Aihe: Engl Screamer ?
1 2 3
PuNkKi
14.10.2003 17:58:09
Oisko kenelläkään tietoa mistä saisi suomesta kaikista
halvimillaan tuon Engl Screamer - combon?
ja missä näitä ylipäätään muualla myydään kuin
musamaailmassa.. ?

kiitän.

saksasta asti en tällä kertaa lähde tilaamaan.
Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti.
msm40
15.10.2003 11:21:35
Juu minua kiinnostaa kanssa. Vertailin Saksan ja Suomen hintoja ja Thomannilla Screamer combo & 6 nappinen pedaali about 1200 euroa kun pelkkä vahvari maksaa Jyväskylän Musapörssissä reilu 1300 euroa (kuulemma tiukka hinta). Jonkun verran voin tinkiä ja "suosia Suomalaista" mutta 250 euroa pelkän vahvarin hinnassa...
lukeman
15.10.2003 11:27:44
Juu minua kiinnostaa kanssa. Vertailin Saksan ja Suomen hintoja ja Thomannilla Screamer combo & 6 nappinen pedaali about 1200 euroa kun pelkkä vahvari maksaa Jyväskylän Musapörssissä reilu 1300 euroa (kuulemma tiukka hinta). Jonkun verran voin tinkiä ja "suosia Suomalaista" mutta 250 euroa pelkän vahvarin hinnassa...

Ostin suomesta satakunnan alueelta screamerin ja Z-5 custom pedaalin, eikä se hinta missään nimessä yli 1300:n euron yli mennyt ainakaan minulla.
Mejsel
15.10.2003 12:40:13
Tampereella ainakin Soitinkeskus myy Engliä. Screamer combo näkyy olevan 1090e. En tiedä onko tinkivaraa kuinka...

http://www.soitinkeskus.com/uudet_soittimet.html
Puuseppää aina tarvitaan...
JuSu
15.10.2003 12:50:14
saksasta asti en tällä kertaa lähde tilaamaan.

Ihan miten vaan. Itse ostin Screamer -comboni eBaysta. Käytetty, mutta lähes uudenveroinen. Hinta rahteineen 699 euroa, mukaan tuli yksi 1-nappinen ja yksi 2-nappinen kanavanvaihtaja.

JuSu
msm40
15.10.2003 13:55:25
Ostin suomesta satakunnan alueelta screamerin ja Z-5 custom pedaalin, eikä se hinta missään nimessä yli 1300:n euron yli mennyt ainakaan minulla.

Hyvä tietää että Suomesta saa halvemmalla kuin tuo 1300 euroa & pedaali ? euroa niin ei tarvitse lähteä Saksasta tilailemaan.
PuNkKi
15.10.2003 14:55:01
Tampereella ainakin Soitinkeskus myy Engliä. Screamer combo näkyy olevan 1090e. En tiedä onko tinkivaraa kuinka...

http://www.soitinkeskus.com/uudet_soittimet.html

hmm... eli tampereelta saattaisi löytyä halvimillaan...
Niskamies
15.10.2003 15:20:11

paljonko maksoit?
Hanki presari ja ole tosimies!
PuNkKi
15.10.2003 15:23:36
ja onks toi Z-5 pedaali muuten aivan välttämätön
hankinta heti siihen että vahvistimen saisi toiminaan
niinkuin sen pitääkin?
JuSu
15.10.2003 15:32:40
ja onks toi Z-5 pedaali muuten aivan välttämätön
hankinta heti siihen että vahvistimen saisi toiminaan
niinkuin sen pitääkin?

Ei. Toimii ihan tavallisilla (2 kpl) kaksinappisillakin, toisella vaihdellaan kanavia ja toisella kaikua ja volumeboostia. Mulla on käytössä midiswitcher, jolla vaihtelen kanavia. Eli ei tuota Z-5 pedaalia välttämättä tarvita ollenkaan. Kätevä kyllä.

JuSu
PuNkKi
15.10.2003 15:34:22
Ei. Toimii ihan tavallisilla (2 kpl) kaksinappisillakin, toisella vaihdellaan kanavia ja toisella kaikua ja volumeboostia. Mulla on käytössä midiswitcher, jolla vaihtelen kanavia. Eli ei tuota Z-5 pedaalia välttämättä tarvita ollenkaan. Kätevä kyllä.

JuSu

hmm, eli täytyy jostain siis etsiä tavallinen kanavanvaihto pedaali? mistähän niitä yksittäin löytäisi
vieläpä mieluiten mahdollisimman edullisesti :)
lukeman
16.10.2003 06:38:05
paljonko maksoit?

Se oli juuri tuo summa, ehkä ois muutaman kympin saanut puristettua vielä tuosta hinnasta, mutta en jaksa tuon musiikkiliikkeen sedän kanssa enää nykyään kuluttaa kolmea tuntia muutaman kympin takia. Oulussa oli sama hinta, kun kyselin sieltä,(+ olisivat lähettäneet rahtivapaasti paketin). Eli edelleenkin ostan kuitenkin suomesta romppeeni.
PoLFus
16.10.2003 19:11:13 (muokattu 16.10.2003 19:11:56)

entäs thunderi? Combo

Selviääkö bändisoitosta/keikoista yms?

Miten se eroaa Screamerista?
kummatkin 50w
~ 7ender $tratocaster ~
PuNkKi
17.10.2003 00:12:27
entäs thunderi? Combo

Selviääkö bändisoitosta/keikoista yms?

Miten se eroaa Screamerista?
kummatkin 50w

Jokuhan muistaakseni oli tuonne laitearvosteluihin
laittanut thunderista arvostelun..
ja varmasti bändisoitossa pärjää sillä treeneissä sekä keikoilla.
siitä ei ole kyllä epäilystäkään... :)
askomiko
17.10.2003 01:49:24
Minä se en ikinä hahmota mitä eroa oli Screamerin ja Thunderin välillä. Thunderissa ei kaikua, mutta siitäkin on kaiulla varustettu versio. Thunderissa on clean, lead, ja lead boost, kun taasen screamerissa clean ja lead, ja molemmille lisäboosti. ?
PuNkKi
17.10.2003 01:57:40
Minä se en ikinä hahmota mitä eroa oli Screamerin ja Thunderin välillä. Thunderissa ei kaikua, mutta siitäkin on kaiulla varustettu versio. Thunderissa on clean, lead, ja lead boost, kun taasen screamerissa clean ja lead, ja molemmille lisäboosti. ?

mahtaako muuta eroa sitten ollakkaan?
olispa ne jossakin liikkeessä kummatkin niin voisi
testata vierekkäin.. tosin enköhän tuon Screamer:in ole
jo valinnut kun ihan kohta olis rahatkin kasassa.
hannlain
17.10.2003 11:01:30
Bändisoitossa nuo Screamer ja Thunder toimivat aikaisempien viestien perusteella loistavasti. Kuinkas noi comboversiot toimivat kotikäytössä? Eli saako niistä hyviä soundeja myös pienillä volyymeilla? Tai onko niissä mahdollisuus tehon puolitukseen, kuten esim. Kochin Twintone combossa?

Tarkoitus olisi jossain vaiheessa hankkia uusi vahvistin lähinnä Metallica, Iron Maiden, etc -tyylisen musiikin soitteluun. Suurimmaksi osaksi soittelen kotosalla, mutta satunnaisia pienimuotoisia bändijuttujakin saattaa tulla eteen. Aluksi ajattelin tuota Laneyn TF200:sta, mutta sitten tulikin mieleen, että jos panostaisikin hieman enemmän ja siirtyisi putkivermeisiin. Noissa putkivehkeissä vaan mietityttää niiden käyttökelpoisuus pienillä volyymeillä. Mielessä oli myös jonkun pienen 1-kanavaisen putkicombon (esim. Laney TT-20) hankinta. Tuohon jos lisää vielä efektihässäkän tahi esivahvistimen ruvetaan jo puhumaan lähes 1000 euron kokonaissummasta. Screamer on hintansa puolesta hintahaarukan ylärajoilla, jonkun verran jo ylikin, joten mieluiten kokonaishinta saisi olla jossain tuolla 600-800 euron hujakoilla.
- Hannu
JuSu
17.10.2003 11:55:04
Kuinkas noi comboversiot toimivat kotikäytössä? Eli saako niistä hyviä soundeja myös pienillä volyymeilla? Tai onko niissä mahdollisuus tehon puolitukseen, kuten esim. Kochin Twintone combossa?

Eipä nuo mitään kotivahvistimia ole. Cleaneilla nyt soittelee, mutta varsinkin säröosasto on kotivoluumeilla aika ankea. Tämä kokemus on Screamerista, uskoisin Thunderin käyttäytyvän aikalailla samoin. Eli kuten putkivahvistimet ylipäätään.

Sisäänrakennettua tehonpuolitusta ei ole. Ja vaikka olisikin, ei se paljoa auttaisi. Pitäisi olla about tehon sadasosaistin.... =)

JuSu
PoLFus
17.10.2003 11:57:15

Jusu!

Voitko tehrä ääninäytteitä? :D kiinnostais
~ 7ender $tratocaster ~
JuSu
17.10.2003 12:05:24
Jusu!

Voitko tehrä ääninäytteitä? :D kiinnostais

Voin. Ollaan muutenkin äänityspuuhissa, samallahan siinä pari klippiä tekee.

Palataan asiaan ensi viikolla.

JuSu
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)