Kassu 19.07.2004 19:42:19 | |
---|
Tässä ystäväni Nugetin kanssa pohdimme, onko tuolla mitään väliä laittaako Nuge bassonsa päähän tavallisen säröpedaalin vaiko bassolle tarkoitetun säröttimen? Mä olisin valmis myymään Ibanezini pois, mun mielestä tolla ei ole mitään väliä. Annoin nyt ton kakan nugelle lainaankin. Kertokaapas. (Niin ja vielä, sanoin että tulevaisuutta ajatellen kitarapedaali olisi parempi, Nugetti kulma meinaa ostaa sähkökitaran lähiaikoina..) |
Härski 19.07.2004 19:46:21 | |
---|
Ei kai sillä ole väliä, mutta bassosäröt toimii paremmin bassoissa ja kitarasäröt kitaroissa. Toki poikkeuksia on, mutta pääasiassa näin. |
Kassu 19.07.2004 19:47:50 | |
---|
Ei kai sillä ole väliä, mutta bassosäröt toimii paremmin bassoissa ja kitarasäröt kitaroissa. Toki poikkeuksia on, mutta pääasiassa näin. Siis no tottakai näin, mutta tällä tarkoitin että Nugetti tajuaa nyt ostaa sen kitarapedaalin :D |
zepeteus 19.07.2004 20:03:12 | |
---|
Itse soundipuoleen en ota kantaa kun on tullut harrastettua bassoa hyvin vähän. Mutta elektroniikasta sen verran, että monessa (kitara)säröpedaalissa niitä signaalitiellä olevia konkkia on viilailtu nimenomaan kitaran äänialalle. Mallikkaana esimerkkinä toiminee perus Tube Screamer, joka syö jopa kitarastakin jonkin verran alapäätä. Yksi suosittu "jämäköittämis" modihan on juuri noiden konkkien vaihto suurempiarvoisiin. Mutta jolakulla on varmaan parempaa tietoa nimenomaan bassokäytöstä... |
Kassu 19.07.2004 20:04:33 | |
---|
Mutta eihän ne konkat mihinkään räjähdä. Jos nuge tykkää että toi mun pedaali kuulostelaa hyvältä niin ostakoon pois. |
zepeteus 19.07.2004 20:09:23 | |
---|
Hehe...eivät ne todellakaan räjähdä, aivan totta. Saattavat, siis saattavat vain suodattaa hieman liikaa alapäätä pois...mutta sehän on todellakin itse kunkin päätettävissä, ja jos soundaa ok, niin mitäpäs siinä kummempia. |
Kassu 19.07.2004 20:10:25 | |
---|
Sitäpä minäkin. Nuge pallo on sulla. |