Aykla 01.08.2004 00:29:52 | |
---|
haluan soittaa kitaraa eikä ole paljon kokemusta joten minkälainen kantsii ostaa?ja mitä kirjoja ym. kannattaa hankkia sekä paljon tää kama maksaa jne. neuvoja ja muuta kiitos |
Aykla 01.08.2004 00:31:35 | |
---|
siis "kitara for dummies" kirjoja |
Jormaz 01.08.2004 00:39:51 | |
---|
siis "kitara for dummies" kirjoja Ralph Denyerin Suuri Kitarakirja, jota ei tosin kuulemma enää paineta? Ekassa kitarassa tärkeintä on että se on ehjä, pysyy kohtuullisesti vireessä ja sopii käteen edes jotenkin ja näyttää peilin edessä suht hyvältä. So the second guitar maestro turned out to be Andrey Bolshakov. |
Velli 01.08.2004 00:49:05 | |
---|
Ralph Denyerin Suuri Kitarakirja, jota ei tosin kuulemma enää paineta? Ekassa kitarassa tärkeintä on että se on ehjä, pysyy kohtuullisesti vireessä ja sopii käteen edes jotenkin ja näyttää peilin edessä suht hyvältä. Muuten olen samaa mieltä paitsi että vireen soisi pitävän mieluummin hyvin kuin kohtuullisesti ja siksi suosittelisinkin aloittelijalle kiinteätallaista kitaraa. On kuin kotiin palaisi kun palaa kotiin. |
Jormaz 01.08.2004 00:55:11 | |
---|
Muuten olen samaa mieltä paitsi että vireen soisi pitävän mieluummin hyvin kuin kohtuullisesti ja siksi suosittelisinkin aloittelijalle kiinteätallaista kitaraa. Aivan aivan, ja ehdottomasti kiinteä talla. Hyvä floikka tai ei foikkaa ollenkaan sanon mä. Ja kun hyvä floikka maksaa jo halvan kitaran verran niin kiinteätallaista suosittelen. So the second guitar maestro turned out to be Andrey Bolshakov. |
Aykla 01.08.2004 01:46:21 | |
---|
ok mikä se hinta haitari on yleensä? |
Aykla 01.08.2004 01:51:30 | |
---|
+ floikka ja talla....mitä ne on?kitara sanastokaan ei oikein ole hallussa |
Nazareth 01.08.2004 02:08:02 | |
---|
+ floikka ja talla....mitä ne on?kitara sanastokaan ei oikein ole hallussa talla on se missä kitaran kielet on kiinni siellä rungon päässä. floikka tarkoittaa kelluvaa tallaa(josta asiantuntijat kertoo vissiin) jolla pystyy nostamaan/laskemaan sävelkorkeutta. "Yks kalja ja yks lapin kulta." |
Wolffie 01.08.2004 02:30:10 (muokattu 01.08.2004 02:31:54) | |
---|
ok mikä se hinta haitari on yleensä? No hinnat kitaroissa ovat noin 100e-5000e... Nyt sanoisin että suosittelet että hylkäät nuo 100e ja tähtäät vaikka noin 200e, käytettynä. Talla joko perinteinen mitä löytyy fendereissä tai kiinteä mutta ei floikkaa, kuten tuossa on jo todettu. Itse käytän vain kelluvia talloja, mutta jos semmoisen haluaa hyvän, niin hintaakin tulee lisää, ja säätelemisestäkin pitäisi tykätä silloin. Tuon käytetyn mainitsin siksi että silloin saa parempaa vastinetta rahalleen yleensä, osaa vain katsoa ettei mitään ylihinnoiteltua osta. Olisi hyvä ottaa vaikka joku hieman kokeneempi mukaan kun testailet. Mutta pääasia on että pidät siitä soinnista ja sopii käteenkin hyvin. Kyllä sillä alkuun hyvin pääsee. floikka tarkoittaa kelluvaa tallaa(josta asiantuntijat kertoo vissiin) jolla pystyy nostamaan/laskemaan sävelkorkeutta. Asiantuntija en tosiaan ole, ja tuossahan asiakin on jo yksinkertaistetusti kerrottu. Talla siis kelluu kielien ja jousien välillä. Muutat yhden kielen virettä, kaikki muuttuvat. Hauska vehje kun oppii leikkimään sen kanssa :P No jaa... |
Aykla 01.08.2004 02:47:58 | |
---|
Kiitos paljon!!sitten vielä kysyisin että mitä hyviä paikkoja on Jyväskylän seudulla?tiedän vain muskantin ja musapörssin,onko parempia? |
Aykla 01.08.2004 02:50:21 | |
---|
ainiin kannattaako ostaa vahvistin kun aion nauhoitella soittoa PC:lle eli hoituuko asia vahvistimen kautta vai ilmankin? |
trih 01.08.2004 05:26:07 | |
---|
Yamaha Paciifica on vakiosuositus kitaraksi näillä sivuilla. Jollen sitä nyt kirjoita niin kohta tulee kymmenen kokenutta suosittelijaa. Minä suosittelen: Osta se mikä miellyttää silmää, kättä ja lompakkoa. Vahvistin: Jos et tiedä mistään mitään, osta Behringer GMX110(G M X), siitä löydät kaikki tarvittavat soundit ja efektit ja ei mene raha hukkaan jos haluaa luopua. Tuosta löytyy soundit joista "merkki"tuotteissa maksetaan +200% lisää hintaa. Kohta joku haukkuu huonoksi Behringerin. Itsellä on kestänyt Behringer jo pitkään (Aloittelija ei keikkaile?). "I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward |
Velli 01.08.2004 12:16:03 | |
---|
ainiin kannattaako ostaa vahvistin kun aion nauhoitella soittoa PC:lle eli hoituuko asia vahvistimen kautta vai ilmankin? Jos aiot tietokoneelle nauhoitella, niin suosittelisin hommaamaan kitaran kaveriksi vaikka Line 6 guitar portin (saa noin 100€:lla käytettynä). Ota muuten ehdottomasti joku kokeneempi mukaan kitarakaupoille varmistamaan ettet tule kusetetuksi. Jos liike on vain rahan perään ja menet asioista tietämättömänä ostoksille, niin kävelet kaupasta ulos ylihinnoiteltu romukasa kainalossa.. On kuin kotiin palaisi kun palaa kotiin. |
blaah 01.08.2004 13:02:54 | |
---|
Kiitos paljon!!sitten vielä kysyisin että mitä hyviä paikkoja on Jyväskylän seudulla?tiedän vain muskantin ja musapörssin,onko parempia? Molemmissa ihan hyvä palvelu, musakantissa parempi - mutta musapörssi on suurempi. |
kulmahiomakone 01.08.2004 13:29:29 | |
---|
Yamaha Paciifica on vakiosuositus kitaraksi näillä sivuilla. Jollen sitä nyt kirjoita niin kohta tulee kymmenen kokenutta suosittelijaa. Minä suosittelen: Osta se mikä miellyttää silmää, kättä ja lompakkoa. Vahvistin... Et ole sattumoisin miettinyt, miksi Pacifica on näillä sivuilla vakiosuositus aloittelijan ensimmäiseksi kitaraksi? Koska se on hyvä ja tasalaatuinen kitara? Jos mun olisi aikoinaan pitänyt valita mistään mitään tietämättömänä aloittelijana itselleni ensimmäinen kitara, niin suuresti todennäköistä olisi ollut, että olisin tarttunut paskasti soivaan ja kierokaulaiseen seinän koristeeseen, joka olisi tappanut soittoinnostuksen alkuunsa. Pacificaa voi suositella aloittelijoille siksi, että se on suhteellisen harmaa ja persoonaton, mutta hyvä kitara, jonka laadunvalvonta on tehtaalla sitä luokkaa, etteivät suurimmat paskat liikenteeseen pääse. Ei varmasti tapa soittoinnostusta, mutta perustyökaluksi siitä on vielä senkin jälkeen, kun on oppinut tiluttamaan. Vahvistimesta olen samaa mieltä: Behringerit ovat loistavia makuuhuonesoittoon. |
Man1ac 01.08.2004 13:47:31 | |
---|
Kiitos paljon!!sitten vielä kysyisin että mitä hyviä paikkoja on Jyväskylän seudulla?tiedän vain muskantin ja musapörssin,onko parempia? Molemmat on hyviä paikkoja. Minkälaista musiikkia olit aikonut soittaa? Kun kerran olet JKL:n miehiä, pistä vaikka pikaviestiä, niin katsotaan sulle kunnon keppi heti aluksi. Noissa halpiskitoissa kun tuo laadunvaihtelu on yksilöittäin huomattavasti suurempaa kuin hieman kalliimmissa kepukoissa. Hyvät & halvat teräs/nailonkieliset akustiset maksavat uutena n. 200 euroa. Kohtuullinen sähkökitara ja vahvistin pyörivät siinä 300-500 euron hintaluokassa. Come inside and meet Man1ac,
the latest victim of GAS. |
TheWickerMan 01.08.2004 15:27:34 (muokattu 01.08.2004 15:29:55) | |
---|
Mulla on Behringerin GX110, jossa itsessään säröt ei ole mitään parhaimmistoa, mutta esim. toi Ibanezin SM7 -säröpedaali toimii ton vahvistimen kanssa hyvin. Cleanit on ihan kohtuu hyvät, mutta se riippuu tietysti kitarasta. Ekaks vahvistimeks suosittelen. Hintaa oli ku ostin vähän päälle 200e + säröpedaali n.90e - Kyllä. |
max1m 01.08.2004 18:12:48 | |
---|
Olen kanssa hankkimassa sähkökitaraa.... Ajattelin ostaa Ibanezin Gio Series 270(hinta 275€) ja kaverilta ostan 40w Harley Benton vahvarin(100€). mitä mieltä ootte kokoonpanosta? :O |
kulmahiomakone 01.08.2004 18:18:47 | |
---|
Olen kanssa hankkimassa sähkökitaraa.... Ajattelin ostaa Ibanezin Gio Series 270(hinta 275€) ja kaverilta ostan 40w Harley Benton vahvarin(100€). mitä mieltä ootte kokoonpanosta? :O Oot maksamasta suhteellisen kovan hinnan huonosta kitarasta ja kaverisikin aikoo kusettaa sua. Sitä mieltä oon. |
max1m 01.08.2004 18:21:56 | |
---|
Oot maksamasta suhteellisen kovan hinnan huonosta kitarasta ja kaverisikin aikoo kusettaa sua. Sitä mieltä oon. noh kaverin kaverilta... pitänee tarkistaa vielä se hb malli. Mitä miinuksia tuossa kitarassa on? :O |