Aihe: Orange ad-5
1
Burana2
21.07.2004 15:01:02
Eli minkäslainen vehje toi Orange on. Sen verta puusilmä olen, etten orangen sivuilta löytäny mitään infoa. Sattuisiko joku omistamaan kyseisen laitteen? Minkäslaiseen musiikkin tuollanen sopii?
TexasFlood
21.07.2004 15:22:07
Ainakin Jake24-25 omistaa kyseisen pelin ja on kirjoittanut laitteesta arvion harmoonisentraaliinkin.
Mutta odotellaan ja annetaan Jaken kertoa tarkemmin laitteesta, kun huomaa tämän threadin.
kalkkuna
21.07.2004 15:35:26
Jake24-25
21.07.2004 16:46:29 (muokattu 21.07.2004 16:51:09)
Huomasinpas vihdoin tämän threadin. Olen kertonut AD5:sta melko kattavasti tänne Muusikoiden.nettiin kirjoittamassani artikkelissa, johon olikin jo linkki aiemmin tässä threadissa. Lisäksi olen tosiaankin kirjoittanut AD5:sta arvion myös Harmony Centraliin, josta joku jo mainitsikin. Tuossa Muusikoiden.netiin kirjoittamassani arviossa olen kertonut kokemuksiani AD5:sta joten uskon, että minun on turha lähteä tässä enää niitä toistamaan. Mikäli jotakin jäi artikkelissa epäselväksi tai tulee mieleen jotakin muuta kysyttävää kannattaa lähettää pikaviesti. Itse olen ollut tyytyväinen AD5:seen ja en ole hetkeäkään katunut sen hankintaa. AD5:sen soundi on juuri sellainen mitä itse pidän hyvän putkivahvistimen soundina eli lämmin ja herkästi soittodynamiikkaan reagoiva. Ehkä AD5:sen ainoa miinus on se, että laitteen soundi säröytyy liian helposti. Kuten aikaisemmin sanoin, muuten soundi AD5:ssa on erinomainen.

Syy miksi AD5:sta ei Orangen virallisilta sivuilta löydy on tietääkseni se ettei kyseistä laitetta enää valmisteta ollenkaan. Minun ymmärtääkseni AD5:sta valmistettiin vain vuonna 2001 ja silloinkin rajoitettu erä. Orange Amp Field Guiden sivuilla on AD5:nen sen sijaan mainittu.
"Rock´n Roll is Cool!" Jake T
Jake24-25
21.07.2004 18:35:48 (muokattu 21.07.2004 18:39:48)
Minkäslaiseen musiikkin tuollanen sopii?

Mielestäni Orange AD5:nen (kuten myös muut Oranget) sopii/sopivat erityisen hyvin blues-pohjaisen rockin kuten Jimi Hendrixin ja Led Zeppelinin soittoon. Itselläni ainakin kyseiset musatyylit ovat taittuneet AD5:lla ongelmitta. Mikäli hakee moderneja heavy-soundeja, on AD5:nen (kuten myös muut Oranget) todenäköisesti vääränlainen vahvistin - ainakin ilman säröpedaalia. Retro-soundeihin Oranget ovat mitä mainioimpia laitteita.

EDIT: Ai niin, vielä unohtui kertoa sellainen pieni yksityiskohta AD5:sta. 5 watin tehon AD5:sen yhteydessä ei kannata antaa hämätä. Laitteesta saa uskomattoman paljon meteliä aikaan noinkin pieneksi vahvariksi. Mielestäni AD5:nen riittää tehoiltaan vallan mainiosti kotisoittoon sekä esim. studioon, mutta bändisoittoon AD5:sen tehot eivät kyllä millään riitä.
"Rock´n Roll is Cool!" Jake T
Burana2
21.07.2004 20:03:18
Jeps, kiitokset Jakelle. Kuulosta aika passelilta vahvistimelta noin periaattessa. Vahvaan seiskytluku retroiluun se tulisikin. Sen olen kanssa lukenut, että noista volyymiä lähtee vaikka ''vain'' viisi wattia onkin ja kotisoitteluun sitä suunnittelenkin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)