Lynx 22.07.2004 16:21:50 | |
---|
Onko pelkoa että putket mäsähtää vanhuuttaan salakavalasti kesken juhlahumun? Ostin n. vuosi sitten käytetyn HRD:n ja toistaiseksi mitään ongelmia putkien kanssa ei ole ollut, mutta uskoakseni laite omaa alkuperäiset tuubit. Pohdin vaan josko noilla uskaltaa vielä keikat heittää ja vaihtaa sitten kun alkaa ongelmia ilmenemään vai miten te asian näätte? |
DJ Lattialuukkukoira 22.07.2004 16:23:36 | |
---|
Kannattais jo vaihtaa ihan äänenlaadunkin takia... Roots, Rock, Reggae! |
Kassu 22.07.2004 16:24:56 | |
---|
Mua muuten kiinnostaisi aivan sama juttu. Hiipuuko ne pikkuhiljaa vai meneekö kerralla? |
DJ Lattialuukkukoira 22.07.2004 17:28:53 | |
---|
Mua muuten kiinnostaisi aivan sama juttu. Hiipuuko ne pikkuhiljaa vai meneekö kerralla? Vanhojen putkien ääni alkaa mennä paskaksi ja sellaseksi tunkkaiseksi jossain vaiheesssa, ihan kuin kielissä. Jos ne on liian vanhat, niin sitten räjähtää koko hoito. Siis putket. Roots, Rock, Reggae! |
kivi 22.07.2004 18:08:14 | |
---|
Olivatpa putket uudet tai vanhat, ne saattavat hajota kesken keikan. Vanhojen putkien kanssa ei yleensä oo ongelmia ellei soundi muutenkin ole jo radikaalisti huonontunut, mutta on mulla pamahtaneet viikon vanhatkin putket kesken keikkaa. Ei tuosta kannata huolestua, kun keikoilla usein on joku toinenkin bändi, jolta sitten saa vahvistimen lainaksi, jos ihan pakko on. Tokihan jos vaihtaa putket ajoissa, ne vanhat putket kannattaa pakata "miljoonalaukkuun" varaputkiksi. |
Eemil 22.07.2004 18:35:26 | |
---|
Semmoisiakin vahvistimia on olemassa jotka "tajuavat", jos putki on mennyt rikki. Ne osaavat tällöin kiertää tuon rikki menneen putken ja soitto voi jatkua. Tietysti saundi muuttuu hiukan ja ulostuloteho muuttuu. Itse en tiedä tämmöisiä vahvistimia kuin Englin Powerballin, mutta varmasti moni muukin vahvistin omaa kyseisen neronleimauksen. |
askomiko 22.07.2004 19:19:22 | |
---|
Moniputkiset taitaa useimmiten toimia jos yksi pääteputki leviää, Powerball ja ne muutama muu vain tajuaa olla syöttämättä sille hajonneelle putkelle enää sähköä. Ainakin sain soitettua Rectocombolla vaikka toinen putki halkesi kesken kaiken.. Soundi tosin oli aika löysä. Mutta olipa kumminkin. |