Aihe: Into-Luthmannin toiminta 1 2 | |
---|---|
![]() 29.07.2004 23:35:09 | |
Nyt tulee kohtuupaljon vuodatusta mutta koittakaa jaksaa lukea: Elikkäs kaikki alkoi niin, että ajattelin törsätä hiellä ansaitut kesätyörahat johonkin Les Pauliin ja sitten kovasti tykästyin tuohon Gibsonin Lespi Studioon Fireburst-värillä. Noh, astelinpa eräälle nimeltämainitsemattomalle paikkakuntalaiselle jälleenmyyjälle kyselemään paljollako tuollainen irtoaisi ja vastaukseksi sain että:"Joo tätä studiota tehdään vaan mustana, punasena ja valkosena." Siinä sitten vähän aikaa vastaan intettyäni näytin kyseiselle kauppiaalle kitaran Gibsonin nettisivuilta ja siihen myyjä tokaisi että:"Jaha tää on niin uus malli että jos lähtee tilaamaan niin toimitusaika on semmonen vuosi(!)". Sitten kun uhkasin tilata kitaran Saksasta taikka hakea Tukholmasta(sieltä bongasin samanmoisen)niin johan lähti soitto maahantuojalle. Keskustelusta päätellen sielläkin tarjottiin "eioota" ja loppujen lopuksi kauppias lupasi ilmoittaa kun saavat maahantuojalla jotain informaatiota kitaran saatavuudesta. Noh noin viikon kuluttua tuli soitto:"Kitaran saa ja toimitusaika on noin kuukausi." Kauppias sitten lupasi tilata kitaran kokeiltavakseni ja jäinpä sitten odottelemaan josko jotain tapahtuisi. Tästä suunnilleen viikon kuluttua tuli uusi soitto jotta kitaraa ei enää valmisteta kultaosilla(jotka ilmoitin haluavani), johon vastasin että no pannaan sitten kromisilla. Nyt on kulunut pari viikkoa ja mitään ei ole toistaiseksi kuulunut, jännityksellä oottelen mitä seuraavaks tapahtuu. Nyt täytyy sanoa jotta kyllä sitä pitää melkonen ruljanssi näköjään käydä läpi jos haluaa Luthmannilta kitaran tilata. Samaa kitaraa myytiin jo pari kuukautta sitten Power-Soundissa, joskin se oli mennyt kun kyselin sen perään ja muistelen lukeneeni jotta Zion(?) oli samanmoisen ostanut Huttusesta. Myös Saksassa kitaraa myydään monessakin kaupassa mutta en uskalla sokkona tilata kun ei voi olla varma että minkälainen kepukka sieltä tulee. Onko tämmönen normaalia muiden maahantuojien/jälleenmyyjien kohdalla, kysyn vaan?! Huhhuh, tulipas pitkä teksti, koittakaa saada jotain irti. P.S. Elekää jaksako sitä "elä osta kipsonia ne on paskoja osta Tokai yms. yms." | |
![]() 29.07.2004 23:38:40 | |
No on kyllä melkoista toimintaa. Kyseessä on kuitenkin aika arvokas kitara. Vaihda kauppaa sanon minä, mutta "the choice is yours." You cannot rest here. Either find an inn, or rest outside. | |
![]() 30.07.2004 00:50:36 (muokattu 30.07.2004 00:52:58) | |
Myös Saksassa kitaraa myydään monessakin kaupassa mutta en uskalla sokkona tilata kun ei voi olla varma että minkälainen kepukka sieltä tulee. Onko tämmönen normaalia muiden maahantuojien/jälleenmyyjien kohdalla, kysyn vaan?! Myös lähikauppasi sinulle tilaama voi olla pahemmanlaatuinen maanantaikappale. Yksilön laatua voi tietenkin verrata jos löytyy sama malli eri värityksellä. Itse olen törmännyt nihkeyteen ainoastaan jos olen pyytänyt I-Lutmäniltä kokeiltavaksi paria kitaraa (kumman ostaisi?). Vaativat ostamista joten silloinhan sama kun tilaa "sieltä mistä halvimmalla saa". Etid: Luulisin että Finland on aika häntäpäätä Gibsonin pohjoismaiden myynnissä joten voisi kuvitella, että L-Mies lähettää huonoimmat kappaleet juuri tänne. "I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward | |
![]() 30.07.2004 01:29:53 | |
No on kyllä melkoista toimintaa. Kyseessä on kuitenkin aika arvokas kitara. Vaihda kauppaa sanon minä, mutta "the choice is yours." Niinpä, jäi vaan semmonen tunne että juttu oli enemmälti kiinni maahantuojasta, Luthmannin webbisivuillakin mainitaan vaan nuo kolme väriä. Myös lähikauppasi sinulle tilaama voi olla pahemmanlaatuinen maanantaikappale. Yksilön laatua voi tietenkin verrata jos löytyy sama malli eri värityksellä. Itse olen törmännyt nihkeyteen ainoastaan jos olen pyytänyt I-Lutmäniltä kokeiltavaksi paria kitaraa (kumman ostaisi?). Vaativat ostamista joten silloinhan sama kun tilaa "sieltä mistä halvimmalla saa". Siis kauppoja ei ole vielä lyöty lukkoon, jos kyseinen kipale osoittautuu pohjamudaksi niin saapi jäädä kaupan hyllylle. Pitääpi sitten katella jotain muita. | |
![]() 30.07.2004 09:01:50 | |
Terve On ehkäpä hienoin näkemäni Studio: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI. … 84&item=3738234417&tc=photo (klikkaa pikkukuvat suuremmiksi) | |
![]() 30.07.2004 11:20:00 | |
Terve On ehkäpä hienoin näkemäni Studio: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI. … 84&item=3738234417&tc=photo (klikkaa pikkukuvat suuremmiksi) Hieno! | |
![]() 30.07.2004 12:11:55 | |
Terve On ehkäpä hienoin näkemäni Studio: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI. … 84&item=3738234417&tc=photo (klikkaa pikkukuvat suuremmiksi) Yleensä en pidä pleksistä lespassa, mutta tuo näyttää jotenkin vajaalta ilman sitä. On kuin kotiin palaisi kun palaa kotiin. | |
![]() 30.07.2004 13:27:18 | |
Vähänkö into-Luthmannilta saa tavaraa kallilla. Oon katellu tota epiphone korina exploreria mut se maksaa siellä jotai 577€ ja thomannilla jotai 466. Et yli satasen ero. Haluisin kyl ostaa ihan suomesta mutta en kyllä aio maksaa sataa euroo ylimäärästä. Siis mikä? Missä? Millon? Häh? En ymmärrä? | |
![]() 30.07.2004 13:37:41 (muokattu 30.07.2004 13:39:00) | |
Vähänkö Thomannilta saa tavaraa kallilla. Oon katellu tota epiphone korina exploreria mut se maksaa siellä jotai 466€ ja Guitar24.dessä jotai 415. Et yli viidenkympin ero. Haluisin kyl ostaa ihan T-kaupasta mutta en kyllä aio maksaa 50 euroo ylimäärästä. | |
![]() 30.07.2004 13:41:00 | |
No jaa. Ei oo mun vika et se on jossai muualla vielä halvempi. Sanoin vaan mielipiteeni siitä et into myy kalliilla. Ja tottakai mä aion tinkii jos sen hankin. en todellakaa maksa yli 500 egee siitä. Siis mikä? Missä? Millon? Häh? En ymmärrä? | |
![]() 30.07.2004 13:43:00 | |
No jaa. Ei oo mun vika et se on jossai muualla vielä halvempi. Sanoin vaan mielipiteeni siitä et into myy kalliilla. Ja tottakai mä aion tinkii jos sen hankin. en todellakaa maksa yli 500 egee siitä. Etkö sä ymmärrä että suomestakin saa kamaa halvalla jos osaa? Maksoin uudesta marshall 1960-kaapistani tasan 500 suomessa. Ovh 800 ja thomannillaki liki 700. Saattaa homma yllättäen kääntyäkki. | |
![]() 30.07.2004 13:45:48 | |
Sanoin vaan mielipiteeni siitä et thomann myy kalliilla... Jos kerran ymmärrät tinkiä, niin miksi sitten postaat tuollaista paskaa, jossa luettelet listahintoja? | |
![]() 30.07.2004 13:47:29 | |
Sanoin vaan mielipiteeni siitä et thomann myy kalliilla... Jos kerran ymmärrät tinkiä, niin miksi sitten postaat tuollaista paskaa, jossa luettelet listahintoja? No anteeks. Mut muttakun otsikko on Into-Luthmannin toiminta ja minun mielestä Into pitää LISTA hintoja kovin ylhäällä PISTE! Että täällä osaa olla joskus erittäin vihaisia ihmisiä jotka vaan pottuilee. Siis mikä? Missä? Millon? Häh? En ymmärrä? | |
![]() 30.07.2004 13:48:04 | |
Etkö sä ymmärrä että suomestakin saa kamaa halvalla jos osaa? Maksoin uudesta marshall 1960-kaapistani tasan 500 suomessa. Ovh 800 ja thomannillaki liki 700. Saattaa homma yllättäen kääntyäkki. No tossa kaupassa ei ollut sun osaamisella osaa eikä arpaa. Jos se olisi susta ollut kiinni, olisit nyt ylihintaisen 2*12 kaapin omistaja. Todellinen kauppamies olet axeman! Hymiö. | |
![]() 30.07.2004 13:49:07 | |
Sanoin vaan mielipiteeni siitä et thomann myy kalliilla... Jos kerran ymmärrät tinkiä, niin miksi sitten postaat tuollaista paskaa, jossa luettelet listahintoja? Niinpä. Useasti voi jopa tehdä rohkean tempun; kävele kauppaan, etsi asiantunteva myyjä tai johtaja. Paras on jos olet ennekin asioinut myyjän kanssa. Kerro että tilanne on tämä ja tämä; et haluaisi ostaa thomannilta koska se nettisivu on sininen ja pidät punaisesta jne. Sanot kauppiaalle, että olisiko mahdollista saada jotain tarjousta kyseisestä tuotteesta. Jos kauppias myy ja/tai tuo maahan tuotetta eikä ole täysi molo niin sanoo että onnistuu, saat sen varmasti thomannin hintaan tai alle. Sitten ostat piuhan ja vaikka plekuja ja kielipaketin, annat puhelinnumerosi ja lähdet kotiin syömään lauantaimakkaraa. | |
![]() 30.07.2004 13:50:16 | |
No tossa kaupassa ei ollut sun osaamisella osaa eikä arpaa. Jos se olisi susta ollut kiinni, olisit nyt ylihintaisen 2*12 kaapin omistaja. Todellinen kauppamies olet axeman! Hymiö. Jaa, olisin saanut sen 2x12 kaapinkin 50 euroa alle thomannin hinnan eli satasen halvemmalla ku suomessa. | |
![]() 30.07.2004 13:51:03 | |
Niinpä. Useasti voi jopa tehdä rohkean tempun; kävele kauppaan, etsi asiantunteva myyjä tai johtaja. Paras on jos olet ennekin asioinut myyjän kanssa. Kerro että tilanne on tämä ja tämä; et haluaisi ostaa thomannilta koska se nettisivu on sininen ja pidät punaisesta jne. Sanot kauppiaalle, että olisiko mahdollista saada jotain tarjousta kyseisestä tuotteesta. Jos kauppias myy ja/tai tuo maahan tuotetta eikä ole täysi molo niin sanoo että onnistuu, saat sen varmasti thomannin hintaan tai alle. Sitten ostat piuhan ja vaikka plekuja ja kielipaketin, annat puhelinnumerosi ja lähdet kotiin syömään lauantaimakkaraa. hoho! sä varmaan teet näin joka kerta? ;) Soitan, siis olen. | |
![]() 30.07.2004 13:52:24 | |
hoho! sä varmaan teet näin joka kerta? ;) Joka kerta ku ostan yli 4000 euron kitaran. | |
![]() 30.07.2004 13:56:46 | |
Niinpä. Useasti voi jopa tehdä rohkean tempun; kävele kauppaan, etsi asiantunteva myyjä tai johtaja. Paras on jos olet ennekin asioinut myyjän kanssa. Kerro että tilanne on tämä ja tämä; et haluaisi ostaa thomannilta koska se nettisivu on sininen ja pidät punaisesta jne. Sanot kauppiaalle, että olisiko mahdollista saada jotain tarjousta kyseisestä tuotteesta. Jos kauppias myy ja/tai tuo maahan tuotetta eikä ole täysi molo niin sanoo että onnistuu, saat sen varmasti thomannin hintaan tai alle. Sitten ostat piuhan ja vaikka plekuja ja kielipaketin, annat puhelinnumerosi ja lähdet kotiin syömään lauantaimakkaraa. Noin mä sen ostamisen olin suunnitellukki. kun haluaisin ostaa sen kotikyläni pikku musakaupasta. Siis mikä? Missä? Millon? Häh? En ymmärrä? | |
![]() 30.07.2004 13:59:21 | |
Onkohan Lucifer ja Gypsy muuten sama jänkkä mutta eri nikillä. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)