Aihe: THD -vahvistimet
1 2
booster
21.07.2004 10:23:10
Terve.

Kamani siis pöllittiin (kaappia lukuunottamatta), ja uutta vahvistinta olen silmäillyt siinä toivossa, että vakuutus korvaa kamat. Lähinnä olen ajatellut hankkia vastaavan JMP-marsun, mutta ajattelin, että ehkäpä voisi katsoa muitakin vaihtoehtoja.

THD BiValve alkoi kiinnostamaan kovasti. Suomessa sitä myy ainakin Custom Sounds. Hinta on kova, 1985e, mutta jos vakuutuksesta saisi hyvät rahat, voisi ostaa tuon ja jättää pedaalit ym. ostamatta. Keinokuormahan tuossa on sisäänrakennettuna.

Onko jollakulla kokemuksia BiValvesta tai THD-vahvistimista ylipäätään?
2+2=5, for extremely large values of 2
Pöllitty: JMP-marsu, katso Kitarakamat!
svilo
21.07.2004 11:16:22 (muokattu 21.07.2004 11:18:35)
Mulla on THD Univalve, se Bivalven pikkubroidi, suosittelen kovasti, itse tykästyin enemmän Univalveen (parempi gain) kuin Bivalveen, tietenkin kaapilla ON iso merkitys, itsellä käytössä THD 2x12 ja Corford 2x12, niin ja hotplate on sisäänrakennettu, kysele lisää jos haluat: www.vilo.net/univalve.htm

-sv
- when I see a 100 watt amp on the stageof a 150 seat venue, I know that I am in for trouble ... most of the time - Tone Is Everything
svilo
21.07.2004 11:19:38 (muokattu 21.07.2004 11:20:53)
- when I see a 100 watt amp on the stageof a 150 seat venue, I know that I am in for trouble ... most of the time - Tone Is Everything
askomiko
21.07.2004 11:33:22
Univalvea kokeilin. Säröt on jännää pörinää, ja putkien vaihdolla on valtaisa merkitys. Minulle JMP olisi paljon käyttökelpoisempi. Helsingin Custom soundilla on molempia, eikun testimään.
Myytävänä superhieno-hevikitara ja superhieno-twängi-JazzCaster.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
booster
21.07.2004 14:30:33
Kiitoksia. Täytyykin tehdä pikku retki Custom Soundsille.

Lueskelin harmony-centralista mielipiteitä:
Go buy a $3000.00 bogner and I will buy a 700.00 amp and spend the other 2700.00 on effects, and kick your ass.

Hoho.
2+2=5, for extremely large values of 2
Pöllitty: JMP-marsu, katso Kitarakamat!
svilo
21.07.2004 16:35:40 (muokattu 21.07.2004 16:38:58)
Univalvea kokeilin. Säröt on jännää pörinää, ja putkien vaihdolla on valtaisa merkitys. Minulle JMP olisi paljon käyttökelpoisempi. Helsingin Custom soundilla on molempia, eikun testimään.

Pörinää?? Kyllä mun "särö" on kaikkea muuta kuin pörinää, se vaan vie aikansa kunnes osaa ruuvata sitä, ja sillä kaapilla on melkeinpä suurempi vaikutus kuin putkilla IMO

Univalven, ja muidenkin "pörinä" :) clippejä:

http://www.thdelectronics.com/soundclips.htm
Arthuros
21.07.2004 21:21:52
Kiitoksia. Täytyykin tehdä pikku retki Custom Soundsille.

Lueskelin harmony-centralista mielipiteitä:

Hoho.

Mitäs jos se perseeseen potkittu kaveri ostaa niillä lopuilla 400 rahalla kiljua ja nauraa ittensä kipeeks...:)
Jesus Saves...but Koivu gets the rebound and scores
askomiko
22.07.2004 01:47:50
Pörinää?? Kyllä mun "särö" on kaikkea muuta kuin pörinää,

Juu juu, kyllä mie oon tuon soundeja kuunnellut siitä asti kun verme julkistettiin, ja meinasin sen itsekin joskus ostaa. Minusta se on pörinää. Ei sillä että se huonoa olisi. Esim. vrt. pörinä ja surina. Ihan eri.

( :) )
svilo
22.07.2004 09:59:28
Juu juu, kyllä mie oon tuon soundeja kuunnellut siitä asti kun verme julkistettiin, ja meinasin sen itsekin joskus ostaa. Minusta se on pörinää. Ei sillä että se huonoa olisi. Esim. vrt. pörinä ja surina. Ihan eri.

( :) )

Juu, ok, monessa liikkeessä ei vaan voi kunnolla kokeilla, eli luukuttaa, silloinhan se vasta herää eloon, hotplate tiukalla ja vola auki ei anna kuvaa ollenkaan ko vahvistimesta, mutta ei se kyllä sovi 7 kielisille zipanets C vire mättö_mitä_lie veivaajille...siitä se on aika metka vehje, että se ei anna mitään anteeksi, se melkein laittaa vetämään paremmin :)
- when I see a 100 watt amp on the stageof a 150 seat venue, I know that I am in for trouble ... most of the time -
dfloreno
22.07.2004 10:49:43

Mulla on THD Univalve, se Bivalven pikkubroidi, suosittelen kovasti, itse tykästyin enemmän Univalveen (parempi gain) kuin Bivalveen, tietenkin kaapilla ON iso merkitys, itsellä käytössä THD 2x12 ja Corford 2x12, niin ja hotplate on sisäänrakennettu, kysele lisää jos haluat: www.vilo.net/univalve.htm
-sv

mites tossa univalvessa toi cleani soundi? mulla on pitkään tehnyt mieli käydä hakemassa tollainen, mutta en oikein osaa sanoa siitä puhtaasta soundista bändin kanssa... onko kokemuksia?
svilo
22.07.2004 15:43:10 (muokattu 22.07.2004 15:46:12)
mites tossa univalvessa toi cleani soundi? mulla on pitkään tehnyt mieli käydä hakemassa tollainen, mutta en oikein osaa sanoa siitä puhtaasta soundista bändin kanssa... onko kokemuksia?

Rock input menee aika helposti ruvelle, tietenkin riippuen siitä mitä putkia käytät, esim driveriksi 12ATxx, jha vaikka päätteeksi KT88, 6550, 6L6, niin kyllä toimii, roll input on huomattavasti cleanimpi, vähän niinku "fenderish" :) ja kitaran volanuppi toimii loistavasti rock inputin kanssa....

http://mywebpages.comcast.net/MacFly/thd.jpg
- when I see a 100 watt amp on the stageof a 150 seat venue, I know that I am in for trouble ... most of the time -
booster
30.07.2004 09:48:19
Kaivetaas tää vielä ylös.. :)

svilo, pikkuisen voisin kuulla tuosta lisää.
- minkälaisessa käytössä tuo sinulla on?
- soitatko tuolla bändissä, riittääkö, vai onko mikitetty?
- kuinka lujalla tuosta saa lähtemään puhdasta (vai käytätkö ylipäätään puhdasta)?
- minkälaisia pedaaleja olet tuon kanssa käyttänyt ja millaisin tuloksin?

Käyn tässä pikapuoliin varmaankin testaamassa tuota BiValvea, sen kanssa luulisi nyt ainakin pärjäävän rumpalille. Jos tuon ostan, niin taitaa mennä kaappi (4x12" G12T-75 -elementeillä) vaihtoon, vai mitä arvelet?
Ostetaan:
- JMP-marshall (tai 1-kanavainen JCM) tai
- THD BiValve
- pedaaleita (delay, overdrive, distortion, fuzz, EQ)
Shaft
30.07.2004 12:26:08
THD:n Flexiä on kehuttu kovasti joillakin ulkomaan foorumeilla, ja se vaikuttaa muutenkin varsin monipuoliselta peliltä. Hinta vaan alkaa tässä olla jo turhan korkealla. Riippuu tietysti mihin vertaa.
askomiko
30.07.2004 13:05:08
Oi kun tuo Boosterin avatar on surullinen. :(
Heavymies
30.07.2004 14:41:27 (muokattu 30.07.2004 14:42:46)
Oi kun tuo Boosterin avatar on surullinen. :(

Joo näin on. Oikein tulee tippa linssiin. Syvimmät osaanottoni menetyksestä.
Jumala ei vähennä elämästäsi soittamiseen käytettyä aikaa.
booster
30.07.2004 14:55:40
Kiitoksia osanotoistanne! :) Kamojen menetys on riipaisevaa. Mutta kun vakuutus korvasi todella hyvin, on uusien shoppailu on ihan hauskaa, tosin ei tiedä löytääkö yhtä hyvää. Tai sitten, ehkä löytyy jopa parempi kuin vanha!
Ostetaan:
- THD BiValve
Juutas
30.07.2004 17:58:29
Mutta kun vakuutus korvasi todella hyvin, on uusien shoppailu on ihan hauskaa, tosin ei tiedä löytääkö yhtä hyvää.

No nyt heräsi mielenkiinto: minkälainen vakuutus sulla oli ja
missä yhtiössä? =) Ei muuten, mutta itse olen kuullut
pääasiassa negatiivista tekstiä vakuutusyhtiöiden
korvaushalukkuudesta...
Olen aina oikeassa, paitsi silloin kun olen väärässä.
booster
30.07.2004 18:54:22
No nyt heräsi mielenkiinto: minkälainen vakuutus sulla oli ja
missä yhtiössä? =) Ei muuten, mutta itse olen kuullut
pääasiassa negatiivista tekstiä vakuutusyhtiöiden
korvaushalukkuudesta...

Yleistä-palstalla on tuo ketju missä on selvitys minun asioinnista vakuutusyhtiöni kanssa: http://tinyurl.com/6rkm5

Jos jää kysyttävää niin kysy ihmeessä, tuolla tai pikaviestillä!
Ostetaan:
- THD BiValve
Juutas
30.07.2004 19:06:29
Yleistä-palstalla on tuo ketju missä on selvitys minun asioinnista vakuutusyhtiöni kanssa: http://tinyurl.com/6rkm5

Jos jää kysyttävää niin kysy ihmeessä, tuolla tai pikaviestillä!

Sait plussan ja sympatiaa osaksesi! =)
Olen aina oikeassa, paitsi silloin kun olen väärässä.
svilo
30.07.2004 19:19:14
Kaivetaas tää vielä ylös.. :)

svilo, pikkuisen voisin kuulla tuosta lisää.
- minkälaisessa käytössä tuo sinulla on?
- soitatko tuolla bändissä, riittääkö, vai onko mikitetty?
- kuinka lujalla tuosta saa lähtemään puhdasta (vai käytätkö ylipäätään puhdasta)?
- minkälaisia pedaaleja olet tuon kanssa käyttänyt ja millaisin tuloksin?

Käyn tässä pikapuoliin varmaankin testaamassa tuota BiValvea, sen kanssa luulisi nyt ainakin pärjäävän rumpalille. Jos tuon ostan, niin taitaa mennä kaappi (4x12" G12T-75 -elementeillä) vaihtoon, vai mitä arvelet?

No vielä, normaalissa bändikäytössä on, ei mikitetty, riittää treenikäyttöön hyvin, otan puhtaan saundin kitaran volumesta, tällä hetkellä boosterina PEgerm(putiikki booster/od) syö pedaaleja hyvin, hyvä 2x12 kaappi toimii mielestäni paremmin kuin tuo 4x12 kaappi (IMO)
- when I see a 100 watt amp on the stage of a 150 seat venue, I know that I am in for trouble ... most of the time -
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)