Necromuru 15.07.2004 10:41:23 (muokattu 15.07.2004 12:44:18) | |
---|
Moi. Eli mulla olis sellanen ongelma, että kun laitan vahvistimeni päälle, alkaa kuulua melko luja äänistä räksymistä vahvistimen sisäpuolelta. Missä mahtaa olla vika? mahdollisesti putkissa? EDIT: Ja laitetaanyleisön pyynnöstä viellä merkki ja malli. Bedrock 1600 G3. 18.6.
Tuli, meni ja tilutti mennessään. |
Kapane 15.07.2004 10:46:24 | |
---|
mitä tarkoitat räksymisellä. sirinää ja pärinää? paukahtelua? rätisemistä? kauinka kauan kestää. Naksahtaako vain kerran kun käynnistät vai rähjääkö aluksi soittaessa. Vika voi olla putkissa, kajarissa, piuhassa, kitaran jackissa, sähkössä tai melkein missä vain. |
Necromuru 15.07.2004 10:52:35 | |
---|
mitä tarkoitat räksymisellä. sirinää ja pärinää? paukahtelua? rätisemistä? kauinka kauan kestää. Naksahtaako vain kerran kun käynnistät vai rähjääkö aluksi soittaessa. Vika voi olla putkissa, kajarissa, piuhassa, kitaran jackissa, sähkössä tai melkein missä vain. Kuuluu paukahtelua kokoajan kun pitää virtaa päällä, ja kun katoin äsken tarkemmin niin sisältäpäin näkyy joitain välähdyksiä, joten saattaa olla johdot jotka räiskähtelee. G3. 18.6.
Kapane 15.07.2004 10:55:41 | |
---|
itse katsoisin kyllä kans tuota piuha juttua tuolta sisältä. Se on hyvinkin todennäköistä. ja vie korjaajalle, jos ei muuten. |
Tubeman 15.07.2004 11:25:46 | |
---|
Moi. Eli mulla olis sellanen ongelma, että kun laitan vahvistimeni päälle, alkaa kuulua melko luja äänistä räksymistä vahvistimen sisäpuolelta. Missä mahtaa olla vika? mahdollisesti putkissa? Sovitaanko nyt ihan yleisesti että kun kyselette jostain vahvarista tai muun laitteen viasta,laitatte edes laitteen merkin,malli onkin jo ylellisyyttä... Ja tämä tapaus... Katso pääteputkien kannat, näkyykö läpilyönnin tekemiä jälkiä .. jos näkyy,puhdistaminen ei välttämättä auta,vaan kanta menee uusiksi,ellet laita lämmönkestävää silikonivaseliinia eristeeksi muutamaa tippaa. Paljon olis kolvattavaa,vaan ei aikaa.. |
Necromuru 15.07.2004 12:42:39 | |
---|
Nyt ei enään vahvistin pauku, mutta ei kyllä pahemmi kuulukkaan mitään. Välillä kuuluu pientä surinaa. Arvatkaapas muuten tekikö PIKKUSEN ikävää kun äsken putkia rassatessani kokeilin onko putket viellä kuumia, ja kokeilin pääteasteen putkee tyvestä. Oli meinaan ihan v***n kuuma. G3. 18.6.
Tubeman 16.07.2004 15:12:35 | |
---|
Moi. Eli mulla olis sellanen ongelma, että kun laitan vahvistimeni päälle, alkaa kuulua melko luja äänistä räksymistä vahvistimen sisäpuolelta. Missä mahtaa olla vika? mahdollisesti putkissa? EDIT: Ja laitetaanyleisön pyynnöstä viellä merkki ja malli. Bedrock 1600 Jaajaa,Kanadan lahja soittavalle kansalle,ihme firma sinänsä,heidän saitillaan oli skemoja,sekä lisää tulossa aikaa myöten.Ilmeni jotain muutosehdotuksia 1200 malliin,eli jotain ongelmia ollut siinä tyypissä ainakin. Mitä tuohon räksymiseen tulee,vaikea sanoa näkemättä ja kuulematta mikä räksyy,ei kyllä ihan normaalilta kuullosta jos se vielä on pimahtanut sen jälkeen. tässä linkki saitille.. http://bedrock27.tripod.com/bedrockamp/id4.html Paljon olis kolvattavaa,vaan ei aikaa.. |
Timesby 16.07.2004 16:48:24 | |
---|
Voikos rankanlainen resonointi särkeä vahvistinta? Mun Laney TF200:nen resonoi ihan tajuttomasti dempattuun D5:een. Vähänkin kun nostaa voluumia resonointi alkaa pelottaa. Tuntuu siltä että se putki poksahtaa tai kaiutin räjähtää. ~Ensi kerralla Ikaros lentää yöllä.~ Jari Tervo |
Tubeman 19.07.2004 09:07:39 | |
---|
Voikos rankanlainen resonointi särkeä vahvistinta? Mun Laney TF200:nen resonoi ihan tajuttomasti dempattuun D5:een. Vähänkin kun nostaa voluumia resonointi alkaa pelottaa. Tuntuu siltä että se putki poksahtaa tai kaiutin räjähtää. Tästä voidaan olla montaakin mieltä,mun vakaa näkemys on että voi kyllä hajottaa,putkien pistehitsaukset elektrodeissa prakaa (harvinaista,mutta kuitenkin,) ,jotkut putket on "mikrofonisempia" kuin toinen,putken sisäinen kapasitanssi vaihtelee elektrodien resonoidessa (varsinkin isokokoiset pääteputket) ,tämä aikaan saa ylimääräistä älämölöä,ja varsinkin jos etuasteen putki vikuroi mekaanisesti,se kun on vahvistusketjun alkupäässä,ja kaikki häiriöt myös vahvistuu ketjussa.Monesti kun katsoo lavakuvia joissa nuppi on suoraan kaapin päällä,herää ajatus millainen resonassi aiheutuu tuosta.Kiihtyvyys anturi ja mittauslaite voisi selvittää resonanssin näppärästi. Samoin resonassia aiheuttaa comboissa kaiuttimen takapotku,monissa vehkeissä putket on suoraan kaiuttimen takana roikkumassa. Paljon olis kolvattavaa,vaan ei aikaa.. |