gator 13.07.2004 16:55:08 | |
---|
Jeps. Äsken kävin lähikaupassa kokeilemassa tota Bossin sd-1:stä Peaveyn c30-vaffarin läpi. Tykkäsin soundista(varsinkin soolosoundista) enemmän kuin laki sallii, mut toi liian vaisu level säätö oli kompastuskivi. Voisko joku bluesdriverin omistaja kertoilla millä tavalla se eroaa tosta sd-1:stä? Onko soundi merkittävästi erilainen ja minkä verran sen level namiska vaikuttaa äänenvoimakkuuteen? Vai onko noissa kaikissa em valmistajan säröspeduissa sama meininki. Soolobuusti on nimenomaan hakusessa, nimenomaan särö, ei eq. Aikasemmin oon käyttäny vaan vahvarin omaa säröä myös soolo yms. jutuissa mut nyt sille tuli stoppi. |
Härski 13.07.2004 17:37:23 | |
---|
Soitit siis paavon omalla säröllä ja soolotit sitä spedulla? Ei se niin toimi. Laitat sen särön looppiin ja johan läks. Tuolla kokeilemallasi menetelmällä saat väritettyä soundia ja pidennettyä sustainia, mutta et nostettua volaa. |
gator 13.07.2004 17:54:39 | |
---|
Joo näin puuhastelin. Siis nimenomaan haluan buustata vahvarin omaa säröä spedulla. |
Härski 13.07.2004 18:03:51 | |
---|
Joo näin puuhastelin. Siis nimenomaan haluan buustata vahvarin omaa säröä spedulla. Eli laitat sen ensi kerralla efektilooppiin sen Blues Driverin tai Super OD:n, mitä ikinä koitatkaan. Silloin se toimii. |
ollisal 13.07.2004 18:07:09 | |
---|
No höh. Mun voxissa kun ei mitään looppeja ole (tosin voisin helposti modata) niin olen bossia siinä edessä käyttänyt ja tullut siihen harhaluuloon että se jopa toimisi. |
gator 13.07.2004 18:49:12 (muokattu 13.07.2004 18:56:35) | |
---|
Siis mä haluan käyttää vahvarin omaa säröä ja spedua yhtäaikaa. Kokeilen tota sit. kiitos. Joo hirveetä muokkailua mut ei voi mitä. |
kupteri 13.07.2004 22:23:35 | |
---|
Tuolla kokeilemallasi menetelmällä saat väritettyä soundia ja pidennettyä sustainia, mutta et nostettua volaa. Leveli kaakossa ja aavistus driveä saapi kyllä hyvän liidisoundin, mutta tosiaan se volannousu on aika pientä. Joskus se tosin riittää, jos veivaa vaikka AC/DC:tä :-) |
päänahka 14.07.2004 22:45:40 | |
---|
Eli laitat sen ensi kerralla efektilooppiin sen Blues Driverin tai Super OD:n, mitä ikinä koitatkaan. Silloin se toimii. Kaveri tarkoitti sitä, että haluaa boostata vahvarin säröä tolla paavolla, mutta siinä on tosi pieni level-säätövara, eli puhdasta boostia (millä siis boostattaisiin sitä vahvarin säröä ilman spedun säröä) ei saa kovin paljon. Ostin SD-1:n tänään. Huomasin saman. Soolot on perseestä. |
duane 14.07.2004 22:58:12 | |
---|
eikö kannataisi harkita ennemmin jotain "oikeaa" boosteria, esimerkiksi MXR Micro Ampia? Tai jos sen on oltava overdrive-boosti, niin Tubescreamer lienee yleisin... Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle. |
Insane Kane 14.07.2004 23:05:46 | |
---|
Tuolla SD-1 ei saa nostettua sitä särökanavan volaa juurikaan, mutta särö lisääntyy. "Portaat on perseestä ja kynnystenkin olemassaolo vituttaa!" |
päänahka 15.07.2004 07:33:41 | |
---|
Tai jos sen on oltava overdrive-boosti, niin Tubescreamer lienee yleisin... Pitääkö kaikilla olla TS? Mun mielestä toi SD-1 kuulostaa loistavalta putkisärön boostajana. Ja ei kai toikaan sieltä vähiten käytetystä päästä liene? Soolot on perseestä. |
gator 15.07.2004 08:20:36 | |
---|
Siis nimenomaan käyttäisin vahvarisärön päälle vielä sitä spedun säröä. Silleen sain ainaski classicista juhlasoundit. Toi sd-1 olis mukava ostos siinä mielessä et kerranki saa halvalla hyvää. |
Jucciz 15.07.2004 08:46:57 | |
---|
Blues Driverin soundiskaala ei ulotu "likaisuudessa" yhtä pitkälle kuin SD-1, joten se toimii paremmin jos haussa on nimen omaan boostauspedaali. SD-1 on omimmillaan kun haetaan nimen omaan pedaalista itsestään säröä eikä vain pelkkää boostia. Blues Driver säilyy suhteellisen puhtaana, vaikka drive käännettäisiin aina puoliväliin asti. SD-1:ssä puolestaan säröytyminen alkaa melkeinpä heti kun driveä vähänkään kääntää, joten kovin hyvä clean boosti se ei ole. Löysin sattumalta parin vuoden takaisen pätkän, jossa soitan (kylläkin Tech 21 Trademark 60:n) cleanikanavalla. Ensin ilman pedaaleja, sitten Blues Driver, sitten SD-1 ja lopuksi molemmat. http://mp3.jucciz.com/tech21/clean-bd2-sd1-both.mp3 Pelkkä SD-1 kuulosta esimerkiksi tältä: http://mp3.jucciz.com/sd1/Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
gator 15.07.2004 09:23:55 | |
---|
Ok. Kiitos. Just tota hain. |
päänahka 15.07.2004 10:58:29 | |
---|
SD-1:ssä puolestaan säröytyminen alkaa melkeinpä heti kun driveä vähänkään kääntää, joten kovin hyvä clean boosti se ei ole. Mulla ainakin kuuluu pientä säröä vaikka drive ois ihan nollassa. Soolot on perseestä. |
Läpistö 15.07.2004 13:16:10 | |
---|
No höh. Mun voxissa kun ei mitään looppeja ole (tosin voisin helposti modata) niin olen bossia siinä edessä käyttänyt ja tullut siihen harhaluuloon että se jopa toimisi. Offtopic: Mikä voximalli on kyseessä? AC-30? Siihenhän periaatteessa saa "loopin", ei sellaista oikeaoppista, mutta sellasen jännähkön, koska voxissahan sisäänmenot toimii myös ulostuloina. Eli laitat ensin kitaran vaikka yhteen kanavaan, sitten saman kanavan toisesta sisäänmenosta otat piuhan, joka tulee särö(tms.)pedaaliin ja pedaalin ulostulosta vahvistimeen toiseen kanavaan. Ehkä vähän huonosti selitetty, mutta noin sain ainakin aikoinaan digitaalikaiun kuulostamaan paremmalta, ajamalla sen voxin läpi. "Spock luulee olevansa vaikka mitä, vaikka se on pelkkä paska" |
booster 15.07.2004 14:07:51 | |
---|
Tuollaisessa "loopissa" vissiin menee kuiva signaali toiseen kanavaan ja delay-signaali toiseen, am I right? 2+2=5, for extremely large values of 2
Pöllitty: JMP-marsu, katso Kitarakamat! |
Läpistö 15.07.2004 15:47:38 | |
---|
Jep. niin mulla meni kaiun kanssa ainakin, tai no menee nykyisinkin mikäli voxilla soittelen "Spock luulee olevansa vaikka mitä, vaikka se on pelkkä paska" |