etuasteen jälkeen eq mistä oon säädelly vähän sitä sävyä, pitäis kattoa kunnon soundit jossain vaiheessa silleen että muu bändi ei oo siinä läähättämässä että perhanaako sitä elektroniikkapeliäs taas näpläät. tällä hetkellä boostaan vaan vähän keskialueita sekä +5db volkkaa sooloihin kun wahin polkasee päälle. |
Härski 07.07.2004 16:44:38 | |
---|
Sollojen kuuluville saamisessa ja sen soundin muokkaamisessa käytän. Ibanezin GE-9 on käytössä, se on paras. |
mathias 07.07.2004 16:52:21 (muokattu 07.07.2004 16:53:41) | |
---|
EQ:ta käytän pelkästään soundin muokkaamiseen, joten se on koko ajan päällä. Ero muokkaamattomaan soundiin on valtava. Boss GE-7 on täällä käytössä. Kitara on lyömäsoitin, ja siinä on oltava vitusti säröä. -J. Hynynen- |
Ben_D 07.07.2004 17:14:59 | |
---|
Käytän tuomaan lisää potkua 5150:aan. Käytössä mikroräkkivehje Boss RGE-10. |
Kitaravirtuaali 07.07.2004 20:36:44 | |
---|
Sollojen kuuluville saamisessa ja sen soundin muokkaamisessa käytän. Ibanezin GE-9 on käytössä, se on paras. Sama härpätin löytyy. Paljon enemmän baittia tulee särösoundiin kun lyö EQ-purnukan väliin. Erittäin kätevä vehjes. "Why do they call it tourist season if we can't shoot them?"
Kaupatkaapas minulle Peaveyn Bandit tai Studiopro! |
PIM 08.07.2004 11:59:00 | |
---|
Olen tietysti hieman jäävi kommentoimaan asiaa, mutta tämä Bossin eq on näppärä laitos jos haluaa esim. komppia varten saada humbuckerikitarasta yksikelaisen soundimaailmaa tai sooloja varten ykskelaisista humbuckermaista murinaa. Tai vaikka stratomikeistä P90-tyylistä jne. Ja koska tarjolla on kokonaista 21 taajuusaluetta mitä säätää niin soundista saa räätälöityä just sellaisen kun haluaa. Myyvään: HUOM UUSI HINTA! Kirsikanpunainen Fenix strato, pari naarmua takana muuten kuin uusi, hp. 230e, StudioProjects B1 isokalvoinen konkkamikki, hp 100e
Ostetaan: edullinen konkkamikkipari |
päänahka 08.07.2004 12:11:46 | |
---|
GE-7 käytössä vahvistimen edessä boostaamaan säröä ja muokkaamassa soundia. EQ-mielessä vaikutus on tietysti suurempi, jos laittaa efektilooppiin, mihin aion hommata tai tehdä vielä parametrisen EQ:n. Mitäköhän halusit sanoa sillä, että vaikutuksen huomaa vain vertaamalla alkuperäiseen soundiin? Sitä vartenhan EQ-pedaali on, että voi muuttaa EQ:ta yhdellä napin painallukella. Mutta voin sanoa, että vaikutuksen määrää on turha vähätellä ainakin GE-7:ssa. Soolot on perseestä. |
McNulty 08.07.2004 12:34:47 (muokattu 08.07.2004 12:37:31) | |
---|
Käytättekö eq:ta ja jos niin millä tavalla. Boostaatteko sillä sooloja vai onko eq kokoajan päällä. Mikä verme teillä on ja voitteko suositella kyseistä härpätintä. Käytän EQ:ta kaiken aikaa... eli ihan normaalisti soittelussa, mutta myös boostailussa. Olen tällä hetkellä ostamassa toista EQ:ta jolloin saan EQ:n sekä ennen säröpedaaleita ja niiden jälkeen. (EQ:n paikka vaikuttaa aika paljonkin saundiin.) Näytti olevan tuolla torilla tuommoinen puoliräkkimalli bossin eq:kin myynnissä, mutta lieneekö turhan pramee meikäläisen kitarakäyttöön. Suosittelen sellaista EQ:ta missä on jalkakytkin jolla sen saa päälle/pois päältä... ärsyttävää jos joutuu käsin ropeltaan kesken soiton EQ:ta... Tietysti joku Behringerin UltraCurve midipedaalilla vois olla rokks. Sais lennosta vaihdettua eri EQ-asetuksia =) edit: Itse suosittelen tsekkaamaan läpi paritkin EQ:t - www.jimdunlop.com ja sieltä mxr m-108 - www.bossus.com / GE-7 EQ - www.danelectro.com / Minipedals ja Fish & Chips EQ T-Bone |
makoskela 08.07.2004 12:43:09 | |
---|
Räkkissä Alesis MEQ-230 päällä koko ajan. Ei siis mikään boost-työkalu. Kaikki on annettu - mitään ei saatu. |
PIM 08.07.2004 12:44:12 | |
---|
Tuohon GE21:een saa erillisen jalkakytkimen millä eq:n saa päälle ja pois kauempaakin. Eli jos sulla on toi eq efektilenkissä niin kaapeleita ei tarvi vedellä ristiin rastiin stagea vaan yks nappula pedaalilaudassa riittää. Myyvään: HUOM UUSI HINTA! Kirsikanpunainen Fenix strato, pari naarmua takana muuten kuin uusi, hp. 230e, StudioProjects B1 isokalvoinen konkkamikki, hp 100e
Ostetaan: edullinen konkkamikkipari |
booster 08.07.2004 12:57:01 | |
---|
Tai vaikka stratomikeistä P90-tyylistä jne. Minkälaisilla säädöillä sä tuollaisia olet saanut? 2+2=5, for extremely large values of 2
Myydään: Pikkumarsu, katso Tori! |
Marzi 13.07.2004 22:18:48 | |
---|
Mulla on G-majorissa parametrinen eq(olikohan niitä kolme?) ja käyttöä sille on ollut ainakin komppisoundin selkeyttämisessä. Muistaakseni 280 hertsiä miinus 6 desibeliä 2,4:n Q:lla. Lähtee mumina pois kaapista. Mut siinä se. Nupin bass-hanikka boostaa tota aika lailla. Sit yläpäästä voi siistiä sen 3-5 kHz:n kihinän jos tahtoo. Oon jättäny sen miksaajan huoleksi. Pittää olla hyvät kitarat, styrkkarit ja kaapit ettei tartte korjailla ylimääräisillä eq:illa. :D Periaatteessa tolla vois korjata ne asiat mitä setä miksaaja joutuu ruuvaamaan mikseristä. Mut se meinaa sitä, että mikitetään samoilla kamoilla tarkasti samasta asennosta ja suunnasta. Mut miksaaja vois laittaa sitten teoriassa eq:n bypassille mikserin päästä. Ei tarvi korjata jos on korjattu jo lavalta. Pidän ääntä, olen. |