Keke Urlaub 13.07.2004 15:27:41 | |
---|
Mitä olette mieltä pedaalien ostosta, meneekö uusissa polkimissa rahaa hukkaan vai kannattaako metsästää hirvittävän pitkiäkin aikoja käytettyä, jotta säästää jonkun parikymppiä? Efekteihinhän ei suoraan päde sama tilanne mikä kitaroissa on, eli yksilöerot eivät ole samalla tavalla valtavia (no en kommentoi noita made in japan ym. väittelyitä). Vintage/Boutique-pedaaleista en ainakaan näin alkutaipaleella sen kummemmin välitä. Itsehän tässä juuri punnitsen tilannetta, tilipäivä koittaa pian, on kamala GAS, kampetta pitäisi saada. Pedaaleja hakusessa, tsekkaa oma sivu/tori! |
Chemo 13.07.2004 15:32:04 | |
---|
Aika monissa efektipedaaleissa käytettyjen hintapyynnöt ovat turhan kovia verrattuna uusien hintoihin. Lisäksi usein kyse on halvahkoista vermeistä, joten kokonaishintaero voi tosiaan jäädä pieneksi. Jos itse tarvitsisin jonkun pedaalin, en taatusti jäisi odottamaan sopivaa käytettyä jonkun parin kympin takia. Osta vaan se mitä meinaat :-) Ramalamadingdong. |
Ben_D 13.07.2004 15:32:27 | |
---|
Mitä olette mieltä pedaalien ostosta, meneekö uusissa polkimissa rahaa hukkaan vai kannattaako metsästää hirvittävän pitkiäkin aikoja käytettyä, jotta säästää jonkun parikymppiä? Efekteihinhän ei suoraan päde sama tilanne mikä kitaroissa on, eli yksilöerot eivät ole samalla tavalla valtavia (no en kommentoi noita made in japan ym. väittelyitä). Vintage/Boutique-pedaaleista en ainakaan näin alkutaipaleella sen kummemmin välitä. Itsehän tässä juuri punnitsen tilannetta, tilipäivä koittaa pian, on kamala GAS, kampetta pitäisi saada. Jos käytettynä ostaa niin suosittelen www.ebay.com tai www.ebay.de. Sieltä olen muutamat Bossin pedaalit napannut puoli-ilmaiseksi. |
DJKaaos 13.07.2004 15:33:21 | |
---|
No tuota, jos saan huomattavasti halvemmalla hyvän spedun käytettynä niin ostan, mutta jos joudun pitkään metsästämään ja hinta uuden ja käytetyn välillä ei ole mahdoton niin uuden ostaisin. Jos taivaalla nään tähdenlennon, niin silloinhan toivoa saan, ja tunnen sun kätesi hennon... Ja yössä haaveillaan. |
Jucciz 13.07.2004 15:35:29 | |
---|
Ostan käytetyn jos sattuu olemaan halvalla myynnissä, mutta yleensä jos tosi on kyseessä, en jää etsimään käytettyä vaan tilaan kaupasta tai käyn hakemassa itse. Nyt en ole kyllä moneen kuukauteen ostanut pedaaleja ollenkaaan. Tällä hetkellä omistamistani n. 15 pedaalista ainakin 10 on ostettu käytettynä. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Dr. Muff 13.07.2004 19:02:13 (muokattu 13.07.2004 19:02:40) | |
---|
Mielenkiintoinen aihe. Nykyään ostan mielummin ja pääsääntöisesti käytettynä. Muutaman olen ostanut uutena ja aina on jäänyt jurppimaan, kun on tullut takkiin myydessä. Ei noista pedaaleista saa kuitenkaan riittävää käsitystä kaupassa testaamalla, kotona sitten vasta huomaa, että paskan möivät. Sama pätee kyllä esim. kitaran mikkeihin, sillä erotuksella, että harvoin niitä pääsee edes testaamaan. Käytetyn voi pistää samantien kiertoon, jos ei jostain syystä täysin miellytä, ilman sen suurempia tappioita. Olen päässyt eroon sellaisesta pakonomaisesta tarpeesta saada laite nythetiäkkiä. Voin aivan hyvin odottaa, että torille tai vaikka ebay:hin putkahtaa myyntiin sopivalla hinnalla. Muutenkin mielummin suuntaan katseeni boutique-luokan laitteisiin. Ovat ehkä tuplasti kalliimpia, mutta pääsääntöisesti myös tuplasti parempia. Perus bosseissa on useasti pieniä puutteita mihin leipiintyy ajan myötä. En viitsi kerätä nurkkiini sellaisia laitteita mihin olen puoliksi tyytyväinen. |
Härski 13.07.2004 19:11:31 | |
---|
Itse ostan nykyisin mieluummin käytettynä pedaalit, koska ne sa halvemmalla. Siinäpä syy. En näe mitään järkeä siinä, että ostaa uuden pedaalin, joka tuskin soundaa sen erikoisemmalta, kuin käytettykään ja maksaa pahimmillaan kaksi kertaa enemmän. Ja takuu jutuista on turha mutista, aikamoinen taliaivoapina saa olla, jos saa poljettua esim. bossin jämäkän pedaalin rikki. Danon pikku muovipaskat ovat asia erikseen, mutta nepä eivät maksakaan mitään. Etenkin kalliimmissa pedaaleissa/efekteissä on aika selvää, että se kannattaa käytettynä etsiä. Jos on pakko semmoinen saada, eikä käytettyä tunnu löytyvän, niin siinä tapauksessa kävelen kauppaan. |
Härski 13.07.2004 19:13:03 | |
---|
Olen päässyt eroon sellaisesta pakonomaisesta tarpeesta saada laite nythetiäkkiä. Voin aivan hyvin odottaa, että torille tai vaikka ebay:hin putkahtaa myyntiin sopivalla hinnalla. Sama. Esim. Replexiä olen melko tarkalleen vuoden päivät etsinyt, kunnes sen kävin raapimassa talteen. Sparkle Driveäkin etsin aikani, kunnes nyt torstaina käyn rahaan sen vaihtamassa. Tori on mesta paikka. |
zorro 13.07.2004 20:01:11 | |
---|
Itse olen kymmenistä pedaaleista vaan small stonen ostanu uutena. Ehkä just sen takia että ei ole ikinä uusille pedaaleille riittäviä rahasummia Käytetyt on hienon näkösiä OSTETAAN: Digitech WH1, lace sensor Red |
Torniojaws 13.07.2004 20:20:50 | |
---|
Uutenahan valtaosa on tullut ostettua. Tosin viime kuussa tein kokeilun ja ostin Danelectro CoolCatin käytettynä, eikä suurempia ongelmia ollut. Ainoa vain tuossa, että se käyttää 18V DC-virtaa. Melko tuskaa löytää siihen käyvä virtalähde. Yksi on tilauksessa, mutta jotenkin on melkein tietotunne, että se ei sitten käy siihen. A boon I ask thee, mighty shade, within this circle I have made, make me a werewolf strong and bold, the terror alike of young and old. |
Härski 13.07.2004 20:23:43 | |
---|
Ainoa vain tuossa, että se käyttää 18V DC-virtaa. Melko tuskaa löytää siihen käyvä virtalähde. Hah. Mulla toimi normi 9 V muuntajalla. No problemos. |
Keke Urlaub 13.07.2004 21:16:28 | |
---|
Hm, eikös 18V spedukan pitäisi toimia 9v muuntajalla? Miksi niihin uusin crybabyihin laitettiin se kahden patterin tsydeemi? Ääh, valistakaa tyhmää. Luulisin ainakin, että ampeerien riittävyyden vuoksi. Pedaaleja hakusessa, tsekkaa oma sivu/tori! |
Torniojaws 13.07.2004 21:17:27 | |
---|
Hah. Mulla toimi normi 9 V muuntajalla. No problemos. Musiikkiliikkeessä käytiin läpi läjä virtalähteitä eikä yhdelläkään toiminut. Polariteetit, AC/DC (ei bändi :P) sekä voltit (säädettäviäkin testattiin) ja eri mA-tehot käytiin läpi. A boon I ask thee, mighty shade, within this circle I have made, make me a werewolf strong and bold, the terror alike of young and old. |
Kassu 13.07.2004 21:21:53 | |
---|
Semmoiset säädettävät, 10 euron muuntajat on kulma aika vaarallisia herkille digitaalisille efektiprosessori-tietokone-lentokone-pedaaleille. Oon joskus kuullu että jonkun dikitekh olisi räjähtäny (siis "räjähtäny") tollaisen muuntajan takia, voltit ei pidä lähellekkään paikkaansa. |
Kitaravirtuaali 13.07.2004 21:25:48 | |
---|
Semmoiset säädettävät, 10 euron muuntajat on kulma aika vaarallisia herkille digitaalisille efektiprosessori-tietokone-lentokone-pedaaleille. Oon joskus kuullu että jonkun dikitekh olisi räjähtäny (siis "räjähtäny") tollaisen muuntajan takia, voltit ei pidä lähellekkään paikkaansa. Koskenee reguloimattomia muuntajia. Ne kun antavat kuormasta riippuen eri jännitteen. Ibaan kun menin mötikkää ostamaan, tarjosi ensimmäisen liikkeen myyjä Iban omaa hintaan 16e. Turhan suolainen, menin toiseen kauppaan jossa merkitön muuntaja kustansi 25e! Päädyin sitten ostamaan viiden euron säädettävän muuntajan, hyvin pelittää. Tosin laitoin sen antamaan vain 6 volttia 9 voltin pedaalille, merkkivalo palaa ihan tarpeeksi kirkkaasti jo tälläkin, 9 voltin asento varmaan päästäisi jo käyttösavut ulos. "Why do they call it tourist season if we can't shoot them?"
Kaupatkaapas minulle Peaveyn Bandit tai Studiopro! |
Kassu 13.07.2004 21:29:16 | |
---|
Koskenee reguloimattomia muuntajia. Ne kun antavat kuormasta riippuen eri jännitteen. Ibaan kun menin mötikkää ostamaan, tarjosi ensimmäisen liikkeen myyjä Iban omaa hintaan 16e. Turhan suolainen, menin toiseen kauppaan jossa merkitön muuntaja kustansi 25e! Päädyin sitten ostamaan viiden euron säädettävän muuntajan, hyvin pelittää. Tosin laitoin sen antamaan vain 6 volttia 9 voltin pedaalille, merkkivalo palaa ihan tarpeeksi kirkkaasti jo tälläkin, 9 voltin asento varmaan päästäisi jo käyttösavut ulos. Joo kannattaa ottaa varovasti sen kanssa. |
Kitaravirtuaali 13.07.2004 21:31:08 | |
---|
Joo kannattaa ottaa varovasti sen kanssa. Näin sen minäkin funtsin, ja lähdin pienimmästä jännitteestä. Olisi voinut tussahtaa iloisesti jos olisi lykännyt samantien sen "9" volttia, koska jo kuudenkin voltin kohdalla tosiaan valo palaa yhtä kirkkaasti kuin uudella patterilla. "Why do they call it tourist season if we can't shoot them?"
Kassu 13.07.2004 21:37:24 | |
---|
Näin sen minäkin funtsin, ja lähdin pienimmästä jännitteestä. Olisi voinut tussahtaa iloisesti jos olisi lykännyt samantien sen "9" volttia, koska jo kuudenkin voltin kohdalla tosiaan valo palaa yhtä kirkkaasti kuin uudella patterilla. Kuuntele ihmeessä vähän sen soundiakin. |
Kitaravirtuaali 13.07.2004 21:48:55 | |
---|
Kuuntele ihmeessä vähän sen soundiakin. Se on EQ-pedaali, ei juuri muutu soundi (ainakaan minun korvaani) vaikka saisikin vähän erimääriä sähköä. Patterikäyttöhän jo rajaa mukavasti pois tuota soundin muuttumista eri jännitteillä. Eihän siitä muuten tulisi mitään jos soundi heittäisi sitä enemmän mitä soittaisi. Hauska lause. "Why do they call it tourist season if we can't shoot them?"
Kassu 13.07.2004 21:52:25 | |
---|
Se on EQ-pedaali, ei juuri muutu soundi (ainakaan minun korvaani) vaikka saisikin vähän erimääriä sähköä. Patterikäyttöhän jo rajaa mukavasti pois tuota soundin muuttumista eri jännitteillä. Eihän siitä muuten tulisi mitään jos soundi heittäisi sitä enemmän mitä soittaisi. Hauska lause. No heh ei sitte:D Ajattelin että jos se on joku chorus tms. |