Nivel 15.07.2004 11:32:59 | |
---|
Mahtaako Stratoa (Japan, 62 reissue) saada vibrakammen käyttökuntoon eli pysymään vireessä jos käyttää kampea? Kokemuksia? Taitaa olla tehdasasenus kielen eli ysit, ajattelin laittaa kympit, samalla satulaa ehkä joutuu muutenkin viilailemaan. |
Kassu 15.07.2004 11:36:58 | |
---|
No eihän nuo oikein virettä pidä. Mitään vibratalloja tarvita ja floikat on ihan ------. |
Härski 15.07.2004 11:37:11 (muokattu 15.07.2004 11:37:50) | |
---|
Satulan liukkaus on avainsanan vireen pysymiselle vibratessa. Itse olen vaihtamassa rullasatulaan, joten se helpottanee huomattavasti. Viilalla hieman vetelet sinne uraan ja viimeistelet hienolla vesihiomapaperilla. Ihan vain muutama pyyhkäisy. Sitten vielä, jos tuntuu, että tarttee, niin lyijykynän terällä hinkaat sen uran mustaksi. Pitäis pysyä suht hyvin vireessä. |
Härski 15.07.2004 11:37:33 | |
---|
No eihän nuo oikein virettä pidä. Mitään vibratalloja tarvita ja floikat on ihan ------. Et osaa. Ihan selvästi. |
Chemo 15.07.2004 11:38:56 (muokattu 15.07.2004 11:39:41) | |
---|
Voi vallan mainiosti käyttää kampea. Erityisesti vähän maltillisemmissa jutuissa, syväsukellukset sitten eri soittimella. Jos sellaisia ylipäätään tarvitsee. Itse olen omassa japanilaisessa Stratossani tykännyt viime aikoina käyttää .11-kielisettiä. Ramalamadingdong. |
Kassu 15.07.2004 11:40:37 | |
---|
Et osaa. Ihan selvästi. Käyttää kampea? En haluaisikaan. Jos käyttäisin kampea niin kääntelisin sitä varmaan ihan koko ajan. |
Härski 15.07.2004 11:42:03 | |
---|
Käyttää kampea? Ei, vaan yhtään mitään. |
Jimi 15.07.2004 11:56:43 | |
---|
oon nähny tuolla stewart macdonaldin kotisivuilla sellasen erikois jousi jutun minkä pitäs palauttaa se talla aina samalle paikalle. Mutta en kyllä tiedä toimiiko ku en oo ite kokeillu. Siis mikä? Missä? Millon? Häh? En ymmärrä? |
Listen 15.07.2004 13:12:04 | |
---|
"Hän kuoli kuten elikin - räjähdysmäisesti ilman ennakkovaroitusta ja turhaa vitkuttelua. Sitä tapaa hän piti parhaana kuten mekin." -Englantilaisessa lehdessä julkaistusta muistokirjoituksesta. |
zepeteus 15.07.2004 13:12:58 | |
---|
Mahtaisitkohan tarkoittaa näitä ns. tremsettereitä? Ne on tehty kelluville kampi-systeemeille ja stabiloivat tallaa. Erikois jousi-viritys puskee ylöspäin löysääviä jousia vastaan, auttaen pitämään paremmin vireen esim. venytyksissä. Noitahan ei kyllä tarvitse perinteisiin kampiin, niissä kun ne normaalit jouset toimivat siihen ainoaan suuntaan mitä tarvitsee. Tokihan jos säätää perinne-tallan kelluvaksi, toimisi tremsetter ihan samoin siinäkin. |
Jucciz 15.07.2004 13:30:19 | |
---|
Miten vireys tähän muuten liittyy? Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Spez 15.07.2004 13:47:20 | |
---|
Miten vireys tähän muuten liittyy? Hoho! (?) Netissä saa kyllä välillä olla niinkuin Hönön kanssa, jolle opetettiin että kun on kolmio, niin pitää väistää muita autoja. No Hönöhän sitten odotti että auto tuli ja leikkasi suoraan sen eteen väistäen sitä. Niin otetaan sama asenne, kun otettiin hönöä opettaessa. Saapas voikin tarkoittaa lenkkaria. Mutta joo. Jos puhutaan vireen säilymisestä, niin tuolla omalla lyijykynäsatula, Sperzelin lukittuvat, wilkinsonin talla -yhdistelmällä saa vemputtaa ja hakata vaikka 30 divebombia, ilman kuultavaa vireen muuttumista. Paremmin tämä vireessä pysyy kuin kaverin Jackson floikkakopioineen. Stratosta tuskin tulet tallaa vaihtamaan, niin suosittelisin aluksi kokeilemaan tuota satulan viilailua ja lyijärillä jynssäystä. Ja jos ei vieläkään tunnu pysyvän vireessä, niin ostat 'lukittuvat' virittimet kitaraasi. Jason Becker. |
Kassu 15.07.2004 13:48:32 | |
---|
Miten vireys tähän muuten liittyy? Sä taidat juoda paljon piimää. |
saturnzreturn 15.07.2004 14:10:27 | |
---|
ainakin minun 60's japski-strato pitää vireen vaikka kuinka kampeaisi..paremmin kun tuo jenkki-strato. my wallet's fat and so is my head |
Jucciz 15.07.2004 14:15:54 | |
---|
Sä taidat juoda paljon piimää. No riippuu vähän keneen vertaa. Vire ja vireys vaan ovat ymmärtääkseni kaksi asiaa, joilla on aika vähän tekemistä toistensa kanssa. Víreys on esimerkiksi ihmisen tila, vire puolestaan soittimen. Kyllä ne ton opettaa sitten peruskoulussa, kuten monta muutakin asiaa. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Kitaravirtuaali 15.07.2004 15:51:51 | |
---|
Tuommoisella vintage-mallisella tallalla ei tosiaan vire isommin pysy ilman erikoisjärjestelyjä satulassa. Eipä sillä nyt mitään divebombeja heitelläkään, joten nuo rullasatulat lienevät paras vaihtoehto. Ainakin itse moiset laittaisin. Floikasta en jaksa alkaa tappelemaan, uskokaa siitä mitä tykkäätte. Minä tiedän (ainakin omastani). "Why do they call it tourist season if we can't shoot them?"
Kaupatkaapas minulle Peaveyn Bandit tai Studiopro! |
Feggy 15.07.2004 17:09:00 | |
---|
Tuommoisella vintage-mallisella tallalla ei tosiaan vire isommin pysy ilman erikoisjärjestelyjä satulassa. Eipä sillä nyt mitään divebombeja heitelläkään, joten nuo rullasatulat lienevät paras vaihtoehto. Ainakin itse moiset laittaisin. Floikasta en jaksa alkaa tappelemaan, uskokaa siitä mitä tykkäätte. Minä tiedän (ainakin omastani). Stratolla pysyy tai ei (minulla pysyy aika hyvin). Jaguarilla ja Jazzmasterilla pysyy. Bigsbyä en ole kokeillut. Rumpalia etsitään psykeedeelis & new wave-vaikutteiseen rockbändiin Helsinkiin. Laitapa pikaviesti, niin kuulet lisää. |
ReBeat 15.07.2004 19:15:36 (muokattu 15.07.2004 19:16:49) | |
---|
Itelläni on mutu-tuntuma, että Graph Tech TREM-NUT -satula toimisi kampikäytössä vielä paremmin kuin rullasatulat. Fenderin myymä vanha Wilkinson -rullasatula (neulalaakerit) oli ihan hyvä, mutta vähänkin reilummin kammettaessa se ei mahtanut vireen pilaantumiselle mitään. Uudemmassa L.S.R. -versiossa on kuulat, mutta jotenkin luulisin, että nekin keräävät likaa ja lopulta niiden pyöriminen on vähän niin ja näin (toki niitä voi öljytä). Ei pidä unohtaa sitä, että nuo rullasatulat vaikuttavat omalla tavallaan soundiin, koska ovat aikas erilaisia paitsi materiaaliltaan myös rakenteeltaan kuin vaikkapa luusatula. Mulla on lojunut pari vuotta asentamattomana tuo uudempi versio, kun tulikin laitettua Earvana. No nyt tuohon Earvanan virehommaan on niin mieltynyt, ettei kovin mielellään enää kuuntelisi tavallisen satulan tarjoamia epävireisiä perussointuja ensimmäisillä nauhoilla. Ei ole ehkä paluuta "tavallisiin" satuloihin. Akustisen kitaran soittaminenkin on saman homman takia nykyään aika ärsyttävää. Ei mulla ole straton kaula edes missään huippusäädöissä, mutta nytkin Earvanan tarjoama vireisyys on ainakin omalle korvalleni gutaa. Ja paluu aiheeseen... eli vaikka Earvanan muovimaista materiaalia mainostetaan luistavaksi, niin Graph Tech olisi mutu-luulolla parempi. Kaikista paras olisi, jos saisi yhdistettyä noiden ominaisuudet. Kompensoitu TREM-NUT. Itellä on stratossa kaksipulttinen talla vedetty pelkillä jousilla runkoa vasten. Lisänä Graph Tech -tallapalat, Earvana -satula sekä alkuperäiset lukkovirittimet. No, pystyy kyllä tekemään dive-bombeja ja vire pysyy, mutta bendit vetävät kielen epävireeseen jolloin on pakko muljauttaa kampea. Satula haraa vastaan ja vaatisi fiksaamista tai vaihtamista. Yhdestä ruuvin reiästä ovat kierteet menneet, kielten uratkin ovat aika kuluneet ja e-kieli ei soi vapaana kunnolla. Tekemällä ei synny musiikkia. |
Jusstus 15.07.2004 19:36:23 | |
---|
No riippuu vähän keneen vertaa. Vire ja vireys vaan ovat ymmärtääkseni kaksi asiaa, joilla on aika vähän tekemistä toistensa kanssa. Víreys on esimerkiksi ihmisen tila, vire puolestaan soittimen. Kyllä ne ton opettaa sitten peruskoulussa, kuten monta muutakin asiaa. Ei ja ei! Pilkunviilausta. Hjuvanen aika. Eikö jo keskusteluohjeissakin sanota, että ei turhia viestejä. :) Niin, ja poistakaa tämäkin. En keksi tähän mitään enää... |
Invader 15.07.2004 19:41:48 | |
---|
Eikö jo keskusteluohjeissakin sanota, että ei turhia viestejä. Älä välitä, Jucciz on näemmä nyt siirtynyt pelastamaan kitarakamat-aluetta... Tai sitten ei... |