wizard86 27.07.2004 22:30:59 | |
---|
Kitarassa on Mahonki runko ja kaula(liimattu). Kitara on japanilainen(onko mitään yhteistä mayalla?). Jos joku osaisi sanoa mitään tuosta kitarasta ja paljonko hyväkuntoisesta kannattaa maksaa niin olisin kiitollinen! Pistän vielä tänne vaikka torille kuuluisi: Vaihdan Fender Paisley stratocasterin(japan): les paul (mm. Tokai, Miksei gibson;).muut merkit) tai sg (Tokai, gibson tai muut merkit) Huom! ei epi! Täytyy olla mahonki runko ja kaula! Albert järvinen on jumala...8} |
fox 27.07.2004 23:55:18 | |
---|
Ilmeisesti seitkytlukulainen, Hoshino groupin merkki. Muista ko. yrityksen merkeistä mm. Ibanez, Cimar, Morris ym. Saattaa olla tosi hyvät puuosat, rauta ehkä vähän huonompaa, virikoneet tod näk. suoravetomallia.. Hinnasta en osaa heittää juuri yhtään mitään.. |
wizard86 28.07.2004 00:06:05 | |
---|
Ilmeisesti seitkytlukulainen, Hoshino groupin merkki. Muista ko. yrityksen merkeistä mm. Ibanez, Cimar, Morris ym. Saattaa olla tosi hyvät puuosat, rauta ehkä vähän huonompaa, virikoneet tod näk. suoravetomallia.. Hinnasta en osaa heittää juuri yhtään mitään.. gotohin virittimet (jälkeen päin asennettu?) ja mikit alkuperäiset: kaulassa8,9Kohm ja tallassa11,9Kohm Nauhat rempattu, uudet kielet. Pärjääkö tokain Japsi sg:lle? Albert järvinen on jumala...8} |
p130 28.07.2004 08:52:48 | |
---|
Mahdoton sanoa näkemättä/testaamatta. Mayoja ja El Mayoja on niin helkkarin monenlaisia. Esimerkiksi stratoissa olen nähnyt sekä ehkä maailman surkeimman vaneribodyn (sen omistin) ja loistavasti soivan yhdestä leppäpalasta veistetyn (jota kaveri ei myy sitten millään). Liimakaula kyllä antaisi sg:n kohdalla aihetta epäillä että hieman paremmasta olisi kysymys... Hardware ei El Mayassa/Mayassa yleensä mitään kovin laadukasta ole, vaikka kalliimpikin malli olisi kyseessä. Voi "pärjätä" kitarana erittäin hyvin vertailussa Tokain japsimalleille. Mutta arvoltaan korkeintaan puolet. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
HeavyMachinery 28.07.2004 21:08:26 | |
---|
Yleensä on niin että jos EL maya niin on ihan ok puuta ja hyvvä työnlaatua mutta pelkkä maya niin on uudenpaa tuotantoa ja aivan skeidaa vaneria jne.. Itselläni oli aikoinaan sg muotoinen ja kaareva kantinen EL Maya ehkä parhaimpia kitaroja mitä olen koskaan omistanut, harmitta aivan pipona kun menin myymään... Huuto ei auta-Voimaa pitää olla ! |
p130 29.07.2004 08:54:22 | |
---|
Yleensä on niin että jos EL maya niin on ihan ok puuta ja hyvvä työnlaatua mutta pelkkä maya niin on uudenpaa tuotantoa ja aivan skeidaa vaneria jne.. Noin minäkin sen olen yleisesti ottaen ymmärtänyt. Mutta esimerkiksi se aiemmin mainitsemani 1-palabodystrato on nimenomaan Maya. Eli näkemättä ei voi vetää johtopäätöksiä. (Ja se body todellakin on yhdestä palasta. Itse olen siihen vaihtanut mikit ja todennut ettei päällä ole viilua ja alla miljuunan palan palapeli.) Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
fox 29.07.2004 10:21:50 | |
---|
Noin minäkin sen olen yleisesti ottaen ymmärtänyt. Mutta esimerkiksi se aiemmin mainitsemani 1-palabodystrato on nimenomaan Maya. Eli näkemättä ei voi vetää johtopäätöksiä. (Ja se body todellakin on yhdestä palasta. Itse olen siihen vaihtanut mikit ja todennut ettei päällä ole viilua ja alla miljuunan palan palapeli.) Kyllähän noita tulee, kun paljon tekkee tehdas, eli saattaa joissain tapauksissa mennä sisarmallin runko toiselle.. Mutta tosiaan, kyllä Mayoissakin on ihan kurantteja yksilöitä, ei siinä mitään..Ja japanin tehtaat on välillä tunnettuja "luovuudesta" tuossa kokoonpanovaiheessa..nykyäänkin, jos/kun seuraa noita suuren maailman foorumeita. Välillä on jossain mallisarjan alapään RG:ssä kalliimman mallin varustus..sitä sitten ihmettelevät. =) |