Zeni 06.07.2004 22:38:49 | |
---|
Voiko tuon kitaran viedä musiikkiliikkeeseen säädettäväksi vai nauraako ne mut sieltä pihalle ? Oma taito ei riitä ja musta tuntuu että tuo vekotin voisi paremminkin toimia kuin nyt. Tekeekö ne siellä mitään vai antaako samanlaisena takas ? |
Spiridon 06.07.2004 22:40:46 | |
---|
Eiköhän ne nauhat voi hioa ja kaularaudan ja kielten korkeuden säätää. Jos täytyy nimetä yksi hyvä urheilulaji, niin kyllä se on tämä koripulloilu. |
Olli S. 06.07.2004 22:43:18 | |
---|
Minä suosin ihan oikeita soitinkorjaajia. Tietenkin musiikkiliikkeissäkin voi olla sellaisia, mutta paikallisesta ainakin viedään samaan paikkaan, mihin itse vien suoraan. Kyllä se on joka kerta saanut soittimen muuttumaan parempaan suuntaan. "Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani. RG550 myynnissä! |
Ben_D 06.07.2004 22:43:55 (muokattu 06.07.2004 22:44:35) | |
---|
Voiko tuon kitaran viedä musiikkiliikkeeseen säädettäväksi vai nauraako ne mut sieltä pihalle ? Oma taito ei riitä ja musta tuntuu että tuo vekotin voisi paremminkin toimia kuin nyt. Tekeekö ne siellä mitään vai antaako samanlaisena takas ? Voi viedä ja ilman muuta kannattaa viedä jos tuntuu ettei itsellä ole homma hallussa. Säätävät kaularaudan, intonaation, hioo nauhat jne. Helsingissä Kitarapajassa taitaa koko hoito maksaa 25 € ja Kristian Oeschilla perusteellisempi perushuolto 40€. Itse olen käyttänyt molempia ja suosittelen. Molemmissa ystävällistä ja asiantuntevaa palvelua. |
Man1ac 06.07.2004 22:44:16 | |
---|
Voit viedä säädettäväksi, tosin säästät rahaa viemällä suoraan kepin kitarakorjaajalle. Eikä tuo kitaran säätäminen itsekään ole loppujen lopuksi kovin vaikeaa, hieman perehtymistä se tosin vaatii. Come inside and meet Man1ac,
the latest victim of GAS. |
Mursuviiksi 06.07.2004 22:46:31 | |
---|
Tekeekö ne siellä mitään vai antaako samanlaisena takas ? Se tietysti riippuu aika paljon kaupasta. Varmin ja ehkä edullisempikin vaihtoeto taitaapi kuitenkin olla soitinkorjaajan auttava käsi. Viet "huonona" trimmaukseen ja saat mitä luultavimmin parempana takaisin. ...ja tuskinpa ainakaan soitinkorjaaja alkaa nauramaan päin naamaa, koska sillä tyylillä ei pitkälle riitä asiakkaita. Soitinliikkeissä sitten voi olla monenlaista ylimielistä säätäjää, mutta onneksi niissäkin on viimeaikoina alettu ymmärtämään asiakaspalvelun merkitys liiketoiminnan kannalta. ...ja rokki soi! |
Jarsson 07.07.2004 01:33:21 | |
---|
Ei muuta kun rohkeasti se kitara sinne säädettäväksi. Itse valitsisin myös soitinkorjaajan/rakentajan, mutta osaava musiikkiliikekkin homman hoitaa. Ja jos vain mahdollista niin silmä kovana tarkkailet toimenpidettä, että saat "hajun" asiasta ja voit tehdä joitakin säätöjä itse tulevaisuudessa. |
HeavyMachinery 07.07.2004 13:54:25 | |
---|
Ei kukaan hullu tee nauha hiontaa 40€ !! 40€ saa perus trimauksen kaula intonaatio ja satulan, ei nauhojen hiontaa. No En kää...minäkögö Hä ? |
Explorer 07.07.2004 13:56:26 | |
---|
Voi viedä ja ilman muuta kannattaa viedä jos tuntuu ettei itsellä ole homma hallussa. Säätävät kaularaudan, intonaation, hioo nauhat jne. Helsingissä Kitarapajassa taitaa koko hoito maksaa 25 € ja Kristian Oeschilla perusteellisempi perushuolto 40€. Aika sekopäinen firma jos hoitaa kaiken säädön JA nauhojen hionnan 25 euroon! Meinaan että se säätö+hionta on yleensä satasen homma. Let freedom ring with a shotgun blast. |
Ben_D 07.07.2004 14:04:12 (muokattu 07.07.2004 14:05:06) | |
---|
Aika sekopäinen firma jos hoitaa kaiken säädön JA nauhojen hionnan 25 euroon! Meinaan että se säätö+hionta on yleensä satasen homma. Kitarapajalla ei nauhojen huonta kuulu 25 euroon, mutta jos herrat viitsivät soittaa Helsinkiin Kristian Oesch nimiselle kitarakorjaajalle ja kysyä, mitäs siihen 40 euroon kuuluu. Mä olen varmaan kuvitellut, että nauhat on hiottu kun kitara on tullut sieltä takasin. En tiedä missä perähikiällä maksaa tollaset operaatiot 100€. http://kotisivu.mtv3.fi/oesch/ |
Niq 07.07.2004 14:07:26 | |
---|
Ei kukaan hullu tee nauha hiontaa 40€ !! 40€ saa perus trimauksen kaula intonaatio ja satulan, ei nauhojen hiontaa. Ehkä lappeen Rannassa. ;) I have a cunning plan |
Explorer 07.07.2004 14:07:53 | |
---|
Kitarapajalla ei nauhojen huonta kuulu 25 euroon, mutta jos herrat viitsivät soittaa Helsinkiin Kristian Oesch nimiselle kitarakorjaajalle ja kysyä, mitäs siihen 40 euroon kuuluu. Mä olen varmaan kuvitellut, että nauhat on hiottu kun kitara on tullut sieltä takasin. En tiedä missä perähikiällä maksaa tollaset operaatiot 100€. Eihän se mulle kuulu miten tämä Oesch bisneksiään hoitaa, muttei se ainakaan kummoisille tuntitaksoille pääse jos laskutus on tuollainen. Kun pelkästään se nauhojen hionta on ainakin tunnin homma. Let freedom ring with a shotgun blast. |
Ben_D 07.07.2004 14:09:33 | |
---|
Eihän se mulle kuulu miten tämä Oesch bisneksiään hoitaa, muttei se ainakaan kummoisille tuntitaksoille pääse jos laskutus on tuollainen. Kun pelkästään se nauhojen hionta on ainakin tunnin homma. "Asiakaskunta koostuu sekä ammatti- että harrastajasoittajista. Myös useat kitaroita maahantuovat yritykset kuuluvat asiakaspiiriini." Että tiedä sitten... Hyvin ainakin hommat hoitaa ja asiakkaita riittää koska välillä työjonot ovat parikin viikkoa. |
Henko 07.07.2004 17:29:09 | |
---|
Ei kukaan hullu tee nauha hiontaa 40€ !! 40€ saa perus trimauksen kaula intonaatio ja satulan, ei nauhojen hiontaa. Kaverit tekee aika paljon halvemmallakin. Kerrankin maksoin hyvästä työstä Johtajalle 12-packin :) Mun ilmakitarassa ei oo säröt päällä. |
Kassu 07.07.2004 17:45:11 | |
---|
Kaverit tekee aika paljon halvemmallakin. Kerrankin maksoin hyvästä työstä Johtajalle 12-packin :) Onkos johtaja tämän alan miehiä? |
Olli S. 07.07.2004 18:06:25 | |
---|
Tuohon hintaan, niin mielestäni Jyväskylässä Jasesoissa on ihan kohtuulliset hinnat ja hyvä työnjälki. 30 € maksaa täysi säädätys ja kielenvaihto, jos vie oman setin. Viimeksi en vienyt ja 10-46 Boomersien kanssa 38 euroa. Toiselle kitaralle maksoi kieltenvaihto (pistin setin mukaan), trimmaus ja nauhojen hionta 70. En siis vaihdata kieliä siellä, vaa nvien silloin huoltoon, kun on isompia säätöjä. "Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani. RG550 myynnissä! |
Tomtom 08.07.2004 10:30:34 | |
---|
Voiskos se olla niin, että Kristian katsoo nauhojen viimeistelyn läpi tuossa perushuollossa, eli ei puhuta siitä "oikeasta" nauhahionnasta vaan viimeistelystä. Itse käytän kaikki kitarat automaattisesti siellä säädätyksessä, ja esim. Squierissa oli hieman tarkistamista nauhojen päissä. (Yllätys..) "Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson |
Ben_D 08.07.2004 10:33:56 | |
---|
Voiskos se olla niin, että Kristian katsoo nauhojen viimeistelyn läpi tuossa perushuollossa, eli ei puhuta siitä "oikeasta" nauhahionnasta vaan viimeistelystä. Itse käytän kaikki kitarat automaattisesti siellä säädätyksessä, ja esim. Squierissa oli hieman tarkistamista nauhojen päissä. (Yllätys..) Voit olla oikeassa. Täytyy varmistaa ensi kerralla asia. Jokatapauksessa Kristian on ammattimies, ystävällinen ja huollot tapahtuvat erittäin nopeasti. |
Henko 08.07.2004 11:30:52 (muokattu 08.07.2004 11:31:58) | |
---|
Onkos johtaja tämän alan miehiä? On on, soitinrakentajan paperit löytyy, mutta toi tulikin kaverialennuksella, hieman ennen valmistumista. Edit: Sen jälkeen en oo kyllä niin pienellä summalla kehdannut kenelläkään teettää hommia. Mun ilmakitarassa ei oo säröt päällä. |
HeavyMachinery 13.07.2004 22:19:02 | |
---|
Niinpä asia on niin kuin henko sanoi vinalla saa mitä vaan! jos joku tarjoa sinulle että tulekko töihin päiväksi saat 10€ mutta jos joku sanoo että saat pullon viinaa niin HETI ! Ps. johtaja hyppäsi talon katolta voltilla ruusupuskaan ku sai pullon kaljaa!! KRilli Pileet kunniaan. Huuto ei auta-Voimaa pitää olla ! |