![]() 03.09.2003 14:44:39 | |
---|---|
Eli oon siis sitä mieltä, että Line6sen pojat on tehny paljon kunnon vehkeitä. Ne elää 2000-luvulla. Voihan putkivermeet olla jossain asioissa parempia, mutta haloo, se on 1950-luvun juttu. Ois varmaan aika tehdä jotain uutta. Sitäpaitsi kyllähän noi line6set näyttää kelpaavan monille ammattimuusikoille, että siinäkin on joi näyttöä kerrakseen. Jos annettais kaikkien vahvistinmerkkien näytöille arvoa eikä oltais niin uskomattoman konservatiivisia..!! ...Aatos lentää, mie en... | |
![]() 03.09.2003 14:46:54 | |
Ja kohta saat kaikki Line6-vihaajat kimppuusi. 8-) | |
![]() 03.09.2003 14:47:41 (muokattu 03.09.2003 15:19:12) | |
Yksinkertainen on kaunista. nim. JCM800 2204. Master Volume Lead vm.85 omistaja Strength and Honor | |
![]() 03.09.2003 14:52:39 | |
Voihan putkivermeet olla jossain asioissa parempia, mutta haloo, se on 1950-luvun juttu… Jos annettais kaikkien vahvistinmerkkien näytöille arvoa eikä oltais niin uskomattoman konservatiivisia..!! No, miksi Line6 ja muut sitten yrittää mallintaa niita '50-luvun "juttuja" ja miksi monissa mallinnushärveleissä on haettu ulkonäköön vaikutteita vintage vahvistimista,? Tulin kun melkein kutsuttiin ! | |
![]() 03.09.2003 14:57:49 | |
No, miksi Line6 ja muut sitten yrittää mallintaa niita '50-luvun "juttuja" ja miksi monissa mallinnushärveleissä on haettu ulkonäköön vaikutteita vintage vahvistimista,? Koska ne 50-luvun jutut on ne tämän hetken standardit. Älkää nyt käsittäkö väärin. Hienoja juttuja ne on 50-luvullaki tehneet, mutta mielestäni ei pidä mennä haukkumaan uusia yrittäjiä. ...Aatos lentää, mie en... | |
![]() 03.09.2003 15:02:00 | |
Koska ne 50-luvun jutut on ne tämän hetken standardit. Älkää nyt käsittäkö väärin. Hienoja juttuja ne on 50-luvullaki tehneet, mutta mielestäni ei pidä mennä haukkumaan uusia yrittäjiä. Vähänpä mallinnusvahvistinvalmistajat "uutta yrittävät" - vaan yrittävät kopioida vanhaa. Varvapa noita vehkeitä ostaa esim. Line6:n oman clean-soundin takia. Tulin kun melkein kutsuttiin ! | |
![]() 03.09.2003 15:05:36 (muokattu 03.09.2003 15:06:03) | |
Eiköhän tämäkin juttu ole vähän niin että monelle Line6 on kohtuuhintainen "linkkuveitsi" jossa on monenlaista tavaraa samassa paketissa suhteellisen halvalla. Eli jos ei halua ostaa muutamaa putkivahvistinta ja kasaa pedaaleja niin tuo on hyvä kompromissivaihtoehto. Tuskin kukaan väittääkään line6:en soundia paremmaksi kuin esikuviensa joita se mallintaa. Kotona oiva yleisvahvistin eikä kalpene keikallakaan. Mutta kuten jo sanoin eihän mallinnus korvaa alkuperäisiä ja tuskin on tarkoitustakaan... | |
![]() 03.09.2003 15:17:14 | |
niin. ei mallinus korvaa alkuperästä (munkaan mielestä). mut on se nyt hyvä, jos tarvii montaa eri vahvistinta, niin saa mallinnettua ne mitä tarvii. se on kyl niin, että harvalla löytyy rahaa ostaa kaikki tarttemansa putkivahvistimet tai efektit. joissakin asioissa mallinus on mun mielestä in, joskus sen mallinnuksen voi tosiaankin heittää roskiin. ainakin sillon jos se halutunlainen styrkkari, kitara tai efekti löytyy. | |
![]() 03.09.2003 15:25:07 | |
Mun mielestä line 6 on ihan ok vahvari. Ainaki hemmetisti efektejä. Niitä ei tuoda vaan enää nii paljo maahan ku niissä on vähä vikoja... sitte niitä kuskataan helsinkiin korjattavaksi. To do is to be, To be is to do... Do be do be do. | |
![]() 03.09.2003 15:31:38 | |
Ihmiset unohtaa helposti että sopivalla putkivahvistimella ja muutamalla efektipurkilla voit soittaa mitä tahansa välillä jazz ja speedmetal, jos vain vaivautuu etsimään itselle sopivat vehkeet. Ei vahvistimen tartte olla mallintava että se olisi monipuolinen. Kalliimmaksihan se useimmiten tulee, mutta kyllä suurinosa sen eron soittaessa huomaa. Ite oot!!! | |
![]() 03.09.2003 15:48:52 (muokattu 03.09.2003 15:49:49) | |
Ihmiset unohtaa helposti että sopivalla putkivahvistimella ja muutamalla efektipurkilla voit soittaa mitä tahansa välillä jazz ja speedmetal, jos vain vaivautuu etsimään itselle sopivat vehkeet. Ei vahvistimen tartte olla mallintava että se olisi monipuolinen. Kalliimmaksihan se useimmiten tulee, mutta kyllä suurinosa sen eron soittaessa huomaa. No varmaan edelleenkin se rahaseikka ihmisiä vaivaa noissa putkivahvistimissa ja pedaaleissa. Kukaan ei kai väitä että line6 korvaa täydellisesti putkivahvistimen ja "aidot" efektipurkit. Etsimisestähän ei ole kyse tässä käsittääkseni sillä olen liian paljon kalliita "sopivia vehkeitä" löytänyt. Putkivahvistin+muutama efektipurkki on aika paljon kalliimpi kuin line6. | |
![]() 03.09.2003 15:49:32 | |
5 vuoden kokemuksen syvärintaääni: Line6 ei ole putkivahvistin. Se ei pärjää rinnakkain verrattaessa putkivahvistimelle eikä varmaan vielä vuosiin tule pärjäämäänkään. Itselläni on PODxt ja Duoverb ja niistä saan juuri sitä mitä tarvitsen. Monipuolisia soundeja. Ei ne ihmeitä tee mutta sen mitä ne tekee, ne tekee hyvin eli jäljittelee aitoa. Paras mitä olen POD:stani irti saanut on kun olen lyönyt sen kiinni putki päätevahvistimeen ja 4x12 kaappiin ja kääntänyt kaappimallinnuksen pois päältä. Eli jos oli rahaa, ostaisin putki päätevahvarin ja monipuolisimman etuasteen jonka löytäisin ja 4x12 kaapin. Tällä hetkellä mulla on jo POD ja enää puuttuu nuo muut. =) Life's too short, Carpe Diem. http://www.jamespriestell.tk
Tai bändin sivu, http://www.thenecklace.net | |
![]() 03.09.2003 15:56:40 | |
Kysymyshän on hyvin pitkälle siitä, miten paljon soundeja pitää olla. Itse oo vaan huomannu, ett yhdellä loistavalla soundilla pärjää melkein joka tilanteessa. Jos niitä on enemmänkin, niin se on iha ok...mutt hirveesti en rupee niistä maksamaan. Noi Linen vehkeet on enempi suunnattu just sellasille kitaristeille, joilla täytyy olla monenlaista soundia. Itse omistin aikoinani myös Linen vahvistimen, mutt luovuin siitä ja palasin takaisin "putkimaailmaan". Putkistyrkkarin perussoundi oli niinpaljon parempi, kun Linen ykskään soundi. Toi sweitsiläiseen linkkuveitseen vertaus oli varsin mainio. Itse oon itse oon verrannu noita jakoavaimeen. Varsin kätevä, jos tarvii monenlaista avainta...mutt sitt ku tekee remonttia ja tietää, ett tarvii vain yhtä tai kahta avainta, niin kylläpä lenkkiavaimella työskentely on huomattavasti kätevämpää ja mielekkäämpää;) Juuup! | |
![]() 03.09.2003 16:01:14 | |
Ihmiset unohtaa helposti että sopivalla putkivahvistimella ja muutamalla efektipurkilla voit soittaa mitä tahansa välillä jazz ja speedmetal, jos vain vaivautuu etsimään itselle sopivat vehkeet. Ei vahvistimen tartte olla mallintava että se olisi monipuolinen. Kalliimmaksihan se useimmiten tulee, mutta kyllä suurinosa sen eron soittaessa huomaa. Jep. Kyllä monet nykyaikaiset putkivahvistimet taipuvat lähes kaikkiin musiikkityyleihin. Tietysti eri valmistajien myllyt tekevät nuo jutut omalla ominaissoundillaan. Tällä hetkellä käytän mallintavaa, mutta siitäkin tulee käytettyä lähes pelkästään mallinnusta, joka on ilmeisesti tehty joku putki-Marshall esikuvana. Nyt sitten tekee mieli hommata Marshallin DSL50 putkinuppi, sillä se hoitaa tuon soundin paremmin. Varmasti monet ovat huomanneet käyttävänsä vain muutamia mallinnuksia, joilla löytyy se oma unelmasoundi. Kuitenkaan mallintavat eivät vielä ole niin hyviä, että pärjäisivät esikuvilleen. Malleina olleet putkivahvistimet tuppaavat olemaan jotenkin "syvemmän" kuuloisia soundin puolesta. Line6:sen vahvistimet alkavat olla nykyään yhtä kalliita ellei peräti kalliimpia kuin monet modernit putkivahvistimet. Esimerkiksi Line6 Duoverb-nupista saa pulittaa lähes tonnin..tuohon hintaan saa jo ENGLin, Marshallin, Laneyn tai monen muun valmistajan putkinupin. PODit sun muut ovat tietysti omiaan nauhoitteluun tai yömyöhällä soitteluun. "Walking the fine line between bacon and Christian." Myydään Kramer Stagemaster Custom 1 (Jackson Soloistin tapainen) hevikeppi, katso Tori. Myös vaihto Marshall DSL50-nuppiin. | |
![]() 03.09.2003 16:28:45 | |
Olikohan tämä nyt aivan tarpeellinen topikki? Antaa ihmisten tykätä mistä haluavat. Ei kannata polttaa hihojaan. Te olette muuli | |
![]() 03.09.2003 16:54:51 | |
Voihan putkivermeet olla jossain asioissa parempia, mutta haloo, se on 1950-luvun juttu!! Ei saakeli!!! Älä tapa mua nauruun!!! Kitara on tyhmä!! | |
![]() 03.09.2003 18:02:41 | |
Vähän menee aiheen ohi...mutt tuntuu, ett ihmiset ottaa tosi raskaasti, jos joku arvostelee heidän laitteitaan. Usein on väännetty tästä Line 6 -jutustakin peistä...ku jotkut sanoo, ett putkistyrkkarit on hyviä ja Linet on ihan leluja, niin sitt Linen omistajat ovat ihan käärmeissään. Laitteethan on loppuenlopuks vain laitteita! Jos joku tulee arvostelemaan esim. mun laitteita, niin en mä ymmärrä, miks siitä pitäis ottaa itteensä?! Se mikä toimii mulla ei välttämättä toimi jollain toisella. Sehän on ihan selvää?!? Jos minä vaikka tykkäisin Marshall vaslvestatesta yli kaiken, niin totta munassa mulla sellanen olis ja haistattasin vaan pitkät sellasille, jotka tulis aukomaan, miten paska vahvistin se on;) Eli vielä tosta Linestä...ei mulla oo oikeesti mitään niitä vastaan. Se ei vaan toiminu meikäläisen käytössä. Onhan noita kitaristeja, jotka soittaa mahtavasti Linellä. Juuup! | |
![]() 03.09.2003 18:18:14 | |
Voihan putkivermeet olla jossain asioissa parempia, mutta haloo, se on 1950-luvun juttu. Viulu on hieno soitin mutta haloo, se on 1600-luvun juttu! Mainostilaa vuokrattavana | |
![]() 03.09.2003 18:18:59 | |
Viulu on hieno soitin mutta haloo, se on 1600-luvun juttu! Nimenomaan! =) Käykää kuuntelemassa uus biisi demoarviot-palstalla!!!! | |
![]() 03.09.2003 18:36:56 | |
Kyllähän tuo minullakin rajoittuu aika pitkälle muutaman tietyn mallinnuksen käyttöön, mutta vasta siinä vaiheessa kun mulla on varaa ostaa Mesan Recto nuppi ja kaappi, alan harkitsemaan luopumista POD Pron käytöstä treeneissä ja keikoilla! Missään tapauksessa en tuota kuitenkaan kokonaan hävittäisi siinäkään tapauksessa. Pääasiassa tulee siis käytettyä Recto #1 -mallinnusta säröjen osalta ja Line6 Cleania sekä Fender BlackFace (?) #1 -mallinnusta puhtaille. Fuzz-mallinnusta olen alkanut myöskin käyttämään viime aikoina. Muita mallinnuksia tulee käytettyä sitten harvemmin ja niistäkin lähinnä vain Modern Hi-Gain #1:stä sekä Brit Hi-Gain #1:stä. Eli monipuolisuus ei ole mulle tärkeintä vaan hyvä soundi. Efekteistä voin sanoa sen verran, että suurin osa on ihan turhia, koska käytän ulkoisia efektimyllyjä hoitamaan sen puolen (tremolo olisi hyödyllinen jollei sen nopeus olisi maksimissaankin niin hidas). Ainoastaan valmiit yhdistelmäsoundit on tarpeellisia, sillä jos pitää äkkiä siirtyä vaikka särösoundista puhtaaseen chorus+delay -soundiin, on luonnollisesti helpompi hoitaa homma yhdellä napin painalluksella kuin kolmella. Eniten noista yhdistelmäsoundeista tulee käytettyä flanger-delay -soundia (puhtaan soundin kanssa), eikä muita niinkään. Olen tässä viime aikoina miettinyt, josko siirtyisin Floor Boardin käytöstä FB4:sen, erillisen wahin sekä virittimen käyttämiseen. Tekisi mieli hieman pienentää setupin kokoa ja tuo on melkein ainut laite, josta voisin luopua (kun on niin tottunut tuohon laajaan soundivalikoimaan, on siitä aika vaikea lähteä luopumaan). Samalla kyllä rajoittuisi soundit vain neljään (joo, joo, kyllähän sen muistipankin voisi käsinkin vaihtaa kun on POD kyseessä, mutta tuo on poissuljettu vaihtoehto) ja joutuisin luopumaan Floor Boardin tarjoamasta wah-mahdollisuudesta (en ole vielä törmännyt yhtä mieluiseen wahiin kuin mitä Line6-mallinnus on). Tulipas vähän sekavaa tekstiä. No, mutta kuitenkin, kaikille vahvistintyypeille on paikkansa ja tilauksensa, joten turhaan näistä nyt kauheaa sotaa pistetään (taas) pystyyn! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)