Aihe: Morkkis
1
mikasoi
17.07.2004 01:57:45
Tuleeko teille joskus omia kamoja säätäessä ja virittäessä että olen ostanut hitosti kamaa ja saundi on ihan hanurista!?

Tekee mieli olla laitteistaan mahdollisimman kaukana, eikä edes kuulla puhuttavan niistä. Kaupan päälle tuntuu vielä ettei osaa soittaa muuta kun niitä saakelin samoja riffejä aina vaan.

Niin että tuntuuko??
Go Billy, Go and drink some jarruneste.
P2
17.07.2004 02:04:58
Hmm. Samaa kakkaa tulee lähes aina soitettua, mutta oon tullut siihen tulokseen, että kamat on ihan liian hyvät verrattuna soittotaitoon, hyviä soundeja irtoo kyllä, mutta ei saa niistä läheskään kaikkea irti. Soittokamoihin tämän hetkisessä setupissa mennyt rahaa n. 1700e (tähän kuuluu 2x strato, vahvistin jossa reverb, delay, chorus jota en oikeestaan käytä ja od).
kupteri
17.07.2004 03:31:33

Erittäin tuttu fiilis. Noh se menee kyllä ohi hetken päästä ja taas himottaa soittaa. Yleensä jos treenit menee p*skasti tulee helposti sellainen tunne, ettei taas osaa mitään. Ja kun soittaminen on niin fiilishommaa, että jos vaikka ajattelee jotain työhommaa tms. niin menee senkin takia helposti huonosti (vaikkei muut edes huomais, niin omasta mielestä ei osaa). Ja vielä jos tuntuu että soundi ei ole kohillaan, niin sekin syö henk.koht. meininkiä paljon. Todellisuudessa se voi olla ihan sama kuin muulloinkin, mutta se vaan jostain syystä tuntuu erilaiselta.

Joo, onneksi taas hyvin menneiden treenien jälkeen on überstara olo ja soundikin oli mitä mainioin :-) Kerran kun oli kans sellainen fiilis, että onkohan potikat kohillaan ja vahvistimen putkisärö just optimi, niin taitava kaveri testasi settiä ja se todellakin kuulosti äärettömän hyvältä! Ja just itte oli sitä mieltä, että pitäisi säätää vaikka mitä... Kannattaa siis joskus vain kuunnella laitteitaan :-)

Tokihan mitä paremmat laitteet on, sitä enempi omat virheet tulee esille. Ittehän sitä silloin on heikoin lenkki (ja sitä ei rahalla paranneta :-)

Jooh, fiiliksestä se on paljon kiinni. Ihminen on siitä kumma eläin, että ihan sama soundi ja soitto voi kuulostaa joskus vaan vaisummalta kuin joskus toisella kertaa. Plus muut mielen myllerrykset päälle. Anyway, soittaminen on kyllä parasta mitä voi housut jalassa tehdä :-)
Friday Morning Waterloo kotisivut | mp3:sia
BlackD
17.07.2004 03:34:33
Hehe, mulla tuli tässä viime reeneissä aivan päinvastanen meininki. Soittelin kaverin Marshallin Valvestate 8080:lla, ja reenien jälkeen oli sellainen olo että mitä ihmettä, tuo vahvarihan soundasi aika pirun hyvältä :) Jäi vaan semmonen fiilis että minkä ihmeen takia sitä tunkis tonneja rahaa kamoihin.
Feggy
17.07.2004 12:24:44

Ei. Soitto voisi kuulostaa tosin paremmalta.
Rumpalia etsitään psykeedeelis & new wave-vaikutteiseen rockbändiin Helsinkiin. Laitapa pikaviesti, niin kuulet lisää.
Härski
17.07.2004 12:30:29 (muokattu 17.07.2004 14:30:01)
Kyllä. Yhdessä vaiheessa mulla oli efektipedaaleita n. 20 kappaletta. Niistä aloin karsimaan pois, nyt niistä alkuperäisistä on jäljellä enään DE-7, GE-9 ja Tubeman. Kaikki muut olen ostanut jälkeenpäin, mitä listassani on. Nyt alkaa vaikuttamaan oikealta suunnalta.

ADD: Tämän hetkisen setin voi bongata omakuvastani.
Super-Jari
17.07.2004 13:48:07 (muokattu 17.07.2004 13:48:24)
Kupteri sanoi kaiken oleellisen.

Ilman säätöjen muuttamista soundi on toisena päivänä loistava ja toisena aivan paska.

edit. puhumme treenikämpällä "huonosta sähköstä".
Miten mulla on semmonen tunne, että olit se pelleilijä ala-asteella joka käski mua potkasemaan munille ja syljit sitten luumukivet suusta?
EtG
17.07.2004 13:59:52
Hmm. Samaa kakkaa tulee lähes aina soitettua, mutta oon tullut siihen tulokseen, että kamat on ihan liian hyvät verrattuna soittotaitoon, hyviä soundeja irtoo kyllä, mutta ei saa niistä läheskään kaikkea irti.

jep.
Pakkanen karistaa nudistit
Snowblind
17.07.2004 20:02:22

edit. puhumme treenikämpällä "huonosta sähköstä".

Tai sitten joku on kääntänyt töpselin väärinpäin niin ei enää soundi ole hyvä eikä soitto kulje.
0100100001101111011010000110111100101110
Mako
17.07.2004 20:08:00

Tuleeko teille joskus omia kamoja säätäessä ja virittäessä että olen ostanut hitosti kamaa

Ei.

ja saundi on ihan hanurista!?

Joo.

Tekee mieli olla laitteistaan mahdollisimman kaukana, eikä edes kuulla puhuttavan niistä. Kaupan päälle tuntuu vielä ettei osaa soittaa muuta kun niitä saakelin samoja riffejä aina vaan.

Niin että tuntuuko??

Pidä tauko soittamisesta, pelaa vaikka bilistä ja rentoudu. Yritä myöhemmin uudelleen.
"Kuka minä on, missä minä on? Kun nyljetty on nahka mustan hevosen ja lampaan olen alaston"
TheWickerMan
17.07.2004 21:33:32 (muokattu 17.07.2004 21:45:25)
Vittu en oo ees ajatellu tota mun kamojen yhteis hintaa. Kuittien perusteella pyöreästii 2200e!!!! Kolme kitaraa: Paska akustine 150e, Ibanezi 955e, Strato kopio 310e, vahvistin 255e, pedaali 97e, (ainiin ja mun paskat casio synat 430e, ei kyl vaikuta kitaran soundiin)
Joskus ku oon kauan soittanu putkeen, ni tuntuu että saundi on ihan paska, mut sit tauon jälkeen kovalla voimakkuudella tuntuu että tään on "SE MUN" saundi.
- Kyllä.
mikasoi
17.07.2004 22:37:17
Joo, se on kyllä totta että kovalla soitettaessa se on poikkeuksetta justa se "mun saundi". Harmi ettei aina voi soittaa sillä hanatkaakkoon säädöllä. Mikä siinä lieneekin mutta kovallaan on mukavaa soitella. Ajan kulu unohtuu ja tulee uusia visioita mieleen. Ei väsytä, eikä ole nälkä...
Go Billy, Go and drink some jarruneste.
DJKaaos
17.07.2004 22:59:49
Ei mikään morkkis koskaan ole tullut, sillä kamoihini ei ole mitenkään mahdottomasti uponnut rahaa. Kymmentä vuotta oon soitellut ja yhä edelleen olen tyytyväinen peruskamoihini, riittävät mulle ja kyllä noilla pienen keikan sillon tällön heittää. Erilaisia efektejä on matkan varrella vahvareiden ja kitaroiden välissä roikkunut, mutta viimeiset vuodet on menneet aika pelkistetyllä setillä, eli vahvari-kaiku-kitara ja soundiin olen tyytyväinen.
Putken sisähalkaisijan on oltava pienempi kuin ulkohalkaisija, muuten reikä jää ulkopuolelle.
LaXu
17.07.2004 23:00:32
Mulla taas on vihdoin sellainen fiilis, että soundi on kohdallaan eikä kompromisseja ole täytynyt pahemmin tehdä. Nyt voi sitten keskittyä siihen soiton parantamiseen, kun laitteiden puutteet eivät rassaa mieltä.

Tosin kyllä siltikin jonain päivinä ei soitto tunnu kulkevan sitten yhtään ja sitten alkaa tuntua, että soundikin on huono. Yrittää uudelleen parin tunnin päästä niin soundi onkin taas kohdillaan ja soittokin sujuu..on se ihmeellinen vehje tuo ihmismieli. Mutta nyt ainakin tietää, että vika on vain pään sisässä eikä laitteissa.
HeavyMachinery
19.07.2004 18:46:20

Tämmöstä se on !

Nyt kun oon saanut kauan himoitsemani jcm-800 (ja modauttanut sen samanlaiseksi kuin wyldellä) on soundi aivan homo hyvä, mutta kuinkas ollakkaan se ei toimi nykyisen ykkös bändini kanssa. Eli toiset kamat ostoon. ostinkin juuri Englin tubetonerin ja tänään tilasin TC:n G-majorin , nyt vain ootan että tulis tech 21:n power engine 400 tai 300 myyntiin suomeen jotta vois sen hommata päätteeksi. Nyt on sitten kahdet eri kamat niin voi taas hifistellä monilla eri soundeilla.

Pärkule tätä elämää.........
Huuto ei auta-Voimaa pitää olla !
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)