Aihe: multi efekti
1 2
AK 88
16.07.2004 16:29:49
pitäs saada monipuolinen multiefekti laite.

mä oon ketllu lähiinä line6 p.o.d.2
ja
yamaha ud stomppia.
kumpi olisi parempi?
mitä muita vaihto ehtoja on?
musaa pitäs soittaa laidasta laitaan klasisesta metalliin.
GuitarMonster
16.07.2004 16:34:18 (muokattu 16.07.2004 16:35:31)
oletko aloittelija? aloittelijoille kävisi vissiin ihan hyvin tuo Zoom 505 II.
en tiiä.

EDIT: multiefekti on yhdyssana. :D
Arthuros
16.07.2004 16:48:22
Korg Toneworks AX 1500 G ois ihan monipuolinen ja aloittelijalle varmasti riittävän hyvä peli..On tuolla Saksan Musicstoressa muistaakseni melko halpakin...

http://www.musicstorekoeln.de/englisch/index.htm

..tuossapa linkki
Jesus Saves...but Koivu gets the rebound and scores
LaXu
16.07.2004 16:50:04
Mitä haet multiefektiltä? Pelkkiä efektejä vai pitäisikö myös vahvistinmallinnusta saada? Nimittäin noista mainitsemistasi vaihtoehdoista POD keskittyy vahvistinmallinnuksiin, kun taas UD-stompin pääasiallinen tehtävä on erilaiset delayt (mutta siitä saa myös mm. choruksen ja flangerin käsittääkseni). Vai tarkoititko kenties DG-stompia, josta löytyy vahvistinmallinnukset ja efektejä?
Arthuros
16.07.2004 17:06:07
Korgista löytyy siis vahvistinmallinnukset ja efektejäkin aika mukavasti
mm. delayt, tremolo, autowah, normaali wah, phaserit, flangerit, pitch shifterit, kaikuja, filtron, chorus yms...
Jesus Saves...but Koivu gets the rebound and scores
AK 88
16.07.2004 19:23:35
en tiiä.

lukihäiriön piikkiin ;)
joo aloittelijahan mö oon.

mä oon kuulut vaan huonoa noista zoomin vehkeistä, onko ne muuten muovisia vai onko runko metallista.
Sama kysymys digitechin vehkeille?
mä todennäköisesti pärjäisin efektillä, mutta p.o.d. ei ole paljon multi efektiä kalliimpi joten se kiinostaa.
Snowblind
16.07.2004 19:25:42

en tiiä.

Olet millainen aloittelija tahansa niin pysy kaukana noista zoomeista.
0100100001101111011010000110111100101110
Miikathebest
16.07.2004 19:33:14

Yksi zoomi (505) pilasi lähes täysin yhdet bändiharkat, eikä kaiuista ja muista sirinöistä ollut kuitenkaan mitään iloa. Lähinnä se tuotti vain häiritsevää hurinaa, ja röksähdyksiä ja poksahuksia.

Boss GT-6 olisi yksi vaihtoehto. Siinä on käytännössä kaikki sama kuin em. korgissa, ja paljon muuta.
Yleisesti sitä on pidetty markkinoiden kovimpana lattiamultiefektinä.
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It - Miika's Vision
Leper Messiah
16.07.2004 19:39:09
Joo korgit on ihan hyviä pelejä ainakin aloittalijalle. Mutta minun mielestäni ei aloittelijan kannata bossin gt-6:sta ostaa vielä, on sen verran tyyris peli
Kaikki on suurta illuusiota
AK 88
17.07.2004 16:48:18
Joo korgit on ihan hyviä pelejä ainakin aloittalijalle. Mutta minun mielestäni ei aloittelijan kannata bossin gt-6:sta ostaa vielä, on sen verran tyyris peli

naulan kantaan.

http://www.netzmarkt.de/thomann/line6_pod_ii_nrml_prodinfo.html?iwid=3

p.o.d. on halvempi, tosin kontrolli raudat maksaa törkeen paljon.
Toi toneworks vaikuttaisi asialliselta.
Humbucker
17.07.2004 17:47:46
Hanki Bossin ME-50, vähän karsittu versio GT-6:sesta. Ja pari sataa halvempi.
Kova luu, luu kurkkuun.
EtG
17.07.2004 18:12:22
heh heh.... sori ei tuu neuvoo, mutta munasit jo otsikossa.
Pakkanen karistaa nudistit
LassiÖ
17.07.2004 20:13:56
tai sitten boss gt-3
"voihan putkivermeet olla jossain asioissa parempia, mutta haloo, se on 1950-luvun juttu" -walrus85
Miikathebest
17.07.2004 21:40:01

Hanki Bossin ME-50, vähän karsittu versio GT-6:sesta. Ja pari sataa halvempi.

Muunmuassa vahvistinmallinnokset jätetty pois.

Itse ostin GT-6:n vaikka olinkin melko aloittelija. Piti kerralla saada kunnollinen. Tyhmäähän se on laittaa rahaa johonkin, minkä jotuu vaihtamaan samantien.
Mielestäni GT-6:n mallinnokset ovat parempia kuin pod 2:ssa. Muutenkin se on paaljon monipuolisempi ja parempi.
Explorer
17.07.2004 23:19:33

Eikä aloittelija oikeastaan tartte minkäänlaisia multiefektejä ylipäätään. Riittää hyvät perussoundit vahvistimesta joilla oppii soittamaan. Sitten vasta kun perusasiat on kunnossa, kannattaa lähteä kikkailemaan noilla efekteillä. Ja silloinkin kannattavampaa on hommata jokunen hyvälaatuinen (klassikko)efektipedaali. Mun mielestä.
Let freedom ring with a shotgun blast.
Sintti
17.07.2004 23:26:34 (muokattu 17.07.2004 23:30:37)
Eikä aloittelija oikeastaan tartte minkäänlaisia multiefektejä ylipäätään. Riittää hyvät perussoundit vahvistimesta joilla oppii soittamaan. Sitten vasta kun perusasiat on kunnossa, kannattaa lähteä kikkailemaan noilla efekteillä. Ja silloinkin kannattavampaa on hommata jokunen hyvälaatuinen (klassikko)efektipedaali. Mun mielestä.

Naulan kantaan. Varmaan sitten on tarvetta noille efekteille, kun alkaa nauhoittelu hommia olla bändin kanssa. Näin minä näkisin asian...

EDIT: Ja threadin kirjoittajalle vielä tällainen linkki tähän:

http://muusikoiden.net/keskustelu/

Jotenkin tunnustaa vain siltä, että ihmiset kirjoittaa hirvittävän epäselviä tekstejä täällä Muusikoiden.net:ssä. Liekkö vika minussa, en tiedä. Tuleehan noita kyllä itseltäkin, että turhaanpa taidan marista. :D
Support your local terrorists
AK 88
18.07.2004 13:14:25
siis aloitelija termi pitäis varmaan täsmentää....
mä oon soitanut about 2 vuotta mikä minusta ei ole kovin paljon, mutta mä oon bänissä soitamaassa ja ongelmaksi muodostuu mun vahvistin jonka särö on melko apaatinen.
Bändin kanssa tulee soitettua rockia joten hyvä särö on tärkeä.
mutta mä ite soitan myäs paljon muuta aika laidasta laitaan.
Yksi tärkeä ominaisuus jota mä haen on pedaali välillä pitäs vaihtaa lennosta kanava "puhtaaksi" helpointa ois kai hankia kotrolli pedaali vahvistimelle mutta kun vahvistin on iki vanha siihen ei sitä löydy.
ja mun mielestä ei ole järkeä ostaa yhtä efektiä koska sen hinta on loppu peleissä aika korkea.
Miikathebest
18.07.2004 13:19:08

siis aloitelija termi pitäis varmaan täsmentää....
mä oon soitanut about 2 vuotta mikä minusta ei ole kovin paljon, mutta mä oon bänissä soitamaassa ja ongelmaksi muodostuu mun vahvistin jonka särö on melko apaatinen.
Bändin kanssa tulee soitettua rockia joten hyvä särö on tärkeä.
mutta mä ite soitan myäs paljon muuta aika laidasta laitaan.
Yksi tärkeä ominaisuus jota mä haen on pedaali välillä pitäs vaihtaa lennosta kanava "puhtaaksi" helpointa ois kai hankia kotrolli pedaali vahvistimelle mutta kun vahvistin on iki vanha siihen ei sitä löydy.
ja mun mielestä ei ole järkeä ostaa yhtä efektiä koska sen hinta on loppu peleissä aika korkea.

Tuon perusteella uusi vahvistin olisi järkevämpi ostos kuin joku multipaavo.
AK 88
18.07.2004 13:23:58
mä oon tyytyväinen täm hetkiseen vahvistimeen se että se on vanha ei ole vika ääntä piisaa riitävästi tän hetken keikoille.

Digitechin vehkeistä ei oo kuulunut mitään onko ne harvinaisia?
ainakin niitä mainostetaan.
BaariMikko
18.07.2004 16:21:25

en tiiä.

Miksi pitäisi ostaa paskaa vain siksi, että on aloittelija? Helposti jää siihen aloitteluun tuolla metodilla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)