Aihe: Kurt cobainin vehkeet!!?
1 2
Nirvana!
15.07.2004 21:02:58
Voisitteko ihmiset selventää minulle että minkä muun merkkisillä kun fender mustangilla Kurt Cobain soitti??
Ja muistakin Cobainin kamoista haluaisin tietää..??
Aksu89
15.07.2004 21:07:37 (muokattu 15.07.2004 21:13:44)
sensured

ediT: sori, vitutti. saatte kaikki plussan
No comments. Riisi
Härski
15.07.2004 21:07:43
Taisi jaguarillakin soitella. Efekteistä ainakin Bossin DS-1 ja Electroharmonixin Small Clone olivat ahkesarra käytössä jäbällä.
Ben_D
15.07.2004 21:11:55

jes, uus tr00 angstiteinicobain...

Rauha ny Aarni. Email osoitteesta päätellen syntymävuosi -89. Niin ja teinistä puheenollen...

Antaa kaverin kysellä Cobainin kamoja jos Cobainin kamat kiinnostavat.

Löytyiskö tuolta apua -> http://guitargeek.com/search?qt=a&q=cobain&x=0&y=0
Mursuviiksi
15.07.2004 21:12:29 (muokattu 15.07.2004 21:13:27)
Siitä: http://guitargeek.com/search?qt=a&q=kurt+cobain&x=0&y=0

EDIT: Liian hidas oli suoritukseni :)
...ja rokki soi!
wellu
15.07.2004 21:32:10

Lyrics.Wasted time between solos.
Exhausted
15.07.2004 21:36:49

Bleachin aikaan kitaroina oli lähinnä Univox Hi-Flyereitä jotka olivat kopioita Mosrite-kitaroista. Lisäksi kaikenlaiset muut halpiskopiot hänelle kelpasivat, ainakin siihen saakka kunnes hän päätti rikkoa ne. Efektipuolella oli vain Boss DS-1 ja vahvistimena Randall, tosin Bleach soitettiin Fender Twin Reverbillä. Jossain vaiheessa kiertueella vahvistemena oli jokin Sunn Lead-nuppi.

Nevermindin aikaan bändi sai Geffeniltä ison ennakon ja Kurtkin teki vähän laitehankintoja. Hän siirtyi Fenderin kitaroihin, hommasi Jaguarin, Mustangin ja muutaman Stratocasterin; sekä vahvistinsetupin jossa oli Mesa/Boogie Studio Preamp ja Crownin pääte, sekä muutaman Marsun kaapin. Efektipuolelle tuli lisäksi Electro-Harmonixin Small Clone. Lisämausteena levyllä käytettiin Vox AC30:a (Lounge Act) ja Fender Bassmania (Lithium). Kiertueella kamat säilyivät jokseenkin samoina, paitsi DS-1 vaihtui DS-2:een ja Crownin päättäri Crestiin, paremman kestävytensä vuoksi

In Utero nauhoitettiin samaisella Jaguarilla jossa siis oli Dimarzion Super Distortion-takamikki ja 135-wattisella Fender Twin Reverbillä, efekteinä taas oli DS-2 ja E-H Poly Chorus. Sitten viimeisellä kiertueella oli sama setuppi kuin ennen, mutta siihen lisättiin tuo Poly Chorus ja SansAmp Classic pääsäröksi. DS-kakkosta käytettiin vain akustiseen kitaraan ja lisämeteliin laittamalla molemmat säröt päälle. Tälle kiertueelle Cobain sai 4 uutta Fender Mustangia joihin viriteltiin tune-o-matic tallat ja Duncan JB-mikki. Juuri muita kitaroita hän ei sitten käyttänytkään, mitä nyt parilla keikalla kokeili Jag-Stangin prototyyppejä, ja encoreissa pisti paskaksi meksikolaisia stratoja.

Unpluggedissa Cobain soitti oikeakätisellä Martin D-18E:llä. Mukana oli epäunpluggedmaisesti myös Twin Reverb sekä kaikki hänen efektinsä joista Small Clonea kuuluu Come As You Aressa ja DS-2 Man Who Sold the Worldin soolossa.

tulipas pitkä kirjoitus mutta ehkä joku jaksaa lukea =)

voin varmaan myös mainostaa tekemääni nirvanatabulatuurisivustoa, http://www.nirvanatab.cjb.net
fx
16.07.2004 12:54:14
Jes

Täytyy lisätä tohon In Uteron äänitys setuppiin että tuottajan Steve Albinin mukaan Kurt käytti Fenderin Quad Reverb vahvistinta, jossa kolme neljästä elementistä oli paskana tai viallisia. Kitarana oli kuulemma Univoxin Hi-Flyer. Näitä olen koittanut toitottaa www.kurtsequipment- sivun pitäjälle (jo sen olessa eri osoitteessa), ja itse asiassa hän myönsi asian olleen juuri näin, mutta jostain syystä muutoksia sivuille ei tapahtunut. No ei se niin vakavaa ole

t. fx
"Minähän sanoin etteivät nämä Bonanzat pysy suodattimessa..."
Exhausted
16.07.2004 14:50:49 (muokattu 16.07.2004 14:52:19)

Mielenkiintoista, millainen lähde tälle tiedolle on?

kuulemani mukaan tuo vahvistinasia meni niin että kurtilla oli normaalia tehokkaampi 135-wattinen Twin Reverb josta puuttui puolet putkista, ja Kurt epäili sen hyvän saundin johtuvan siitä ja kielsi kitarateknikkoa koskemasta siihen. Tämä kuitenkin tiesi miten hyvältä vahvistin kuullostaisi kaikilla putkilla joten vaihtoi putket Kurtilta salaa ja sanoi vain puhdistaneensa potikat. Kurt sanoi että vahvistin kuullostaa entistä paremmalta. Monet ovat tämän jutun takia puhuneet Quad Reverbistä...en sitten tiedä liittyykö tämä siihen

olen myös kuullut että in uterolla käytettiin parissa biisissä Albinin metallista tehtyjä Veleno-kitaroita.
Chemo
16.07.2004 15:11:13

normaalia tehokkaampi 135-wattinen Twin Reverb

Monet ovat tämän jutun takia puhuneet Quad Reverbistä...

Tää asia tavallaan kiinnostaa muakin. Mulle Cobainin soundit eivät oo niin ratkaisevan tärkeitä (vaikka herra käyttikin monia mua kiinnostavia vermeitä), mutta mulla on Quad Reverb. Mä olen myös joskus kuullut Cobainin käyttäneen sellaista. QR on kovasti samansukuinen laite kuin Twin reverb, mutta eri malli kuitenkin.

Tuo 135-wattinen TR on 70-luvun lopun/80-luvun alun Fenkku, jossa päätemuuntaja on ultralineaarinen. Tuommoinen vahvistin on erittäin puhdas soundiltaan, ehkä useimpien mielestä liian puhdas ja steriili (myös puhtaisiin soundeihin siis), eivätkä nuo siksi ole yleisesti yhtä haluttuja kuin aikaisemmat 100 W vahvistimet. Mutta riippuu tietysti siitä mistä tykkää ja mitä hakee.
Ramalamadingdong.
Nirvana!
16.07.2004 17:02:11
Ei Cobain paljon kitaran merkkiä kattonu ko hajotti niitä:)
Aika arvokasta kamaa meni paskaks,mutta eihän se Cobainia vaivannu sillä oli rahaa vaikka muille jakaa!
Exhausted
17.07.2004 11:42:42

ei kyllä ollut rahaa ennen vuotta 1991 varmasti, esim halloweenbileissä jossian asuntolassa vuonna 88 kun hän rikkoi ensimmäistä kertaa kitaran joka oli hänen ainoa kitaransa vieläpä
Feggy
17.07.2004 12:22:35

Tää asia tavallaan kiinnostaa muakin. Mulle Cobainin soundit eivät oo niin ratkaisevan tärkeitä (vaikka herra käyttikin monia mua kiinnostavia vermeitä), mutta mulla on Quad Reverb. Mä olen myös joskus kuullut Cobainin käyttäneen sellaista. QR on kovasti samansukuinen laite kuin Twin reverb, mutta eri malli kuitenkin.

Tuo 135-wattinen TR on 70-luvun lopun/80-luvun alun Fenkku, jossa päätemuuntaja on ultralineaarinen. Tuommoinen vahvistin on erittäin puhdas soundiltaan, ehkä useimpien mielestä liian puhdas ja steriili (myös puhtaisiin soundeihin siis), eivätkä nuo siksi ole yleisesti yhtä haluttuja kuin aikaisemmat 100 W vahvistimet. Mutta riippuu tietysti siitä mistä tykkää ja mitä hakee.

Ja paljon on kiinni etuasteen putkista. Meitsin Twinissä on esimerkiksi hyvin vähän säröä edes nupit kaakossa, mutta kuulemma putkia vaihtamalla sekin järjestyisi. Säröön käytän kuitenkin Tube Screameria.
Rumpalia etsitään psykeedeelis & new wave-vaikutteiseen rockbändiin Helsinkiin. Laitapa pikaviesti, niin kuulet lisää.
paranoid android
17.07.2004 12:33:31
Aika arvokasta kamaa meni paskaks,mutta eihän se Cobainia vaivannu sillä oli rahaa vaikka muille jakaa!

Niin no, mieshän asui vielä vuonna -92 autonsa takapenkillä...
"No, I dont own any cars - just a tank. Cars are rubbish. If I buy things, I like to fucking get good things. Not boring things. You've got to spend your money on good things." - Richard D. James
Nirvana!
17.07.2004 19:00:54
Niin no, mieshän asui vielä vuonna -92 autonsa takapenkillä...

Mutta hän itse juuri sanoi ,että ei halua käyttää rahaa kalliisiin autoihin ja taloihin..Kyllä hän jo silloin oli rikas,koska nevermindistä oli tullut rahaa aika lailla..
paranoid android
17.07.2004 21:30:35
Mutta hän itse juuri sanoi ,että ei halua käyttää rahaa kalliisiin autoihin ja taloihin..Kyllä hän jo silloin oli rikas,koska nevermindistä oli tullut rahaa aika lailla..

Itse asiassa siihen mennessä ei ollut tullut. Jos tarkka tieto Cobainin elämästä kiinostaa, suosittelen luettettavaksi Charles Crossin kirjan Heavier than heaven. On muuten paras biografia mitä olen ikinä lukenut.
"No, I dont own any cars - just a tank. Cars are rubbish. If I buy things, I like to fucking get good things. Not boring things. You've got to spend your money on good things." - Richard D. James
Exhausted
18.07.2004 02:36:50

minun mielestäni paras nirvanakirja on Come As You Are. on eräs fakta joka erottaa sen muista - se kirjoitettiin jo vuonna 1993, joten siinä on vähän eri näkökulma kuin jälkeenpäin kirjoitetuissa. On eri asia kirjoittaa tämän hetken suosituimmasta bändistä kuin rock-idolista joka ampui itsensä
tkbass
18.07.2004 11:02:41 (muokattu 18.07.2004 11:03:43)

no bleach-kiertueella Nirvanalla taisi mennä lähes joka keikan jälkeen keikka palkkiot uusien soitto kamojen ostoon. Ja näin varmaan kuitenkin jatkui jonkin aikaan ennen kuin rahaa alkoi olla niin paljon että siitä ei tarvinnut huolehtia.
novo
18.07.2004 12:36:42
no bleach-kiertueella Nirvanalla taisi mennä lähes joka keikan jälkeen keikka palkkiot uusien soitto kamojen ostoon. Ja näin varmaan kuitenkin jatkui jonkin aikaan ennen kuin rahaa alkoi olla niin paljon että siitä ei tarvinnut huolehtia.

Joillekin äidinkielen tunti ois vallan mainio kun meinaa unohtua yhdyssanat...sori, off topik
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
Nirvana!
18.07.2004 12:45:47

Joo tarkotin että, vuoden 1992 jälkeen nirvanalla oli rahaa paljon..Ei se Kurt niitä kyllä tuhlaillu muuhun kuin musavehkeisiin,huumeisiin ja niihin sen jänniiin ihmis kokoelma patsaisiin,joita hän keikoilla hajoitti tiuhaan tahtiin...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)