Aihe: helinää hot rod deluxessa
1
Asmi
26.07.2004 12:25:32
Niin, mulla on vajaan kahden kuukauden vanha hot rod deluxe kotona ja kovasti olen ollut tyytyväinen. Mutta ihan niinku siellä joku vähän resonois tms ku sieltä kuuluu sellasta "helinää". Putkienkaan ei itäis olla kauheen kuluneet ku vahvistimen uutena ostin.. Missä vika?
King Tut's wah wah club
Henko
26.07.2004 13:32:53

Käännä volumet aika kovalle ja anna potikoille luunappeja. Jos vahvistin vahvistaa kopinat, saattaa joku putki olla rikki.
Mun ilmakitarassa ei oo säröt päällä.
mikasoi
26.07.2004 19:08:13
Hoi mies! Elä tee ite yhtään mitään. Mulla oli aivan sama tilanne ja vein takuu huoltoon. Ei maksanut mitään ja etuputkiksi vaihdettiin jj:t. Etuasteen putki siellä kuulemma helisi. Ja tuli parempi kuin uusi.

Onhan se inhottava raahata tietenkin, mutta jos itse meet virittelemään uutta vahvistinta niin parhaassa tapauksessa takuu raukeaa.

Ainut mitä ne kysyi et onko suomesta ostettu. Ja mulla oli. Tilanne olisikin sitten toinen jos se on vaikka T-kaupasta tilattu. Sen firman takuista osannee joku muu kertoa paremmin.
Go Billy, Go and drink some jarruneste.
Lynx
26.07.2004 21:57:05
Mulla oli vastaavaa vaivaa omassa HRD:ssä ja paikallistin tuon helinän etuasteen putkii (kosketus putkiin poisti helinän). No, samalla reenikämpällä oli toinen vastaava vahvistin ja kurkistin sen putkiin ja huomasin siellä olevan resonointia vaimentava ns. vaahtomuovisapluuna putkien ympärillä. Modistin omanikin tuollaisella ja siitä lähtien on helinät olleet poissa.
mikasoi
26.07.2004 22:21:00
Vielä siitä, et jos paikallistat helinää koskettelemalla putkia, niin hommaa joku kunnolla eristävä puikko millä testaat. Voi lähteä henki jos tulee sormeen se virta sieltä.
Go Billy, Go and drink some jarruneste.
konnamatti
27.07.2004 13:04:47
Mulla oli vastaavaa vaivaa omassa HRD:ssä ja paikallistin tuon helinän etuasteen putkii (kosketus putkiin poisti helinän). No, samalla reenikämpällä oli toinen vastaava vahvistin ja kurkistin sen putkiin ja huomasin siellä olevan resonointia vaimentava ns. vaahtomuovisapluuna putkien ympärillä. Modistin omanikin tuollaisella ja siitä lähtien on helinät olleet poissa.

Siis saako noita ostettua jostain vai? Viittiskö joku kertoa tarkemmin tuosta kikasta..
Nim. "Helisee"
Lynx
27.07.2004 22:15:20
Kopsasin tuon sydeemin tuliterästä HRD:stä ja aattelin, että uudet on kaikki varustettu tuolla. Eli, tuo systeemi on seuraavanlainen: HRD:n etuasteen putket ovat kolmisen senttiä ulkona suojuksista. (Nämä kaksi minun tapauksessani helisi.) Leikkasin noin 10x5cm kokoisen levyn vaahtomuovin tapaisesta (jäykempää) sentin paksuisesta materiaalista. Tein siihen putkien kokoiset aukot ja painoin sen putkien ympärille ja siihen loppui helinä. Tällä ollaan tultu jo vuoden verran toimeen, joten uskallan suositella avuksi putkien helinään. Tuosta materiaalista en osaa enempää infota, mutta eiköhän soveltava löydä sopivan.
Asmi
30.07.2004 19:05:57
No tuota...siinähän on valmiina nuo stabilisaattorit (eli sellasta teltan aluspatjan näköstä muovia) ja lisäks se on ostettu thomannilta ja kokemuksesta tiedän että suomalaiset ei saksan tavaraa vaihda ja saksaan on takuita paha huoltaa. Että taitaapa mennä itse vaihtamisen puolelle...Pitänee tsekata kuitenkin ensin että onko ne kaikki putket kunnolla kiinni...
King Tut's wah wah club
Lynx
30.07.2004 23:11:38
Omani ostin käytettynä ja tuota tsydeemiä ei siinä ollut, kuten sanoin kopioin sen uudemmasta. Eli, tuo on tullut uudempiin malleihin myöhemmin tai omastani on aikaisempi omistaja sen hukannut.
Kitarasankari
31.07.2004 10:49:33
se vaahtomuovihässäkkä on ollut suoja putkille kuljetusta varten, mustaakseni manuskassa kehoitettiin ottamaan se pois ennen käyttöä!
Jazz is not dead...it just smells funny...ostakaa ibanez!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)