Aihe: JJ in Mesa.
1 2 3
januszian
30.06.2004 16:24:06

No, nyt on sitten Mesan 2:50 päättärissä JJ:n ECC83S etusputket ja piru että selkeni! Mulla on myös toi ENGL 530 etunen ja siinä myös 2 JJ:n ECC83S:ää ja nyt rupee jo kuulostaa rockilta koko setup. :)

Onks kukaan koittanut ilman bias potikka modausta lyödä Mesan pääteputkiksi JJ:n 6L6GC putkia? Itte kuulin Levytukusta että joku oli vaihtanu koko setin JJ:ksi ja oli tehot hävinny..?!? No, myyjä on aina myyjä. Mesaa Mesaan jne.

Muita kokemuksia JJ:n putkista?
"Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
Jormaz
30.06.2004 16:27:05
Mistä ostit JJ:t?
So the second guitar maestro turned out to be Andrey Bolshakov.
januszian
30.06.2004 16:33:02

Kitarapajasta. Mutta onhan noita muutamakin mesta josta saa. Custom-soundsin Custom Shop Herttoniemessä, kitarapaja, ja semmonen elektroniikka liike kun Radioduo. ainakin.
Dr. Muff
30.06.2004 16:34:24
Mulla oli messyssä särökanvan etuasteputkina JJ:n 12AX7t ja mä tykkäsin kyllä kovasti. Säröytys hieman aikaisemmin kuin mesan leimaamat. Yksilöerot vaikuttaa kuitenkin kun otanta oli pieni.

Voithan sä päätteeseen JJ:t laittaa, kun mittaat että bias on sopiva. Eri asia on sitten mistä saat kokeiluun läjän putkia. Tai sitten kolvi käteen ja vastustelemaan.
Viikon linkkivinkki: http://www.hut.fi/~jparkkar/Demi/
januszian
30.06.2004 16:36:22

Mulla oli messyssä särökanvan etuasteputkina JJ:n 12AX7t ja mä tykkäsin kyllä kovasti. Säröytys hieman aikaisemmin kuin mesan leimaamat. Yksilöerot vaikuttaa kuitenkin kun otanta oli pieni.

Voithan sä päätteeseen JJ:t laittaa, kun mittaat että bias on sopiva. Eri asia on sitten mistä saat kokeiluun läjän putkia. Tai sitten kolvi käteen ja vastustelemaan.

No, niinpä. Siksi kyselinkin että josko joku olis kokeillut ihan suoraan tuosta vaan plug & play asenteella ja ehkä kokenut positiivisia samalla. :)
Shaft
30.06.2004 16:49:38
Itte kuulin Levytukusta että joku oli vaihtanu koko setin JJ:ksi ja oli tehot hävinny..?!? No, myyjä on aina myyjä. Mesaa Mesaan jne.

Joo, tää on taas näitä juttuja. Mesan leimaamat putket eivät varmasti ole JJ:tä parempia. Voihan tietysti olla ettei bias ollut kohdallaan.
Niskamies
30.06.2004 16:53:02
Onko päättärissä etuasteputkia? Aina sitä oppii uutta...
Sbassossa on 4 kieltä. Tai 6.
Jormaz
30.06.2004 17:01:24
Mun Mesa-päätteessä on 3 etusputkea ja 4 EL84:ää.
tunkki
30.06.2004 17:13:24 (muokattu 30.06.2004 17:17:08)

Jep

JJ:n putket ovat kyllä ehdottomasti parhaita putkia mitä olen vahvistimiini sovitellut. Erityisen hyvin JJ:t pelittää Marsuissa (JCM900), koska niiden soundi on tummempi. Ja tuo yllä mainittu putki on myös säröjensä puolesta mahtava valinta. Kannattaa myös kokeilla JJ:n EL84:sia Peavey Classicissa!

Etuasteputkia asennellessa kannattaa vaihdella putkia eri socketeihin, näin löytää parhaan mahdollisen yhdistelmän.

Niin, ja omat JJ:ni haen Herttoniemen Custom Shopista.
Tuhannen megawatin totuus!
Mikko Kankaanpää
30.06.2004 18:21:05

JJ:n 6L6GC:t biasoituvat todella paljon kylmemmiksi kuin esim sovtekit tai EH:t. Eli jos vahvistinta ei biasoida tehot todellakin tippuvat. Mutta biasoinnillä tämä hoituu kuntoon. Jos ostatte asiantuntevasta kaupasta niin kauppias kyllä kertoo tämän.-)

Viimeksi tulleen 100kpl ecc83s joukossa on ollut todella paljon vika yksilöitä. JJ:n laadun valvonta on näiden putkien kohdalla ollut aina aika heikkoa. Vähän ihmetyttää tämä kun vertaa heidän todella laadukkaisiin pääteputkiin.

JJ:n pääteputket todellakin on laatu kamaa. Kun vaan saa hyvän yksilön on etuasteputketkin samaa tasoa.

Mikko
http://www.uraltone.com
januszian
01.07.2004 01:04:57

Viimeksi tulleen 100kpl ecc83s joukossa on ollut todella paljon vika yksilöitä. JJ:n laadun valvonta on näiden putkien kohdalla ollut aina aika heikkoa. Vähän ihmetyttää tämä kun vertaa heidän todella laadukkaisiin pääteputkiin.

JJ:n pääteputket todellakin on laatu kamaa. Kun vaan saa hyvän yksilön on etuasteputketkin samaa tasoa.

huonot niinku rikki tai mikrofoniset vai huono niinku paska saundi? Kiva alkaa arvailemaan että onkohan omissani parempi saundi kuin niissä jotka jäi kaupan hyllylle. :)
päänahka
01.07.2004 07:35:12
Onko päättärissä etuasteputkia? Aina sitä oppii uutta...

Eihän ne oo sillon etuasteputkia jos ne on siellä pääteasteessa. Voithan sä tehdä vaikka pääteasteen 12AX7:lla, ei se silloin oo etuaste. Mutta päättäreissä on monesti yleensä etuasteputkina käytettäviä 12AX7:ja. Välimerkkierotiikkaa.
Soolot on perseestä.
Mikko Kankaanpää
01.07.2004 09:39:34

Nämä on ollut mikrofonisia tai muuten niin rikki että vian kyllä huomaa. Pieni mikrofonisuus on nykyyään sallittua eikä monissa vahvistimissa mitään haittaa. Toki joukossa on sellaisia joiden gain on tavallista matalampi tms. Putket on yksilöitä ja täten erilaisia. Yleensä erot on niin pieniä ettei niillä ole merkitystä, mutta kyllä putken Ia tai S voi poiketa toisistaan +-50% ja molemmat silti olla "hyviä" yksilöitä.

Mikko
http://www.uraltone.com
januszian
05.07.2004 22:55:56

Mitäs muita merkkejä ihmiset on kokeillut Mesan päättäreissä kuin JJ:tä ja millaisilla tuloksilla?
Kun sanovat että JJ on "dark" eli tumma ja taas Sovtek 12ax7EH tai Electro Harmonix 12ax7EH (samat juu) olisivat myös kelvollisia.

Pimpsa kun menee hermot noitten pötkylöitten kanssa.
januszian
05.07.2004 22:57:08

niin joo, ja myöskin Harmony-Central forumeissa on legenda "DEEP MOD" nimisestä modauksesta jossa pätkitään parit kondensaattori koivet Mesan päättäreistä jolla saavutetaan sitten jotain "syvää." Kellään kokemuksia?
BlackD
05.07.2004 23:25:07
niin joo, ja myöskin Harmony-Central forumeissa on legenda "DEEP MOD" nimisestä modauksesta jossa pätkitään parit kondensaattori koivet Mesan päättäreistä jolla saavutetaan sitten jotain "syvää." Kellään kokemuksia?

Näin niinkuin iloisena välihuomautuksena, onkohan meillä tässä muodostumassa Suomen oma Eric Johnson :P Kovissa GASin kiemuroissa nää tunnut ainakin liikkuvan, enpä ole kateellinen :)
Ossi
06.07.2004 00:12:42

Pimpsa kun menee hermot noitten pötkylöitten kanssa.

Mitä useampi kokki, sitä vahvempi ammattiliitto. (Tzori, musiikista täysin irrallinen sisäpiirin tsoukki)

Vaihdoin joku vuosi sitten Boogie-combon päätepilleiksi JJ:n putket ja toimenpiteen seurauksena härveliin tuli korvinkuultavasti uutta dynamiikkaa. Eh.. korvin aistittava äänen parantuminen käy mun järkeen jotenkin paremmin kuin ehostuminen, jonka toteamiseksi tarvitaan AVO-meter tai joku muu mittari.

Muistaakseni kommentoinkin tuosta ilmiöstä aikanaan. Net samat putket ovat muuten käytössä edelleenkin. Kieltämättä olisi kiintoisaa växlata eri putkia eri paikkoihin ja hakea sitä optimaalista soundia sekä vaihtaa konkkia yms., mutta käytännössä se olisi mahdollista, ainakin mulle, ainoastaan naapistamalla tuonkin ajan itse soittamisesta ja heivaamalla päiväduunin jne.
"..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?"
januszian
06.07.2004 03:22:53

Näin niinkuin iloisena välihuomautuksena, onkohan meillä tässä muodostumassa Suomen oma Eric Johnson :P Kovissa GASin kiemuroissa nää tunnut ainakin liikkuvan, enpä ole kateellinen :)

NO NYT MÄ LOUKKAANNUIN! Hyi saatana mä vihaan sitä äijää koko sydämestäni!!! Eric Johnson on kitaraa hiplaava hintti! Sillä on varmaan kompressori perseessä jonka takia se on niin vitun tasapaksu ja tylsä äijä...

Sitäpaitsi mä omistan kaikki vehkeet joista kyselen...?!?
Mä en oo ostanu mitään ainakaan viikkoon. :)

Joo, ja kandee tosiaan jättää ne kondensaattorit rauhaan kun ne onki vastuksia joista pitää jalat katkoa saadakseen lisää bassoa... :) Mutta että löytyyköhän tosta mun 2:50:sestä samat vastukset...

http://acapella.harmony-central.com … ttachment.php?s=&postid=3191103

(kuvassa Mesa 20/20)
Olis muuten ultra kätevää asentaa tavallinen on/off switchi tohon vastusten väliin. Niinku Deep boost namiska. :)
Jormaz
06.07.2004 06:19:19
Mä varmaan teettäisin (/tekisin) Deep Modin mun 20/20:een heti jos takuu ei olis voimassa. Oudolta kuulostaa että kuulemma 20/20 on tummasoundista (?) Formula preampia varten kehitetty ja sen takia bassoa on leikattu jollain vastuksilla.. En oo kuullut että 50/50:ssä olis samaa deepmod-juttua. Luulis tosiaan että olis äärimmäisen helppoa jollain kytkimillä toteuttaa toi modi kun ideana modissa on vain katkaista kahdesta komponentista toinen jalka.
PeeJii
06.07.2004 09:22:15
JJ:n 6L6GC:t biasoituvat todella paljon kylmemmiksi kuin esim sovtekit tai EH:t.

Päteekös tämä sama myös JJ:n EL84:iin?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)