klamydia 12.12.2016 20:11:23 | |
---|
Olen tässä hommaamassa säröpedaalia ja ajattelin kysyä että mikä olisi hyvä särö ihan sellaseen perus rock'n'rolliin. 100e hintaan? |
Laulava Kylätohtori 12.12.2016 21:05:48 | |
---|
Ajattelitko boostata vahvarin säröä vai käytätkö sitä puhtaan soundin päälle? Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |
klamydia 12.12.2016 21:12:57 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Ajattelitko boostata vahvarin säröä vai käytätkö sitä puhtaan soundin päälle? Puhtaan soundin päälle |
Laulava Kylätohtori 12.12.2016 21:21:48 | |
---|
klamydia: Puhtaan soundin päälle Sitten varmaan ns. Amp-in-a-Box-tyyliset spedut sopisivat parhaiten. Eli pedaali, joka on tarkoitettu juuri käytettäväksi puhtaan soundin päälle. Itse boostailen vaan vahvarin säröä, niin en osaa oikein noista sanoa. :) Paitsi Xoticin BB Preamp ja saman firman SL Drive ovat huikean hyviä. Jos mää olisin sää, niin ostaisin SL Driven (menee vähän yli 100 euron, mutta on joka pennin arvoinen) mutta mää nyt olen vaan mää. :) Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |
iec 12.12.2016 21:31:32 (muokattu 12.12.2016 21:38:17) | |
---|
Mulla on tuollainen FYA Custom instrumentsin Alfred Distortion, joka perustuu Marshall Guv'norin kytkentään. Se ainakin toimii juuri perusrokkiin ja keveään hevanderiin todella hyvin. Sieltä löytyy Gunnarit ja Gary Moore saman tien, kun ajaa tuolla puhtaan kanavan päälle. Toiset ei tykkää monista säätönupeista, mutta se on kyllä juuri tämän purkin juju makean särötekstuurin lisäksi. Löytyy siis Bass-, mid- ja treblesäätimet Volumen ja Gainin lisäksi, joten vahvistimen pitää olla aika erikoinen, jos tuolla ei saa melko lailla taajuuspuolta kohdalleen. Menee vieläpä aika lailla sun hintatargettiin. Pari muuta samankaltaista vaihtoehtoa löytyy tietysti, eli se alkuperäinen Marshall Guv'nor https://www.youtube.com/watch?v=hz0O3v43Gjwtai JHS Angry Charlie v3 https://www.youtube.com/watch?v=3FsTqx8pDo0 . Tuossa kuva mun kamppeesta: https://www.dropbox.com/s/7ex5lugzs … stom%20Alfred%20Distortion.jpg?dl=0 EDIT: Niin tuo FYA Custom on siis Muusikoiden.netin jäsen S0r0666 :n oma merkki, joten häneltä voi sitten kysellä tarkemmin jos haluat tilata samanlaisen. Samalla vaivalla tietysti voit kuvailla kyseiselle pedaalirakennusmestarille minkä bändien biisien kitarasoundit ovat sun korvaan parhaimman kuuloisia, niin hän osaapi sitten ehdottaa mikä voisi olla sopiva kytkentä millä kyseinen soundi tai vähintäänkin sinnepäin oleva soundi löytyy. Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
Laulava Kylätohtori 12.12.2016 21:36:39 | |
---|
FYAn eli jäsen S0r0666:n spedut ovat kyllä huippuluokkaa. Suosittelen lämpimästi itsekin. Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |
Tami 12.12.2016 23:17:41 | |
---|
Ostat kaksi Mooeria, esim hustle drive ja cruncher. Noiden yhdistelmällä pääsee aika moneen maaliin. En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... |
Jucciz 13.12.2016 01:45:47 | |
---|
Klassiseen Marshall-rokkisäröön SL Drive on kyllä oikein hyvä kapistus. Voin suositella, ittekin käytän keikalla. |
fx 13.12.2016 08:15:23 | |
---|
Jos on ekoja säröpedaaleita kyseessä niin suosittelisin Bossin SD-1 Super Overdriveä tai Proco Ratia. Hyviä perussäröjä molemmat, sopivat hyvin rokkihommiin. "They think we're pussies but what they've got to understand is those bands are all about special effects and pedals. Every scream that comes out of my guitar is because I'm screaming and my fingers are screaming." |
iec 13.12.2016 09:52:33 | |
---|
fx: Jos on ekoja säröpedaaleita kyseessä niin suosittelisin Bossin SD-1 Super Overdriveä tai Proco Ratia. Hyviä perussäröjä molemmat, sopivat hyvin rokkihommiin. Komppaan myös Proco Ratia. Mulla on Das musikdingin Rotta-klooni "Die Rat" ja se on FYA Custom Alfredin lisäksi toinen pedaali, jota tulee käytettyä paljon. Siinä on maukas särön rakenne ja sopii rokkitouhuihin. Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
klamydia 13.12.2016 12:48:38 | |
---|
fx: Jos on ekoja säröpedaaleita kyseessä niin suosittelisin Bossin SD-1 Super Overdriveä tai Proco Ratia. Hyviä perussäröjä molemmat, sopivat hyvin rokkihommiin. Joo ensimmäistä olen hommaamassa ja ajattelin tota bossia. Onko kokemuksia siitä? Eikö se ole vähän samantapainen kuin ibanezin tube screamer. |
calluna 13.12.2016 12:56:44 | |
---|
klamydia: Joo ensimmäistä olen hommaamassa ja ajattelin tota bossia. Onko kokemuksia siitä? Eikö se ole vähän samantapainen kuin ibanezin tube screamer. SD-1 on siitä hyvä, että toimii itsekseen, tai sitten voi käyttää myös boostaamaan vahvistimen säröä. Molempiin sopiva laatikko, ja hyvinkin edullinen. "B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen |
iec 13.12.2016 13:39:37 (muokattu 13.12.2016 13:47:47) | |
---|
klamydia: Joo ensimmäistä olen hommaamassa ja ajattelin tota bossia. Onko kokemuksia siitä? Eikö se ole vähän samantapainen kuin ibanezin tube screamer. SD-1 on samantapainen kuin TS mutta klippaus on hieman erilainen (toinen symmetrinen ja toinen asymmetrinen). Joidenkin mielestä TS:n klippaus kuulostaa paremmalta, toisten mielestä SD-1:n kuulostaa paremmalta ja loppujen mielestä sillä ei ole juuri väliä ainakaan keikalla :D OD:n ja Distortionin raja on aika häilyvä. Distortionissa on tyypillisesti enemmän säröä kuin overdrivessa, mutta monilla OD:lla saa jo reilusti säröä aikaan. Paras olisi aina päästä kokeilemaan oman vahvarin ja kitaran kanssa mikä kuulostaa omasta mielestä parhaalta. Voi olla että Bossin SD-1 tai Ibanezin TS-tyylinen OD on sulle ihan riittävä. Ajattelin vain itse siltä kantilta, kun mainitsit tuon 100 euron hintaluokan, että suosittelen itse sellaista puhtaan kanavan päälle toimivaa säröpedaalia rokettirolliin, että ei tarvitse olla heti vaihtamassa. Toisaalta voit tietysti ostaa pari erilaista halpaa pedaalia ja kokeilla mikä voisi olla se sinun soundi. Noin 100 eurolla saa tosiaan pari Mooerin pedaalia (ovat omasta mielestä parhaita halvemman luokan pedaaleita) ja jos hommaa eri tyylisiä, niin niistä varmaan valikoituu sopiva jatkuvaan käyttöön. Kenties tuo suositeltu Mooer Cruncher (Marshall-tyylinen) voisi olla hyvä, Mooer Solo (Suhr Riot-tyylinen) tai Mooer Hustle Drive (Fulltone OCD-tyylinen, eli EQ-neutraali särö). Myös Mooer Green mile voisi olla harkinnan arvoinen jos haluaa monipuolisen TS-kopion. Edelleen pitäisin listan kärjessä kuitenkin FYA Custom Alfredin tai Proco RAT-särön. Alfredissa on monipuoliset EQ-säätömahdollisuudet ja maukas särön tekstuuri. Rotassa on maukas, mutta hieman erilainen särön tekstuuri ja vähemmän säätömahdollisuuksia EQ:n suhteen. Rotta on aika keskialuepainoitteinen, mikä sopii kyllä varsin hyvin rokkenrolliin. Minun omassa setupissa (Fenderin Vibrolux-tyylisen puhtaan kanavan päälle) sekä Alfred että Rotta toimivat paremmin minun makuun kuin helekkarin kallis Mesa Throttle Box. Eli eivät ole aivan surkeita kun päihittävät yli 200 euron pedaalin. Mutta nämä ovat makuasioita juu... Olen huomannut omalla kohdallani sen, että kaikki kitarakamppeet pittää kuitenkin testata itse ja käydä läpi tietty prosessi sen tietyn soundin metsästyksessä. Voi olla että ei ekalla yrityksellä osu heti oikeaan, tai sitten osuu ekalla oikeaan, sen jälkeen kokeilee 10 muuta laitetta ja palaa takaisin siihen ensimmäiseen :D Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
Juzpe 13.12.2016 13:49:49 | |
---|
iec: SD-1... DS-1 & SD-1 kombo on kans suositeltava edullisemman pään kalusto. Samoin maxonin "sonic distortion" ja siihen TS tai SD. Standalonena toimivista omaa kokemusta on: - Bogner Burnley, oli liian bottom heavy ja sekava mun käyttöön - Bigner Ecstasy Red, helvetin monipuolinen ja kiva mutta hinta ei oo kauheen kiva - Carl Martin Plexitone, tällä hanskaisin itte noin 90% kaikesta särön tarpeesta - EHX Soul Food, kevyempään säröön tosi kiva - Mad Professor Golden Cello, kostutusliidisoundi, dilsakin löytyy samasta purkista. Vähä semmonen tietynlaiseen liidisoundiin tehty purkki, mutta siihen asiaan kyllä vimpan päälle hyvä soundi. Kandee tsekata toi säröpedaalikeskustelu tällä samalla palstalla. Siellä on pohdittu asioita kerran jos toisenkin. Töissä "Oikeasti muusikot panee vain kaikkein parhaita naisia" - Laulava Kylätohtori |
joku muu sikko 13.12.2016 14:16:59 | |
---|
Laulava Kylätohtori: SL Drive . :) Olipa maukas peli tuo. .. se on kiliju päivöä
-Haitaripartio- |
juici 13.12.2016 15:46:03 | |
---|
Aina jaksan nostaa huomioitavaksi Boss MD-2 pedaalin. Siinä on todella laaja särön säätövara. Tai sitten muistoissani aika on vain mullannut kuistit. Pitäisipä näin 13 vuotta vuotta myöhemmin ostaa pedaali uudelleen ja kokeilla onko näin. "Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe |