juici 26.05.2004 21:15:39 | |
---|
Koska muutkin ovat jo suunnitelleet kesätyörahojensa tuhlaamista kitarakamoihin, niin minäkin aloitan. Tarkoitus olisi hommata suht all-around kitara koska musatyylini vaihtelee bluesista, rautalangan, rockin ja punkin kautta metalliin. Useinhan Stratoa on mainostettu all-around kitaraksi mutta olen tylsistynyt stratoon sen tylsän ulkomuodon ja hieman ponnettoman soundin takia. Aiemmin olen omistanut sellaiset kitarat kuin Squier Stratocaster ja Jackson JS-20 ja kyllähän niilläkin sai soitettua kaikenlaista, soittajastahan se on kiinni. Eniten itseäni kiehtoisi SG ja Telecaster. Luulenpa että pitäisin enemmän kuitenkin humbuckersoundista, makuasia tämäkin. Mitään hevikepukkaa en kuitenkaan aio ostaa eli floikalliset voi unohtaa kättelyssä. Kiinteä talla on ehdoton vaatimus. Kitaran budjetti olisi noin 400-600e ja se voi olla myös käytetty. Minkätyylisiä kepukoita kannattaisi katsastella? Tulen kesällä Helsinkiin ja siellä tulee tietysti kierreltyä kaikki musaliikkeet läpi. Mitään showkitaraa en tarvitse vaan kepukka tulisi kotisoitteluun ja demonauhoituksia varten. Kaikki ehdotukset käyvät. "Kiss FM:n mä lakkauttasin. Ja sit sen tyhmän hittiaseman mikä siel' Helsingissä on, jota en oo onneks ikinä kuullu. Se on aika huono.", Tuukka Temonen Apulannan Mustahevonen videolla. |
wizard86 26.05.2004 21:27:15 | |
---|
Tokain les paul tai sg (niin no onhan ne Epitkin) www.musamaailma.fi Saiskohan tohon hintaan Fenderin telen käytettynä ?!. Älä osta kokeilematta! Albert järvinen on jumala...8} |
DJ Lattialuukkukoira 26.05.2004 21:30:14 | |
---|
Eiköhän tuolla saa SG specialin käytettynä. STFU U N00B!1!!1!!1!1!1! |
Patzku 26.05.2004 21:33:08 | |
---|
jos telee niin kokeile squier double fat telee (joku deluxe malli) kahella humpparilla.. arvostelu ois riffi.net/com kyllä se siitä ku vähä rapataan... |
juici 26.05.2004 22:43:37 | |
---|
Saiskohan tohon hintaan Fenderin telen käytettynä ?!. Älä osta kokeilematta! Kokeilematta en osta mitään tietenkään. Pitää muistaa laittaa jäitä hattuun kun menee musakauppaan. "Kiss FM:n mä lakkauttasin. Ja sit sen tyhmän hittiaseman mikä siel' Helsingissä on, jota en oo onneks ikinä kuullu. Se on aika huono.", Tuukka Temonen Apulannan Mustahevonen videolla. |
juici 27.05.2004 20:09:28 | |
---|
Nosto. Lisää ehdotuksia peliin. "Kiss FM:n mä lakkauttasin. Ja sit sen tyhmän hittiaseman mikä siel' Helsingissä on, jota en oo onneks ikinä kuullu. Se on aika huono.", Tuukka Temonen Apulannan Mustahevonen videolla. |
Quu 27.05.2004 20:17:40 | |
---|
http://hevijammu.cjb.net
Hinta: 420e/En tingi. |
Ze Kink 27.05.2004 22:02:31 | |
---|
Joku Tokai olisi varmaan asiallinen.. Lepsaul, sg tai joku muu. "I was at about 216 bpm. Let's suppose that was hard!" -John Petrucci |
toxic 27.05.2004 22:09:35 | |
---|
Jos rockia aiot soittaa niin ESP ltd viper 301. Se on kuin luotu rockia varten. (siitokset emg hz mikeille ja mahongille :D) |
Cornflake 27.05.2004 22:10:58 | |
---|
Nuo Epiphonet on kuraa. Kokeile itse, mutta vähän sillä silmällä. Tokain kamat on taasen jo huomattavasti paremman oloisia. Esmes LP-malli on aika mainio. Lick my lovepump! |
jamba 27.05.2004 22:49:06 | |
---|
osta vaihteeksi puoliakustinen. tytöt tykkää ja on makeet soundit. |
Invader 27.05.2004 22:50:02 | |
---|
Jos rockia aiot soittaa niin ESP ltd viper 301. Se on kuin luotu rockia varten. (siitokset emg hz mikeille ja mahongille :D) Tai sitten se Viper-400, jossa saa parinsadan euron hardwaren parinkympin lisäpanostuksella verrattuna 301:n Tai sitten ei... |
Mursuviiksi 28.05.2004 00:01:31 | |
---|
Eniten itseäni kiehtoisi SG ja Telecaster Osta tele! Siinä on minun "muna-asteikolla" enemmän munaa kuin noissa muissa vaihtoehdoissa yhteensä. Tällä yleiskoneella taipuu muutenkin sujuvasti lähes kaikki musiikkityylit ja jos humppari ääni miellyttää, niin saahan niitä mikrofoneja uusittua. Duncanilla on ainakin aika kattava valikoima telen mikkejä. Tokain tele malleja menee esimerkiksi oikein mukavasti tuohon hintahaitariin. ...ja rokki soi! |
Dinorocker 28.05.2004 06:20:53 | |
---|
Osta tele! Siinä on minun "muna-asteikolla" enemmän munaa kuin noissa muissa vaihtoehdoissa yhteensä. Tällä yleiskoneella taipuu muutenkin sujuvasti lähes kaikki musiikkityylit ja jos humppari ääni miellyttää, niin saahan niitä mikrofoneja uusittua. Duncanilla on ainakin aika kattava valikoima telen mikkejä. Tokain tele malleja menee esimerkiksi oikein mukavasti tuohon hintahaitariin. Hells yes!! Tele! Osta mun V!!! |
saturnzreturn 28.05.2004 07:25:16 | |
---|
Nuo Epiphonet on kuraa. Kokeile itse, mutta vähän sillä silmällä. Tokain kamat on taasen jo huomattavasti paremman oloisia. Esmes LP-malli on aika mainio. paskapuhetta/mielipidekysymys... jos itse joutuisin valitsemaan ottaisin ehdottomasti ennemmin epiphonen les paulin kun tokain my wallet's fat and so is my head |
SURf 28.05.2004 08:27:22 | |
---|
...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse... |
juici 28.05.2004 15:34:24 | |
---|
"Kiss FM:n mä lakkauttasin. Ja sit sen tyhmän hittiaseman mikä siel' Helsingissä on, jota en oo onneks ikinä kuullu. Se on aika huono.", Tuukka Temonen Apulannan Mustahevonen videolla. |
veltsu 28.05.2004 23:47:43 | |
---|
Itse tilasin T:ltä sg-400 vintagen (worn brown) Ja on muuten siisti ja asiallinen! Vaihtoehtona ollut worn red on nyt kaiken lisäksi alennuksessa, olikohan 311e - suosittelen! Jos monipuolista haluat, valinta vois olla kyllä sc/sc/hb-tyylinen. Tässä on hb/hb. linkki kitaran kuviin (selaa takasinpäin nähdäksesi wr:n) http://www.elderly.com/new_instruments/items/EVG400-WB.htm |
SURf 30.05.2004 19:03:31 | |
---|
Mistäs näitä saa Suomesta? Minulta. ...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse... |
juici 18.07.2004 21:45:01 | |
---|
Kitara on nyt ostettu. Tarkoitukseni oli vakavasti harkita Tokain SG-43 -mallia ja olin jo matkalla Musamaailmaan, mutta satuin pistäytymään Aron Soittimessa ja siellä roikkui seinällä Yamahan SG-200 ja sitähän oli ihan pakko kokeilla. Liimakaula, humbuckerit, musta väri, laatumerkki, mitä tässä saattoi enää toivoa. 480e:lla sai mukaan myös kovan laukun, joka oli juuri sitä mallia varten. Tokain SG:ssä olisi ollut ehkä hieman ohuempi kaula ja kevyempi body, mutta Yamahan mikit soivat omaan korvaani kirkkaasti ja niiden soundit olivat erilaiset (hyvässä mielessä). Yamaha roikkuu nyt kotona ja ehdin jo rokkaamaan pikkumarsun ja Big Muffin kanssa. Että näin. Kiitos kuitenkin kaikille kirjoittelijoille. "Kiss FM:n mä lakkauttasin. Ja sit sen tyhmän hittiaseman mikä siel' Helsingissä on, jota en oo onneks ikinä kuullu. Se on aika huono.", Tuukka Temonen Apulannan Mustahevonen videolla. |