Aihe: hyvä särö?
1
tjh
17.07.2004 17:10:43
Auttakaa tyhmää. onko olemassa säröäpedaalia, joka ei päällä ollessaan tappaisi alkuperäistä puhdasta soundia? jokainen pedaali jota olen testannut, alkaa honottamaan ja soundi pienenee piipitykseksi(kun drivea on vähän).

Käytän Fenderin hotrod deluxe -vahvistinta jonka puhdas kanava toimii hyvin. Valitettavasti sitä ei saa juurikaan ruvelle edes isolla volumella. Eli pedaali ois hakusessa jolla sais Stevie Ray Vaughan -tyyppisen särön. Kevyesti soittaessa soundi olisi puhdas mutta kovemmalla otteella tulisi säröä. Miten RAT:in pedaliit, liekö hyviä, en oo testannu..
Simplex
17.07.2004 17:34:53 (muokattu 17.07.2004 17:43:34)

Auttakaa tyhmää. onko olemassa säröäpedaalia, joka ei päällä ollessaan tappaisi alkuperäistä puhdasta soundia? jokainen pedaali jota olen testannut, alkaa honottamaan ja soundi pienenee piipitykseksi(kun drivea on vähän).

Käytän Fenderin hotrod deluxe -vahvistinta jonka puhdas kanava toimii hyvin. Valitettavasti sitä ei saa juurikaan ruvelle edes isolla volumella. Eli pedaali ois hakusessa jolla sais Stevie Ray Vaughan -tyyppisen särön. Kevyesti soittaessa soundi olisi puhdas mutta kovemmalla otteella tulisi säröä. Miten RAT:in pedaliit, liekö hyviä, en oo testannu..

Itse käytän kahta BJf:n säröä, Baby Blua overdrivea ja Pink Purple fuzzia ja ja voinpa kehua molempia aivan loistaviksi. Alkuperäinen soundi ei todellakaan muutu miksikään. Käy testaamassa Custom Soundsissa

http://www.custom-sounds.com/epages … 3bfdce27410a00090305b1/Catalog/1001
I might as well go back over yonder...
Jabe
17.07.2004 18:42:28

Simplexin mainitsemat kannattaa ehdottomasti testata. Ja kandee testata myös Ibanez Tubescreamer TS-9 .. taikka juuri jokin aika sitten lanseerattu TS-808 re-issue. Tai vaikka TS-10 - sitähän Stevie käytti muiden muassa.

((Näistä Ibanezin eri overdrive -speduista on monta vanhaa viestiketjua .. hae niitä esim. hakusanoilla Ibanez TS-9... ei tehdä tästä uutta "mikä chippi" -ketjua...))

Joka tapauksessa - hankkisin ekana jonkun asiallisen overdrive -pedaalin (Baby Blue, TS-9 tms.). Sillä pääsee sinne SRV -maisemiin, ja vahvistimen ominaisoundi säilyy. Toiseksi voisi sitten katsella maun mukaan joko jotain fuzzia (Fuzz Face tms.) tai selkeästi distortionia.
Explorer
17.07.2004 23:32:46
Iban uusi TS-7 soundaa ihan samalta kuin TS-10, joka oli niitä viimeisiä tube screamereita joita SRV käytti. Ja sen saa halvalla. Mun mielestä ei ole mitään järkeä sijoittaa isoja rahoja noihin reissue-systeemeihin jos samaa soundia saa kuudella-seitsemällä kympillä uutena kaupasta.

Proco Rat on enimmäkseen fuzz, eikä kovin kaukana big muffista. SRV-soundi ei perustunut siihen. Rat on siitä huolimatta siisti spedu.
Let freedom ring with a shotgun blast.
Exhausted
18.07.2004 03:03:59

pedaalit aina syö vähän alkuperäistä saundia, siksi vahvistinsärö onkin niin paljon parempi
zepeteus
18.07.2004 03:54:24 (muokattu 18.07.2004 04:24:52)
Jees, kaipa ne TS:t kuuluivat siihen klassiseen SRV soundiin, mutta kyllähän Stevie fuzziakin käytti. Sanoipa jossain haastattelussa että Fuzz Facella saa todella nätit "puhtaat" soundit, kun kääntää kitaran volumea alas...joka pitää kyllä paikkansa.

edit: Explorer on kyllä oikeassa siinä ettei tuo RAT mene ihan oikeaan (fuzz) osastoon, jos SRV soundi on hakusessa...ja yllä mainittiinkin jo hyviä vaihtoehtoja. Itse olen saanut joitain em. herran tyylisiä soundeja (sitä erityisesti hakematta) mm. TS ja Fulltone 69 klooneilla. Ja volaa auki enemmän plus raskasta pikkausta, niin menee se puhtoinenkin soundi hieman särölle, kun sitä tarvitsee.
Aki
18.07.2004 11:41:05

Uudet Visualsound -pedaalit on todella kehuttuja 2-kanavaisia peduja. Uudemmissa versiossa bass boost toiselle kanavalle ettei ohene. Nämä kävisin ensimmäisenä tarkastamassa.

Fulltone Fulldrive on kyllä kans mainion kuuloinen, Custom-osastoa. TS-7 on myös hyvän kuuloinen, mutta pikkasen turhaan sekin laimentaa botnea.

Hughes&Kettner Tube Factor on todella mainio ja monipuolinen, luottosäröni jo 6 vuotta tms. On vaan uusien hinnat nousseet aika hurjiksi.

-Aki.
Ostakaa mun Ibanez Steve Lukather RS1010SL 2nd '83!!
Jake24-25
18.07.2004 11:56:43 (muokattu 18.07.2004 12:04:39)

Voodoo Labin Sparkle Drive saattaa olla juuri etsimäsi säröpedaali. Se ei mielestäni syö vahvarin omaa soundia ja siitä saa juuri hakemasi soittotatsiin reagoivan särön. Sparkle Drivehan on Tubescreamerin mallin mukaan tehty overdrive eli SRV:n musaan Sparkle sopii loistavasti. Kannattaa myös muistaa, että kaikki SRV:n soundista ei tullut suinkaan Tubescreamerista tai Fuzzfacesta tai muistakaan laitteista. Stevie Rayn voimakas soittotyyli sekä paksut kielet olivat todella tärkeä osa hänen soundiaan. SRV:n soundia on kohti pääsee soittamalla hänen musaansa SRV:n tyylisesti eli voimakkaasti eikä välttämättä tarvitse ostaa pedaaleja. Tiedän tyyppejä, jotka soittavat SRV:n musaa kitara suoraan vahvistimeen kytkettynä ja kuulostavat enemmän esikuvaltaan kuin jotkut tyypit joilla on käytetty rahaa pedaaleihin sun muihin laitteisiin.
"Rock´n Roll is Cool!" Jake T
Kapane
18.07.2004 18:11:34

Kikkahan olisi tehdä pedaalille oma looppiboksi. Eli laatikko, jossa on true bypass. loopista menee johto säröön ja säröstä takaisin looppiin... loopin olessa pois päältä ei ääni muutu ollenkaan vaikka särö olisikin päällä koko ajan. Esim. Askomikon krokolooppi ja mun perfect circle on tällasia. ero näiden kahden välillä on, että mulla on ledi ja askomikolla ei, lisäksi käytämme eri kytkimiä. Ledin kanssa polkeminen on helpompaa, koska ei tarvitse kytätä onko laite päällä vai ei. Jos lediä ei taas ole on laite tulee halvemmaksi, ja kulta korvat väittävät, että ääni olisi parempi. Ite mulla on 3dpt kytkin, joka tekee ledin käytön helpoksi. laitteessa on yheksän "tappia", kun taas askomikon laitteessa on 6 "tappia". & tappiseen ei saa lediä, ellei tee laitteeseen relettä... joku muu selittäköön paremmin
[Kyllä Lähtee] MEKKALA #1 Britneyn Playboy kuvat!

toxic
18.07.2004 18:30:25
pedaalit aina syö vähän alkuperäistä saundia, siksi vahvistinsärö onkin niin paljon parempi

http://www.jakeelee.com/equipment/effects/effects.htm

Jake E Leen spedut. Syököhän alkuperästä saundia ?? :D
migeboy
18.07.2004 18:51:40

Veikkaisin minäkin näin.
Velli
18.07.2004 18:52:12

Tuskin ne sillä kuitenkaan kaikki on kerralla käytössä...
On kuin kotiin palaisi kun palaa kotiin.
Härski
18.07.2004 18:59:53
Tuskin ne sillä kuitenkaan kaikki on kerralla käytössä...

Totta. Ei se käytä, kuin yhtä wahia kerralla.
Jake24-25
18.07.2004 19:06:58 (muokattu 18.07.2004 19:07:35)
Täytyy sanoa, että tunnetulla kaimallani on kunnioitettava määrä pedaaleita kokoelmissaan. Minäkään en tosin usko hänen pitävän kaikkia spedujaan yhtä aikaa pedalboardissaan. Muistan jostain kuulleeni tai lukeneeni, että Jake E. Lee käyttää live-setupissaan ainakin wahia ja chorusta.
"Rock´n Roll is Cool!" Jake T
Dr. Muff
18.07.2004 20:21:49
- Tubescreamer, hiukan nasaali mutta silti pieni osa Stevie Rayn soundista.
- Fuzz. Tuskin varaa alkuperäiseen fuzz faceen niin sitten Roger Mayerin Classic fuzz jota Steviekin tiettävästi käytti ennen siirtymistään wanhaan fuzz faceen.

Ei noi nyt varsinaisesti tapa vahvistimen omaa soundia. Classic fuzz reagoi kohtuullisesti kitaran volapotikkaan ja soittotatsiin, Axis Fuzz reagoi paremmin, mutta soundaa sitten hiukan eriltä. Onhan kermaperseiden pedaaleita mm. BJF Little Green wonder joka soundasi Monster El Mocambon kanssa aika hyvältä. Samassa ketjussa oli TS-808 ja vaikea niistä oli sanoa kumpi parempi.
I Smell Urine
Jabe
19.07.2004 16:57:51

Iban uusi TS-7 soundaa ihan samalta kuin TS-10

Oolrait. Pitääkin testata.
Samuel P.
20.07.2004 20:02:47

Jos on liikaa rahaa, niin kokeile Fulltonen Fulldrive II, se on aika läpinäkyvä peli. Mulla oli liikaa rahaa (eipä ole enää) ja kyllä pelittää.
Necromuru
20.07.2004 23:10:29

Itse käytän kahta BJf:n säröä, Baby Blua overdrivea ja Pink Purple fuzzia ja ja voinpa kehua molempia aivan loistaviksi. Alkuperäinen soundi ei todellakaan muutu miksikään. Käy testaamassa Custom Soundsissa

Custom-soundsissa on vaan se vika että se ei ole mikään kauhean edullinen paikka.
G3. 18.6. Tuli, meni ja tilutti mennessään.
Edward
21.07.2004 10:25:49

On muuten aika prkleen hyvän kuulonen tuo baby blue. Soundissa jo joskus hehkutettiin. Pitänee hankkia.
I'm just asking - Olen vain persekuningas
superfly
21.07.2004 10:41:14
Minä ainakin sain juuri Hot Rodin särökanavasta halumani bluesroson ihan kaupassa nopeasti testaamallakin. Ei siinä mitään polkusimia tarvittu....
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)