Aihe: Taas kerran: Classic 30 ja säröt
1 2 3
superfly
06.02.2004 17:46:30
Haku on epätoiminnassa ja sen johdosta uskallan laittaa taas uuden threadin pystyyn, kun en sitä vanhaakaan nyt löydä. Eli: Olen menossa äänensärkijäkauppaan ja haluaisin teiltä ideoita, arvon muusikot. Miten otatte säröt Peavey Classic 30:stä pihalle? Eli millä purkeilla? Kuka käyttää vahvarin omia säröjä ja mikä putki on särön tuottajana? Itse en meinaa saada kunnon komppisäröä oikein millään kikkailulla. Pikkorosot ja laulavat soolosäröt kyllä löytyy.
Harppu on alaston piano
goose
06.02.2004 18:45:52
tsekkaa mun efektejä. ne kaikki toimii hyvin classicin kanssa. En tykkää classicin omasta särökanavasta nykyisillä putkilla, joten käytän pelkkää cleaniä ja purkkeja. Välillä myös pelkkää päättäriä esim. GT-6:n kanssa.
...toivotaan parasta varotaan varasta..
Sammakko
06.02.2004 19:27:11

Oon kokeillu delta bluesin (suunnilleen sama ku classic) kanssa joitakin säröjä.

Ja tullut tähän tulokseen:

-Valve-tone toimii todella hyvin (must! jos jostain löydät niin ei maksakkaan paljoa)

-boss sd-1 ei toiminut hyvin

-proco rat ei toiminu kovin hyvin

-big muff toimi tosi hyvin

-Boss ds-1 ei oikeen ollu hyvä
Kitara.
zorro
06.02.2004 19:41:38
minkä merkkiset ja malliset putket on peavey classicissa vakiona?

ei lukenu peaveyn kotisivuilla
OSTETAAN: Digitech WH1
superfly
06.02.2004 19:57:35
minkä merkkiset ja malliset putket on peavey classicissa vakiona?

ei lukenu peaveyn kotisivuilla

Tuommoset:

Three 12AX7 preamp tubes
Four EL 84 power amp tubes

Merkistä ei mitään hajua. Ennen pistivät joitain pilipaliputkia noihin tehtaalla, mutta yleisöpalautteen johdosta vaihtoivat ne laadukkaampiin uudemmissa valmistuserissä. Itse olen vaihtanut JJ:n putket etuasteeseen, pääteasteesta en muista yhtään...
Harppu on alaston piano
zorro
07.02.2004 20:13:11
onko normaalia että peavey classic 30w:ssä alkaa cleani kanava särkemään 4:sesta eteenpäin? mulla ainaki alko, joten pitääkö tuo palauttaa liikkeeseen?
superfly
07.02.2004 20:20:24
onko normaalia että peavey classic 30w:ssä alkaa cleani kanava särkemään 4:sesta eteenpäin? mulla ainaki alko, joten pitääkö tuo palauttaa liikkeeseen?

Kyllähän se alkaa kränkätä jossain niillä main. Se volumehan on semmonen, että ei siitä juuri lisää volumea lähde kun yli puolen välin säätää, ainoastaan särön määrä lisääntyy. Itse en ole bänditreeneissä joutunut laittamaan edes juurikaan yli tuon nelosen sitä volumea. Se huutaa jo kolmosella, niin että ei pysty samassa kämpässä olemaan. Kyllä se siis kuulu asiaan tuo.
Harppu on alaston piano
Dr. Muff
07.02.2004 20:24:11

Pitää palauttaa ja joku hyväsoundinen tilalle...

No ei maar, kukin tavallaan. Ja kyllä tuo on ihan normaalia. Mulla meni muistaakseni vähän tehokkaammilla mikeillä karvan verran särölle jo kolmosen paikkeilla.

Jos tuo häiritsee voi koittaa vähempigainisiä etuasteputkia (eri merkkien välillä eroja mutta jos haluat vielä radikaalimman tuloksen 12AX7, 12AU7:aan tai 12AY7:aan).
"How 'bout no sex-we'll just be friends" - Hey no thanks Pal, I'll just stick to lesbians
zorro
07.02.2004 20:36:20
joo, hyvä.. ehin jo säikähtää reeneissä että rikkinäisen olen menny ostamaan.
Circles
07.02.2004 22:32:03 (muokattu 07.02.2004 22:33:24)
Miten otatte säröt Peavey Classic 30:stä pihalle?

Yamahan DG Stomp boxista. Sillä tulee pahaa jälkeä. Toinen hyvä on säristin on toi Bossin DS-1. Putkina on sekä etu-että pääteasteessa Sovtekin tubet. Toi Classic oma särö on kyllä kehno, ei säröydy tarpeeksi.
"Kreisi oon"
Lounger
09.02.2004 14:56:10
Sovtekit on orkkiksena. JJ:n putket tekee soundista paljon paremman (www.eurotubes.com)
superfly
09.02.2004 15:37:40
Toi Classic oma särö on kyllä kehno, ei säröydy tarpeeksi.

Kyllä se ainakin mulle ihan tarpeeksi säröytyy, särön laatu ei vaan ole kovin kummoinen. Soolosärönä tuo kyllä toimii.
Harppu on alaston piano
kupteri
10.02.2004 22:57:29

No ei maar, kukin tavallaan. Ja kyllä tuo on ihan normaalia. Mulla meni muistaakseni vähän tehokkaammilla mikeillä karvan verran särölle jo kolmosen paikkeilla.

Tänään testattu ja nelosen jälkeen alkoi jonkun verran säröytyä. Mikkinä Seymour Duncanin JB, jossa potkua käsittääkseni on "keskimääräistä" enemmän.

Jos tuo häiritsee voi koittaa vähempigainisiä etuasteputkia (eri merkkien välillä eroja mutta jos haluat vielä radikaalimman tuloksen 12AX7, 12AU7:aan tai 12AY7:aan).

Minkälainen kombinaatio olisi paras, jotta saisi mahdollisimman vähäsäröisen puhtaasta kanavasta ja kuitenkin särökanavasta irtoaisi samoilla volumeilla kunnon säröt? Miten nuo putket muuten on kytketty, onko niistä joku puhtaalle ja kaksi särölle vai kaikki molemmilla kanavilla käytössä (ja pre-gainilla sitten säröä). Ja voiko osa noista putkista olla erilainen? Ainakin se ensimmäinen lienee ois hyvä olla "kesy" tällaista tarkoitusta varten.

Nimim. Putkihulluus iski :-)
Friday Morning Waterloo kotisivut | mp3:sia
Dr. Muff
10.02.2004 23:05:54
Minkälainen kombinaatio olisi paras, jotta saisi mahdollisimman vähäsäröisen puhtaasta kanavasta ja kuitenkin särökanavasta irtoaisi samoilla volumeilla kunnon säröt? Miten nuo putket muuten on kytketty, onko niistä joku puhtaalle ja kaksi särölle vai kaikki molemmilla kanavilla käytössä (ja pre-gainilla sitten säröä). Ja voiko osa noista putkista olla erilainen? Ainakin se ensimmäinen lienee ois hyvä olla "kesy" tällaista tarkoitusta varten.

Nimim. Putkihulluus iski :-)

Koitas tosta:

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … hp?c=15&t=34055&o=0#p399422
"How 'bout no sex-we'll just be friends" - Hey no thanks Pal, I'll just stick to lesbians
superfly
10.02.2004 23:06:33
Sovtekit on orkkiksena. JJ:n putket tekee soundista paljon paremman (www.eurotubes.com)

JJ:n putket on jo kiinni, silti särön laatu ei vielä tyydytä.
Harppu on alaston piano
kupteri
10.02.2004 23:07:44

Osaatko kertoa millä tavalla paremman? Muuten, voiko noita etuasteputkia vaihdella "miten sattuu" eli kunhan ne on "12jotain"?
superfly
10.02.2004 23:11:21
Ja elementin vaihtohan tuohon kannattais tehdä ihan ensimmäisenä kuulemma. Se Blue Marvel-elementti on aikas syvältä.
Harppu on alaston piano
Dr. Muff
10.02.2004 23:12:21
Muuten, voiko noita etuasteputkia vaihdella "miten sattuu" eli kunhan ne on "12jotain"?

12ax7:t voi korvata 12au7 tai 12ay7-tyyppimerkinnällä olevilla putkilla(alemmat vahvistuskertoimet). Saman tyyppimerkinnän omaavilla putkilla saattaa eri merkkien välillä olla eroja.
skebajaba
10.02.2004 23:15:05
JJ:n putket on jo kiinni, silti särön laatu ei vielä tyydytä.

kokeile electro harminicsin putkia, mulla jytisee aika hyvin säröö kun on semmoset marsussa...
www.bmelectronics.tk
-My Ass, your face, what's the difference??!!- hieno lause paidasta.
kupteri
10.02.2004 23:17:01

Koitas tosta:

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … hp?c=15&t=34055&o=0#p399422

Kiitti, tuon olinkin joskus nähnyt mutta kun haku ei toimi eikä jaksa selata sivulle 100 näitä.

Joo, tuoltahan asia alkoi selvitä. Monenlaista vaihtoehtoa siis olemassa :-) Vielä ei omaa C30:stä ole (eikä kaverin kamppeeseen kehtaa mennä näpelöimään), mutta ehkäpä tässä joku päivä kyseinen peli irtoaisi kaupasta. Alle 600 tuon tuntuu saavan ja mökää riittää treenikselle ja keikalle :-)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)